Csak mondom

Csak mondom

Miért nem?

2017. május 24. - pettra01

Volt egy hír a múlt héten, a NAV-os szóvivő mondta el, hogy több százezer jogosult nem vette igénybe a neki járó családi adókedvezményt. Jó, hogy felhívják erre a figyelmet, ugyanakkor nem jó, hogy a bevallási határidő lejárta előtti napokban teszik ezt meg, de ez részletkérdés. Ami szöget ütött a fejembe, hogy ez hogyan létezhet? 

Nem hiszem, hogy ilyen sok családos milliomos lenne, akiket holmi kedvezmények nem is érdekelnek. Inkább olyanokról lehet szó, akik nagyon kevés pénzért dolgoznak, fogalmuk sincs bruttóról, nettóról, csak azzal foglalkoznak, amit kézhez kapnak, és hogy előtte ki mennyit és milyen jogcímen vont le tőlük, azzal nem törődnek. Örülnek, ha nem háborgatják őket holmi adóbevallásokkal, ha a kész bevallásukat kézhez kapják, nem tudják értelmezni. Pedig ezzel veszítenek. Az ő jövedelmükhöz képest nagyon sokat veszítenek. 

Ha már ilyen hülye családtámogatási rendszer van, amelyik úgy adja a támogatást, hogy azt kérni kell, nagy szükség lenne olyanokra, akik segítséget nyújtanak azoknak, akik segítségre szorulnak. Biztosan lenne erre mód, csak nekem nincs ötletem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr7412536765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2017.05.24. 12:18:36

De, volna. A NAV többet tud rólunk, mint annak idején a GESTAPO.

De nincs kötelezve rá, hogy ha mondjuk túlfizetek, vagy nem veszek igénybe egy adott juttatást, amit lehetne, akkor figyelmeztessen, hogy túlfizettem mondjuk a TB-t, vagy elszalasztottam valami kedvezményt.

Hallgat mint szar a fűben és örül az ingyenpénznek.

De ez nem is csoda. A magyar állam a magyar nép legfőbb ellensége.

pettra01 2017.05.24. 12:34:07

@ZorróAszter: Hát igen, mert ha azt tudja, hogy hányan vehetnék igénybe, akik nem teszik, akkor ezzel az erővel kérés nélkül is érvényesíthetné.

ZorróAszter 2017.05.24. 12:46:43

Igen, de mondhatni ez a legkevesebb.

Sokkal súlyosabb dolgokban is megmutatkozik az, hogy nem a népet képviseli az állam, hanem idegen érdekeket.

Például feszegethetné a sajtó, ha nem idegen kézben lenne, hogy például a nagy multicégek nem a hatályos adójogszabályok szerint fizetnek adót, hanem az APEH külön állapodik meg velük.

Ezek az esetek csak azt bizonyítják, amit mondtam, de nem ezek érintik a legnagyobb osszegeket, hanem például az utóbbi.

pettra01 2017.05.24. 15:52:38

@ZorróAszter: Ha a törvények lehetővé teszik, hogy a NAV külön paktumokat kössön és még csak meg se kell indokolnia, hogy miért teszi ezt, akkor sajnos ez a helyzet áll elő. És biztos, hogy az egyes ember baja mindig a legkisebb, de azért ha belegondolunk, hogy például egy közmunkás valószínűleg azt se tudja, hogy fizet adót, azt meg pláne, hogy abból akár vissza is igényelhetne. Számára ez hatalmas veszteség. Mellesleg a kifizető is érvényesíthetné a kedvezményt, ő van az emberhez legközelebb, semeddig se tart megkérdezni, hogy vannak-e gyerekei például.

Xilit 2017.05.24. 16:24:18

@pettra01:

Régebben nem úgy volt, hogy a mindenkori bérszámfejtés automatikusan intézte a járandóságok kifizetését? Végül is nem arról van szó, hogy valami méltányosságból adható, és kérvény alapján eldöntik, jogosult-e a kérelmező vagy sem,.

Xilit 2017.05.24. 16:28:00

@ZorróAszter:

" A NAV többet tud rólunk, mint annak idején a GESTAPO. "

Én a Népességnyilvántartóról hallottam ezt még a szoc. idejében. Annyira riasztott, hogy inkább nem is gondoltam bele.

pettra01 2017.05.24. 18:54:26

@Xilit: Amikor az is megtörténhet, hogy a közmunkásokat a saját boltjában beváltható utalványokkal fizeti ki a polgármester? Olyan rendszerek működhetnek helyenként, amiket el se tudunk képzelni.

