Csak mondom

Csak mondom

Apa, kezdődik!

2018. augusztus 02. - pettra01

Nincs mit csodálkozni, megmondta a miniszterelnök Tusványoson, hogy nagy változások jönnek szeptembertől, hát valószínű, hogy ennek az előszeleit érezzük. A Hír TV tulajdonos- és irányváltása igazából nem a kezdete valaminek, sokkal inkább a folytatása, rövid közjáték volt csupán, hogy ez a csatorna is nézhetővé vált, de most már vége a kampánynak, nem éri meg ellenzéki médiát fenntartani, a nézettségből nem nagyon lehet megélni. Normális körülmények között a hirdetők ott szeretik reklámozni magukat, ahol a lehető legtöbb leendő ügyfélhez eljutnak, nálunk más szempontok működtetik a hirdetési piacot. A reklám csak részben szolgál piaci célokat, sokkal inkább van valamiféle hűségnyilatkozat-jellege, a hirdető ezzel mutathatja meg hovatartozását. Nem is beszélve a kormányzati hirdetésekről, amelyekkel az ellenzéki médiában nem is találkozhatunk. Más kérdés, hogy valódi ellenzéki média még anyagi okok miatt sem tart igényt ezekre a hirdetésekre. 

A vezetőség mellett már az első napon visszatért a képernyőre néhány hű emberük, ezzel párhuzamosan néhány ellenzéki médiamunkás lapátra került, sokan pedig maradni kényszerülnek, nem irigylésre méltó a helyzetük, ekkora váltás rettentően lélekromboló lehet, de nyilván sokan nincsenek abban a helyzetben, hogy megkockáztassák a hosszas állástalanságot. Ahogy egyre kevesebb az ellenzéki média, egyre kevésbé van esélye egy ellenzéki újságírónak arra, hogy munkát találjon. 

Mostantól tehát egy csatornával több lesz, amelyik ugyanazt az emészthetetlen szemetet adja. Nem kell hozzá különösebb tehetség, hogy megjósoljuk, a nézettsége nagyot fog zuhanni. Akár meg is szüntethetnék, de úgy látszik, kifizetődik fenntartani ezt a temérdek dögunalmat. Semmivel se vagyunk előbbre, mint amikor csak a  közmédia létezett, nem is érti az ember, mi lehet a kifizetődő üzletileg ezeknek a sajtótermékeknek a fenntartásában. Az információ mindegyikben ugyanaz, ha a rádiókat nézzük, ott is a hírszerkesztők még azt a fáradságot se veszik maguknak, hogy saját megfogalmazásban tálalják a híreket, egyszerűen felolvassák az Origo vagy a Pesti Srácok valamelyik írását. Még a filmcsatornák se törekszenek a változatosságra, ugyanazt a készletet adják le újra meg újra, hogy ez hol fizetődik ki, el nem tudom képzelni. Újabb és újabb csatornák indulnak, de a kínálat nem bővül, ha valóban tévét akar nézni az ember, alig talál nézhető tartalmat. 

Bayer Zsolt is megfújta a trombitáját, egészen világosan közölte, hogy ez most már az ő országuk. És még nincs szeptember. Bele se merek gondolni,mi áll előttünk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr2914156665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2018.08.03. 10:36:12

@ZorróAszter:

Nyilván összefügg minden mindennel, de...

Akkor szerinted 1etlen megoldás lenne, ha minden magyar a Dunába ugrana, de melyik hídon férnénk el 1szerre? Meg talán a folyó is kiszáradna ennyi hullától.

Orbán jól pozicionálja az országot kelet, és nyugat közt. Igyexik minden oldallal jóban lenni, más esélyünk nem sok maradt.

De szívesen olvasnék tőled megoldásra utaló dolgokat is.

Edit exnolbloggerina 2018.08.03. 10:50:40

@6.Lenin:

Honnan indult az ország, hová jutott, és hová tart? Igen, pont ezt nem csak nézem, de látom is.
Nem a felszínt, nem az illúziókat, nem a kivetítéseket, de az igazat, a valódit.
Látok egy identitászavaros népet, ebből fakadóan fájó komplexusokat, és kiugró kompenzálási kísérleteket. Látok elfecsérelt természeti és kulturális gazdagságot, elszalasztott lehetőségeket, és visszaélést mindazzal, amivel élnünk kellene. Látok hátrafelé nyilazó, ellenségteremtő hevületet, álkoppányi öntudatoskodással és szentistváni képmutatással gerjesztve. Látok egy lenyugodni képtelen nemzetet, amely a mai napig keresi a helyét a világban, magyarázza , és esztelenségekre készen bizonygatja a létjogosultságát, amelyet egyébként önmagán kívül senki nem kérdőjelez meg.
Ez az alapvető baj, ennek a látványos, kiütéses tünete a jelenlegi rezsim, de ezt már csak belülről lehet gyógyítani.

6.Lenin 2018.08.03. 11:06:48

@Edit exnolbloggerina:

Az identitását vesztett baloldalt, és a kiüresedett liberálisokat miért nem látod?

A nép nevében meg ne beszélj, annyira zavarodott nem lehetsz, még szerintem sem.
Szerinted az elcseszett évszázadokat hány perc alatt tudna rendbe tenni egy ballibbant oldal, akiknek elég sok köze van, volt ahhoz, amiről írsz?

Eddig hol voltak, amikor a hatalom a kezükben volt?

Gyurcsány egy közismerten ..................................................................................................., de vannak hívei, akik beszavazták a Parlamentbe, az MSZP-t is, vagy az utódaikból alakult megélhetésieket, akiknek elég nagy az ellenérdekeltsége ahhoz, hogy ez az ország sikeres legyen.

Néhány országnak évszázadokra volt ehhez szüksége, és még ott se mindenki elégedett, sőt.
Nálunk ehhez 15-20 perc elég lenne?

A gyengébbek kedvéért sokadszorra, tessenek jobbat, hihetően kínálni, NEM A VÁLASZTÓ A HÜLYE, ha nem tudja elhinni, amikor leszerepelt, hiteltelen emberkék hazudoznak.
Nincs minden rendben ma sem, lenne min javítani, nem is kevés, de TESSÉK MÁR A BUTA NÉPPEL ISMERTETNI A MEGOLDÁST, hátha elhiszi.

ZorróAszter 2018.08.03. 11:15:19

@6.Lenin:

Nem. A magyarok nagy része tudatos manipuláció hatására elfordult a politikától és már szavazni sem megy el. Főleg a baloldaliak túlnyomó többségében.

Én a liberálisokat nem tekintem baloldalnak. Immár a teljesen elliberalizált MSZP-t sem.

Ezek mind bábok. A gyarmattartóink bábjai.

Orbánt is beleértve.

Megoldás?

Ennek a helyzetnek a tudatosulása, tudatosítása. Hogy immár régóta a TELJES sajtó és a TELJES politikai paletta a gyarmattartóink kezében van. És ők manipulálják kézivezérléssel a kollaboráns hazaárulókon keresztül a TELJES magyar politikát.

Ezután lehet szó róla, hogy tudatosítsuk bennük is, hogy tudjuk, kik is ők.

És utána jöhet az, hogy hogyan tudnánk megszabadulni ezektől.

És olyan kormányzatot hatalomra juttatni, akiknek nem az az elsődleges célja, hogy a német gyarmattartóink minél többet vihessenek ki az országból, és minél kevesebbet hagyjanak itt bérben és adóban.

6.Lenin 2018.08.03. 11:16:30

comment.blog.hu/2018/08/03/folytatodhat_a_leigazott_hir_tv_legnepszerubb_musora?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2018_08_03&utm_campaign=index

Na, így kell(ene) ezt csinálni, ha tényleg van rá igény.
(különösen érdekes a cikk vége, ahol a piszkos anyagiakról is szó van, érdekes következtetésekre is adhat okot )

6.Lenin 2018.08.03. 11:22:24

@ZorróAszter:

Bocs, azt hitten komolyan is gondolod, amit írsz. Ez komolytalan.

Egy szétvert, lezüllesztett magyar társadalom talpra áll, és legyőzi a világot gyarmatként kezelő háttérhatalmat. Fasza lesz. Holnap megkeresem a padláson a hátrafelé nyilazómat.

Ezt a pozsonyi csata után elbaszarintottuk. Akkor a talpunkon voltunk. Talán utoljára.

