Csak mondom

Csak mondom

Összetartozunk?

2017. június 05. - pettra01

Ma még a csapból is a csíksomlyói búcsú folyt, meg Trianon, meg a nemzeti összetartozás. Egy ismerősöm felhívott és mindenképpen azt akarta megtudni, hogy nekem milyen a vallásom. Semmi módon nem érte be azzal,  hogy nekem olyan nincsen, mert márpedig az mindenkinek van. Milyen vallású volt apám? Hát ő eredetileg katolikus lett volna, még kántortanító is volt egy röpke ideig, de aztán felhagyott a hitbéli dolgokkal, anyám úgyszintén, engem meg már meg se kereszteltek, hát akkor nyilván nincs vallásom. Egyszer majdnem keresztanya lettem, de aztán kútba esett a dolog, mert a pap erőszakoskodott, hogy az nem lehet akárki, nekem is meg kell keresztelkedni meg bérmálkozni, meg tudom is én, miféle próbatételeken keresztülmenni, hát erre elnézést kértem, legyenek akkor keresztanyák, akik méltók rá és kész. Egyébiránt nem éreztem magam kevesebbnek a kereszteletlenségem miatt, bár kétségkívül voltak emberek, akik keresték rajtam a fogást ebből kifolyólag, de nem törődtem vele, én jól vagyok a magam pogányságával, aztán ha majd elkárhozom, az én bajom lesz.

Na de a lényeg. Felhívott ma egy másik ismerősöm, mindenféle okosságokat mesélt magáról, hogy milyen nagyszerű üzletet csinált, mert eladott valami földeket, több millióhoz jutott általa, és még maradt is neki, az egyik rész is megér még vagy kétmilliót, azon kívül pedig van még valami két hektár, ami nem túl értékes, ráadásul a lánya azt mondta, hogy neki kellene az a föld. Na és itt jön, amiért ezt az egészet megírom. Mert még gondolkodik rajta, hogy odaadja-e neki, mert nem érdemli meg.

Hogyan kell egy darab földet megérdemelni? Valami szörnyű bűne van netán a lányzónak? Erre kiderült, hogy van egy unokája most már, és gondoljak bele, hogy nincs a gyerek megkeresztelve.

Hát az én szememben ez egyáltalán nem olyan szörnyűséges vétek, el is kezdtem vele vitatkozni, hogy hát végül is a lányáék gyereke, hadd döntsék el ők, meg akarják-e keresztelni azt a gyereket. Lehet, hogy nekik ez nem fontos. De az nem úgy van, mert az a dolgok rendje, hogy a gyereket meg kell keresztelni. És amikor ő fiatal volt és neki születtek a gyerekei, ha neki adott volna valaki két hektár földet és cserébe azt kérte volna, hogy kereszteltesse meg a gyerekeit, ő bizony szaladt volna megkereszteltetni. Ettől azért már csak kijött belőlem a gonoszság, hogy vajon akkor is ilyen készséges lett volna, ha cserébe azt kérik, hogy legyen a gyereke mondjuk muszlim? De ő csak kötötte az ebet a karóhoz, hogy ez egy marhaság, már miért lenne muszlim vagy református, amikor az egészen természetes, hogy katolikusnak kell lenni. Aztán még tett rá egy lapáttal, hogy inkább odaadja azt a két hektár földet a csángó gyerekeknek.

Szegény csángó gyerekek nem tehetnek róla, de én már hallani se szeretek róluk. Mert jó ideje jelképnek használják őket, egy másik ismerősöm is azzal molesztált egy időben, hogy ha én igazi magyar lennék, leszoknék a dohányzásról a csángó gyerekek javára. Életemben nem ismertem senkit, aki csángó lett volna, van a közvetlen közelemben is elég nyomorúság, ha valakin segíteni tudok és akarok, nem kell feltétlenül a csángókig elmenni vagy Kárpátaljára. Tehát egészen őrült ötletnek tartom, hogy valaki a földjét a lánya érdemtelensége okán pont a csángó gyerekeknek akarja adományozni. Akik ráadásul nem is tudom, mit kezdenének egy falusi földdarabbal.

Na jó, elvégre nemzeti összetartozás napja van, nem, nem, soha, Erdélyt vissza és vesszen Trianon. Különben is, Szijjártó is megmondta, hogy el akarják veszejteni a keresztényeket. Talán inkább meg kellene keresztelkednem végre nekem is, csak hogy Európa megmeneküljön... 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr9312564055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.05. 05:28:09

A magyar liberálisoknak csak az álmenekült muszlim gyerekek felelnek meg. Minden más fasizmus.