ZorróAszter 2017.05.24. 19:28:22

@pettra01:

Kedves Pettra!

Ez egy törvény, amit 25 év óta bárki meghozhatott volna. Ami kötelezné az APEHot, hogy figyelmeztesse az adózót, ha olyan adót vagy többet fizet, mint amennyit kellene. Vagy olyan kedvezményt nem vesz igénybe, mint ami törvény szerint járna.

Ez pont nem a képzettebb úgynevezett középosztálynak kedvezne. Mert a szarrágók egyébként is bújnak mindent állandóan, hol milyen kedvezmény vehető igénybe milyen címen.

Ezek egy jó része meg amúgy is "titkos". Csak a bennfentesek tudnak róluk.

De mint említettem, a magyar állam a magyar nép legnagyobb ellensége.

Tőlük meg a sajtótól ne várjunk semmi jót, ami nekünk kellene.

ZorróAszter 2017.05.24. 19:32:01

@Xilit:

Ezekhez képest ezek meg Orwell gondolatrendőrsége elbújhatott volna.

Az APEH azt is tudja, tegnap milyen pizzát rendeltem és hogy ízlett-e.

Mindent tud mindenkiről. Ha valaki valamit eltitkolna, a többi forrásból kiolvasható, hogy miért és mennyit.

De kizárólag a kisembereket üldözik. Őket büntetik, ha nem fizetnek időre, árverezik el a házukat, juttatják a nyomorúságos vackaikat haver bűnözőknek.

Xilit 2017.05.24. 19:34:28

@pettra01:

És ez nem a német nagytőke, nem a multi, a gyarmattartó. Ez a magyar.

Xilit 2017.05.24. 19:48:30

@ZorróAszter:

Szép példája az Ön által írtaknak Horváth András ex NAV-alkalmazott. Három évig vizsgálódtak , ellene.
Az ész megáll. Most felmentették. Találkoztam vele a tüntetésen, külsőleg nem viselte meg a tortúra - jó volt őt üdvözölni.
Képtelenség gyanakvással élni a mindennapjainkat, de egyik este megkérdeztem a fiamat, hogy a laptopomon van-e kamera. Eddig nem figyeltem, nem vettem észre, pedig ott volt az orrom előtt.
Most le van takarva. Mert mit lehessen tudni.

ZorróAszter 2017.05.24. 21:03:34

@Xilit:

Itt a legnagyobb baj a tökéletes sajtócenzúra meg hogy a médiák egy zsebben vannak.

Ezeknek az eseteknek a sora mutatja, hogy mindennel foglalkoznak, csupán a lényeges kérdésekről terelik el a figyelmet, testületileg.

Például hol írja akár egy újság is, hogy a multi különadók egy ótvaros hazugság, ugyanis egy multit nem érdekli, milyen címen kell fizetni, az a lényeg, hogy a bérekre és adókra költött összes itthagyott kifizetése minél kisebb legyen.

Vagy tetszett látni akár egy újságot is, ami ezt a kérdést pedzegette volna?

És sorozatban vannak ilyen kérdések. A teljes médiapaletta meg összehangoltan tereli el a figyelmet ezek soráról.

Hogyhogy nem akarja ezt senki se látni?

Xilit 2017.05.25. 09:47:21

@ZorróAszter:

Hogy a multikra kirótt különadó kamu lenne, arról senki nem írt egy szösszenetet sem. Sok mindenről nem ejt szót a sajtó.
Ha a gyarmatosítást úgy érti, hogy a nyugat felvevőpiaca és bérmunkása lettünk, azzal egyetértek. Azonban a csatlakozás olyan lehetőségeket is adott, amelyekkel, ha a magunk tudása és érdekei szerint élnénk, akkor sokkal inkább számítanánk partneri államnak, semmint a klasszikus értelemben kizsákmányolható térségnek.
Amiket Orbán mond a keleti nyitásról, abban van is ráció, csakhogy , mint mindent, ezt is pont fordítva kellene csinálni, más eszmei tartalommal megtöltve, kulturáltan, diplomatikusan.
Én is úgy gondoltam hajdanán, hogy a magyarok óriási lehetőséget mulasztanak el azáltal, hogy nem vállalják a kulturális, gazdasági híd szerepét, bizony sokkal meghatározóbb, befolyásosabb lehetne ma a hazánk Európa és Ázsia között közvetítve, jó kereskedő, jó diplomata módjára.
Ez az ország, köszönhetően a sokféle kultúra keveredésének, olyan tehetségpotenciált rejt, amellyel mások - sportnyelven fogalmazva - világcsúcsot futnának.
Hogy mégis itt szerencsétlenkedünk, egymást öljük, a tehetségeinket és a lehetőségeinket kinyírjuk, jobb esetben csak elüldözzük, szégyellnivaló jellembeli fogyatékosság. Ezen lehet változtatni, de ez nem egy párt, egy-egy ember privilégiuma avagy feladata, hanem mindannyiunké.
Sajnos a szocialistákban nem látom a progresszív szándékot, Botka is zavarba hoz, nem tudom, hányadán álljak vele. Kérdeztem is Öntől, mi a véleménye vele kapcsolatban, csak talán elsiklott a kérdésem felett.

