Csak mondom

Csak mondom

Bezzeg a horvátok

2018. július 21. - pettra01

Véget ért a labdarúgó-világbajnokság, a végére már valóságos világok háborújává lombosodott az egész. Nem egyszerűen a franciák és a horvátok vívták a döntőt, hanem a keresztény kultúrájú csapott össze a bevándorlóországgal, és bár a bevándorláspártiak győzedelmeskedtek, mégis valóságos Facebook-legendárium kerekedett néhány nap alatt a második helyen befutó horvát csapat köré. Híre kelt, hogy a horvát válogatott az elesett gyerekek megsegítésére ajánlotta fel az egész jövedelmét, amit a világbajnokságon való szerepléséért kapott, az aranylabdás játékos szülőfaluja minden lakosának kifizette az összes adósságát, aztán az idealizálás átterjedt a focistákról egész Horvátországra, ahol a miniszterelnök azzal kezdte ténykedését, hogy egyből felére csökkentette a miniszterei fizetését, emellett fotók is kerültek föl az elnök asszonyról, aki nemcsak igazságos, de ráadásul még csinos is, nem úgy, mint mondjuk a mi miniszterelnökünk, akit nem győzünk szégyellni. Ami igaz, az igaz, régen volt már az, amikor Petőfire emlékeztetett valamelyest, az ember nem is szeretne belegondolni, vajon Petőfi is így változott volna-e meg külsőleg és belsőleg, ha nem esett volna el a harc mezején. A horvát legenda nőttön nőtt, egyre inkább mint ellenpéldát emlegette a köznép, hogy bezzeg nálunk ilyesmi elő nem fordulhat, nálunk nem olyanok vezetik az országot, akik kicsit is szívükön viselnék a nép problémái, itt nem ajánlanak fel jótékony célra semmit a sajátjukból, arra bezzeg van gondjuk, hogy a saját tiszteletdíjukat megemeljék. 

Persze vannak kivételek, például a DK-s képviselők ezzel a mostani emeléssel nem értenek egyet és ki egy részét, ki az egészet fel fogja ajánlani valamilyen nemes célra. Ezt azért nem mindenki teheti meg, biztosan vannak olyan képviselők, akik a tiszteletdíjukból élnek, ők nem igazán ajánlhatják fel másnak, mert nekik maguknak is szükségük van rá, hiszen nekik gyakorlatilag ez a fizetésük. Aki egyébként milliárdos, könnyen beszél, és igazából nem is érti az ember, minek az amúgy dúsgazdag embernek az a tiszteletdíj. Nem is azt kellene mondani, hogy kapjanak minimálbért, mert az valóban nagyon kevés. Kellene valamilyen illetményalap  ezen a pályán is, mint a közalkalmazottaknál, hozzá egy szerény szorzó, és akkor nem fordulhatna elő, hogy most már arról beszélnek, hogy a miniszterek fizetése szégyenteljesen alacsony, legalább havi ötmillió forintra kell emelni. Amikor ezt hallja a kisember, belegondol, hogy rendben  van-e ez így, hogy ő két-három év alatt keres ötmillió forintot, amennyit a másik egy hónap alatt hazavisz, hát ennyivel azért talán nem ér többet. 

Most már jönnek a leleplező írások, hogy a horvát legenda nem is igaz, hazugság az egész, a focicsapat nem ajánlott fel pénzt senkinek, a miniszterelnök asszony nem csökkentette a miniszterek fizetését és nem is ő van a bikinis fényképen, és a horvátok különben is nacionalisták meg a délszláv háborúban nem viselkedtek valami szépen és punktum. Igazából az ember csak azt nem érti, miért baj, ha álmodunk magunknak egy idilli országot, miért baj, ha azt képzeljük, hogy valahol olyan dolgok történnek, amilyenek nálunk sose fognak? 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr5914124101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edit exnolbloggerina 2018.07.21. 10:32:55

A fideszes fiúk egyetlen pozitívuma a jó megjelenés volt, néztem is, honnan került elő ennyi, a közéletbe igyekvő jóképű fiatalember. Egyébként az első pillanatól kezdve szájhős nyikhajként tekintettem rájuk, és ez, az azóta véleménnyé érlelődött benyomás azóta sem változott.
Csak értené a magyarság, hogy miről szól a fideszes sikerszéria, hogy milyen álságos illúziókkal hagyja magát hipnotizálni.

Van egy csodaszép dal, egy vágyakozó refrénnel: " kell ott fent egy ország...."

Az a végtelenül szomorú az egészben, hogy, bár ez az ország bennünk van, és általunk jöhet/ne létre, ott van az a feltételes mód.

pettra01 2018.07.21. 11:22:21

@Edit exnolbloggerina: A nyikhajság jól áll egy fiatalnak, meg hát ugye benne még ott van az ígéret, hogy belőle még akármi is lehet, de ha a szemünk előtt megöregszik, ha a farmert öltönyre cseréli, de a zsebében felejti a kezét, ha csak az évei és a kilói száma növekszik, de alapjában ugyanaz a suttyó marad, aki volt, akkor már eléggé szánalmassá válik. Meg mi is, akik képesek vagyunk ilyeneket megválasztani. Aztán persze sóhajtozunk, mert vágyódunk valami jobb után, csak hát azt csak mi tudnánk magunknak megtalálni, és ha következetesen az üveggyöngyöt választjuk a gyémánt helyett, akkor erre nem nagy az esély.

Edit exnolbloggerina 2018.07.21. 12:49:01

@pettra01:

Jó ez az üveggyöngy-gyémánt párhuzam.
Erősen elgondolkodtató, hogy nemcsak a gyerekszoba hiánya mutatkozik a fidesz apparátusának működése során, hanem a viszolyogtató cinizmussal körített embertelenség is.

Két politikus maradt a számomra, kettő, a többit mint megélhetési mutatványost leírtam.
Hadházy és Juhász. Amíg ők vannak, addig pislákol az a kis fény.

Edit exnolbloggerina 2018.07.21. 12:52:13

Apropó: Mit, merre dönt most Kálmán Olga?

pettra01 2018.07.21. 13:06:45

@Edit exnolbloggerina: Nem tudom, voltam-e életem során ennyire kiábrándult, mint most vagyok. Elutasítom a Fideszt, de a többit is, olyan ez az egész, mint egy elfuserált szépségkirálynő-választás, ahol a vasorrú bába meg a hétfejű sárkány közül kell választani, hát nincs nekem ehhez kedvem. Talán most ilyen korba jutottunk el, amikor egyszerűen nem teremnek alkalmas emberek, csak csupa selejt bújik elő, talán mindegy is, hogy melyik majmot ültetjük a fejünk fölé, csak múlhatna gyorsabban is az idő, legyen már vége ennek az időszaknak, mert ebben csak vegetálni lehet.

Edit exnolbloggerina 2018.07.21. 14:56:39

@pettra01:

Ez a kor az emberiség összes betegségének a látlelete. Mint volt az elmúlt évszázad első fele is. Sok-sok évtized állt a rendelkezésünkre, hogy levonjuk a konzekvenciákat, reménykeltő, hogy vannak nációk, amelyeknek ez többé-kevésbé sikerült is. Közép-, Kelet-Európa államai nem ezek közé tartoznak.
Számomra már nem is a magyarok jelentenek csalódást -. ez megtörtént '89-ben, és permanensen addig tartott, amíg ez év áprilisában meglett a választási eredmény. Azóta nincsen bennem semmiféle várakozás. A magam döntései a fontosak, másokéra nincsen közvetlen ráhatásom.

Viszont volt egy ország itt a szomszédunkban, amelyre kicsit úgy néztem, mint a franciákra., hogy van önbecsülésük, valódi , nem csak szajkózott, hirdetett szabadságigényük, haladó szelleműek - a cseh népet kulturáltabbnak, civilizáltabbnak éreztem az összes többi szocialista országnál.
Úgy tűnik, ez is múlt idő lett.