Xilit 2017.06.05. 10:44:24

De jó, hogy nekem nincs ennyi ismerősöm! : )

Ezt a ménkű nagy képmutatást, 2 hold földért rohanna megkeresztelkedni. Szegény lánya milyen anyával küszködhette végig a gyermekkorát. Ha egy férfi korlátolt, mondjuk ki, hülye, úgy elszelelek, hogy a lábam sem éri a földet, de, amikor egy nő, az olyan döbbenetes, hogy azzal nem is tudok mit kezdeni. Mert akárhogy is, mi vagyunk az anyák, a család karrierje igen nagy mértékben múlik rajtunk.

A szomszédom Erdélyből származik, ha az élet úgy hozza, beszélgetünk pár percet. A múltkor meg is jegyezte, tudja, nem szimpatizálok az erdélyiekkel. Így van - bár pontosítani szükséges: az attitűd az, ami ellenszenvet vált ki -, de hát ennek a nyomós okát ők szolgáltatják. Mert lehet bármilyen korrupt, tisztességtelen kormányunk, ha ők nem megvásárolhatóak, hiába is ajánlgatnak állampolgárságot, pénzt, paripát , fegyvert itthonról.
A határon túliak nem az összetartozás miatt kellenek a kollégiumi díszes társaságnak, mint ahogy ők sem nemzeti elhivatottság miatt fontosak a kintieknek. Pénz beszél, ennyi.

Trianonról meg az a véleményem, hogy egyrészt meg lehet köszönni a szerződést megkötőknek, másrészt a valamikor hozzánk tartozó területek java nemzetiségek által volt lakott, harmadrészt Erdély mindig is különutasként létezett.
Ha....és megint a ha....mi, magyarok valóban arra helyeznénk a hangsúlyt, hogy megmutassuk a világnak, mi mindennel tudunk hozzájárulni a kollektív haladáshoz, olyan tisztelet övezné ezt a kis országot, amelyre ezer éve ácsingózunk, és csak nagyon ritkán sikerült.
Nem kéne annyira AKARNI azt a nagyságot. Csupán élni, amink van.

pettra01 2017.06.05. 10:46:12

@MaxVal BircaMan HJCD: Szokás szerint a lényegre tapintottál :) Megbízható vagy a magad módján, mindig ugyanott vagy, és bármi legyen a téma, mindig ugyanazt hozod ki belőle, nem okozol meglepetést.

pettra01 2017.06.05. 11:12:25

@Xilit: Eloszlatok egy félreértést: a földadományozó nem nő, hanem férfi :) Érdekes, hogy amikor belefogott mesélni a földügyleteit, megpendítettem, milyen jó nekem, sose voltak birtokaim, így a sorsom megmentett attól, hogy viszályt keltsek a gyerekeim között azzal, hogy melyik hektárokat kire hagyományozom, erre azt mondta, hogy persze, mert nyilván én elherdáltam a saját földjeimet. Meg se fordul a fejében, hogy rengetegen élünk itt, akik soha senkitől nem kaptak semmiféle kárpótlást, nyilván ő úgy éli meg, hogy neki ez járt.
Most a Trianon-évforduló kapcsán kezdenek megnyilatkozni a pártok ezzel kapcsolatban, az LMP mondott nekem tetszőt, hogy a kormánynak mi is lenne a feladata a határon túli magyarokkal kapcsolatban, hát valahogy én is így látom, hogy sunyi módon kezelik ezt a határon túli kérdést, és így többet ártanak, mint használnak vele.

CsipkeRózsa 2017.06.05. 12:51:11

Tisztelt Pettra,

jó, hogy sok ismerősöd van, mindig akad valami érdekes történet, amit megoszthatsz velünk.

A megkeresztelkedéshez annyit tennék hozzá, hogy a rendszerváltás előtti időre úgy emlékszem vissza, hogy ez nem volt olyan gyakori téma, szerintem akkor azok voltak többségben, akiknél ezt nem tették meg.

A határon túli témához, ha már csángó, akkor egy aránylag friss hír:

650 millió forintos támogatást kapnak a gyimesi csángók intézményei.