CSOKKI MÁLNA 2018.08.03. 11:46:42

@pettra01: A legtöbb csatorna auditáltani szokta a nézettségét. A Hír TV az utóbbi években nem..

ZorróAszter 2018.08.03. 11:49:12

@6.Lenin:

"Bocs, azt hitten komolyan is gondolod, amit írsz. Ez komolytalan." jelentése: 6.Lenin elvtársnak semmi értelmes ellenérv nem jut eszébe, hiába töri a buksi fejét.

:o)

ZorróAszter 2018.08.03. 11:51:47

@pina noir:

"A legtöbb csatorna auditáltani szokta a nézettségét. A Hír TV az utóbbi években nem.. "

Akkor kizárólag csókos reklámra számíthatott volna, piacira egyáltalán nem. Annak ugyanis ez alapfeltétele. Aszerint fizet ugyanis a megrendelő.

Edit exnolbloggerina 2018.08.03. 11:52:49

@6.Lenin:

Nem a nép nevében beszéltem, azt Orbán szokta. A magam nevében mondtam el, én mit látok alapvető problémaként. Veled ellentétben én nem erőltetem senkire a szemléletmódomat, mindenki úgy gondolkodik, ahogy tud.
Tekintve, hogy a társadalom nem tud vagy nem akar, nem akar, mert nem is tud haladó szellemű vezetőket , szolgákat, a nemzetet , mindannyiunkat felelősen képviselő , ismétlem: szolgákat kijelölni, nyilvánvaló, hogy a társadalom kritikus többsége nem áll azon a fejlettségi szinten, hogy ezt elvárni lehessen tőle. Természetesen van megoldás: tanulni, tanulni, tanulni, igényesnek lenni, akár autodidakta módon, de művelődni.

Amúgy felhívom a figyelmed, hogy olyan gondolatfoszlányokat tulajdonítasz nekem, amelyek a Te kételyeidből táplálkozó kérdésekként vetődnek fel, benned. Ez alapjaiban véve jó, kérdések nélkül nincsenek válaszok, csak a kérdések legyenek egyre hatékonyabbak.

Gyurcsány régen kinőtte ezt az országot, vele egyetlen egy probléma van: érnie kellett, hogy maga is megértse, miért akarja másképpen élni az életet, és ezt hogyan valósíthatja meg mind a személyes közegében, mind a közéletben. Vagyis, hamarabb lett miniszterelnök, mint a saját tudásának birtokában lévő politikus. A magam részéről sajnálom, és egyet értek azzal a hozzászólóval, aki az egyetlen európai koponyaként említette meg a politikusi felhozatalból.

CSOKKI MÁLNA 2018.08.03. 12:28:34

@6.Lenin: Mit kellett volna másképp..?

CSOKKI MÁLNA 2018.08.03. 12:29:43

@ZorróAszter: Akkor helyesebben fogalmazva az auditált adatokat nem közölte a sajtóban..

ZorróAszter 2018.08.03. 13:01:47

@pina noir:

Ezzel az infóval valami gond van. Ugyanis a mérést független cég végzi és teszi közzé. Erre azért van szüksége a megrendelőnek, hogy lássa azt is, hogy kik nézik azt a csatornát. Például ne akarjon rásózni egy tinikedvenc tévé tini nézőire mondjuk reumakenőcsöt.

Amit Ön mond, az valami olyasmi lenne, hogy a HírTV azt mondja az auditáló cégnek, hogy csak a reklámozni szándékozóknak adjon ki adatot róla, másnak senkinek.

De ezt az auditáló cég hogy tudná teljesíteni?

6.Lenin 2018.08.03. 13:35:11

@ZorróAszter:

Bocs, de te jöttél azzal, hogy gyarmat vagyunk. Én kérdeztem, hogy akkor mikor támadjuk meg Németországot? Vagy mi a megoldás, te nem válaszoltál rá komolyan.

Szerintem a dolgok jelenleg jó irányba haladnak, nem tökéletes, de az irány jó. Mit kéne még törni az agyamat?

6.Lenin 2018.08.03. 13:41:05

@Edit exnolbloggerina:

A véleményeddel semmi bajom azon kívül, hogy szerintem téves a helyzetértékelésed, és ezért a levont következtetések is csak tévesek lehetnek. A tiéd, azt csinálsz vele, amit jónak látsz.

Szerintem meg az ország- a nagy ellenszél ellenére is-jó irányba halad (sok-sok jelentéktelen hibát leszámítva)

6.Lenin 2018.08.03. 13:49:21

@pina noir:

Mondjuk, ha téged vettelek volna el anno, most talán szép csokiszínű unokáim lehetnének.
igaz, én így is nagyon szeretem őket.

Ha a pozsonyi csata utáni időkre gondolsz, akkor az már a ha... kategória, és nem sok értelme lenne rágódni rajta. Én mondjuk jobban kihasználtam volna az akkor akkor keletkezett helyzeti/hatalmi előnyt, az is igaz viszont, hogy nem ismerünk minden akkori infót, mert a korabeli krónikások is már 1000-el gyártottak hamis híreket.

pettra01 2018.08.03. 14:07:57

@6.Lenin: Ez tetszik, hogy az ország jó irányba megy. Hát végül is, az úton se mindenki egyfelé halad, az irány attól függ, hova szeretne eljutni. Neked ez a mostani jó irány, ebből egy dolog egészen világos, hogy te másfelé tartasz és kész. Ezzel csak az a baj, amikor valaki erővel arra akar rávenni mindenkit, hogy oda menjen, ahova ő. Az lenne a normális, ha senki se erőszakoskodna, hogy márpedig az övé a helyes út. Lehetne, hogy se jobbra, se balra ne menjünk, hanem valamiféle arany középutat találjunk?

ZorróAszter 2018.08.03. 14:17:25

@6.Lenin:

Hol írtam én az hogy meg kellene támadnunk Németországot?

"Vagy mi a megoldás, te nem válaszoltál rá komolyan."

Ott van a kommentemben, hogy mit írtam. Kiveri a szemét. De ha nem akarja megerőltetni magát, ideskíbolhatom megint.

"Szerintem a dolgok jelenleg jó irányba haladnak, nem tökéletes, de az irány jó. Mit kéne még törni az agyamat?"

Akkor magának biztos jutott pár zsíros trafik vagy más szem-szájnak ingere. De ne csüggedjen: már rég megvan egy szép modern páncélszekrényben valamelyik német bankban letétben egy dossziéban a kidolgozott terv, hogyan csavarják ki a kezéből az összeszedett dohányt pár év múlva, mikor épp maguk lesznek a Soros balek. Questor, stb stb stb után az X-edik.

:o)

6.Lenin 2018.08.03. 14:24:03

@pettra01:

Ki mondta, hogy mindenkinek arra kell mennie? Ma már mehetsz bárhová, ha nem tetszik az irány, kínálhatsz jobbat, ha el is fogadják, a te utad lesz a helyes, de...

Az aktív, tenni is akaró polgárok döntöttek, már 3x, meghatározva azt az irányt, amit ők látnak helyesnek, köztük én is.

Nem tetszik neked a demokráciának ez a formája?

Tegyél ellene, hogy a te demokráciád jelölje ki az utat mindenki számára és akkor nekem kell(ene) majd azt elfogadnom, vagy elmenni, vagy tennem ellene. Eddig ezt tettem, mikor elfogadtam, mert nem tudtam elmenni, csak tenni ellene. 90-ben ellene szavaztam (igaz az SZDSZ-re), de vesztettem, 94 már a Fideszre, akkor is vesztettem. Most mi vagyunk többségben.

azt téves demokrácia felfogásnak tartom, hogy csak akkor van, ha egy bizonyos réteg van hatalmon. Na, az a diktatúra, a liberális vélemény diktatúra. A szocik meg mindig is másokat szolgáltak, és mindig erőszakkal voltak hatalmon.Ma, ha véletlenül hatalomra kerülnek, képtelenek bizonyítani, amit hangoztatnak az óriási tehetségükről.

Nyilván minden kezdetben vannak kilengések is, de majd a helyükre kerülnek, vagy ismét belebuknak.