Nagykörúton túli magyar 2018.07.21. 23:13:29

Én azt álmodtam, hogy olyan országban élek, ahol ha egy felelős miniszterelnök felvesz
6.000.000.000.000 Ft
IMF hitelt, mert elkúrta országlását, akkor azt szépen saját zsebéből igyekszik visszafizetni, és nem milliárdos osztalékokat vesz ki évente a saját cégéből, amit Brüsszel töm pénzzel hálaképpen ezért az összehozott zsíros üzletért.

Edit exnolbloggerina 2018.07.21. 23:33:24

@Szél Bernadett börtönben van már?:

Ah, milyen jó, hogy említed Gxurcsányt - jó látni itt fehérek közt egy európait.

showtimes 2018.07.22. 00:15:38

Legalább a tényeket ismerné, ha úgy állítja be, pl. nincs horvát aranylabdás labdarúgó, aki kifizeti a szülőfalu hitelét az a Rebic, s nem számít sztárnak. A szerző többször keveri a szezont a fazonnal, felületes. A köztársasági elnök igazi botrányait meg ezek szerint nem is ismeri... Kár volt rááldoznom 2 percet.

Billy Hill 2018.07.22. 01:00:47

Milyen miniszerelnök asszony? Lemaradtam a Szél-kormányról?

Nnegyzet 2018.07.22. 02:05:25

Jobb a vilagot olyannak ismerni amilyen, akar szep,akar csunya. A valo vilagot kell ismerni, boldogulni,meg tenni h jobb legyen.
Ezt a meset elhinni is pont olyan, mint Esmeralda szemmutetjere gyujteni...

czerka 2018.07.22. 05:30:47

Az erkölcsi győztesek a horvátok. Minden normális ember szemében.
A "francia" csapat kb. egész Afrikából összeválogatott banda volt. Annyira nemzeti, mint mondjuk a Manchester United vagy a Real Madrid.
Egy 1,2 milliárd lakosú kontinens (Afrika) állt szemben egy 4 milliós kis nyugat-balkáni fehér, keresztény országgal.

László Fucskó 2018.07.22. 08:31:15

Kis szerencsevel Horvathorszag is nyerhetett volna, es akkor most mit mondanank? Persze a franciak jobbak voltak ez teny.

Emmett Brown 2018.07.22. 08:40:09

@czerka: a teljes horvát csapatban több olyan játékos volt aki nem Horvátországban született, mint a franciában aki nem Franciaországban látta meg a napvilágot.

De még a magyar válogatottban is több ilyen arc van mint a franciában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.22. 08:46:10

@Emmett Brown:

Nem.

A ballib propaganda bukott el az vb-m. hiába tematizáltak, nem jött be semmi.

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 08:46:26

@czerka:

Egy egész kontinensnyi fekete a szegény kis fehér-keresztény országgal szemben...:)
Csettintek: micsoda párhuzam, milyen fennkölt szellem!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.22. 08:56:10

@Emmett Brown:

Lásd pl:
- bojkott lesz,
- sikertelen lesz a vb,
- sikerül oroszellenes tüntiket csinálni a vb alatt,
stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.22. 08:57:12

Ami egyébként tény: a döntő Afrika győzelme Európa felett. Ez szimpla tény. Lehet sokféleképpen értelmezni, de tény marad.

putris72 2018.07.22. 09:01:55

@Emmett Brown: Hát ennek nagyon néz utána!Mivel 2 olyan játékos van aki nem ott született!De azok szülei is már az etnikai tisztogatások kezdetekor gondolták úgy,hogy el mennek onnan! Amugy az összes többi játékos ott született!Azt nem tudni,hogy Horvátország a volt Jugoszlávia területén fekszi az elég gáz!Mivel ha háború kitörésekor menekültek át a horvát területre a szülőfalujuk,városukból! DE azért gratulálok! Gondolom azt sem tudtad akkor,hogy a franciák,megkérték a francia játékosokat,hogy ha lehet énekeljék a francia himnuszt,és nem a származási ország zászlajának tisztelegjenek,és nem saját országuk törzsi táncát lejtsék győzelem,vagy gól után! Benzema meg nem csak,hogy nem énekelte,de egy alkalommal,elég iparosat sikerült köpnie a francia himnusz alatt! Dembelé a jelenlegi válogatottból,meg mecsetet építettet a származási országában! Erről ennyit!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.07.22. 09:13:45

@Szél Bernadett börtönben van már?: De jó, hogy megérkeztél és ideszartál a parkett közepére egy jó büdöset. Egészen pontosan ez a fideszes módi, erről szól a NER, de tudom, büszke vagy rá. Viktor megy egy ex-KGB-stől vett fel a nevünkben hitelt. Az tényleg sokkal jobb.

Emmett Brown 2018.07.22. 09:16:04

@maxval balcán bircaman: szurkolói viselkedés kapcsán voltak aggályok, méghozzá a 2 évvel ezelőtti események miatt jogosan.

A propaganda jelenleg jobboldalról ömlik, ti próbáljátok mantrázni az Afrika vs Európa illetve a bevándorlók vs keresztények, gonoszok vs hősök felosztást.

Ezen minden épeszű ember csak röhög, főleg azért mert Magyarországon nagyon sok honosított játékos van kiemelt/siker sportágakban, akiknek a magyarországi kötődését össze sem lehet hasonlítani egy Franciaországban született keresztény fekete francia kötődésével.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.22. 09:18:04

@Emmett Brown:

Szimpla tény, hogy a francia csapat afrikai, míg a horvát európai.

pettra01 2018.07.22. 09:20:37

A foci vb igazából engem a tippmix szintjén érdekelt, én se voltam túl eredményes, persze nem hozzáértőként tippeltem, hanem kis tétekkel nagy oddsokra, hát nem is jött be szinte semmi, na de hát csak játszottam én is. Mert ez egy játék csupán, akár így, akár úgy, kár belekeverni a nemzeti meg a vallási kérdéseket, mert azoknak itt helyük nincs. De ha valaki ezt is fontosnak tartja, akkor azon miért nem akad fenn, hogy a nemzeti bajnokságunkban például a legkülönfélébb nációk rúgják a labdát, igaz, őket csak megvesszük néhány szezonra. És ebben a horvát mesében se az a lényeg, hogy van-e benne igazság vagy csak egy nagy átverés az egész, hanem hogy ezeket kellene észrevenniük a politikusoknak, hogy erre van igény, erről születnek a legendák, az egyszeri dél-amerikai elnökről, aki maga vezeti a kis autóját, a holland miniszterelnökről, aki biciklin jár be a hivatalába, meg a horvát csatárról, aki nemcsak aranylábú, de aranyszívű is. Egyébként én végig nem láttam semmiféle ballib propagandát a vb-vel kapcsolatban, a másik oldalról annál inkább, még a legvégén is sikerült a migránsokat belekeverni, amikor beszámoltak róla, hogy a nagy francia örömmámorban egy csomó nőt megfogdostak, és igaz, hogy ezúttal ezek alighanem franciák voltak, de ügyesen felhozták ugyanebben a hírben, hogy volt az a szilveszteri eset, amikor többnyire dél-afrikai migránsok zaklatták a nőket. Szóval hagyjuk már ezt a ballibezést.

pefe 2018.07.22. 09:31:37

@maxval balcán bircaman: a szimpla tény az, hogy hülye vagy.

Emmett Brown 2018.07.22. 09:33:16

@maxval balcán bircaman: a magyar korcsolya csapat ázsiai? Az USA kosárcsapata afrikai?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.07.22. 09:42:48

@maxval balcán bircaman: Ostoba húzásod az ilyen "szimpla tény" és hasonló dumák alkalmazása, de ettől pég egy ostoba fidesz / Putyin agitpropos maradsz.

Itt tudsz mazsolázni:

hu.wikipedia.org/wiki/Francia_labdar%C3%BAg%C3%B3-v%C3%A1logatott

Túlnyomórészt francia születésűek a színes bőrűek is. Soha sem voltak nem franciák.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.07.22. 09:45:41

@Emmett Brown: Jó, hát a dagatd bolgár náci nem tud azzal mit kezdeni, hogy az emberek nem ott élik le az életüket, ahol megszülettek. Pedig ő sem, bolgár származású, de minket boldogít. Ő kártékonyabb migráns, mint a legtöbb, aki menekültként hozzánk érkezik.

