Csak mondom

Csak mondom

Ez elment vadászni...

2016. november 06. - pettra01

Ahogy a sajtó is beszámolt róla, megkezdődött a leendő új határvadászok kiképzése. Mint megtudhattuk, meg kellett felelni az egészségügyi, fizikai és pszichikai követelményeknek, és magától értetődően nemzetbiztonsági ellenőrzésen is át kellett esniük a jelentkezőknek. Egy részletet is bemutattak a toborzó videóból, nem tudom, kik és hol nézték azt meg, kétségkívül nagyon kedvcsináló, ahogyan kutyával sétálnak a kerítés mellett, lóháton járják be a területet, sőt, helikoptert is mutattak, az nem derült ki, hogy repülni is fognak-e. 

Nők is vannak a csapatban, meg is szólaltattak egyet, aki korábban pincérnő volt, most elmondta, hogy ő magyar, szereti a hazáját, és tartozik annyival a hazájának, hogy megvédje a határait. Aztán egy fiatalember következett, aki tánctanár volt, mielőtt határvadásszá lett. Mint mondta, a táncos gyerekeket nagyon sokszor meg kellett védenie az utcán, és azért jelentkezett, mert így legalább lesz egy ember Magyarországon, aki megvédi a kisebbeket. (Ezt nem én találtam ki, tényleg ezt és így mondta, be is aranyozta vele a napomat). 

Ezt követően bepillanthattunk magába a képzésbe is. Az első foglalkozáson a tonfával ismerkedhettek meg a tanulók. Oktatójuk azzal a hasonlattal illusztrálta az eszközt, hogyha a gumibot a Trabant, akkor a tonfa a Mercedes. Hát most már legalább tudjuk. Jövő májusban már szolgálatot is elláthatnak, de akkor még próbaidősök lesznek, teljes jogú határvadászokká egy év után léphetnek elő. 

A toborzás persze folytatódik, mert az első turnusban csak nem egészen hatszáz fő képzése kezdődött meg, több mint kétezren jelentkeztek, de csak ennyien bizonyultak alkalmasnak. A cél a háromezres létszám elérése, tehát továbbra is várják a jelentkezőket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr5111933611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2016.11.06. 10:19:02

Nekem erről a vadászatról a náci táborok jutnak az eszembe, ahogyan őrizték a foglyokat, s ahogyan a nyomukba eredtek, ha sikerült megszökniük.
Iszonyú ez az egész. Szégyen. Csalók, tolvajok, feljelentők, besúgók és vadászok népe.

littke 2016.11.06. 12:09:01

@Xilit:
Nekem még a komcsi őrök is ide tartoznak. Meg a kelet németek. Persze nem szabad elfelejteni hogy ők a hozzánk besurranni próbáló imperialisták ellen voltak képezve.
Mert kiakarta volna azt a paradicsomot elhagyni??? Csupán az árulók.

pettra01 2016.11.06. 12:30:54

@Xilit: Az elnevezése is szörnyű, miért kellett őket vadászoknak hívni? Érdekes, hogy a kiképzést a tonfával kezdik, ezek szerint alapvető fontosságú a határvédelemben. Jó, persze, meg kell védeni a határt, de valahogy nekem borsózik a hátam, amikor ez az egész ilyen hazafias színezetet kap, jobban örülnék, ha ezt is szakmának tekintenénk, mint mondjuk az asztalost vagy a hegesztőt.

pettra01 2016.11.06. 12:54:51

@littke: Nekem nem voltak tapasztalataim a komcsi őrökkel, pláne a keletnémetekkel, se kimenni, se bejönni nem akartam a határon, történeteket persze hallottam, hogy a határ közelében nem nagyon vicceltek, és vagy megálltál, vagy lelőttek. Aztán hogy az mennyire volt igaz, azt nem tudom. Az tény, hogy egyszer gyerekekkel voltunk kirándulni valahol északon, tán a Börzsönyben, és egészen véletlenül átballagtunk a határon egy csomó gyerekkel, aztán beértünk egy faluba, ahol nem magyar feliratok voltak, erre visszamentünk azon az úton, amerre jöttünk és senki nem lőtt ránk, de még csak le se buktunk. A korosztályomból sokakat hívtak be a katonasághoz határőrnek, nem örültek neki, mert ott a szolgálat hosszabb volt, mint máshol.

littke 2016.11.06. 13:50:02

@pettra01:
kedves Petra. A legnagyobb tisztelettel.
A Börzsöny a Csehszlovákokkal volt határos. Nemde? Minek lőttek volna ott?
Na ha netán Sopronban vagy Köszegnél tévedtél el a helyzet nagyon is más volt.
Ha te erről nem hallottál avagy nem láttad filmeken a Kelet Németben történő dolgokat akkor te érdekes világban éltél.