Igen kívánatos lenne egy középút, egy nemzeti minimum. Ma ez még nem megy

6.Lenin 2018.08.03. 14:26:44

@ZorróAszter:

Rögeszmékkel nem tudok mit kezdeni, forduljon orvosához, gyógyszerészéhez.

pettra01 2018.08.03. 14:39:55

@6.Lenin: ezzel a demokráciával csak az a baj, hogy nyoma nincs már benne demokráciának. én elfogadnék akármilyen vezetést, ha nem lenne ilyen rohadt erőszakos, vezesse szépen az országot, ne is nagyon vegyem észre, hogy van, nem kéne, hogy minden a fideszről meg a kormányról szóljon.

6.Lenin 2018.08.03. 14:50:34

@pettra01:

Tudom, neked csak akkor van demokrácia, ha a neked tetszők vannak hatalmon. ez már 92 óta világos (akkor fogadtam meg, hogy a liberálisokra soha többet. A szocikra se, hiszen abban nőttem fel).

az igaz, hogy a Fideszre szavazok 94 óta, de soha nem voltam a tagja, nem is leszek, és, ha lenne tőlük jobb, simán azokra szavaznék. Látom a hibáikat, de nem látok tőlük jobbat.

Ja, és eddig soha nem volt semmi bajom abból, ha elmondtam valahol a véleményem, róluk is.
Márki Zaj, és hozzá hasonló szélhámosok is simán nyertek, semmi baja azon kívül, hogy nem is csinál semmit, hogy jobb legyen. A többiek sem, csak visítanak a demokrácia hiánya miatt, de szerintem ürül a buxájuk, és nincs utánpótlás, sőt kilátás sem arra, hogy valaha ismét megtömhetik.

ZorróAszter 2018.08.03. 16:31:20

@6.Lenin:

"Rögeszmékkel nem tudok mit kezdeni, forduljon orvosához, gyógyszerészéhez."

Maga szerint van valaki akár itt, akár a nagyvilágban, aki ne tudná, hogy aki ilyen többszörhasználatos elménc-
ségeket dödög érvelés és logika helyett, az csupán egy vitaképtelen szellemi fogyatékos?

Ha talál, akkor próbálkozzon náluk ilyenekkel.

De szerintem egyedül van.

Muhahahaha ! ! !

:o)

6.Lenin 2018.08.03. 16:42:36

@ZorróAszter:

Igen, egyedül vagyok 17608 hozzászólás 2007. 08. 06 óta.

Sajnos a visszafelé nyilazómat nem találom, így a Németország elleni támadásban nem tudok részt venni.
6. Lenin
sk.

ZorróAszter 2018.08.03. 17:18:25

@6.Lenin:

Ezeket a csúsztatásokat a fidesznyik bérkommerter tanfolyamon önálló tárgy keretében oktatják?

Mi ennek a tárgynak a neve? Vagy hálából a két zsíros trafikért "ingyen" csinálja?

Igen. Egyedül van. És az egyedüllétnek ezt speciális formáját a pszichiátriában kataton skizofréniának nevezik :o)

6.Lenin 2018.08.03. 17:27:49

@ZorróAszter:

Zavar támadt az önértékelésedben? Többnek gondoltad magad eddig?
1x mindennek el kell jönnie.
Mind1.

Edit exnolbloggerina 2018.08.03. 18:38:33

@6.Lenin:

Sok-sok jelentéktelen hiba? Ilyen a valóságban nincs, hogy valami jó, bár sok-sok jelentéktelen hiba van benne. Egy-két kisebb hiba, tévedés , mellényúlás , persze, belefér, bár nem mindenütt - orvostudomány, vegyészet, mérnöki munka (így hirtelenében) -, de a sok-sok már nem nevezhető jelentéktelennek, ugyanis ellehetetlenítik a működést.

Azt érzem, hogy tulajdonképpen nem szimpatizálsz a fidesszel, csak a többi pártot zsigerből elutasítod.
Tudod, mi a jó irány? A szabadság. Tudod-e, hogy az mi fán terem?

Edit exnolbloggerina 2018.08.03. 18:44:07

@6.Lenin:

Látom., írod is, hogy , amennyiben látnál jobbat a fidesznél, akkor ........

Mi a bajod Márki-Zay Péterrel? Alá tudod támasztani az állításaidat?

6.Lenin 2018.08.03. 19:02:17

@Edit exnolbloggerina:

Felsoroltál néhány dolgot, amihez a kormánynak, kormányzó pártnak nem sok köze van közvetlenül. Nem baj.
szimpatizálok a Fidesszel mert ők állnak közelebb az én elképzeléseimhez, ugyanis vannak. a többi párt meg távol van tőle. nincs bennem se irigység, se gyűlölet sem emberek, sem pártok iránt.

Mivel mindig is szerettem a szabadságot , mert mindent a saját "értékrendemhez" mérek, és eddig sikerült is szabad életet élnem, nincsenek bennem az előbbi felsoroltak.
Van néhány dolog, amiben nem értek 1et a Fidesszel, és ha lenne egy hasonló, de közelebb hozzám, azokra szavaznék. Van néhány dolog, amiben nem értek 1et, de elfogadom, hogy a körülményekhez/lehetőségekhez képest nem lehet(ne) mást tenni.

Mi a bajom Márki Zaj Péterrel? Láttam nyilatkozni a győzelme estéjén. Sima szélhámos. Nem is tett azóta se semmit, amivel nem ezt igazolná. Legkésőbb jövő ősszel eltűnik , mint eddig mindegyik önjelölt messiás..
szerintem

CSOKKI MÁLNA 2018.08.03. 19:22:49

@6.Lenin: Ezt hogy érted? 907 után indultak be igazán a kalandozó hadjáratok, amelyen nemcsak zsákmányszerzést szolgálták, hanem megpróbálták megakadályozni egy egységes német állam létrejöttét. Ez néhány évtizedig sikerült, de végül megalakult a Német-Római császárság, amely egyre jobb kapcsolatokat kezdett kialakítani Bizánccal. Innentől elkerülhetetlen volt a kereszténység felvétele, amellyel sikerült elkerülni az avarok sorsát..

6.Lenin 2018.08.03. 19:38:13

@pina noir:

Nem kalandozó hadjáratok kellettek volna, hanem oda ültetett helytartók. Nyilván egy szabad vándorló népnek nem volt még ilyen irányú gyakorlatuk, elképzelésük.
A gyarmatosítások meg-amik például szolgáltak volna-túl későn kezdődtek számunkra.
Nyilván az utána történtek már azt jelentették, hogy nincs más választásunk, de ezt megtehettük volna előtte is, a győztes pozícióban is, csak hát nem erre voltunk berendezkedve, de ezek mind a ha kategória.
Szerintem. Most már kár lenne okoskodni, meg felesleges is. Igaz tanulsága lehet az akkor elkövetett hibáknak, de, hogy egy győztes nemzet leszünk-é még , hát......

CSOKKI MÁLNA 2018.08.03. 20:28:20

@6.Lenin: Ehhez kevesek voltunk.. Arra volt ereje a magyar törzsszövetségnek, hogy rendszerint a gyengébb hadakozó fél mellé állva-persze jó ki zsoldért-gátolja, elodázza az egységesülést..

6.Lenin 2018.08.03. 20:37:35

@pina noir:

Lehetséges ez is, ma már nem tudjuk felidézni az akkori vezetők döntésének előzményeit, gondolkodtak-é rajta, volt-é valamilyen hosszútávú elképzelés. Sok minden lehetséges. Tanulságai lehetnek, de az akkori eseményeken már nem tudunk változtatni.
Az is lehet, hogy valóban tisztában voltak a valós erejükkel, mertek kicsik lenni.

ZorróAszter 2018.08.03. 21:32:28

@6.Lenin:

Mintha kezdene félrebeszélni. A szakmában ezt hívják kataton fázisnak.

Vagy maga szerint valaki érti, mit akart itt motyogni?

Vigasztaljon meg, hogy maga legalább érti.

:o)

Edit exnolbloggerina 2018.08.03. 23:50:13

@6.Lenin:

A kormánynak mihez nincsen köze Orbániában? :)

Én alá tudom támasztani , hogy Orbánt miért tartom szélhámosnak. De Te nem hoztál bizonyítékot Márki-Zay Péterre szélhámosságára. Az nem elég, hogy mondod.

Edit exnolbloggerina 2018.08.03. 23:51:51

@Edit exnolbloggerina:

Javítok: De Te nem hoztál bizonyítékot Márki-Zay Péter szélhámosságára.

pettra01 2018.08.04. 00:54:41

@Edit exnolbloggerina: Márki-Zay csak abban tévedett, hogy azt hitte, ha megnyeri a választást, lesz lehetősége, hogy bizonyítson. De hogyha ellene van a képviselők többsége, ha ellene van az országgyűlési képviselő, legfeljebb arra lesz lehetősége, hogy a nagy disznóságokat meghiúsítsa, és hát persze az is egy eredmény, de el tudom képzelni, hogy ennél több van benne.