Visceroid 2018.07.22. 09:56:08

Nekem konkrétan az a bajom, hogy miközben a körülöttünk lévő országok dolgoznak, teljesítenek, addig mi a mellünket döngetjük folyamatosan, Viktorkával az élen. Ebből soha nem lesz semmi! Ráadásul a környező országoknak is legalább annyira "dicső múltjuk" van, mint nekünk, az ő fejükben is létezik a nagy Ausztriától kezdve nagy Romániáig minden (van itt még nagy Albánia is). Ennek ellenére teljesítenek, vezetik be az eurót, próbálják ledolgozni a 40 évnyi lemaradásukat. Mindneki. Minket kivéve. Érdekesw lesz az a szitu, amikor 100 év múlva fejléett államok fognak körbevenni egy szeméttelepet, már ha akkor még lesz Magyarország.

Emmett Brown 2018.07.22. 09:56:32

@Happy Hepar: azt meg tudom érteni hogy zavarja a dolog (pedig faszságnak tartom), de akkor legyen következetes, és egy külföldön született az adott országgal semmilyen származási/kulturális/történelmi kapcsolatban nem álló személy játszatása a nemzeti csapatban is háborítsa fel.

pettra01 2018.07.22. 10:10:13

@Emmett Brown: Azt is el kellene akkor dönteni, hogy mitől nemzeti a nemzeti csapat. Csupa állampolgárból álljon, mutassák be a családfájukat, hogy tényleg hetedíziglen onnan származnak, legyen szempont a bőrszín is,meg a vallás, szóval lehetne ezt a végtelenségig bonyolítani. Marhaság. Van az amatőr sport, ami arra szolgál,hogy annak okozzon örömöt, aki műveli, és ott igen, ott fontos,hogy kik játszanak, az üzemi sörmeccsre nem veszik meg a sztárcsatárt, a profi sport meg más, az már a szórakoztatás része, és hogy hova való a játékos, annak körülbelül annyi a jelentősége, mint hogy ki gyártotta a biliárdgolyót.

Emmett Brown 2018.07.22. 10:21:38

@pettra01: a nemzeti csapat álljon állampolgárokból, ez teljesen alap. A honosítási lehetőségeket az adott sportszövetségek eléggé egzaktul meghatározzák. Illetve a komoly európai focibajnokságok a külföldi játékosok (nem EU) számát is korlátozzák.

Emmett Brown 2018.07.22. 10:25:34

@Emmett Brown: az MLSZ-nek is van 6+5-ös szabálya, de persze a Kisvárda miatt Ukrajna is EU országnak minősül...

czerka 2018.07.22. 10:29:09

Ami még figyelemre méló volt, az az, hogy a németeknél kiütközött, hogy a migráns hátterű játékosok magukra cseppet se németként tekintenek és bármikor pózolnak egy török diktátorral is, majd lejáratják a csapatukat a pályán.

@Emmett Brown: a lényeg, hogy a francia csapat afrikaiakból állt. A horvát meg horvátokból.

Emmett Brown 2018.07.22. 10:34:29

@maxval balcán bircaman: ha csak félig az, akkor a francia csapat miért kategorikusan afrikai? Illetve az orosz csapat az most 95% orosz, 5% afrikai volt?

Emmett Brown 2018.07.22. 10:36:30

@czerka: akkor a magyar korcsolya csapat az meg kínai?

pragmatika2 2018.07.22. 10:40:17

@Emmett Brown: @Visceroid:

"Ennek ellenére teljesítenek, vezetik be az eurót, próbálják ledolgozni a 40 évnyi lemaradásukat. Mindneki. Minket kivéve. "

Hát igen, nehéz ledolgozni azt a lemaradást, amit 2002-2010 között hozott össze a balliba kormány.
Na, meg azt is hozzá kell gyorsan tenni, hogy pl. a szlovákok a szociális kiadások drasztikus csökkentésével kezdték "menetelésüket". Mit lépnének itt a ballibsik, ha egyszer csak Viktor benyögné, hogy drasztikusan csökkentjük a szociális kiadásokat hogy begyújthassuk a rakétákat (adót csökkenthessünk stb.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.22. 10:42:15

@Emmett Brown:

Nem kategórikusan, de zömében.

Ugye te se akarod azt állítani, hogy a francia lakosság 85 %-a arab és néger?

Emmett Brown 2018.07.22. 10:42:48

@Voznyák Pista: a profi sport támogatása szociális kiadásnak minősül?

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 10:45:33

@Voznyák Pista:

Bőven elég lenne, ha visszaforgatnák a közösbe, amit elloptak, és levakarnák a kezükről az enyvet.

Emmett Brown 2018.07.22. 10:50:00

@maxval balcán bircaman: tényleg egy adott sport válogatottjából próbálod meg visszavezetni egy ország etnikai összetételét? Korcsolya alapján Magyarország fele kínai? Kosárlabda alapján a komplett USA fekete? Úszás alapján még mindenki fehér? Oroszország 5%-a fekete? Ajánlom még a del-afrikai krikettcsapatot is figyelmedbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.22. 10:52:44

@Emmett Brown:

Ha drasztikus az eltérés, az abszurd, nem?

Egyes sportokban egyes fajok jobbak, ez biológiai tény. A fehérek általában jobban úsznak, mí g a négerek jobbak pl. hosszútáv futásban.

chepunk 2018.07.22. 10:56:09

Törvényjavaslat! Magyarországra magyar focit! A focipályákra beléptetőrendszert (majd Mészáros&Co kiépíti) ami csak a genetikailag magyarokat engedi be! Esetleg akiknek családfája visszavezethető Etelközig! Többiek meg nem Magyar Birodalmi Polgárok és punktum!

Emmett Brown 2018.07.22. 11:12:39

@maxval balcán bircaman: az ember az egy faj, homo sapiens sapiens, ezen belül vannak rasszok.

Az hogy vannak természetes adottságok az igaz. Viszont nem lennék meglepve ha az afrikai származású franciák között nagyobb lenne a focizók aránya mint a "tősgyökeres" franciák között.

Miért lenne abszurd ha bármilyen eltérés van? Van valami szabály hogy minden válogatottnak le kell képeznie az adott ország etnikai összetételét? Nem véletlenszerűen kerülnek be emberek a válogatottba, hanem mert ők a legjobbak. Ezt meg sok minden befolyásolja, a genetika pl az egyik ezen tényezők közül.

staropramen 2018.07.22. 11:13:54

Amióta orbán kiadta a mi kutyánk kölyke című dekrétumát, azóta inden negyed,fél, háromnegyed és full idióta szükségét érzi, hogy a világbajnok csapat etnikai összetételével foglalkozzon.
Pedig erre semmi szükség. A francia sportvezetés bizalmat szavazott a válogatottnak (ott Macron nem ugat bele a fociba) ők kimentek Oroszországba, akit kellett megvertek és világbajnokok lettek.
A francia focikedvelők pedig ünneplik a csapatot.Kitűnő példa arra, hogy egy Lyon rossz negyedéből jött srác kemény munkával világbajnok lehet.
Ennyi.Nincs semmi hollik féle genetikai algebra.
A horvátok körüli mítoszépítés pedig összeomlik, mivel itt vannak a szomszédban.Az információk pedig nem a csak a királyi médiából jönnek, hanem akár az eszéki korzóról is beszerezhetők.
Nyugodtan le lehet akadni a témáról.

anyadmajma 2018.07.22. 11:49:52

@maxval balcán bircaman: a szamarak meg jobbak anyád megtermékenyítésében, te hazaáruló bolsevik geci:) Ez láccik a fejeden is, hiába próbálod magad birkának eladni, te fattyú:)

Roan 2018.07.22. 11:57:46

@putris72: A horvátoknál több olyan játékos van, aki az ország jelenlegi határain kívül született, legalább is az m4 sport szerint:

www.m4sport.hu/cikk/2017/11/28/csak-7-olyan-valogatott-jutott-ki-a-focivebere-amelynek-minden-jatekosa-otthon-szuletett/

Horvátország 15,4%, Franciaország 10%

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 11:58:22

@anyadmajma:

Az édesanyák gyalázása minőségileg pont ott van, ahol a rasszizmus - ha netán erkölcsi, szellemi fölényben reménykednél.