Csupán azt akarom mondani, és ez nem mentség arra ami ma történik, mert én a menekültek befogadása mellett vagyok, hogy annó a határőröket honfitársaik agyonlövésére trenírozták, nem lebunkózására. És bizony lőniűk kellett. Mert ha nem, az ört bebörtönözték, a társaikanak jelentenie kellett.
Hogy az aknákról ne is beszéljek. Ilyen volt az a kor, nem védem a mait, de hogy melyiket választanám az elöttem világos.

pettra01 2016.11.06. 14:12:03

@littke: Nem is állítottam, hogy életveszélyben lettünk volna, valóban, a csehszlovák határt ezek szerint nem védték olyan lelkesen. Volt egy ismerősöm, aki valamikor a hatvanas években kamaszként disszidálni akart és Csehszlovákián keresztül lépett volna le, de őt elkapták, viszont nem lett semmi következménye. A nyugati határ környéke tényleg érdekes hely volt, még középiskolában voltunk Sopron-Kőszeg-Szombathely útvonalon osztálykiránduláson, már a vonaton Sopron felé jöttek ellenőrizni, és kellett valami engedély a határsávba való belépéshez. A román határt meg a szovjet határt inkább a túloldalon őrizték erősen, egyszer voltam a Szovjetunióban vonattal, amikor Csopnál megállt a vonat, fegyveres katonák vették körül, nem is értem, minek, ki akart volna oda besurranni?

ZorróAszter 2016.11.06. 14:46:50

Nékem csak az nem tetszik, hogy mintha kifejezetten szélsőjobbosokat toboroznának fegyvereznének fel szándékosan.

És most nemcsak a JOBBIKos kirúgott exalelnökre gondolok, akit a feleségével az ATV mépszerűsített szerdán.

Egyik kollégám pár éve mesélte, hogy egy ismerőse ment el egy toborzógyűlésre, és a tisztek mintha a náci Németországból szalajtották volna, olyan volt a dumájuk.

Én akkor azzal nyugtattam, hogy az valószínűleg nem a hadsereg volt, hanem engedélyeztek valami nemzeti gárda nevű förmedvényt, sőt azt is, hogy magyar katonai egyenruhát és rangokat viseljenek.

De ma már nem vagyok ebben olyan biztos.

Mi folyik itt? Tényleg Nácimagyarország épül????

ZorróAszter 2016.11.06. 14:48:21

@littke:

Kedves Little!

A múltkor kábítószer csempészés kapcsán mondták, hogy egy Kanadai és Amerikai kisváros között vitték át az anyagot a határon. Azt szabad? Mármint törvényesen át szabad sétálni a zöldhatáron Kanadába?

Mert úgy tudom, Mexikóba nem szabad átsétálni. Még az USA területéről Mexikó felé sem, nemhogy fordítva.

ZorróAszter 2016.11.06. 14:57:01

Mellesleg a kommunizmus negyven éve alatt a határon több mint 200 sorkatonát öltek meg határsértők.
Ez megint egy kölcsönösen titkolt adat. A rendszer nem akart pánikot kelteni a népben, az ellenoldal meg érthető okokból.

A nyugati határon az aknazárat a nácik telepítették. És Rákosi parancsára kezdték el felszedni.

56-ra szedték fel teljesen.

Nagymamám nővérének a fiának volt szerencséje ávós sorkatonaként részt venni benne. Még jó hogy nem akasztották föl 56-ban. Addigra már leszerelt.

littke 2016.11.06. 14:59:21

@ZorróAszter:
Nem szabad átsétálni a Kanada US határon, csak a legális határátkelőhelyeken, utlevéllel, vagy az ottlakoknak valami papírral.
A határ nagy, az őrzés nem vészes, a csempészek, főleg a kábítószeresek aránylag könnyen át tudnask rajta menni.

ZorróAszter 2016.11.06. 15:24:19

Maga volt katona itthon?

littke 2016.11.06. 15:49:11

@ZorróAszter:
Ha engem kérdez a válasz nem.
Gimi után egyetemre mentem és utána, 3 évre a meló kezdése után dobbantottam. Tehát az egész katonaságot szerecsésen megúsztam.

ZorróAszter 2016.11.06. 16:08:06

Ja bocs, igen, Öntől. Azt hittem, esetleg előfelvételis volt.

pietnik 2016.11.06. 18:00:24

Az aknazárat nem a nácik,hanem a Rákosi rendszer telepíttette!
Azt pedig ,hogy 56-ban felszedték,de csak azért,hogy frissítve legyen!Valójában 68 augusztusára fejezték be az újrafelszedést,és helyette telepítették azSz-100-as rendszert,amely elektromos,és rakétás riasztéással egyetemben használtak!Mindamellett járőrszolgálat egészítette ki,vizuális figyeléssel egyetemben!
És nem határvadászoknak,hanem határőröknek hívták őket!
Komoly fegyverrendszerrel rendelkeztek,hiszen elsőlépcsős alakulat volt, az első,külső támadásokat nekik kellett felfogni,míg a mélységből megérkezik a valódi védelem!A szolgálati idő 27 hónap volt
Hogy mik történtek ott?!Skat lehetne mesélni!
Azt viszont bizvást elhiheti bárki,hogy kemény alakulat volt,nem sokat lacafacáztak a távozni szándékozó,avagy befelé igyekvő idiótákkal,diverzánsokkal!
Határövezeti faluban laktam,sőt ,születtem is,,társfegyveres szervként gyak vettünk tészt közös akciókban!

littke 2016.11.06. 19:11:59

@pietnik:
" befelé igyekvő idiótákkal,"
Mintha ilyenek léteztek vóna!!!
Persze kifele jópáran póbálkoztak. A határőröknek itt volt az alkalom, hogy ezekre mint nyulakra lőjenek.
Csak okádni szeretnék....
www.youtube.com/watch?v=uwvj5aHFVJQ

Xilit 2016.11.06. 19:14:02

@littke:

Az ötvenes években gyerek voltam. Kicsi. A hatvanasban kamasz. És az egész világot meg akartam változtatni, keletet, nyugatot, északot és délt, mindegy, magát az embert. Ma már senkit és semmit. :)
Viszont egyvalami nem változott: gyerekként azt terveztem, hogy régész leszek, kutatni és összehasonlítani fogok, elemezni, az ok-okozat lenyomatait vizsgálni, megérteni a múlt és a jelen kapcsolatát -hogy lássam a jövőt. Ma is ilyen vagyok. Nem elég egyetlen tény, az összes kell. Az összes fellelhető, megismerhető.
Hogy a szocialista államok védték magukat, az éppen olyan természetes, mint az, hogy a kapitalisták összecsinálták magukat a szocializmus elterjedésétől való félelmükben, és ezért sok-sok aljasságra voltak képesek. De közben arra is rájöttek, hogy az életszínvonal emelésével és demokratizálódással kifoghatják a vitorlából a szelet. Tehát, a múlt század második felének társadalmi-politikai fejlődését a nyugat akár meg is köszönheti az exszocialista blokknak. És akkor azt mondom, hogy szívesen.

A visszahatások pedig külön téma.

littke 2016.11.06. 19:42:03

Kedves Nyirfa,

Minden rendszer ami nem biztos alapokon áll, ma is, ellenséget keres, hogy a népeit összefogja. És ha nincsen kitalálják. Rákosi is Orbán is és igen Kádár is.

Kár ezt védeni, de ha akarod csak csináld.
Az a rendszer gazdasági okok miatt dőlt össze nem azért mert megtámadták fegyvereseen.
Amit a vasfüggönyön átmenni akarókkal csináltak, ismétlem az a forgalom egyirányú volt: nyugatra, az szerintem aljas dolog volt.

Mert ha a rendszer nem tetszik, úgy mint a mai sokaknak, akkor azoknak szabad kell hogy legyen az út.

Ha ebben nem értünk egyet, kár erről beszélni.

pettra01 2016.11.06. 20:24:48

@littke: Volt azért legális lehetőség is, nem kellett feltétlenül illegálisan átmenni a határon, tény, hogy nem adtak könnyen útlevelet, de adtak, főleg, hogyha valami társasutazásra fizetett be valaki, akkor simán kiment. Nem is értem, miért vállalták sokan mégis az illegális utat - persze olyat hallottam, hogy valakinek esélyes se volt, hogy útlevelet kap, mert büntetett előéletű volt például, meg kalandvágyó kamaszok is próbálkoztak. És igen, lőttek, de előtte azért volt felszólítás, hogy álljon meg az illető, de ha nem tette, akkor sajnos lőttek rá. De meg is állhatott volna éppenséggel, de az biztos, hogy utána kapott valami büntetést, de azt azért túl lehetett élni.

pietnik 2016.11.06. 20:27:52

littke!
Milyen gazdasági okok miatt?!Jahh!Persze!Gazadsági okok voltak a Cocom-lista, a gazdasági embargó,a belső szabotázs,a z új gazdasági mechanizmus megbuktatása stb!Az értelmiség árulása!
A mesterséges olajválság!
Ami pedig az egyirányú forgalmat illeti!Frákos határában robbanás történt a határon úgy 1960 táján.A kiérkező határőrök egy ismeretlen férfi (máig?!) holtestét találtál az aknasávon.A kiérkező tűzszerészek leszedték a holttestet,akit az igazságügyi boncolás után a falu temetőjének ravatalozójában "állítottak ki,azzal a céllal ,hogy a személyazonosságát megállapítsák,és az esetleges hozzátartozókat,,vagy azt az országot,melynek állampolgára ,értesítsék!Három nap után senki nem jelentkezett,ezért elhantolták egy"ismeretlen" sírban.
1969 február valahányadikán este kilenckor indultam volna dolgozni,amikor a tőlünk nyugatra lévő határ felől több gépkarabélyból leadott sorozatot hallottam.A fegyverropogás legalább tíz percig tartott.A buszra érkezve már mindenki azt találgatta,hogy mi lehetett a határon.A busz rövidesen indult,és amikor a páneurópai piknik(a majdani!!) felé vezető uttorkolatoz ért,gyalogos,és járőkocsiból kiszálló határőrök állították meg.
Ellmondták,hogy befelé tartó, az Sz-100-as rendszert megkerülő fehér színű gépkocsi a felszólításra nem állt meg,ezért az ellenörző járőr fegyverét használta,amelyhez aztán a beérkező váltás járőr is csatlakozott.Túlélők nem voltak.Az esetről további információt később sem adtak,annyit tudtam meg jóval később,hogy provokáció volt az egész!!
Frákos Patak-sor nevű utcája egy mély völgyben fekszik,felette a szélcsatornába osztrák oldalról rendszeresen eregettek ún meteorológiai léggömböket,amelyekről aztán kiderül,hogy ellenséges propaganda-röplapokkal voltak tele.Ahatárőrök igyekeztek lelőni őket,legtöbbet sikerült is.Azok tartalmát rendszerint megismertették a határőrökkel,és a falu lakosaival is!!
A röplapozást természetesen a rendszerváltás után az osztrák hatóságok tagadták,amire törzszászlós kollégám azt mondta:hazudnak a tetvek!Ő még 1956 előtt teljesíített katonai szolgálatot a Kőfejtő tetején elhelyezett légvédelmi fényszórónál,amivel a léteret figyelték a léggömbök miatt!
Szóval,nem volt befelé forgalom,!