Edit exnolbloggerina 2018.08.04. 07:46:22

@6.Lenin:

Ajánlom a figyelmedbe, mint " nem közvetlen beavatkozást" a kormány részéről.

www.atv.hu/belfold/20180803-oriasi-baki-vagy-valodi-letszamstop-a-rezidenseknel

Edit exnolbloggerina 2018.08.04. 07:55:34

@pettra01:

Szerintem tisztában volt a lehetőségeivel. Csak akkor tudják kicsinálni, ha a választóit elriasztják tőle.
Ha a megválasztásakor bátor volt Hódmezővásárhely népe, talán nem hagyják magára.
Ha meg igen, Márki-Zay legalább megpróbálta, a polgárok viszont azt kapják, amit kiérdemeltek.

ZorróAszter 2018.08.04. 13:27:15

@pettra01:
@Edit exnolbloggerina:

Kedves Pettra és Nyírfa!

Most tessenek aszondani, hogy ez a 6.Lenin elvtárs ez nem egy fidesz által fizetett bérkommenter.

Mióta észrevette, hogy már nem pörög a nézettség, eltűnt mint szürke szamár a ködben. Azt se mondta, fapapaucs.

Most akkor Önök szerint ugyanolyan rosszak ezek a megérzéseim is, mint a gyarmat mivoltunk kérdésében?

De hát ott van például a cikkem Kálmán Olgáról és Péterfi Juditról hetekkel azelőttről hogy elszeleltek Simicska nyilastévéjéhez.

Most akkor hogy?

Edit exnolbloggerina 2018.08.04. 17:52:13

@ZorróAszter:

Valahol biztosan most is harcol az övéiért. :) Hogy ilyen drasztikusan ketté váljon ez az ország.......
No, mindegy. Hol van az Ön néhány hete írt cikke Olgáékról? Én ugyan nem találtam.

6.Lenin 2018.08.04. 19:26:34

@Edit exnolbloggerina:

Miért lennék itt? már körbe-körbe járunk csak, mindent leírtam, amit a kutyákról, és a hasonló viccpártokról gondolok. ezzel szemben semmi érdekeset nem írtatok.

azt én megértem, hogy nektek más a véleményetek, ezzel semmi gond, jogotok van hozzá, de a gyakorlat engem igazol.

Nézd, van némi emberismeretem, és láttam a győzelmi beszédét, és nagyjából ismerem az azóta tett nyilatkozatait is. De visszatérhetünk erre jövő ősszel. Török Gábor blogján a győzelme után azt írtam, hogy vagy lesz idén ősszel egy előrehozott, de jövő ősszel tuti elveszti a választás. ezt továbbra is fenntartom. A pacák egy szélhámos.

Edit exnolbloggerina 2018.08.04. 20:46:57

@6.Lenin:

A választások utáni százezres tüntetésen gondoltam egyet, és odamentem a jobbikosokhoz. Egy zászlót tartó idősebb férfinél megálltam, és kinyújtottam a kezem. Mondtam , hogy baloldali vagyok, de nem ez számít, hanem , hogy mi, állampolgárok békét kössünk. A fogadtatás felemelő volt, ünnepélyes. Annak a szempárnak , annak a kézfogásnak a melegét, az erejét ma is őrzöm.
A nemzet olyan, amilyenek mi vagyunk. Ha tisztességesek és felelősségérzettel felruházottak vagyunk, akkor a nemzet felvirágzik. De csak akkor. Ellenkező esetben egy örökösen siránkozó, vádaskodó, poros feudális struktúrába fulladó országgá válunk. Sajnos, ez utóbbi az irány, kedves 6.Lenin.
Nem kívánok hozzá sok boldogságot, mert ez maga a pokol.

Ezen az említett tüntetésen beszédet mondott Márki-Zay Péter. Értelmes beszéd volt. És én szeretem az értelmet. Ha gondolod, keresek felvételt, bár, nem hiszem, hogy erre igényt tartanál.

Csak úgy eszembe jutott: a kételkedés, í vívódás éppen annyira válhat a fejlődésünk akadályává,
mint elősegítőjévé. Nem az a baj, ha megbillensz, hanem, ha nem találod meg az egyensúlyodat.
Ha tudnád, Gandhi mennyit gyötrődött, hogy vajon a legjobb döntéseket hozza-e meg. És micsoda ember volt!

6.Lenin 2018.08.04. 21:15:05

@Edit exnolbloggerina:

Százezres tömeg? 2006-ra gondolsz, és jobbikos kéznyújtásra akkor?

Kedves Edit!
Baloldali érzelmű vagy, és leírod nekem a benyomásaidat ennek megfelelően. Ez természetes. ezzel csak az a gondom, hogy esetleg pont az ellenkezője is lehet, mint egy más "értéket" valló polgár, aki szintén a nemzet tagja.

Mellesleg a nemzetárulók is a nemzet tagjai.

Márki Zaj azt mondja, amit szeretnél hallani tőle. Neki valamelyik párt vetőjének a pozíciójára kellett volna hajtani, ahol bármit mondhat. Egy önkormányzatban tenni is kell(ene) valamit a választókért, politizálás nélkül is, mert ahogy minden magyar a nemzet része, úgy minden vásárhelyi is a város polgára. A más véleményen lévők is.
Mivel én nem tartozom egyik politikai párthoz sem, tudom kívülről is szemlélni a történéseket.
Addig támogatom a jelenlegi kormányt, amíg nem kerül szembe az én elvárásaimmal, de ehhez nem kell a teljes elkötelezettjüknek lennem.

Edit exnolbloggerina 2018.08.04. 22:22:52

@6.Lenin:

2006? :) Hogy jön ide 2006?

Oké, Neked a fidesz a megfelelő. De, felteszem, a mindennapjaidat nem a kormánypropaganda határozza meg, képes vagy a magánéletedben, a munkahelyeden együtt létezni más nézetű emberekkel - mert ez a lényeg. Bármennyire is egymásnak akar ugrasztani minket a ránk települő militáns politikai attitűd, nekünk, 8 milliónknak kell észnél lennünk, hogy ebbe nem egyezünk bele.

Nemzetáruló? Igen, Orbánék is a nemzet tagjai.

Márk-Zay Pétert Lázár hadüzenetének zászlaja alatt minden lehetséges módon gátolja a fidesz frakció.
Hogy Hódmezővásárhely lakossága mit és meddig fog elviselni, ősszel kiderül.

6.Lenin 2018.08.04. 22:32:27

@Edit exnolbloggerina:

2006 óta nem tudok százezres tüntető tömegekről.

A többi meg már körbe-körbe karikába.

Mit várt Márki Zaj, amikor megpályázta a polgármesteri széket? Majd trónra emelik? Mögötte meg senki? Lóg a levegőben. Mi lehet a sorsa? Vagy ennyire naiv volt, vagy csúnyán átverték.
Minden esetre nem vall valami nagy politikusi éleslátásra.

Edit exnolbloggerina 2018.08.04. 22:50:31

@6.Lenin:

Akkor most tudtam Neked újat mondani: 2018.

Ugye tisztában vagy vele, hogy most semmibe vetted Hódmezővásárhely szavazópolgárait. Ők vannak Márki-Zay Péter mögött.

ZorróAszter 2018.08.05. 00:50:26

@Edit exnolbloggerina:

"Hol van az Ön néhány hete írt cikke Olgáékról?"

Nem azt mondtam, hogy néhány hete írtam, hanem hogy hetekkel azelőtt hogy elszeleltek Simicska nyilastévéjéhez.

Vona Gabi emberarcú nácizmusa és az ATV
zorroaszter.blog.hu/2016/09/23/vona_gabi_emberarcu_nacizmusa_es_az_atv

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 09:01:20

@ZorróAszter:

Na kérem, hát olvasni tudni kell. :)

Rendben, a németek Vonáékat akarták a nyakunkba ültetni. t együk fel, ennek érdekében meg is rendezték a G-napot, Simicska átvette a Hír tévét, és pénzelte a Jobbikot.
És?