Roan 2018.07.22. 12:03:11

@czerka: "a francia csapat afrikaiakból állt. A horvát meg horvátokból"

www.m4sport.hu/cikk/2017/11/28/csak-7-olyan-valogatott-jutott-ki-a-focivebere-amelynek-minden-jatekosa-otthon-szuletett/

Horvátország 15,4%, Franciaország 10% az arány

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 12:05:33

Leragadtatok a focinál, pedig a vb döntője, és az azt követő álhírek csak eszközként szolgáltak egy életérzés kifejezéséhez, mégpedig, hogy mennyivel jobb lenne az életünk, ha a horvátokról szóló álhír valóságot nyerne, szolidárisak és empatikusak lennénk, és tisztességgel tennénk a dolgunkat. Mindenki a magáét, kormányon és a focipályán, sofőrfülkében és futószalag mellett, ahol éppen tevékenykedik.

anyadmajma 2018.07.22. 12:12:20

@Edit exnolbloggerina: szellemi fölénybe max egy amőbának van értelme reménykedni ezekkel szemben.
Mást meg nem értenek meg, összesen nincs 2 számjegyű az IQ-juk.
Ez van, ez a szép a nyílt társadalomban meg a szólásszabadságba. Bár én még emlékszem amikor a kommentelőt másnap már a rendőrség vádolta meg ,mert le merte írni a véleményét amikor egy fideszes politikus halálos közlekedési balesete okozott. Vagy nem is, vagy ki tudja.

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 12:28:14

@anyadmajma:

Persze, minden belefér a szabadságba, ölhetsz is, Te döntöd el, mit kezdesz vele. Csak éppen látni kéne, mi hová vezet - ez a lényeg. Ha Téged is rombol, lehúz, visszatart egy gondolkodási modell, van értelme alkalmazni?
Max a Nolblogon is vitaképtelen volt, egyszerűen nincs miért reagálni a kommentjeire. Ha mégis, azzal életben tartjuk a mantráit.

putris72 2018.07.22. 12:33:09

@Roan: https://hu.wikipedia.org/wiki/Horvát_labdarúgó-válogatott Ha rákattintasz a játékos nemvére kijön az adatlapja,ahol megnézheted a születési helyet! Ez 2 kivétellel mind Horvátország!Annyi a különbség,hogy a 91 előttieknél még Jugoszlávia szerepelt,itt volt egy két olyan játékos aki nem a mostani horvát határokon belül született!! Mivel a háború kitörésekor nem horvát területen voltak odamenekültek! Ugyanúgy a Szerbek,és a Bosnyákok is! Így alakultak ki a jelenlegi határok!De erre azt mondani,hogy nem ott született?Hát...! És ez az egész ügy most onnan indult,hogy a CNN riportere,a francia válogatott győzelmet a migráció,és a beilleszkedés győzelmének állította be! Majd amikor többen ezt kritizálták,rögtőn a náci kártyához nyúlt,ahogy a balib média szokott! Egyvalamivel nem számolt,amit már előzőleg is írtam!Mégpedig azt,hogy ezek a játékosok nem tartják magasukat franciának!Hiszen nem véletlenül kérte meg a francia szövetség őket,hogy a francia színekben elért sikereket ne a saját származási országuk sikereként tálalják!Értsd,több olyan eset volt,hogy egy győzelem után több nemzet zászlójával futkároztak a pályán,de egyik sem francia volt!Vagy a mez alatt pólót viseltek amin a származási országuk zászlaja volt!Itthon is ezt tették szóvá aki szintén le lettek nácizva!Az viszont a legundorítóbb,hogy egy olyan párt vezetősége háborog akinek a alapító elnöke a Szaúdi válogatott ellne azt mondta,hogy a "fiaink halát megvető bátorságai játszottak a szaúdi terroristák ellen!Most meg migránsnak nevezik a határon túli magyarokat,és a szavazati jogot is meg vonnák tőlük! Na ehhez azért pofa kell,és nem is kicsi!! hvg.hu/itthon/20050208gyurcsanypoen Most meg ellenérzés nélkül fogadná be őket!!

anyadmajma 2018.07.22. 12:37:09

@Edit exnolbloggerina: nem, engem nem zavar, de ha már idejárnak pártutasításra rombolni a morált, hát nem fogok meghátrálni. Miért nem 888 vagy más takonymédia oldalain osszák az észt? ja mer ott nem is lehet, meg azért ugye nem kapnának fizetést? Szóval eleint,e igaz ennek már jó sok éve még elég sokan próbáltunk itt velük "beszélgetni", de hamar kiderült, hogy csak azért írnak ide, mert azt kapták parancsba, hogy itt is bomlasszák a közösséget. Ha valaki úgy kezdi, hogy mi van libsik megint mit sírtok, az nem akar normális hangon beszélgetni. Aki csak azt hiszi, hogy van a gazdája meg ő, és mindenki más az ellenség táborába tartozik, csak mondjuk a példa kedvéért ha nem orbán a gazdája, akkor csak a gyurcsán ember lehet, az nem akar normális párbeszédet folytatni.
Ámbár lehet, hogy neked más a vélemányed.

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 13:27:58

@anyadmajma:

Egyértelmű, hogy nem szerelemből járnak ide, beszélgetésről, sajnos, szó sem lehet, bár, nem egyszer úgy állítják be magukat, mint akik készek a párbeszédre., csak hamar kiderül a képmutatásuk.
Ha valaki csak szimplán buta - szebben illusztrálva: egysíkú -, akkor nem reménytelen megpróbálkozni egy korrekt kommunikációval. Viszont, amikor tudatosan rosszmájú a beíró, a fidesz plakátszövegeit fújja , így az érvek lepattannak róla, én negligálás mellett döntök.
A Nolblogon volt rá példa, hogy az illető úgy garázdálkodott a blogomban, hogy távozásra kellett felszólítanom, persze, nem ment, annál inkább csináltra a balhét. A vége kitiltás lett, de ez hosszú történet.

Roan 2018.07.22. 13:32:37

@putris72: Akkor most az m4 hazudik? Nem, hanem, mint ahogy írtad a Horvátországba menekültek is külföldö születettnek számítanak. Főleg, hogy sok esetben vegyes (pl. szerb-horvát) házasságból születtek. Tehát ugyanannyira számítanak horvátnak, mint egy akinek a szülei mondjuk '81-ben, egy volt francia gyarmatról mentek az anyaországba, és a gyerekük már Franciaországban született. Szóval ennyit a homogenitásról.

pizo 2018.07.22. 13:37:31

@pettra01:" csak múlhatna gyorsabban is az idő, legyen már vége ennek az időszaknak, mert ebben csak vegetálni lehet." 47 éves vagyok, több egyetemi műszaki végzettséggel, nyelvtudással, elhelyezkedni nem tudok. vagy alulképzett vagyok, vagy túlképzett, vagy öreg, vagy sokat kérek (tudom 300 nettó rengeteg), vagy meg sem mondják. Legjobb lenne gyorsan és fajdalommentesen bevégezni. Totál értelmetlen az egész élet.

Zoli

pizo 2018.07.22. 13:41:09

@Edit exnolbloggerina: "Viszont volt egy ország itt a szomszédunkban, amelyre kicsit úgy néztem, mint a franciákra., hogy van önbecsülésük, valódi , nem csak szajkózott, hirdetett szabadságigényük, haladó szelleműek - a cseh népet kulturáltabbnak, civilizáltabbnak éreztem az összes többi szocialista országnál."

Nagyon senkik. Az I. Vh. előtt a cseh miniszterelnök győzködte Tiszát a legjobban, hogy Mo. lépjen be a háborúba. A II. Vh-ban jobban kiszolgálták Hitler hadigépezetté, mint mi. Olvass utána.