pietnik 2016.11.06. 20:30:09

Littke!
A z USA,meg Kanada biztos alapokon áll?!

littke 2016.11.06. 21:28:44

@pietnik:
Jó kérdés. De ha itt nem tetszik, szabad elmenni. mint ahogy MO-ról is el lehet menni és máshol szerencsét próbálni. Ez a lényeg. A mozgásod szabadságát megtagadni az anya országnak.... olyat manapság alig találsz. É. Korea és Kubán kívül-.
Az, hogy ki fogad be az az illető országtól függ.
Legjobb azt otthon kérvényezni, az EU esetében persze ez nem szükséges.

pettra01:
Hát persze Pettra. Csak meg kellett hogy álljál. Oszt ezt mondod minden menekülő fogolynak?
Miért is csinálják?
Hát persze büntetett előéletűek, vaj van a fejükön. Oszt a rendszer meg mi mást tehet? Mondtuk nekik, ne menjenek! Mondtuk stoj/halt! Te meg Feri lőjj beléjük! Hulljon a férgese!
Jó rendőr az ilyen, van itt sok. A fekete nem áll meg, hát odalövünk!
A p.-ba az ilyen gondolkodással akárhol!

pettra01 2016.11.06. 21:57:17

@littke: A szabad jövés-menés tényleg nagyszerű dolog, de egy kölcsönösséget is igényel. Nemzetközi egyezményeken is múlik például, és nem tudom, mit szólt volna mondjuk Ausztria, ha Magyarország enged mindenkit, aki menni akar. Persze ha azt nézzük, hogy most hogy állunk a kivándorlással, hát nem veszedelmes, pedig mehetne akár mindenki neki a világnak, de hát ez nem olyan egyszerű. Annak idején is volt, aki kiment, aztán meggondolta magát. Pl. volt egy ismerősöm, kiment Bécsbe, onnan postán hazaküldte a párttagkönyvét egy gyalázkodó levél kíséretében, aztán nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan neki tetszett volna, lágerbe kellett mennie, az nagyon sértette az önérzetét, megsértődött és visszajött. Ez már a hetvenes évek végén történt, nemcsak, hogy semmi baja nem lett, de még a munkáját is visszakapta a Képes Újságnál, szóval azért nem volt az a rendszer olyan emberevő.

littke 2016.11.06. 22:32:10

@pettra01:
Ismétlem: a szabad jövés menés kérdése, mint ahogy annó a jobbágyok földhözkötésének megszüntetése, alapvető emberi jog.
Az persze nem azt jelenti, hogy jólétünk problémái ezzel meg lettek oldva, mint ahogy a földhözkötés eltünése sem vezetett minden szegény sorsának javulására. De egy kis lépés volt a jobb irányba.

A Kádár rendszer képtelen volt ide eljutni, ez egy szegénységi bizonyítvány. Az hogy ekkoriban már többen tudtak utazni, csoportosan és 70 dollárral az nem azt jelenti, hogy ez előtt hasra kell esnünk.
Ez ilyen egyszerű:
Bemész az utleveledet kérni és azt, mint állampolgárnak MUSZÁLY adni. Hacsak nem bűnözött vagy.
Minden más sumák. Mintahogy akkoriban egyesek kaptak gebines stb engedélyt! Mi az hogy egyesek??? A jó elvtársak? A jó sportolók? Akik odacsusztattak ahova kell? Mi a baj azzal, hogy ha akarsz éttermet, nyitsz ott és olyat ami megfelel a városi előírásoknak?
Egy lehetelen rendszerről beszélünk, még a késő kádári formájában is, amit persze én már nem ismertem.

ZorróAszter 2016.11.07. 02:48:23

@littke:

Kedves Little!

Az Egyesült Államok a gazdasági erőfölényével tudatosan okoz károkat más országoknak, és tudatosan kényszerít bele országokat olyan védekezésbe ezek ellen, amivel népszerűtlenek lesznek ezek a kormányok a népük szemében.

Ennek illusztrálására mondanám ismét azt az adatot, hogy az USÁ-nak csupán 2 millió dollárjába került a chile junta hatalomrajuttatása. A pénz töredékéből (10 ezer dollár) meggyilkoltatták René Schneider tábornokot, vezérkari főnököt. Pinochet elődjét. A 2 millió többsége meg arra kellett, hogy lefizessék belőle a magánfuvarozókat, hogy legyenek nagyon elégedetlenek, és bénítsák meg Chilét.

Aztán ott van Kuba. Az USA terrorszervezeteket finanszírozott akik a nyílt tengeren időzített bombákkal robbantották fel a cukorszállító teherhajókat.

És ha már Magyarország meg határzár: Magyarország ellen finanszírozta például a Magyar Harcosok Bajtársi Közösségét, akik ki-be jártak a magyar határon, mert voltak szívesek a rendelkezésükre bo

ZorróAszter 2016.11.07. 02:50:22

csájtani azt a térképet, hogy hol szedték fel a náci aknazárat. Az MHBK meg Magyarországon gyújtogatott meg robbantgatok, meg különféle diverzáns cselekményeket hajtott végre amerikai pénzből.

ZorróAszter 2016.11.07. 03:00:29

@pietnik:

Kedves Pietnik!

"Az aknazárat nem a nácik,hanem a Rákosi rendszer telepíttette!"