ZorróAszter 2017.05.25. 22:57:34

@Xilit:

Botkáról és az MSZP-ről az a véleményem, hogy szégyelljék magukat. Továbbá az, hogy a dolgozó embereknek SEMMI MÁS reménye sincs, mint erőnek erejével azzá változtatni az MSZP-t, ami a dolga lenne. És ebben egy dolgozó ember sem maradhat annál, hogy majd szavazok az MSZP-re ha ilyen meg olyan lesz. Magától nem lesz csak liberális szócső, mert a burzsujok arra költenek a legtöbbet, hogy ne legyen a munkavállalók érdekeit képviselő pártja, sajtója, médiája, bármilyen szócsöve.

Tehát ez a magatartás ezt figyelembe véve ostobaság: ordítva-sikítozva kellene követelőzni, hogy a párton belül a baloldaliak erre alapozva háttérbe szoríthassák a liberális ügynököket.

De a parti elég rosszul áll: épp most liberálnépszabadságosítják az utolsó valamennyire balos médiát, a Népszavát.

Viszont amit Paks II-ről mondtam, kezd beérni: Mészárkos bevásárolta magát a beruházócégbe. Ha még tetszik emlékezni.

Magyarország parancsra számolta fel a jó keleti kapcsolatait az állami vagyon elherdálása és a mezőgazdaság kinyúvasztásával párhuzamosan. A helyére rögtön beugrottak a gyarmattartóink: németek, hollandok, kevésbé a franciák, legkevésbé az osztrákok.

Magyarország gyarmati sora legfőképpen abban nyilvánul meg, hogy a vállalatok többsége külföldi kézbe került bagóért. A magyar tőkések tőkeszegények. Külföldön alig van magyar tulajdon kihelyezve.
Vagyis innen áramlik ki a pénz és nem ide áramlik.

Ezen kívül a gyarmattartóink korrumpálták és zsebrevágták a teljes politikai palettát és a teljes médiát. Ettől kezdve minden úgy van, ahogy ők akarják. Minden az ő kegyükből vagy kegyetlenségükből van vagy nincs.

Így lettünk fehérniggergyarmat. Németország fehérniggergyarmata.

Xilit 2017.05.26. 00:09:35

@ZorróAszter:

A fiatalok nyugatias demokráciát akarnak, sokuknak már tapasztalata van abban, hogyan működik . Az EU ebből a válságból előre fog menekülni, ami kihatással lesz a világ minden társadalmára. Trumpnak annyi, Amerikában várható egy jó nagy földindulás. Jön néhány zavaros év, de én ezt betudom a változással együtt járó felfordulásnak. Az a baloldaliság, amit Ön képvisel, szerintem azért idejétmúlt, mert a világunk az egységesülés felé halad, ami azt is jelenti, hogy a társadalmi csoportok inkább funkcionálisan fognak rétegződni, semmint intellektuálisan, gazdaságilag elkülönülni.
A kapitalizmus csak úgy tud fennmaradni, ha fokozatosan és folyamatosan szocializálódik. Hogy mikor és hogyan lényegül át új társadalmi berendezkedéssé, az a következő évtizedekben talán mutatja magát.
A dolgozói érdekvédelem az utcaseprőtől a z egyetemi tanárig mindenkire érvényes kell, hogy legyen,
mert minden munkavállaló értéket hoz létre. Az FNA többek között azért is nagy ötlet, mert azok is megbecsülést kapnak általa, akik a gyermekek nevelésében, az otthon fenn- és karbantartásában hozzák létre a kétségkívül nagyon fontos, nélkülözhetetlen értékeket.
Harcban , igazán a tágulási szándék és a korlátok állnak. A nyitott szellem magához öleli a világot, miközben elfogadja annak, aminek a világ tartja magát. A zárt elme halálfélelemként éli meg a fejlődést, és úgy ragaszkodik a korlátaihoz, mint az utolsó mentsvárához - a legvadabb dolgokra képes a fennmaradásáért.
Ebben a küzdelemben az fog győzni, akinél, ahol a cél már nem szentesíti az eszközt, hanem e kettő harmóniában van egymással - mint minden jó kapcsolat.