Zoli

anyadmajma 2018.07.22. 13:42:40

@Edit exnolbloggerina: nos, az én ilyen irányú türelmem és megértésem már rég elfogyott, ugyanis pontosan tudom, hogy ezekkel máshogy nem lehet beszélni. Nem értenek és nem érdemelnek mást.
Van egy csomó jobboldali ismerősöm, sőt még fideszes, de velük érdekes módon, ha nem is napi szinten, de el tudok beszélgetni, akár még aktuálpolitikáról is. Nem az ő hibájuk, hogy korlátoltnak születtek, de attól még jó emberek. De ezek itt csak paraziták.

putris72 2018.07.22. 14:04:04

@Roan: Mit nem sikerült megérteni?Az M! azt mondta,hogy nem abban a válogatottban játszanak ahol születtek! Ez igaz a horvátokra is,ha úgy értelmezed,hogy Páran még akkor születek amikor Jugoszlávia volt,és mint tudjuk most már az nincs! És amikor születek még Jugoszlávia volt! Jugoszlávia már nem létezik!!Nem mondhatod rájuk,hogy Jugoszlávok,mert már olyan ország nemlétezik! Franciaország,és a gyarmataik,viszont igen! És az onnan érkező emberek francia állampolgárnak vallják magukat,de nem franciának!! És ezen mit nem tudsz megérteni? Leállsz velük is vitatkozni,hogy márpedig te nem algér,marokkói,szenegáli,hanem francia vagy? A két dolgot nem lehet összehasonlítani,mert egy nemlétező ország válogatottjában már nem tudnak játszani,a másik viszont dönthet úgy,hogy nem francia hanem a gyarmati ország színeiben játszik,aztán meg vissza is mehet! Nem is értem mit nem tudtok ti ebből megérteni??

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 14:06:10

@pizo:

Még nem néztem utána, emlékezetből írok, így a tévedés jogát fenn tartom. :)
Úgy emlékszem a II. világháborút megelőzően a csehek mind diplomáciailag, mind katonailag ellenállást
fejtettek ki, a németek nem tudtak úgy besétálni az országukba, mint ahogy hozzánk jöttek. A megszállást ugyan nem kerülték el, de nem hajbókoltak, és nem szolgáltatták ki egymást a Gestaponak. A partizánmozgalmuk ugyan nem vetekedhetett a Tito vezette csapatmozgásokkal, de jelentős volt.
Az I. világháború még a dualizmus korszakában kezdődött.

Nem nekem írtad, de: az élet nem értelmetlen. Csak kérdezd meg magadtól, hogy valójában mit szeretnél csinálni, hogyan akarsz élni. Ha nem legyintesz, hanem totál őszinte leszel magadhoz, akkor
minden esélyed megvan arra, hogy megváltozzon az életed. Ha akarod. Ha eldöntötted.

pettra01 2018.07.22. 14:54:50

Mennyire érzékeny ez a nemzeti kérdés, hogy képtelenség elterelni a beszélgetést - már ha ez beszélgetés - arról, hogy franciák-e a franciák. Az ember azt gondolná, hogy ettől már odébb vagyunk, hogy ezen forogjunk, de hát úgy látszik, nem. Különben persze, az adottságoknak is van abban szerepük, hogy ki hogyan focizik meg úszik, de ne felejtsük az egyéb tényezőket se. Észak-Amerikában nem annyira népszerű a futball, nem is nyerik meg a vb-t, míg az afrikaiak kevésbé jól úsznak, talán azért is, mert aránylag kevés az uszoda a Szaharában, vagy hasonló oka lehet, nem?

pettra01 2018.07.22. 14:59:07

@Edit exnolbloggerina: A cseheket talán az irodalmuknak és főleg a filmművészetüknek köszönhetően talán mi idealizáltuk túl. Bízzunk benne, hogy bennünket is a jobb magyar teljesítmények után ítélnek meg a világban :)

doppeladler 2018.07.22. 15:03:55

@czerka:
Szerintem nézhetjük ezt hagyományosabb, tehát nem nemzeti szemmel is. Mondhatjuk azt, hogy egy válogatott focicsapat az egy termék. A csapat tagjainak személye érdektelen. Arctalan zsoldosok. Csak az számít, ki fizette őket. A francia csapat attól francia, hogy Franciaország bízta meg őket a feladattal, Franciaország erőforrásaira támaszkodnak, a francia nemzet bérelte fel őket.
Ugrálhatnak, köpködhetnek a néger focisták, de a lényeg, hogy Franciaországtól kapták a lehetőséget és a pénzt, hogy egy vb-n focizhatnak. Nélküle sehol sem lennének. Ők csak a "király zsoldosai".

Zsoldosseregek alkalmazása teljesen megfelel az európai hagyományoknak.

pettra01 2018.07.22. 15:37:43

@doppeladler: Na, ez a megközelítés tetszik, sokkal inkább, mint a vérvonal szerinti meg a genetikai alapú.

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 15:39:32

@pettra01:

Ez is, az is. Még fiatalasszony voltam, amikor egy cseh filmsorozatot adtak, a történet a németek bevonulásának időszakában játszódott, egy nagy bérház fiataljainak a sorsát követve. Nagyon izgalmas volt! A ház belső udvara árkádokkal, boltívekkel szegélyezett , szinte kínálva a búvóhelyeket, olyan romantikus környezetben , ahol a szerelem éppoly könnyen lobban lángra, mint a fiatalsággal együtt járó világmegváltási hevület. Hát persze, hogy belekeveredtek az ellenállásba.

Nemrég adta az M3 a Darvas Iván-esteket, nekem új volt az az interjú, amelyben mesél a Prágában eltöltött gyermekkori éveiről, és, hogy Magyarország milyen szürke, sivár, kulturálatlan ország volt a cseh körülmények, környezet után.

Vettem magamnak a fáradságot, és megnéztem a Wikit, meg egy-két történelmi visszaemlékezést, hogyan viszonyultak a csehek a német birodalmi törekvésekhez: jólesően állapítottam meg, hogy lényegileg nem írtam hülyeségeket. :)

pettra01 2018.07.22. 15:51:50

@Edit exnolbloggerina: Nekem leginkább Hrabal jelentette a cseheket, személyes élményeim nemigen voltak, igaz, dolgoztak nálunk az erőmű építkezésén csehek, ismerni nem ismertem egyet se, de van nálunk egy öregasszony, aki annak idején kocsmáros volt és nemrég megírta az emlékiratait, abban olyanokat írt, hogy az itt dolgozó csehek összefogdosták és megették a helyi kutyákat. Ezt azért erős fenntartásokkal fogadom, de hát ilyen cseh-tárgyú információk is léteznek, méghozzá nyomtatásban, mert a nőci nemcsak leírta, de ki is adta, úgyhogy némely könyvespolcokon fellelhető :)

Belzebubo 2018.07.22. 15:52:46

Elképedve olvastam ezt a rengeteg rasszista beszólást a francia válogatottról, mintha nem az számított volna, hogy Mbappe labdával simán lefutotta a horvát védőket, Griesman pedig fantasztikusan lő (egyébként ő sem kifejezetten francia ) Ez olyan, mintha a Dream Teamről azt mondanák, hogy nem is USA kosárcsapat nyerte toronymagasan az olimpiát, mert ott is ni mennyi nigger játszik. Akik ezt nyomják, Hitlerrel vannak egy szinten, aki nem fogott kezet Jesse Owenssel. Egyébként hogy mennyire félrehord a sok rasszista gondolkodása: az év elején hozsannákat zengedeztek arról a furcsa nevű srácról, aki megnyerte Magyarország eddigi egyetlen téli olimpiai aranyát - csapatban - ahol a két magyarabb nevű csak vattának kellet, hogy ki legyen a létszám...