Itt van valahol a gépemen a katonai térkép a nácik által telepített aknazárakról. Látható rajtuk hogy több ilyen is volt. Az osztrák-magyar határra telepített is. És az is látszik rajta, hogy nem követi pontosan a határvonalat. Ezért volt hogy az osztrákok a maguk területén felszedték, a magyarok meg nem tudták, hogy hol van a többi mert a nem adták át a nácik dokumentumait.

Ha akarja, megkeresem magának.

Az osztrák határon nem lett telepítve aknamező Rákosi idején se.

A Jugoszláv határra se taposóaknák lettek telepítve, hanem harckocsiaknák felszedés elleni védelemmel. Ezt kellett többször felszedni, mert a jugoszláv tűzszerészek átjöttek, és a harckocsi aknákat áthelyezték máshová, amivel tönkre tették a helyszínrajzok hitelességét. Ezért egyre durvább védelemmel látták el ezeket, aminek viszont az lett a következménye, hogy sok magyar tűzszerész halt meg, mikor frissítettek vagy amikor végleg felszedték ezeket.

Szóval ha akarja, megkeresem Önnek a nácik által telepített aknamezők térképeit.

littke 2016.11.07. 03:55:55

@ZorróAszter:
Kedves Z.
Érdekes fejtegetés mégpedig, hogy a vasfüggönyért Amerika felelős.
Persze azt nem vitatom hogy abban az időben, mindkét tábor csatlósókat igyekezett magának hódítani, úgy a Szovjetek mint az Amcsik.
A Szovjetek mint tudjuk kapituláltak, a csata nem fegyverekkel hanem a gazdasági vonalon zajlott le, ahol a kapitalizmus legyőzte a szocializmust, és ezekre a "népszerűtlen" eszközökre, mint pl a vasfüggöny É. Koreán kívül szükség már nincsen.

Hála az Istennek.

Mostmár csak az kellene, hogy ebből az áldozat tartásból Önök kizökkenjen és a reális világban éljenek és törekedjenek. Mint megannyi fiatal Magyarországon. Mert a régi idők, akármennyire is egypárnak tetszett, mint a fiatalságunk, vissza nem fog jönni.
Mint sokan mások.

A "a Magyar Harcosok Bajtársi Közössége" számomra ujság, a vasfüggönyön ki be járni, nem volt egyszerű. Ha csupán kémekre gondol az van ma is és biztos volt akkoriban is itt is ott is.

ZorróAszter 2016.11.07. 04:36:04

Kedves Pietnik!

Megkerestem magának azt a bizonyos térképet és feltettem ide:
http://zorroaszter.uw.hu/files/0000/Südostwall.jpg

Látható, hogy épp Sopron illetve Fertőrákos környékén a világoskék elaknásított védelmi vonal eléggé jól követi a mai határt, de nem pontosan.

A zöld un. Susanna-vonal azért érdekes, mert ennek egyes szakaszai a mai Magyarország szívében még ma is életveszélyesek. Egyszerűen nem találták meg az aknák jó részét, így nem is szedték fel. Abban bíznak, hogy majdcsak szétmállanak a földben.

Ugyanez volt az osztrák határszakaszon is. Az hogy mentesítették még nem jelentette azt, hogy mindet megtalálták és kiszedték.

A lényeg: ezeket a nácik rakták le.

ZorróAszter 2016.11.07. 05:10:52

@littke:

Kedves Little!

"A Szovjetek mint tudjuk kapituláltak, a csata nem fegyverekkel hanem a gazdasági vonalon zajlott le, ahol a kapitalizmus legyőzte a szocializmust, és ezekre a "népszerűtlen" eszközökre, mint pl a vasfüggöny É. Koreán kívül szükség már nincsen."

Ezzel csak egy baj van: nevezetesen az, hogy a világsajtó mindezt majd 50 évig tagadta, és az ön által szeretettel idézgetett újságok is rendre azt hazudták, hogy Amerikának nem célja a fegyverkezési versennyel kinyírni a Szovjetuniót, sőt ők csak követik a Szovjetunió fegyverkezését.

Egészen addig, amíg Bush elnök volt olyan ökör, hogy bejelentse, hogy ők nyerték meg a fegyverkezési versenyt. Ettől kezdve az ötven évnyi hazudozás ki lett radírozva. De azért a biztonság kedvéért a Bush-beszéd is jól el lett süllyesztve.

"a Magyar Harcosok Bajtársi Közössége" számomra ujság,"
Rendkívül csudálkoznék, ha Ön nem vett volna részt egy rendezvényükön sem Kanadában.
Hacsak nem kerülte szisztematikusan az emigráns magyar rendezvényeket.

Az MHBK-nak több száz, de lehet hogy több ezer tagja élt illegalitásban Magyarországon. Zákó András tábornok, az MHBK vezetője még Szálasitól kapta a megbízást ezeknek az un. Kopjás csoportoknak a létrehozására és bevetésére a szovjet hátában Magyarországon. Például ezt pénzelték az amerikaiak.

Mint már említettem, Önöknek anyagi érdekük fűződik ahhoz, hogy a szegény nyomorult országokból elcsábítsák az értelmiséget. Sok ezer nyomorult szegény ember adójából kiképeznek mondjuk egy orvost, hogy ne 100 ezer emberre jusson egy orvos, akit maguk persze sikeresen tudnak magukhoz édesgetni.

Ez az Önök bevált módszere a világ kirablására évszázadok óta más területeken is. Már nincs is szükség a régi rablógyilkos módszerekre csak nagyritkán. Minden megy magától a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés és a korrupció módszereivel.