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 09:24:25

Van mit rendbe tenni Hódmezővásárhelyen:

orszagszerte.atlatszo.hu/lazar-janossal-valo-viszonyarol-is-beszelt-az-a-vallalkozo-aki-szerint-azok-akarjak-most-vizsgalni-akikrol-a-birosag-mondta-ki-szerzodest-szegtek/

Szavak nincsenek arra, milyen alja népség a fidesz. És ez a Lázár akar Orbán helyébe lépni?

6.Lenin 2018.08.05. 09:24:52

@Edit exnolbloggerina:

Nézd meg a leadott szavazatok eloszlását.
2018 ban a választások után voltak százezres tüntetések? Tényleg lemaradtam ezekről.
Szerintem ma már márki Zaj mögött nem sokan vannak (jobbik?) Pénz se nagyon.

Ugyanez volt 2012-ben, volt egy leképzelés, egy valótlan helyzetértékelésre, előkészített kormányleváltási szándék, de mivel pont a tömegek hiányoztak, elbukott. Azóta is.

Ma Mo-on nincs elégedetlen kormányváltó tömeg. Ugyanaz a 2-3 száz lökött DK-s megy ki cirkuszolni. már név szerint lehet őket ismerni.

-Jaj! Nem látom Gizikét, csaknem itt hagyott minket?
-Szerencsére nem halt meg,túlélte az enyhe alkoholmérgezést. A következő tüntin, ha lesz, biztos eljön.

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 09:31:32

@6.Lenin:

Kár ezért a kommentedért, nem több mint ízléstelen személyeskedés.

6.Lenin 2018.08.05. 09:36:49

@Edit exnolbloggerina:

Bocs, de azt véletlenül láttam, amikor szakadt, részeg tüntizők kergették egymást a Kossuth téren. Szánalmas volt nézni.
gondolom visszanézhető.

ZorróAszter 2018.08.05. 13:03:29

@Edit exnolbloggerina:

"És?"

Nem akarták még a nyakunkba ültetni a nácikat. Kétosztatú, fidesznyik-liberális politikai palettát valósítottak meg, alakítottak ki. Fölötte, pontosaban mifölöttünk Demoklész kardja a Náci Párt.

És?

Azoktól várnánk, hogy eltakarítsák Orbán kollaboráns bábkormányát, akik ugyanúgy a németek zsebében vannak, mint Orbán és bandája.

Ahelyett, hogy azon gondolkodnánk, hogyan lehetne nem kifejezetten hazaárulókat cserélgetni az ország élén.

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 13:48:49

@ZorróAszter:

De mi a motiváció? Több meghatározó állam vallja , és, ami a lényeg, gyakorolja a fenntartható fejlődés elvét, amely a gyermekmunka megszüntetésétől a globális környezetvédelemig sok célt deklarál. Számtalan - főleg skandináv - vállalat ügyel arra, hogy a beruházásaikkal az afrikai, ázsiai munkavállalók életkörülményeit javítsa. Még nagyon az út elején tartunk, de már járunk rajta, 'Aszter!
És akkor a németek, a ki tudja milyen politikai-gazdasági összefonódások hatására, annak léte
érdekében eljátszanának egy ilyen ostoba, kisszerű játékot?
Az tény, hogy sok primitív elem került a felszínre a világpolitika palettáján, és ebbe a sorba, sajnos, a magyar , még hintapolitikának is nehezen nevezhető ravaszkodás is bele tartozik. De nézzen körül a világban, annyi katarzison megy át ebben a történelmi szakaszban az emberiség, hogy inkább örülni kell annak, ha láthatóvá válnak a betegségeink és azok kiváltó okai. Így már tudjuk gyógyítani magunkat. Ha meg vannak, lesznek nemzetek, amelyek elsüllyednek a negativizmusban , azok vagy elölről kezdik , vagy feloldódnak más nemzetekben. Könnyen így járhatunk!

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 13:52:20

@6.Lenin:

Te véletlenül láttál valamit, valamikor, és ebből az egészre vonatkozóan levontad a konzekvenciát.
Én nem csak 2006-ban láttam a Kossuth teret, a Belvárost, nem csak 2010 óta követem a politikát, benne a fidesz manővereit. 1989. óta tudom, hogy közéletre méltatlan kalandorok kerültek a Parlament padjaiba.

6.Lenin 2018.08.05. 13:59:54

@Edit exnolbloggerina:

OK! Tegyél ellene, én nem akadályozlak meg benne, igaz eddig meggyőzni se tudtál, de lehet ez az én hibám.
Adott a lehetőség, Márki Zaj is van már.
Hajrá!

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 14:15:06

@6.Lenin:

Nem biztos, hogy meggyőznünk kell egymást. Inkább gondolatot ébreszteni egy jobb folytatás érdekében. Azt már megtanultam az élettől, hogy nem valami ellen jó tenni, hanem valamiért.
Biztosan érzed Te is a különbséget.
Hát akkor, Hajrá! :)

Ficzek Úr 2018.08.05. 15:07:34

Végigolvastam a kommenteket,és emlékszem arra hogy valaki boldog volt hogy Pénztáros Lőrincet támogatja a kormány nem a multikat,így a pénz itthon marad.Már ez sem igaz mert az említett ember Horvátországban vett luxusnyaralókat,luxusjachtot,de nézzük mi a valódi helyzet: "Vértes András közgazdász szerint 4-5 évig nem a német multi, hanem az adófizetők állják majd a cechet.A GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke ezt a Vasárnapi Híreknek mondta el, hozzátéve, hogy a Debrecenbe készülő autógyár állami támogatásának pontos összege nem ismert, ám annyit tudni, hogy az indiai Apollo Tyres abroncsgyártó is nagyjából annyi munkahelyet hozott Magyarországra, mint a BMW, s azt a céget 30 milliárd forinttal segítette ki az ország. Ez a mostani bér-színvonalon márpedig azt jelenti, hogy négy-öt évig tulajdonképpen az állam fizeti a BMW alkalmazottait." Miközben a vidéki kis-falvakba azért vannak a boltok 3 napig nyitva,mert nem tudják kitermelni a dolgozóiknak a minimálbért. Mi a BMW-t támogatjuk,mert az rá van szorulva. Így korrekt.

Ficzek Úr 2018.08.05. 15:35:45

És tovább is van,mondjam még? Hát jó: "A nagyvállalatok és a multinacionális cégek egyedi kormánydöntés alapján kapnak állami támogatást. Miután lapunk megkeresését követően a külügyminisztérium frissítette a kormányzati honlapon elérhető adatsort, összehasonlíthatóvá vált a 2004-2010 között regnáló szocialista és a 2011-2017-es években kormányon lévő Fideszes kabinetek hét-hét éves gazdaságpolitikája. (2010-ben az utolsó kormánydöntés március végén született, ezért ezt az évet a szocialista kormányokhoz soroltuk). Úgy tűnik, hogy a multiellenes retorika csak szavakban – és bizonyos iparágakban – létezik a Fidesznél, hiszen az Orbán-kormány majdnem kétszer annyi támogatást adott a hazai és külföldi nagyvállalatoknak, mint a korábbi, balliberális kormányok. Előbbi 255,6 milliárd forint közpénzt utalt a cégeknek egyedi kormánydöntésekkel, míg utóbbi 130,2 milliárdot.A Fideszes vezetés ebből az összegből 35,3 ezer míg a szocialista kormányok 30 ezer új munkahely létrejöttét támogatták, állásonként átlagosan 7,6, illetve 4,5 millió forintot fizetve. Míg a szocialista kormányok alatt minden harmadik-negyedik állás a szolgáltató szektorban valósult meg (28,2 százalék), addig Orbánék már csak minden hatodik munkahelyet hoztak létre ebben a nagyobb hozzáadott érték előállítására képesnek tartott ágazatban (16,8 százalék). Egyértelműen látszik, hogy az adófizetők pénzéből az összeszerelő üzemek létszámbővülését támogatták."

pettra01 2018.08.05. 15:39:27

@Ficzek Úr: Persze nem azért támogatjuk a BMW-t, mert rá van szorulva, hanem mert különben nem jön ide. A falvak felemelésére szerintem semmiféle ötlete nincs a Fidesznek, most elkezdték ezt, hogy a CSOK-ot a kistelepüléseken megemelik, de hát ez nem hiszem, hogy kiutat jelent, ha már adósságba veri magát, hogy építkezik vagy házat vesz, nem olyan helyen teszi, ahol nulla lehetőség van az életre, mert elhiszem, hogy gyönyörű a környezet, de minden más hiányzik, szóval onnan inkább menekülni kell.