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 16:07:38

@pettra01:

Hrabal, igen! Sok mulasztásom közül az egyik, hogy csak tévében láttam a műveiből készült adaptációkat, nem is értem, hogy nem került könyvként a kezembe. De hát, sok mindent nem értek. :)

pettra01 2018.07.22. 16:13:13

@Belzebubo: Ez valami illiberális nézet, hogyha valaki elég ügyes és megszerzi az aranyat, akkor előkutatjuk, hogy valójában az ükanyja magyar volt, tehát ő is magyar, míg ha nem túl eredményes, akkor egy idegenszívű. Az erdélyieket most nem tudom, hová is kell tenni, mert ők most arra hajtanak, hogy különálló nemzetiségként jegyeztessék be a székelyt, mert ugye ők nem azonosak a magyarokkal, csak távoli rokonok, aki történetesen azonos nyelvet beszélnek, bár ugye nem egészen azonos, mert azért a paszulyt meg a laskát szem előtt kell tartani.

pettra01 2018.07.22. 16:18:45

@Edit exnolbloggerina: Hraballal én is későn találkoztam, amikor nyugdíjba mentem és első nekifutásra elmentem egy öregasszonyra vigyázni nyugdíjkiegészítésként, és neki volt egy igen jó könyvtára, tele ilyen könyvekkel, akkor néhány hónap alatt sikerült bepótolnom és egyben bele is szeretnem például Hrabalba.

Visceroid 2018.07.22. 16:27:53

@Voznyák Pista: "Hát igen, nehéz ledolgozni azt a lemaradást, amit 2002-2010 között hozott össze a balliba kormány.

:DDDDDDDDD Remélem neveltél utódot, aki ezt fogja kommentelni helyetted, ha már nem leszel. Még 100 év múlva is ez lesz a fideszes mantra!

"Na, meg azt is hozzá kell gyorsan tenni, hogy pl. a szlovákok a szociális kiadások drasztikus csökkentésével kezdték "menetelésüket". Mit lépnének itt a ballibsik, ha egyszer csak Viktor benyögné, hogy drasztikusan csökkentjük a szociális kiadásokat hogy begyújthassuk a rakétákat (adót csökkenthessünk stb.) "

Vártam, hogy megteszi, nem tette meg. Emiatt annyi a forint, amennyi, illetve megy még lejjebb is, mert Viktornak az egyetlen eszköze, hogy nem csak pénzügyekben populista, hanem az utcán is (ha kell), míg a szocik csak pénzügyileg voltak populisták, már amikor. Viszont így az ország csődbe fog menni.

"Mit lépnének itt a ballibsik" - nincsenek ballibsik, max nemzetközi szinten sírdogálnak a "menekültek" miatt. Viktornak volt egy lehetősége, hogy "visszahozza a szarból a kormányzástt", ehelyett tele stadionozta meg lölőzte az országot. Ezt már nem lehet helyrehozni. Vicces lesz a jövő!

pizo 2018.07.22. 16:32:15

@Edit exnolbloggerina: Semmilyen ellenállást fejtettek ki a csehek. A Szudétavidéket Németország a többi nagyhatalom segítségével és egyetértésével kapta meg 1938. szeptemberben (müncheni egyezmény), majd Hitler Emil Hácha cseh elnököt 1939. márc. 14-én magához hívatta, megfenyegette, erre Hácha aláírta Szlovákia elszakadását és belegyezett Csehország német megszállásába, de elnök maradt mindvégig. A német bevonuláskor katonai ellenállás nem volt. Az egyetlen komolyabb partizánakció Heydrich lelövése volt (amúgy ha nem kerül a sebébe a Mercedesének az üléséből lószőr, simán megússza, vérmérgezésbe halt végül bele).
A cseh ipar meg szépen kiszolgálta a német haderőt, egy csomó minden Csehországban (is) készült, pl. az Avia gyárban a Me Bf 109 és a Me 262 (az első sugárhajtású vadászgép), a Skodánál az Sd Kfz. 251 féllánctalpas teherautó és a Tatránál az Sd Kfz. 234/2 gumikerekes harckocsi. A csehek kollaboráltak rendesen.

Zoli

Belzebubo 2018.07.22. 16:34:26

@pettra01: Hát ha valakinek ez a boldogsága, ne is legyen neki több... Egyébként egy ilyen valódi(!) vérKERESZTÉNY(!) országban, mint a mostani aktuális agit-prop nyomja, nagyon is fontos, csak túl messzire nem szabad kapirgálni, mert a végén még kiderül, hogy mindnyájunk ősapja és ősanyja Ádám és Éva volt, a Paradicsomban, tehát mindnyájan migránsok vagyunk és amúgy rokonok :-) a paszulyt illetően pedig tévedsz, ősi szabolcsi, szatmári szó, gyerekkoromban én még azt ettem és rocskából ittam :-) (mondjuki ez inkább felvidéki szó)

pettra01 2018.07.22. 16:38:35

@pizo: Nyilván voltak csehek, akik kifejtettek ellenállást, mint ahogy most is vannak magyarok, akik kifejtenek ellenállást, mégis ez a korszak úgy fog fennmaradni, hogy amikor a magyarok bomlasztották az EU-t.

pizo 2018.07.22. 16:40:02

@Edit exnolbloggerina: A csehek szokásuk szerint kussoltak, aztán jó időben áldozatnak tüntették fel magukat. Olvasd el a Monarchia felbomlását, akkor mik történtek. Voltak cseh kollégáim, ami a lényeg, ha el is rontottak valamit, soha nem ők voltak a hibásak, mindig más, vagy a körülmények. Messze jobban kijöttem a horvátokkal és a szlovénekkel, de még a román és szlovák kollégával is (multicég). És a csehekkel nekik is hasonló tapasztalatuk volt.

Zoli

Zoli

pettra01 2018.07.22. 16:40:47

@Belzebubo: Nekem aztán édesmindegy, hogy honnan származik a paszuly meg a murok, az erdélyiek olyan fene büszkék rá, nem is tudom, miért nem tették rá azt is a székely zászlójukra.

pettra01 2018.07.22. 16:42:34

@pizo: A nyavalyások, lehet a kutyákat is tényleg megették? :)

pizo 2018.07.22. 16:44:13

@pettra01: Azt nem:) Azt a főnökeink, a koreaiak:) Tényleg.

Zoli

Belzebubo 2018.07.22. 16:44:36

@pizo: Minden megszállt ország gazdasága kiszolgálta a németeket, nem is tehettek mást. Pl. norvégiai nehézvízgyártás. Sőt nem csak a megszállt országok, Svác és Svédország is. Heydrichhel kapcsolatban: legalább megpróbáltak valamit. Magyarország volt az egyetlen (na jó 2. Ausztria után) ahol tapsoltak a megszállásnak. Lehet hallottad: Mennyi időbe telik megszállni Mo-t? 1 nap ha ellenállnak, 2 ha együttműködnek

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 17:04:22

@pizo:

Azt nem mondom, hogy a magyar és a cseh kormány között a németekre adott reakcióikban fényévnyi távolság volt , de hazaszeretetben, önbecsülésben sehol nem voltunk a csehekhez képest.
Megnéztem a Wikit, és elolvastam egy-két írást , ellenőrizve magam, hogy mennyit romlott a memóriám, túlságosan nem nyúltam mellé. Míg Horthy Hitler-lakájként funkcionált, addig Benes emigrációba vonult, és szervezte az új köztársaságot.

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 17:14:46

@pizo:

Nekem az erdélyi kolleganőkkel gyűlt meg a bajom, két minden lében kanállal kellett együtt dolgoznom, felületesek voltak, és pletykásak, mentek árulkodni mindenkire a főnöknőhöz. Öntudatuk, az aztán volt, nagyon tudták a jogaikat, ráadásul folyamatosan játszották a szegény menekült szerepét.
Néha nem lehetett eldönteni, ki manipulálja jobban a másikat: ők a főnököt vagy a főnök őket.

A Franciákat megverték volna a Horvátok. 2018.07.22. 17:25:45

Egyetertek, NEM a Franciak vertek meg a Horvatokat.
Horvatorszagot, a nala tobb szazszor nagyobb Afrika verte meg.

pizo 2018.07.22. 17:58:34

@Belzebubo: Hallottam, szó szerint: " Magyarország megszállása harc nélkül 24, harc esetén 12 órát fog igénybe venni, mert akkor elmaradnak az üdvözlő beszédek.

Maximilian von Weichs"

Azért ne mentegessük már a cseheket,. olvass utána.