Merthát ugye ki tehet arról, hogy a kollaboráns kormányzatok a gyarmattartók pénzéért elárulják a saját hazájukat?

Szerintem Önök tudják, hogy hullarablók, csak azt is tudják, hogy a szép fizetésük és szép nyugdíjuk ennek a következménye, és nem a lángeszüké.

Ebben azért lehetünk annyira bizonyosak, mert ha nem tudnák, akkor nem kerülgetnék ilyen profin ezeket a kérdéseket, hanem néha belebotlanának és néhány pillanatra elgondolkodnának. Például hogy méltányos-e Kanadába csábítani egy szudáni orvost. És nem kellene-é esetleg megpróbálni kárpótolni a szudáni népet ezért. Mondjuk kifizetni a taníttatás költségeit, hátha lesz egy orvos, aki végre visszamegy gyógyítani az övéit.

Azt hogy ez sosem fordul elő Önöknél, az annak a biztos jele, hogy mindezzel Önök tökéletesen tisztában vannak.

pietnik 2016.11.07. 10:45:35

Aszter kérem!Pontosítanák inkább,mint vitatkoznák!Ugyanis Fertőrákos határában56 nyarán felszedték az aknazárat,majd újratelepítették!Ez biztos,és az is ,hogy 68-ban fejeződött be annak felszedése!Fertőrákosi vagyok,és ezeket átéltem annak idején,mert mindenki arról beszélt!Az,hogy a nácik telepítették az első aknazárat,arról nem volt tudomásom,de arról igen,hogy a 68-ban felszedett aknák már szovjet gyártmányúak voltak!
Mint az erdészetnél dolgozó diák többször végeztünk munkát a határ közelében,és én még láttam a megosztott határt a kifelé hajló ,szögesdróttal ellátott betonoszlopaival,meg a felszántott,és simára gereblyézett nyomsávot,és az utána következett akna-sávot,melyet gondozatlan fű borított!
A vaddisznó csorda szépen átballagott osztrák oldalra az aknazáron át, a nyúl pedig a levegőbe repült !

pietnik 2016.11.07. 10:54:41

Littke!
Te el akartál menni innen,én nem,Hogy most Sk-ban élek ,az egy dolog,mert a rendszerváltás után más lett a kötődés,más kötelékek szövődtek!DE ez nincs összefüggésben semmiféle politikai attitűddel!
Mellesleg Aszterrel nagyon egyetértek abban,amit neked írt! a05.10.12-ben!
Helyedben megtanulnék azért néha pirulni,még ha az a neten nem is látszik,meg a papiron sem!
Valamikor azt akartam neked írni,tudod,amikor azt írtad(jó pár éve!),hogy beballagtál a kanadai követségre és megkérdezted,hogyan lehetne innen disszidálni,akkor azt írtad ,hogy semmiféle vizsgálat nem volt ellened ,és nem is akartak beszervezni stb.stb!
Azt akartam írni,hogy nane hadoválj!
Két eset lehetséges,hogy valójában volt ilyen kihallgatás,és te valahogy jó szolgálatot tettél az USA -cscska kanadai hírszerzésnek,és már itthonról is,vagy valahogy jól meg volt szervezve a távozásod,régi kapcsolatok révén,amelyek folytán nem háborgattak,vagy a kettő egyvelege!
Mert azt biztos forrásból tudom,hogy az érdek nélküli disszidenseknek mély kihallgatás,visszafordítási kísérletnek voltak kitéve,pár kivételtől eltekintve!
Ne kérd ki magadnak,mert ezeket biztos forrásból tudom,,és ebbe a magyarázatba csak ezek a verziók férnek bele!!

pettra01 2016.11.07. 12:27:35

Azért érdekes, hogy látszólag ártalmatlan kérdések kapcsán is hogy előjönnek a nagy ellentétek, és a végén a kölcsönös sértegetésig megyünk el. Teljesen logikus, hogy mást tartott fontosnak például littke és megint mást például én, és ebben benne van a családi háttér is. Az ő családjuk veszített a felszabadulással, az én családom nyert, arányaiban ők többet veszítettek, mint amennyit mi nyertünk, és nekem mondjuk nem okozott gondot, hogy a vállalkozások szabadságát korlátozták, ő viszont nem tekintette nagy előrelépésnek, hogy a középszerű lehetőségek mindenki előtt megnyíltak. Nagyon úgy néz ki, hogy ezek kibékíthetetlen ellentétek, legokosabb lenne, ha ezt tudomásul vennénk és nem provokálnánk egymást fölöslegesen.

ZorróAszter 2016.11.07. 14:25:52

Kedves Pietnik!

Én erről a témáról csak azt tudom, amit ettől a rokontól áttételesen (nem közvetlenül tőle) hallottam. Meg amit olvastam valami katonai szakértőtől.

Az apropója meg az a megdöbbentő információ volt, hogy az ország szívében még ma is vannak II. világháborús aknamezők, és a tűzszerész erre azt mondja a tévében, hogy "nem kell lemenni az útról". Meg "sűrű az aljnövényzet. Úgyse megy arra senki."