www.magyarkurir.hu/hirek/650-millio-forintos-tamogatast-kapnak-gyimesi-csangok-intezmenyei

pettra01 2017.06.05. 13:17:44

@CsipkeRózsa: Engem apró gyerekkoromban nagyon féltettek a keresztségtől, csak őrizet mellett lehettem Adonyban, az apai nagyszüleimnél, nehogy orvul megkereszteljenek. Utólag tudtam meg, hogy a volt anyósomnak nagy bánata volt állítólag, hogy a legidősebb fiam nincs megkeresztelve, de hát miért nem mondta? Én biztosan nem akadályoztam volna meg, ha őket ez tette volna boldoggá, tőlem aztán bátran megkeresztelhették volna, feltéve persze, hogy nekem nem kell hozzá valami tortúrát bevállalni. A két kisebb gyerekem református lett az apjuk révén, nyilván nem akadályoztam meg, bár amikor engem is behívatott a pap és nekifogott, hogy nekem milyen kötelességeim lesznek ez által, akkor mondtam neki, hogy arra azért ne nagyon számítson, végül is nem engem fog megkeresztelni, hanem a gyerekeimet, aztán nem is görcsölt rajta. Nem is voltam ott a keresztelőjükön, még hittanra is jártak, elmentek néhányszor, de nagyon unták, én meg nem erőltettem.
Érdekes, hogy ugye nekem Vajdaságban volt az anyai rokonságom nagy része, jártunk hozzájuk meg ők is hozzánk, valahogy ők egészen másképp élték meg a magyarságukat, mint az erdélyiek, és nekem ez sokkal szimpatikusabb volt. Ha támogatjuk a gyimesi csángókat, hát tegyük, ha tehetjük, de amikor valaki azt erőlteti, hogy nekem ebben valami személyes felelősségem is van, hát azt vitatom. Vagy ha van is, nem több, mint bármelyik határon belüli faluban élők sorsáért való felelősségem.

Xilit 2017.06.05. 14:29:53

@pettra01:

Ez egy vérbeli freudi elszólás volt, annyira rossz véleménnyel vagyok a saját nememről - tisztelet a mindenkori kivételeknek - , hogy nem is feltételeztem mást, ilyen korlátolt csak egy nő lehet. :)
Na, szép.
Bele vagyok szeretve a Farm, ahol élünk című sorozatba, már nem is tudom , hányadszor nézem újra és újra lefekvés előtt. De nagyon vonzó az a vidéki élet a nagy hegyek között, a sodró patakok, a szabadon futó lovak, a föld.....legalább egy kertecském lenne, néhány fával, zöldséggel....esetleg egy farm kecskékkel, jönne az állatdoki, frissen, fiatalosan....:))

De hát, én se nem vagyok birtokos, se kastély, se kisüzem, semmi se nem. De ez nem igaz, van otthonom, családom. És hogy mondja Laura Ingalls? A legszebb szó az otthon.

pettra01 2017.06.05. 14:40:14

@Xilit: Neked adjam a kertemet? Itt veri fel a gaz, van ebben valami szörnyű, hogy annyit nem vagyok képes elérni, hogy legalább petrezselymem legyen. A gyerekeimet is teljesen hidegen hagyja, most már ijesztgetem őket, hogy legalább nyírni kellene a gazt, mert majd jól megbüntetnek minket. Az idősebbik fiam tavaly vett egy fűkaszát, de az valami selejtes vacak, két méter után szétesik, valami csavarok kipotyognak belőle, szóval nekünk csak bajnak van az egész.

Xilit 2017.06.05. 16:13:47

@pettra01:

Hát, ez tényleg szörnyű! :)
Pedig micsoda kikapcsolódás a növények között forgolódni.
Nagy az a kert?

pettra01 2017.06.05. 16:34:41

@Xilit: Hát olyan 300 négyszögöl, szerencsére a ház is rajta van, meg egy garázsnak csúfolt sufni, amiben a fene se tudja, mi minden lehet, állítólag már bemenni se nagyon lehet, én mondjuk nem is akarok... Én most már ott tartok, hogy lassan ülni se tudok, eddig legalább az nagyon jól ment nekem, de most már megint olyan marhára fáj a derekam, csak tudnám, mitől, mert nem is csináltam semmit, szóval én már teljesen hasznavehetetlen vagyok. Van egy csomó eperfa, egyet ültettünk hajdanában, a többi meg nőtt magától, aztán van egy szilvafa, két fügefa, egy diófa, meg irdatlan sok gaz. Múltkor nagyon rám szólt a fiam, mert elkezdtem emlegetni, hogy volt ott hátul petrezselyem, meg kellene keresni, azt mondja, hagyjam már békén, nincs ott semmi és kész. Azért akar egyébként hosszú futót a kutyának, mert akkor majd szaladgál és hátha letapossa a gazt.

Xilit 2017.06.05. 18:13:31

@pettra01:

Én meg most rendezkedem, de egy kicsit elveszítettem a fonalat, csak azt érzem, hogy változtatni akarok, ám semmi nem tetszik. :)

Hatalmas kert. A mamáék - anyósomék- 160 négyszögöles telken laktak, házzal, kúttal, sufnival, ami "vidéken" dukál. A mostani énemmel édenkertet varázsolnék belőle, akkor, ifiasszonyként, még csak szoktam a szántást., :)
Mit csináltok annyi gyümölccsel, ki szedi le? Vagy lepotyog minden magától?