Zoli

pettra01 2018.07.22. 18:02:54

@pizo: Ja, voltak ilyen remek mondások, például hogy egy olasz zászlóalj két napig kóborolt valahol, mire végre találtak egy amerikai katonát, akinek megadhatják magukat.

pizo 2018.07.22. 18:06:08

@Edit exnolbloggerina: Annak is olvass utána, hogy 1943-ban az angolszászok nem engedték Mo. kiugrását. És hogy 1944. március 19-ig a lengyel katonák viszonylag szabadon mozogtak Mo-n, működött a lengyel nagykövetség és sok európai megszállt országból menekültek ide zsidók mert itt viszonylagos nyugalomban lehettek.

Na mindegy, biztos jobban tudod.

Zoli

Zoli

Edit exnolbloggerina 2018.07.22. 18:46:22

@pizo:

Utána olvastam. Az a '43-as kiugrási kísérlet nem az angolszászok miatt hiúsult meg, hanem azért, mert az oroszokkal kellett volna tárgyalni, erre azonban már nem került sor.
A zsidók viszonylagos nyugalma olyannyira volt viszonylagos, hogy soha, de soha nem kívánnám senkinek, hogy hasonlóban valaha is része legyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 00:17:06

@Emmett Brown:

Magyarul a "faj" szó 2 dolgot jelent:
- biológiai fajt,
- rasszt.

pettra01 2018.07.23. 00:23:54

Azért nagyszerű, hogy ilyen avatott fajelméleti szakértő is van közöttünk.

Emmett Brown 2018.07.23. 08:36:36

@maxval balcán bircaman: magyarul a "faj" kifejezés egyedül és kizárólag a fajelmélet szóhasználatában jelent rasszt (at ember mint biológiai lény kontextusában).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 08:44:31

@Emmett Brown:

Tévedés. Magyarul a "faj" még nemzetiséget is jelenthet, bár ez már ritka.

Emmett Brown 2018.07.23. 09:03:40

@maxval balcán bircaman: tehát ha egy pápua megenne egy dán misszionáriust, akkor ő technikailag nem kannibál, hanem emberevő?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 09:09:09

@Emmett Brown:

A kannibál azt jelenti = megeszi a saját faját, biológiai értelemben.

Emmett Brown 2018.07.23. 09:18:16

@maxval balcán bircaman: a rasszokra fajként hivatkozni vegytiszta széljobb retorika, aminek a különböző rasszok dehumanizálása a célja.

Linkelj nekem egyetlen magyar cikket, ahol a rasszokra fajként hivtkoznak, és nem valami széljobbos hőbörgés.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 09:25:34

@Emmett Brown:

Azt mondod, mivel a nácik nagy állatbarátok voltak, ezért aki állatbarát, az náci?

Emmett Brown 2018.07.23. 09:52:40

@maxval balcán bircaman: ha a dobermant a nácik "Judenhund"-nak is hívták volna, akkor az aki ma dobermant tenyészt/tart az nem náci, egészen addig amíg a jószágokra nem "judenhund"-ként hivatkozik.

Ha valaki egy rétegcsoport retorikáját használja egy olyan kérdésben amiben van más, értékítélet mentes kifejezési mód is, akkor bizony az az ember akarva-akaratlanul azonosítva lesz azzal a csoporttal. Ha valaki manapság a nagybirtokosokra a "kulák" kifejezést használja, akkor elkönyvelik kommunistának.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 09:58:08

@Emmett Brown:

Liberális trükk, hogy egyes szavakat kikiáltanak tabunak. Ez része a szólásszabadság elnyomási tervének.

Én ebben nem vagyok partner, s a szavakat úgy fogom használni,ahogy azokat akarom, s nem veszek tudomást a liberó tabusításről.

Nem vitatom el senki jogát, hogy mást bárminek elkönyveljen, csak én éppen ezt leszarom.

Emmett Brown 2018.07.23. 10:10:18

@maxval balcán bircaman: a liberalizmus megjelenése előtt megpróbáltad volna egy abszolút monarchiában átértelmezni a "felségsértés" kifejezést? Vagy mernéd Észak-Koreában dőzsölésnek nevezni Kim életmódját?

csak hogy gondolkodhass hogy a liberalizmus a szólásszabadság melyik oldalán áll.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 10:11:30

@Emmett Brown:

A liberalizmus ma a szólásszzbadság egyik legnagyobb ellensége.

Emmett Brown 2018.07.23. 10:42:14

@maxval balcán bircaman: tehát ahol kiiktatják a liberalizmust ott eljön a szólásszabadság Kánaánja?

pietnik 2018.07.23. 10:45:36

Megint ennyi maradt a hsz-ből!míg gépeltem,valami oknál fogva megint elszállt!
az ellenség keze betette a lábát!

Emmett Brown 2018.07.23. 12:13:33

@maxval balcán bircaman: szerinted jelenleg a világon hol a legnagyobb a szólásszabadság mértéke?

Emmett Brown 2018.07.23. 12:47:01

@maxval balcán bircaman: földrajzi Kelet-Európa mint Ukrajna+Oroszország, vagy Kelet-Közép-Európa, mint a volt csatlósállamok?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 12:55:52

@Emmett Brown:

Az egész Kelet-Európa legnagyobb része, azaz mindkét általad említett térség.

Emmett Brown 2018.07.23. 13:21:00

@maxval balcán bircaman: lehet hogy itt megint valami sajátos fogalomértelmezés a gond, de akkor tisztázzuk: mit jelent szaámodra a szólásszabadság?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 14:18:40

@Emmett Brown:

Azt, hogy szabadon kifejezhesd magadat, s utólag se érjen ezért szankció.

Emmett Brown 2018.07.23. 14:37:25

@maxval balcán bircaman: jelenleg itthon ha valaki kellemetlenkedik a fennálló hatalommal szemben, akkor rögtön megindul a karaktergyilkosság. Lásd jobbikos képviselőnő.

Ez a szólás szabadsága?

Emmett Brown 2018.07.23. 19:49:14

@maxval balcán bircaman: kivéve ha az állam (kormány) részéről történik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.23. 19:59:58

@Emmett Brown:

De nem úgy történik. Nem az állam teszi, hanem a kormányzó párt, ahogy az ellenzék is.

Emmett Brown 2018.07.23. 20:47:37

@maxval balcán bircaman: a kormányzó párt teszi az államgépezet segítségével. Ez a bibi az egészben. Gyurcsány kicsinálása a fidesz részéről zseniális volt, ami ellen az akkori kormánypárt nem tudott mit lépni, de cserébe nem volt a fideszes arcok kutyázása túltolva, maradt az akkori átlagszinten.

Hasonlítsd össze a Tocsik+megfigyelési ügy kezelését a Nemzetbiztonsági Bizottság idei műkődésével, a szólásszabadság Mekkájában odáig jutottunk, hogy hivatalosan már nem is foglalkozik a kormánypárt ilyen csipcsup ügyekkel mint a részletes Soros-terv tálalása, meg a Black Cube sztori (amik azért elég izgalmasak, tekintve hogy mindkettő kampánybefolyásoló erejű történet), hanem simán bürokratikus eszközökkel elkaszálja hogy ezeket ügyeket egyáltalán vizsgálják. Horn anno ugyanúgy szabotálhatta volna a Tocsik+megfigyelési ügyet, meg elővehetett volna egy "Deutch kábítószerezett a koliban" vonalat,de nem tette.

Ami Juhász ellen ment, aki rogyásig csesztette Rogánt, akinek a vagyongyarapodása hidegen hagyta a teljes államapparátust, de Juhász ellen bezzeg mindent bevetettek, hogy kicsinálják. A közszolgálati TV be sem mutatta hogy Rogán vagyonnyilatkozata naponta változik, de Juhász meghurcolását (ő sem szent természetesen) elég faszán végigtudósította.

A kommentelőket nem fogdossák össze ez tény, de aki a kormánypárthoz kapcsolodó ügyet firtat (vagy csak nem elégszik meg, hogy a Parlamentben lekoptatják a picsába) az ellen egyből indul a gőzhenger.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.24. 06:57:32

@Emmett Brown:

Ilyen a dempkrácia: politikai harc van.

Gyurcsány esete abszurd: ha lemondott volna időben, még meg is nyerhette volna a csatát, mert akkor ő lett volna az első ME, aki erkölcsi okokból lemondott.