ZorróAszter 2016.11.07. 14:34:55

Ja! Még az jutott eszembe, hogy az osztrákok panaszkodtak, hogy eső után kimossa a víz az aknákat, és egy ilyen akna átcsúszott a völgybe és emiatt meghalt egy osztrák. Ugyanis a világháború után a németeknek nem volt nyersanyaguk, és fatestű taposóaknákat telepítettek az osztrák-magyar határra. Ezt meg szinte lehetetlen megtalálni, mert kevés fém van benne, és ha erre állítják be a fémdetektort, akkor mindenre csipog, mert ott harcok is voltak végig, és tele a föld repeszekkel.

littke 2016.11.07. 16:20:24

@pietnik:
Minden menekültet a befogadó ország kivizsgál.
Én egy évvel a disszidálásunk elött egy turista utlevéllel Rómában besétáltam a Kanadai Követségre érdeklődni. Mondtam egy év mulva jönnénk. Szóval akkor csak ismertettek, mondták hogyan fog ez lezajlani.
Miután arra egy évre, 69-ben a Jugo-Olasz határon átmentünk, ott menedékjogot kértünk és mondtuk Kanadába szeretnénk menni. Beadtuk a kérvényt és a vízumunkra 4 hónapig egy táborban várni kellett mialatt a befogadó országok, a mi esetünkben Kanada, mindenkit kivizsgált, és leültek velünk mindent megbeszélni.
Beszervezni kémnek nem akartak, de ha párt tag voltál (kivéve talán a Csehsszlovákokat ebben az időben) hát az nem volt jó dolog.
Tudtommal akkoriban senkit nem fordítottak vissza, mert az biztos hosszú börtön lett volna az anyaországban. A legrosszabb esetben, pl idős emberek, maradtak Olaszországban. Emlékszem egy idős egyedüli Cseh férfira, tanulatlan ember volt, senkinek sem kellett, maradt a táborban, tragikus volt.

@ZorróAszter:
így van ez már. Mi emberk mindig vádoroltunk arra amit jobbnak hittünk. Őszinte tiszteletem annak aki a Szomáliai (vagy) falujában marad. Kemény dolog ez az evolúció. De mindanyyian azt csináljuk, reméllem, amit magunknak választottunk. Aki otthon marad az azt jobbnak véli, én azt vitatni nem fogom. Sőt....

@pettra01:
+
Nem volt célom senkit sértegetni. Emlékekkel nem lehet vitázni.

pietnik 2016.11.07. 19:14:54

Aszter kérem!
Az akna kimosása Szentgotthárdnál történt!Volt is belőle probléma!Viszont a bakelit borítású akna sem volt könnyen felisdmerhető,az direkt így készült,és ezért!!
Littke!
Már annyiszor mondtam neked,(ugye,emlékszel!!?),hogy a te disszidálkásodat miért tartom hazaárulásnak!Ezt ne is ragozzuk továb,mert elismerni úgy sem fogod,másrésztnekem sincs kdvem ezen veled vitatkozni,mint ahogy Kopácsival sem volt soha kedvem vitatkozni,csupán a tényeket említettem,amire Kopácsi mocskolódással válaszolt!
Ez kb.olyan már,mintha valami meggyökösödött jobbos ,nyilas utóddal folytatnák vitát arról,hogy Szálasit miért akasztották föl,pedig ,szerinte a haza üdvét vitte magával a sírba!
A szocializmusról sem azért emlékezem,és emlékeztetek,mert nosztalgiázok,hanem azért,hogy végre egyszer ez a lökött,és jócskán félrevezetett magyarság ébredjen már rá arra,hogy a rendszerváltás helyeslésével, a szocializmus megbuktatásával mennyit,és mit vesztett(mindent!!!)
És ez teljesen független a te legkevésbé sebb független,elfogulatlan véleményedtől!
A baj az,hogy idetolakodsz,és eltereled a figyelmet ezekről a tényekről,ami nem is lenne jelentős,,de sokan vannak a rendszerváltás,és a szocializmus vesztesei közül is,akik jobb a békesség jelige alatt elveszik a te legorombításodnak az élét!A legorombítás egy nagyon enyhe jelző számodra,sokkal súlyosabb az én megítélésem veled szemben!
Nem sétegetni akarlak,csak azt kell tudomásul venned,hogy a te érdekeidnek,és cselekedeteidnek a keserű levét issza ma az ország,és te gátlástalanul állsz a röhögők,és kizsákmányolók oldalán!
Hogy ez mennyire üt vissza az ország állapotára,arra csak egy összehasonlítással élnék!
IItt felhívtam a figyelmet Koribko:Hibrid háborúk c.-ű művére!Nem véletlenül!
Ugyanis itt még az általam becsült baloldaliak közül is hajlamosak sokan lebecsülni Oroszország mai lépéséeit,és hódító,agresszív politikával vádolni!

Nem térek ki rá,hogy miről szól a könyv,mert az el kell olvasni,még neked is,bár beismerésre ,elismerésre nem számítok a részedről,csupán csak arra akarlak ráébreszteni,hogy a baloldaon sem teljesen hülyék vannak,és a z oroszok a SzU megbuktatása után nagyon hamar rájöttek a Nyugat arcátlanságára,és Putyin,a volt magasrangú hírszerző pedig tudja,hogy kesztyús kézzel nem lehet a kapitalizmussal bánni,vele kiegyezni soha nem lehet!Hogy miért,az benne van ebben a könyvben,csak el kell olvasni!
Az orosz emberek 85%-a Putyinnak,és politikájának pártján áll,és nem véletlen,hogy május 9.-ét,május elsejét,november 7.-ét megünneplik,ha más címszó alatt is,mint az előzőekben,és demonstrálják egyre erősebb hadi felkészültségüket,és demonstrálják Ukrajna esetében a provokációkkal sze,beni türelem,és Szíriában a terrorizmus elleni harcot!
Á
És az sem véletlen,hogy az orosz repülők függőleges vezérsíkján vörös csillag van,és a november 7.-i disszemlén az orosz állami zászló mellett ott a sarló,és kalapácsos vörös lobogó!
Ezt jó,ha tudomásul veszik nagyon sokan!
Mi pedig ennek láttán szégyenkezhetünk,és sirathatjuk elvesztett Mo.-t!!