Olyan a világunk, mint az immunrendszerünk. Ha nem azzal tápláljuk magunkat, ami egészségesen tart minket, megbetegszünk. Hát, most éppen nem nyújtunk túl szép látványt.

ZorróAszter 2017.05.26. 12:39:09

@Xilit:

Az emberek, pláne a fiatalok azt akarják, amit mondanak nekik, hogy akarják.

Az én baloldaliságom pedig azóta elavult, amióta csak megszületett 150 éve. Hogy az egyéb ráaggatott jelzőkről se feledkezzünk el.

A kapitalizmus már fél évezrede működik, és lényegileg nem változott. És az sem véletlen, hogy az én baloldaliságomtól félnek és nem például az Önétől.

És hogy engem cenzúráztak rendszeresen, nem Önöket.

A kapitalizmusban szabad a szó, de csak ha értelmetlen.

Amiket körül tetszik írni fogalmakat, azokat úgy nevezzük, hogy társadalmi osztály, réteg, válság, társadalmi rendszer, stb.
Fogalmak nélkül nem lehet gondolkodni, pláne helyesen cselekedni.

Osztályharc ott is van, ahol a dolgozó osztályok eldobnak mindent fegyvert, és a maguk részéről nem harcolnak. Ott az eredmény szükségszerűen az elszegényedés. Ezt látjuk például Magyarországon.

A vakságnak, a világ vakságának azonban más katasztrofális következményei is vannak. Például hogy csak egyet mondjak, az amerikai államadósság majdnem 20 ezer milliárd dollár. Ez kb. a fele annak az értéknek, ami a világ összes értéktőzsdéjén futó vállalatok összértékének.

Lehet ábrándozni ölelésekről ha valakinek fogalma sincs a tényekről. Még a legsúlyosabbakról se.

Xilit 2017.05.26. 15:35:06

@ZorróAszter:

Kedves ' Aszter inkább "ábrándozom összeölelkezésről ", semmint beleragadok olyan tényekbe, amelyek a valóságnak csak egy részét képezik. Ugyanis az is tény, hogy a világot a fantaszták viszik előre, a felfedezők, az útkeresők. Meg az is, hogy olyan környezetben jó létezni, amelyben senki nem gondolja , hirdeti magát az igazság egyetlen tudójának, hanem összeadódik a sokaké.

Látta azt a videófelvételt, amelyen Trump félrelöki a montenegrói miniszterelnököt, és beáll előre?
Az az arckifejezés, azok a mozdulatok - esettanulmány.

pettra01 2017.05.26. 16:19:45

@Xilit: Az a jelenet minden pénzt megért, benne volt a lényeg, a bunkó, aki számára magától értetődő, hogy ő a világ ura, és a háttérben a kis tetű, aki szinte összetöri magát, hogy minél közelebb juthasson. Kirívóan undorító volt.

Xilit 2017.05.26. 18:04:57

@pettra01:

Hogy nekünk van egy ilyen porbafingó kis nímandunk, az a mi bizonyítványunk.
Trump pedig az amerikaiké. Vajon ki javít előbb?

ZorróAszter 2017.05.27. 12:54:32

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Ezek az ábrándozások elnyomatásunk, kizsákmányolásunk eszközei évezredek óta.

ZorróAszter 2017.05.27. 12:57:03

@pettra01:

Kedves Pettra!

Ezek színészek. Azt a szerepet játsszák, amit mondanak nekik.

Trumpot nem az amerikai nép választotta meg nemrég, hanem az amerikai nagytőke évekkel korábban.

Inkább az a kérdés, hogy milyen politikát határoztak el évekkel ezelőtt, amihez ez a barom passzol.
süti beállítások módosítása