A Fidesz okosabb volt: rájöttek, mem szabad lemondatni Gyurcsányt. Ezért is tette tönkre a 2006.os tüntetlsekjet a Fidesz. S Gyurcsény meg belement a csapdába: lejáratta egész pártját azzal, hogy nem mondott le. Azóta bárki bármit tehet, mert Gyurcsányhoz képest ártatlannak tűnik.

Emmett Brown 2018.07.24. 09:12:36

@maxval balcán bircaman: a Gyurcsányos résszel egyetértek, ebben nincs vita.

De egy demokráciában a politikai harc az nem olyen, hogy a kormánypárt bármilyen mocskos ügyeit az állami szervek szőnyeg alá söprik.

Az öszödi beszédről, meg az összes Szoci mutyiról beszámolt a közszolgálati média. Ez jelenleg elképzelhetetlen (lásd Rogán ügyeit).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.24. 09:31:02

@Emmett Brown:

Rogán-ügy: apró, zavaros, nem tisztázott kérdés.

Gyurcsány-ügy: világos, közérthető szenzáció.

Emmett Brown 2018.07.24. 12:17:27

@maxval balcán bircaman: nem a hordereje a fontos, hanem hogy lehet-e érdemben beszélni róla. a válasz egyértelműen nem.

Illetve a szólásszabadság része a cenzúra hiánya is, és amíg kormánypárti politikusok ügyeiről a közmédia konzekvensen hallgat, addig nincs miról beszélni.

Elhiszem, hogy téged ez nem zavar, de akkor mondd azt hogy ez engem nem érdekel, ne pedig egyértelműen hamis állításokkal próbálj győzködni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.24. 12:19:15

@Emmett Brown:

Minden média azt mondja, amkt alar. Addig nincs baj, míg sok média van, s mindegyik mondhatja, amit akar.

Emmett Brown 2018.07.24. 18:38:21

@maxval balcán bircaman: benne van a nevében. KÖZszolgálati, nem FIDESZszolgálati, vagy tágabban véve KORMÁNYszolgálati média.

Ha egy állami média nem számol be konzekvensen a kormány(párt) tagjainak esetleges stikáiról, akkor az cenzúrázva van, vagy öncenzúrázva, ami még rosszabb. Ez nem azt mutatja, hogy itt lenne a legnagyobb szólásszabadság a világon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 06:14:08

@Emmett Brown:

Ezek mindig kormánymédiák voltak, kivéve Antall idejét.

Egyébként miért annyira fontos? Az állami médiák nézettsége kb. 3-4 %.

Emmett Brown 2018.07.25. 08:38:01

@maxval balcán bircaman: ennyire sosem volt elfogult, pláne nem ennyi pénzért.

Mikor nyilatkozott Orbán utoljára olyannak, aki érdemi kérdéseket tett fel neki? Aki mellesleg már jutott, hogy a parlamentben sem hajlandó válaszolni

Emmett Brown 2018.07.25. 10:06:57

@maxval balcán bircaman: rendben. viszont mivel a szólássszabadságnak része az informáltsághoz való jog is, ezért ott ahol a miniszterelnök nem hajlandó érdemi kérdésekre válaszolni, csak a baráti médiának (önmagában az alákérdezéses interjú műfaja belefér), ott értelemszerűen nem beszélhetünk olyan hűdenagy szabadságról, ami pedig a te kiinduló tézised.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 10:14:11

@Emmett Brown:

Számtalan média van, mindenféle irányultságú, bárki hozzájuthat bármelyikhez.

Edit exnolbloggerina 2018.07.25. 10:53:01

Már bocsánat, de a politikus beszámolási kötelezettséggel tartozó közszolga, és nem zárhatja el a társadalom különböző rétegeit képviselő médiaszereplők egyikét sem a tájékoztatás jogától.
Demokráciában diktátumnak helye nincs, ha mégis, akkor az már nem demokrácia.

Max, ha a közszolgálati csatornák látogatottsága és a fenntartásukra fordított közpénz olyan mértékben fordítottan arányos, mint itthon, akkor az nem más, mint a közpénz hűtlen kezelése, ilyeténképpen büntetendő.

Emmett Brown 2018.07.25. 11:47:25

@maxval balcán bircaman: hol jutok hozzá olyan információhoz, amit Orbán Viktor önmagától nem tart fontosnak hogy tudomásomra jusson?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 11:52:54

@Emmett Brown:

Számtalan cikk születik róla, a lehgkülöbözőbb irányultságú médiákban.

Emmett Brown 2018.07.25. 11:56:09

@maxval balcán bircaman: pontosítok: Orbán Viktor személyes véleménye bizonyos ügyekről, amiről ő úgy gondolja, hogy semmi közöm hozzá, és nemcsak nekem hanem mindenkinek aki egy kicsit is kritikus vele szemben.

Emmett Brown 2018.07.25. 12:10:05

@maxval balcán bircaman: amikor megszólal, akkor arról beszél amiről ő szeretne. Azt amiről nem szeretne beszélni, azt ott ahol hajlandó megszólalni nem kérdezik meg tőle, engem meg pont azokban a témákban érdekelne a véleménye.

Emmett Brown 2018.07.25. 12:32:33

@maxval balcán bircaman: egy világszinten is kimagasló szólásszabadsággal bíró demokratikus országban nem.

Emmett Brown 2018.07.25. 13:34:25

@maxval balcán bircaman: Alaptörvény IX. cikk, "Magyarország elismeri és védi a sajtó szabadságát és sokszínűségét, biztosítja a demokratikus közvélemény kialakulásához szükséges szabad tájékoztatás feltételeit."

Az hogy Orbán nem nyilatkozik annak akinek nem akar (és itt most nem a mocskolódásról beszélek, mint a "ver-e az asszonyt", meg "mikor járt Grazban", mert erre nyilván vonatkoznak a személyiségi jogai) az milyen univerzumban segíti elő/biztosítja ezt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 16:03:41

@Emmett Brown:

A szaba dtájékozttaás nem tartalmazza azt, hogy bárkinek köteles válasozlni egy politikus.

Emmett Brown 2018.07.25. 16:15:29

@maxval balcán bircaman: akkor mit tartalmaz? hogyan tájékozódjon a közvélemény, ha bizonyos kérdések el sem hangzanak?

Emmett Brown 2018.07.25. 17:21:30

@maxval balcán bircaman: nem. ez a cinikus kiforgatása annak, amit a szólásszabadság igazából jelent. és nincs is értelme.

Ugyanis az ha óriási szólásszabadsággal rendelkező Magyarországon ez az árnyoldal érvényesül, akkor mi a helyzet a szólásszabadság spektrumának másik végén, azaz ott ahol minimális; azaz a diktatúrákban (feltételezem, hogy Észak-Koreát gondolod minimálisan szabadnak, és Nyugat-Európát közepesnek)? Kim Dzsongék hetente adnak 2 interjút kritikus médiáknak, hiszen a szólásszabadság hiányából következően a politikusnak sincsen joga nem válaszolni?

Érzed ugye mekkora 22-es csapdáját fabrikáltál azzal miszerint ahol szólásszabadság van ott a főnöknek jogában áll nem válaszolni, ott ahol meg nincs, ott meg köteles válaszolnia, csak ott meg nincs aki feltegye a kérdéseket?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 17:25:44

@Emmett Brown:

Én nem hinném, hogy bárhol a világon egy politikus köteles lenne bármelyik médiánka interjút adni. S végképp nem hiszem, hogy ha nem ad, azzal sérülne a demokrácia.

Emmett Brown 2018.07.25. 17:43:31

@maxval balcán bircaman: nem bármelyiknek; engem nem zavar hogy Orbán nem ad interjút a Móricka magazinnak, ahol azt boncolgatnák, hogy ki nyerte a koliban a vodkaivó vagy fingóversenyt, viszont az, hogy a legnagyobb kritikus médiáknak sem, az viszon igen.

Ahol a vezetőt nem lehet kérdőre vonni, az nem demokrácia, hanem diktatúra, vagy abszolút monarchia.
süti beállítások módosítása