Ficzek Úr 2018.08.05. 16:10:35

@pettra01: Tudom hogy miért támogatjuk a multikat,ez a szöveg megy a rendszerváltás óta. Komoly közgazdászok szerint be kellene fejezni az összeszerelő cégek támogatását,és el kellene kezdeni értéket előállítani. Magyarország - adottságait figyelembe véve - az élelmiszergyártásban léphetne előre szerintük. A rendszerváltás óta senki sem lépett ez irányba,erre nem adtak támogatást. A BMW gyár feltehetően azért kapott ekkora támogatást valójában,hogy az anyaország (Németország) továbbra is csukja be a szemét amikor az eu támogatásokat szétosztják itthon. Erről még a szoci kormány idején beszélt Szájer József amikor arról kérdezték hogy az eu miért nem lép a 40 cm magas kilátó támogatása ügyében. Mi támogatjuk a multikat,elnézzük azokat a trükköket amikkel kihordják a pénzt az országból,cserébe ők nem nézik hogy hova kerülnek a támogatások. Ez nem kormány kérdése nálunk,így működik.

Edit exnolbloggerina 2018.08.05. 17:13:38

@pettra01:

Ez azért tényleg eléggé gyarmatszagú.

Fiatal koromban nem csak a mezőgazdaság volt sikerágazat, emlékszem , húzta fel a Goldberger a Textilipart, a szöveteket még Nyugatra is exportáltuk. Diákként dolgoztam is a Goliban, emlékszem a Vörös mosó átható, de egyáltalán nem kellemetlen szagára is. Volt a Golinak valamiféle romantikája, rövid időre felnőttként is visszatértem. De volt egy BÉTEX is, és jól mentek a külker. cégek.

Nekem a mániám a termálvíz, szerintem olyan kincs van alattunk, amit nem felhasználni a gyógyításban , a turizmusban -. persze, okosan, nem kizsigerelve a természetet! - felfoghatatlan balgaság.

ZorróAszter 2018.08.06. 13:30:03

@Edit exnolbloggerina: Bocs hogy csak most vettem észre a válaszát.

De mi a motiváció?

Az ország kifosztása, az ezt biztosító lehető legstabilabb politikai berendezkedés kialakítása. Beleértve hogy szükség esetén a nácik pacifikálják a népet a szokásos módszereikkel.

"Több meghatározó állam vallja ...."

A duma ingyen van. Duma szinten minden van.

Pár éve láttam egy filmet, ami az IKEÁ-t pécézte ki, hogy milyen körülmények között gyártatja a rongyszőnyeget Indiában, a kerti csipkés alumíniumöntvény székeket és asztalokat Malajziában, meg egyebeket. Azok a körülmények inkább az amerikai gyapotszedő rabszolgaságra emlékeztettek. Nincs öt éve hogy láttam. (Szék helyett földbe ásott gödör előtt a rongyszőnyeg szövő szék, a mérgező festés zárt helyen védőfelszerelés nélkül. Az emberek fél-egy év alatt hallnak kínhalált a lassú megfulladástól.)

Amíg az emberek nem veszik észre, hogy a világsajtó totális ellenőrzés alatt azt a hazugságot sulykolja amit akar, addig mindenki vak marad.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.08.07. 07:42:58

a sok nácizó libsinek:

A nácik ti vagytok, véleményterrort akartok, aki nincs veletek az fasisztanácirasszista-akármi
És így rendezitek a vitáitokat.

ZorróAszter 2018.08.07. 08:59:08

@Edit exnolbloggerina:

Kedves Nyírfa!

Meg tetszett fogni. Sajna nem emlékszem a címre. És úgy emlékszem, nem szerepel benne az IKEA szó, de kizárólag az IKEA beszállítóinál forgattak.

ZorróAszter 2018.08.07. 09:07:38

@ZorróAszter:

Közben eszembe jutott, hogy megnézem a port.hu-n hátha, és csudák-csudájára megtaláltam:

Az Ikea és ami mögötte van
svéd dokumentumfilm, 55 perc
1926-ban Svédországban született Ingmar Kamprod, aki létrehozta az Ikea-birodalmat, amely gyorsan terjeszkedett, áruházai gombamód szaporodtak országról országra. Az áruházlánc ma már az egész világra kiterjed. Leányvállalataik szintén minden földrészen megtalálhatók, főleg olyan országokban, ahol olcsó a munkaerő. Textiltermékei nagyrészét az Ikea Indiából szerzi be. Törvény tiltja ugyan a gyermekmunkát, mégis alkalmazzák, mert ez a legolcsóbb. A 80-as években a cég figyelme Délkelet-Ázsia felé fordult, szintén az olcsó munkaerő igézete miatt.

port.hu/adatlap/film/tv/az-ikea-es-ami-mogotte-van/movie-54859

Edit exnolbloggerina 2018.08.07. 09:50:54

@ZorróAszter:

Köszönöm, már csak a kérdés, hogyan tudom megnézni, mert a youtube-n nem találom.

A 80-as éveket olvasva a reményeim nem szálltak el - régen volt.

ZorróAszter 2018.08.07. 18:38:21

@Edit exnolbloggerina:

Szívesen!

Sajnos nem tudom. Esetleg ha be tetszik kattintni, hogy figyelmeztessen a port.hu, ha valahol vetítik. Homályosan rémlik, hogy én is találkoztam vele azóta is.

Viszont ez nem a 80-as évek! Ez a ma! ímeg a közelmúlt.

Csudálkoznék, ha 2010 előtt forgatták volna.

Volt egy másik szintén nem nagyon régi film, amiben az indonéz kénbányászok is szerepeltek. Egy vulkán körül szedték össze a kéntömböket, és hordták le a hegyről a hátukon. Azt is csak pár évig csinálhatták, mert a kénsav szétmarta a tüdejüket és lassan megfulladtak, belehaltak.
Ez is így megy szerintem azóta is. Hogy a nyugati pógároknak legyen olcsó gumi a kocsijukra.

Annak idején Littlét idegesítettem ezzel.

Edit exnolbloggerina 2018.08.08. 11:21:40

@ZorróAszter:

A Port.hu a 80-as évek gyakorlatát említi tartalomként. Egyébiránt inkább féltem a világot a kínaiaktól, mindenféle értelemben. Ha kiszúrom, hogy valamit Kínában gyártottak, sehol nem veszem meg, az Ikeában sem.

Majd elém kerül a film, vagy más formában mint környezetvédelmi, ökológiailag fontos téma. Az igazság nem kerüli el az embert, ha arra fogékony.

ZorróAszter 2018.08.08. 14:05:58

@Edit exnolbloggerina:

"A Port.hu a 80-as évek gyakorlatát említi tartalomként"

Tessék szíves lenni figyelmesebben olvasni. A film NEM a 80-as évek gyakorlatáról szó. Az IKEA KEZDETT a 80-as években ázsiai gyártókkal szerződni, de a film a máról szól.

Kínaiak:

A világsajtó nem a kínaiak zsebében van. Nem ők irányítják, ki legyen a világsajtóban a szépfiú és a jófiú hanem az amerikaiak a saját érdekeinek megfelelően.

A világsajtóval kapcsolatosan az az egyedül helyes magatartás, hogy egy szavukat se szabad elhinni. Inkább annak az ellenkezőjét feltételezi, mint amit mondanak.

És egy pillanata se elhinni hogy azok a fontos történések, amikről beszámolnak.

A fontos történések többségéről hallgatnak és abba is belefojtják a szót aki megpróbál beszélni róla.

KapitányG 2018.08.09. 06:58:18

@ZorróAszter:
"Részben a fair trade mozgalmak hatására a világ egy ideje jobban odafigyel a perifériára szorult országokban zajló eseményekre. Így kerülhetett „bajba” számos transznacionális vállalat, miután fény derült „munkamódszereikre”.
Jó példa erre a svéd Ikea esete, amit az 1980-as években vádoltak meg azzal, hogy Indiában, ahol a textiltermékeiket gyártják, gyermekeket dolgoztatnak. Erről épp egy svéd rendező, Ulf Sandlun készített dokumentumfilmet, melyből óriási botrány kerekedett.
Az Ikea azóta kínosan ügyel arra, hogy soha, még csak véletlenül se keveredjen gyanúba. Természetesen, attól kezdve, hogy a munkát kiadja helyi cégeknek, ellenőrizhetetlenné válik a folyamat (made in China, made in Romania gyakori felirat ikeás termékeken), de a lényeg, hogy az ő kezük „tiszta” marad."
utajovobe.eu/oktatasi-segedlet/elelmiszervalsag?showall=&start=9

ZorróAszter 2018.08.09. 16:11:51

@KapitányG:

Kedves Hölgyem!