Tudod, mit tapasztalok? A Sweden Bitter géllel, ha bekenem a fájó területet, felszívódva a szervre is hatást gyakorol. Jó hatást! Annyi mindent tanultál, és nem alkalmazod.

ZorróAszter 2017.06.05. 21:01:05

Kedves Pettra!

Szerintem ajánlja fel a nagyeszű nagymagyarnak, hogy Ön megkeresztelkedik a két hold földért :o)

pettra01 2017.06.06. 01:03:43

@Xilit: Eper az borzasztó sok szokott lenni, voltak évek, amikor a fiúk egy haverja rákapott a pálinkafőzésre és akkor leterítettek fóliát és a nagyját fölszedték, de megunták, most már senki se szedi össze. pedig nagyon finom ám, de hát amennyit én legelészek az ágakról, hát az nem sok. Viszont amikor szezon van, akkor minden kék, mert ráadásul az a fekete fajta eper terem nálunk. A füge ez hol rengeteget terem, hol meg alig, talán metszeni kellene, fogalmam sincs, nő,amerre kedve van. a diót a kutyák imádják, szerintem az összeset ők eszik meg, mi nem szoktuk fölszedni, mégis eltűnik. Nüni behordja a diókat, itt töri föl, a héját meg persze itt hagyja, nagyon jó belelépni a dióhéjba, amikor az ember nem számít rá.
Sose voltam kertészkedő fajta, még fénykoromban sem, most meg már minek is erőltetném. A változtatás: régebben egészen őrült dolgaim voltak, időnként átrendeztem a lakást, és utána meg voltam győződve róla, hogy nagyon fontos volt megtennem, úgy látszik, ezek ilyen női dolgok. Most már persze nem kell tőlem tartani, garantáltan minden ott marad, ahol van :)

pettra01 2017.06.06. 01:06:37

@ZorróAszter: Poénnak nem is lenne rossz, persze lehet, hogy további elvárások is vannak, a keresztség önmagában talán nem elégséges, csángóvá is kellene válni mellé, az meg tényleg szörnyen bonyolult dolog. Amúgy meg pont az kellene nekem, még két hold föld, meg egy nagy púp a hátamra :)

Drizari 2017.06.06. 20:49:34

Látom, a KMH-n is megjelent ez az írásod. :-D

pettra01 2017.06.07. 01:39:40

@Drizari: Nem én tettem föl, viszont most megkerestem és elolvastam a kommenteket és aztán úgy döntöttem, hogy szép csendben eljövök, kinek lenne az jó, ha összekülönböznék valakivel?

Drizari 2017.06.07. 06:43:20

@pettra01: Bizony, akad ott néhány harcos matróna, meg öreg vitéz, tűzzel-vassal irtanák a liberálisokat és a baloldaliakat. Közben példás keresztényeknek mutatkoznak, akiknek a legfontosabb Isten, Haza (a Trianon előtti), és Család! :-D
Nem gondoltam volna, hogy olyan közismerten demokratikus országban élve, mint Kanada, ott is képesek gyűlölködésre, ha átváltanak a magyar beszédre ezek a több évtizede emigrált öregek.
Ahogy észrevettem, néhány Izraelben élő volt magyar szülőföldű is inkább áll az Orbán-kormány oldalán, mint ellene.

Xilit 2017.06.07. 07:40:55

@Drizari:

Annyira még nem öreg vitéz itt is akad, legeklatánsabb képviselőjük MaxVal. :)

Drizari 2017.06.07. 10:39:45

@Xilit:

Az egy bolgár gyerek, ezért nem számít. Mindössze tud magyarul, ennyi köze van Magyarországhoz.

pettra01 2017.06.07. 12:51:40

El lehetne gondolkodni, hogy ki stigmáz meg kinek kellene lenyugodni...

Xilit 2017.06.07. 15:42:46

@pettra01:

Ez a nő nem tud létezni nélküled, kellesz neki, mint egy falat kenyér! :))

Xilit 2017.06.07. 15:46:02

@Drizari:

Tudom, hogy Bulgáriában él, de a mentalitása alapján abszolút illik rá, amit az öreg vitézekről mondtál.

pettra01 2017.06.07. 16:11:05

@Xilit: Max is meg ez a sapkás is olyanok, mint a harcsa, ha lótetűt akasztasz a horogra, biztos, hogy rávetik magukat...
süti beállítások módosítása