Nem tudom, hogy ezt most pro vagy contra tetszett írni.

A cikk:

Én kicsit szkeptikusabb vagyok. Szerintem a legendákkal ellentétben ugyanis nyomokban sincs szabad sajtó, ezért nem tudhatjuk, nem a konkurencia hangol-e minket valaki ellen. Például mikor megnéztem ezt az IKEÁ-s filmet, bennem is az kérdés merült fel először, hogy miért pont az IKEÁ-t pécézték ki?

Mert én még emlékszem például arra, amikor a Perrier ásványvizet felvásárolta a Nestle, akkor hirtelen pánikot okozott egy hír miszerint a Perrier nitrátos. Aztán miután ekkor áron alul felvásárolták, hirtelen elterjesztették, hogy ez csak álhír volt. Mégse nitrátos.

Aztán például a japánok is szeretik a saját japán cégeiket, és igyekeznek japán árút vásárolni. Ámde a kapitalizmusban nem lehet tudni ki a tulajdonos. Tehát például lehet, hogy valójában Mr. Suzuki se a cég valódi tulajdonosa, hanem valójában a General Motors, és ő csak a nevét meg a mesét adja hozzá havi fixért.

Ugyanígy a tudatossággal. Én ezzel is óvatosabb vagyok.

pettra01 2018.08.09. 16:47:03

Éppen a mai híradóban láttam egy hírt, hogy a cseheknél milyen szigorú szabályok vonatkoznak a nagy melegben való munkavégzésre, rövidített munkaidő, ingyen ásványvíz meg ingyen alkoholmentes sör. Csak azt nem érti az ember, miért nem azt mutatja be a híradó, hogy Magyarországon a meleg munkahelyeken - mert itt is van azért olyan - hogyan kényeztetik a dolgozókat? Engem speciel jobban érdekelne, mint az, hogy a cseheknél akárhányszor kimehet zuhanyozni a dolgozó, ha melege van.

KapitányG 2018.08.10. 07:25:19

Se nem pro. se nem kontra. Csupán adalék ahhoz, hogy nagyjából mikor készülhetett a film. A cikk, amelyben hivatkoznak rá, 2011-es keltezésű.

Edit exnolbloggerina 2018.08.10. 08:35:48

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, majd, ha belefutok a filmbe, az ott látott információk alapján tudok véleményt alkotni.
Addig is tartom magam ahhoz, amit már leírtam: a fenntartható fejlődés útjára lépett már nem egy ország, vállalat, üzletlánc. Azt is mondtam, hogy még nagyon az út elején járunk, de már rajta. Csak remélni merem, hogy begyre több ember lesz képes tovább nézni és látni az orránál, és szemügyre veszi a saját ökológiai lábnyomát. Aztán elkezd tudatosabban élni. Ezt a folyamatot úgysem úszhatjuk meg, törvényszerűen figyelmeztet rá minket az anyatermészet.

Kína a történeti korok döntő többségében nagyhatalmi szerepet játszott. Igen nagy felelőssége van a mindenkori politikai és gazdasági pozicionáltságában.

Edit exnolbloggerina 2018.08.10. 08:35:48

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, majd, ha belefutok a filmbe, az ott látott információk alapján tudok véleményt alkotni.
Addig is tartom magam ahhoz, amit már leírtam: a fenntartható fejlődés útjára lépett már nem egy ország, vállalat, üzletlánc. Azt is mondtam, hogy még nagyon az út elején járunk, de már rajta. Csak remélni merem, hogy begyre több ember lesz képes tovább nézni és látni az orránál, és szemügyre veszi a saját ökológiai lábnyomát. Aztán elkezd tudatosabban élni. Ezt a folyamatot úgysem úszhatjuk meg, törvényszerűen figyelmeztet rá minket az anyatermészet.

Kína a történeti korok döntő többségében nagyhatalmi szerepet játszott. Igen nagy felelőssége van a mindenkori politikai és gazdasági pozicionáltságában.

ZorróAszter 2018.08.10. 08:55:37

@pettra01:

Magyarország egy fehérniggergyarmat. Akinek nem tetszik hogy 60 fokban kell mondjuk aszfaltozni, az menjen el közmunkásnak 40 fogba füvet nyírni.

Vagy vándoroljon ki Németországba, vagy Angliába.

ZorróAszter 2018.08.10. 16:00:23

@KapitányG:

Kedves KapitányG!

Bocs hogy csak most vettem észre a kommentjét.

Köszi szépen.

ZorróAszter 2018.08.10. 16:12:22

@Edit exnolbloggerina:

Kedves Nyírfa!

Magától is bocs hogy csak most vettem észre hogy válaszolt.

Én nem nagyon hiszek benne, hogy az emberiség megváltozott volna. Szerintem ugyanolyan mint volt akár száz éve is. Csak a propagandaeszközök fejlődtek hatalmasak. Így ma már a legfelelőtlenebbek, legpénzéhesebbek, legnagyobb szennyezők beszélnek fröcsögő szájjal környezetvédelemről, meg hasonlókról. Mi meg még 100 évig hisszük azt, hogy legalább jó kezekben vannak immár a dolgok, és csak 100 év múlva vesszük észre, hogy valami mégse mehetett jó ha immár az egész földet 300 méter vastag mérgező szemét borítja.

Tehát én ezeket a "tudatosságokat" sima propagandának tartom. Arra jó, hogy elfoglalja és megnyugtassa azokat, akikben egyáltalán felmerülnek ilyesmik.

Kína:

Tessék szíves lenne utána nézni Kína történelmének. Hogy milyen borzalmakat, megaláztatásokat és kifosztást szenvedett el akárcsak a legutóbbi időkben. Mondjuk 1880-1945-ig a nyugati és a keleti gyarmatosítók részéről. (Ópium háború, bokszer-lázadás, japán megszállás, miegymás.)

Nem ők próbálkoztak a Nyugatot meghódítani. Vagy Japánt. Szóval ez a nagyhatalom vád ez inkább illik a Nyugatra, az angolokra, amerikaiakra, japánokra, mint rájuk. Ha mégis így jöhet elő a kérdés, az a propaganda színtiszta megnyilvánulása.

Edit exnolbloggerina 2018.08.10. 18:03:11

@ZorróAszter:

Valóban, kedves 'Aszter, Kína patyolattiszta.

ZorróAszter 2018.08.11. 18:03:27

@ZorróAszter:

Kedves Nyírfa!

Mert bizony én ezt írtam, ugye?

:o)

Edit exnolbloggerina 2018.08.11. 23:39:58

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, mintha én sem azt írtam volna, hogy Kína a történelme során mindig nagyhatalmi szerepet játszott. Azt mondottam, hogy döntő többségében. Most teszem hozzá, hogy napjainkban is.
A felelősség pedig felelősség, minden korban, minden pozícióban, mindenütt a világon.
Azonban, ahogy sorolta Kína viszontagságait, kis híján megríkatott. Annyira a szívemre vettem, hogy majdnem elfeledkeztem Tibetről. De aztán eszembe jutott.

Nagy játékos Ön, kedves 'Aszter, olyan intenzitással nyomja a " bűnös Nyugat "-mantrát, hogy akár fideszpropagandistának is beillene.

De vissza Kínába: Demján Sándor nagyon kívánatosnak tartotta a kínai munkáltató-munkavállalói modell itthoni bevezetését. Tetszett neki a rabszolga - és gyermekmunka által zsebre vágható profit.

Tudja, ahol Micimackó is száműzetésbe kerül - persze, inkább, mint egy átnevelő táborba -, és 2020-tól kötelezően bevezetik a társadalmi pontrendszert, onnan kiveszett a normalitás csírája is.

Azért van egy kis remény: az a fránya tudatosság csak befészkelte magát (jó)néhány, az emberi tudat és jellem fejlődésében töretlenül hívő eszement fejébe, s bár, mint jeleztem, számuk még nem éri el a kritikus többséget, de ez esetben nem is a számszerűség a fontos, hanem az általuk képviselt minőség - ugyanis annak van elsődleges teremtő ereje. Igaz, ez a teremtő erő - egyelőre - nem Keleten lelhető fel - bár, nem lehet tudni, Japán milyen irányba fordul.
És van még egy jó hírem: egyes médiaforrások szerint az oroszok usankája kezd tele lenni Putyinnal. Természetesen elvárom, hogy e hírek hitelességét személyesen ellenőrizze, nehogy megint abba a csapdába /essünk, hogy azt olvassuk, amit direkt a mi kedvünkért írtak meg.
Mert így megy ez, igaz, 'Aszter? :)

ZorróAszter 2018.08.12. 10:59:34

@Edit exnolbloggerina:

Kedves Nyírfa!

Tessék szíves lenni történelmet olvasni. És nem csak nyugati politikai propagandát. Akkor nem tetszene ilyeneket írni, mint hogy "Kína a történelme során mindig nagyhatalmi szerepet játszott."

Ezzel szemben a történelem tanúsága szerint Kína a történelme során leggyakrabban teljesen bezárkózott. És emellett gyakran esett áldozatul külföldi hódítóknak, mongoloknak, mandzsuknak, angoloknak, japánoknak. Akik rendszerint milliós, tízmilliós kínai hullahegyeket hagytak maguk után.

A politikai propaganda legprimitívebb eszköze az ellenség bűneinek felnagyítása akár hazugságok árán is, a saját bűnök cenzúrázása, legfeljebb csepegtetése.

Ezt tetszik neki.

Persze tudom, öntudatlanul.

ZorróAszter 2018.08.12. 11:00:25

Ezt tetszik neki.

helyett

Ezt tetszik tenni.

:o)

Edit exnolbloggerina 2018.08.12. 12:35:18

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, újfent fel kell hívnom a figyelmét arra, hogy ne azt olvassa ki a soraimból, amellyel igazoltnak vélheti az állításait, hanem azt lássa, amit leírok.
Az elfogultsága a saját véleményei iránt nem is lehet árulkodóbb, mint a tőlem idézni kívánt mondat saját szája íze szerinti megcsonkítása.

Kínáról nem világhatalomként írtam, hanem a nagyhatalmi szerepét emeltem ki, amely státuszt a távol-keleti térségben betöltött. Hogy tovább nem tudott terjeszkedni, azt annak a mentalitásnak köszönheti, amelyet Ön bezárkózó politikaként jellemez.

Sajnálom, hogy ha öntudatlanul is, de a politikai propaganda legprimitívebb eszközével éltem - Ön szerint.
De milyen jó, hogy a világ nem olyan egysíkú, mint ami az Ön szemüvegén átszűrődik.

ZorróAszter 2018.08.12. 23:12:44

@Edit exnolbloggerina:

Kedves Nyírfa!

"kívánt mondat saját szája íze szerinti megcsonkítása.
Kínáról nem világhatalomként írtam, hanem ..."

Mintha bizony én azt azt kifogásoltam volna, hogy "világhatalomként" írt.

Az nem zavarja, hogy még a szót is Ön használja először itt?

Én csupán azt kifogásoltam, hogy nem ismeri a kínai történelmet, és csupán a nyugati propaganda brossúrákból merít.

A tudatlanság, a légből kapott, logikátlan "gondolkodás" nem több sík.

pettra01 2018.08.13. 00:08:51

@ZorróAszter: a facebookon küldtem üzenetet, de szerintem ritkán jár arra, nem veszi észre.

Edit exnolbloggerina 2018.08.13. 09:47:16

@ZorróAszter:

No, én ezt unom. Ha akarja, elolvassa még egyszer a kommentjeimet és az azokra adott válaszait.
Hogy valaki ennyire csak saját magát lássa ott is, ahol nem ő van, már megbocsásson, de szembe tűnő, és nem pozitív értelemben.
Az Ön felmagasztalt logikája számomra korlátoltság, a nyugati brossúrákból merített információk egy ország komplett történelmére vonatkozóan pedig olyan buta kiszólás, amelyre érdemi választ lehetetlenség adni.

Utolsó kérésem, hogy legyen szíves törölni az exnolbloggerek közül. Megköszönöm.

ZorróAszter 2018.08.13. 10:45:04

@Edit exnolbloggerina:

Kedves Nyírfa!

Az hogy a logika Önnek a lelke szárnyalására csimpaszkodó kolonc, évek óta tudom.

Akkor is, mikor például mikor csupa helyzethez, tényekhez nem illő vitatkozási klisét alkalmaz véletlenszerűen.

Például miszerint én megcsonkítottam a mondandója lényegét az idézetemmel.
vagy
megváltoztattam a szóhasználatát (világhatalom)
vagy
jól láthatóan nem az én szavaimat cáfolja
vagy
személyes értékelésre igyekszik terelni a témát ha a tárgyban nincs több érve.
....

Persze ezek máshol is általánosak. Nyilván onnan tanulta.

És azt is, hogy az a valóság, az igazság, amiről feltételezi, hogy az érdeke hogy az legyen. És nem az, ami megfelel a tényeknek, az elemi logikának.

"nyugati brossúrákból merített információk egy ország komplett történelmére vonatkozóan pedig olyan buta kiszólás, amelyre érdemi választ lehetetlenség adni. "

Mintha én bizony erről írtam volna.

"Utolsó kérésem, hogy legyen szíves törölni az exnolbloggerek közül. Megköszönöm. "

Az exnolbloggereket ugyan mint mondtam régen is nem tekintem a sajátomnak de rendben.

ZorróAszter 2018.08.13. 10:48:34

@pettra01:

Kedves Pettra!

A CIA (facebook) kitiltott. Úgyhogy igaz hogy régen is ritkán néztem de most már meg se tudom nézni.

Esetleg ha levelet tetszene küldeni. Azt hiszem, elég rákattintani az ikonomra.

Edit exnolbloggerina 2018.08.13. 11:56:26

@ZorróAszter:

Jó, még utoljára segítek:

A vita tárgyát képező kommentem: " Mintha én sem azt írtam volna, hogy Kína a történelme során mindig nagyhatalmi szerepet játszott. Azt mondottam, hogy döntő többségében. "

Amit tőlem idézett, kiragadva:" Kína a történelme során MINDIG nagyhatralmi szerepet játszott. "
A mindig szót kiemeltem, hogy kénytelen legyen észre venni.

A világhatalom kifejezést pedig ekkor használtam:08.12.12.35 h. Nem azt állítottam, hogy Ön élt e meghatározással, hanem csupán rávilágítottam, hogy a világ- és a nagyhatalom között tartalmi különbség van, következésképpen Kína bírhat nagyhatalmi pozícióval akkor is, ha azt nem terjeszti ki több kontinensre. Kulturális és technikai vonatkozásban azonban világméretű a jelentősége.

Ön felületesen olvas. Mint akinek mindegy, mit tartalmaznak mások sorai, így azok csupán ürügyként szolgálnak a saját dogmái hirdetésére. Én ehhez nem asszisztálok.

Az igazsághoz hozzá tartozik azonban, hogy nem csak emiatt kértem a törlést, már érik a szándék egy ideje - most jött el a pillanat.

pettra01 2018.08.13. 12:13:51

@Edit exnolbloggerina: Most megleptél ezzel a törlés-igényeddel. Kifejtenéd, hogy miért jutottál erre a döntésre? Már csak azért is, mert alig vagyunk páran, akik még használják az exnolbloggert, ha jól látom, leginkább Frady meg én buzgólkodunk, ha meg valaki nem használja, akkor mi a jelentősége annak, hogy ott van vagy nincs?

Edit exnolbloggerina 2018.08.13. 14:45:02

@pettra01:

" ...ha meg valaki nem használja, akkor mi a jelentősége annak, hogy ott van vagy nincs?"
Hát ez az, pettra, ha nem használja az a valaki, akkor minek legyen ott?

A blog.hu- regisztrációmat nem törlöm, csak elmúlt, ami a maga idejében fontos volt, és a múltat vissza kell engedni a helyére. A dolog pikantériája, hogy ez a névváltoztatásom után vált nyilvánvalóvá. :)

Edit exnolbloggerina 2018.08.14. 08:11:06

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, köszönöm, egyben az elmúlt évek technikai segítségnyújtását is.
süti beállítások módosítása