ZorróAszter 2016.11.07. 19:33:37

@littke:

"Kemény dolog ez az evolúció. "

Kedves Little!

Eddig úgy tudtuk, Öntől távol áll a szociáldarwinizmus. Jó hogy azt nem mondja, hogy Ön felsőbbrendű faj egyede, csupán azt sugalmazza szerényen, hogy a természetes kiválogatódás csúcsterméke azáltal, hogy itthagyta ezt a Magyarország nevű porfészket.

Mint említettem - az ahogyan Ön profin kikerülgeti az ezzel kapcsolatos buktatókat, fényes bizonyítéka annak, hogy nem tudatlanságában beszél így, hanem ellenkezőleg: nagyon is jól tudja, milyen rablási technikák állnak az un. Szabad Világ rendelkezésére a gyarmataik kifosztásához.

És hogy honnan is származik az a pénz, amit a polgáraik, például az Ön zsebébe is tömködnek, hogy ilyen jó propagandistái legyenek a rendszernek cserébe.

És hogy az a szabadság, amit ilyenkor (máskor, más vonatkozásban isten ments) buzgón támogatnak a gyarmatok polgárainál, az a szabadrablás szabadsága.

Más szabadságot Önök a gyarmatok népeinél nem támogatnak.

ZorróAszter 2016.11.07. 19:39:28

@pietnik:

Kedves Pietnik!

Igen, de úgy tudom, az osztrák határnál csak ilyen fadobozos taposóaknákat telepítettek a maradék fémtestűek mellett.

Oroszország: Jó! Tudom, hogy a világsajtó és benne a magyar sajtó is hazudozik össze-vissza mint rendesen. De az mindenesetre nagyon úgy látszik, hogy itt Magyarországon az oroszok a nácik támogatásába fogtak.

Úgyhogy én nagyon óvatosan kezelném a Hídfő cikkeit.

És nagyon odafigyelnék, hogy most az egyszer véletlenül nem mond-e legalább részben igazat a világhíresen szabad sajtó.

ZorróAszter 2016.11.07. 19:42:38

"Igen, de úgy tudom, az osztrák határnál csak ilyen fadobozos taposóaknákat telepítettek a maradék fémtestűek mellett."

Mármint a nácik 44-ben az utolsó védvonalon, a LINE "B"-n.

pietnik 2016.11.08. 09:09:04

Aszter kérem!
A bakelit dobozos aknák meséje!
A gy.-i textilipari technikumba nagyon sokan jártak Szentgotthárd körzetéből!!Osztálytársaim is voltak közülük,ők mesélték,hogy a téli szünetben több osztálytársuk disszidált úgy,hogy létrán átmásztak a nyomsávon,majd a létrát áttették a másik kerítéshez,és átugráltak osztrák területre!Másnap a határőrök nem merték levenni a létrát,mert egyik talpa egy aknán volt rajt,ami a nagy hideg miatt nem indult be!
Nagy tél volt,sok hóval,majd tavasszal a tavaszi szünetben hatalmas áradás következett be a Gyöngyösön,és az mosta ki ,meg át az aknákat.A srácok mesélték,hogy látták a felszedett,kimosott aknákat,és azok már bakelit borítással készültek!Én is ilyeneket láttam!Hogy vegyes volt-e a telepítés,vagy mi a szösz,nem tudom,de már nem is érdekes .Annyira!
Ami pedig az oroszok magyar fasisztákkal való együttműködését illeti,erre nagyon kevert választ lehet adni,ráadásul a válasz nem is az én dolgom,legfeljebb találgathatok/tunk!!
A Györkös ügy kapcsán ma ,és most ez a téma !A magyar titkosszolgálatok szerint Görkösék valósággal könyörögtek az orosz titkosszolgálatnak pénzért,fegyverért!
Azt jó tudni,hogy a világ egyik kiemelkedő,nagylétszámú titkosszolgálata miért is működik együtt bot-és rendszerváltás csinálta amatőr nácikkal?-hát ez jó kérdés!
Valszeg számít ilyenkor az is,hogy a magyar náci banda látszólag amerika-ellenes,megy fidesz ellenes,meg az ördög tudja még mi,vagy mi nem,tehát ebben a zavarosban lehet halászgatni,mert ki tudja,hogy mi akadhat a hálóba!A világ összes hírszerző szolgálata ezt teszi,miért lenne az orosz különb.Viszont puccsot szervezni itt nálunk?!Áhh,még ahhoz is hülyék vagyunk,vagy lusták,vagy mindkettő,meg valami harmadik is talán!
Oroszország felosztásának terveiről viszont már negyven évvel ezelőtt is hallottam,ez a kérdés már az ókorban is felmerült,mikor még Russzia nem is létezett,majd a napoleoni háborúk folyamán került előtérbe ennek a területnek gazdasági kiaknázásának a lehetősége,ami aztán a terület kincseinek megismerése révén egyre jobban körvonalazódott.A legutóbbi doktrina erre vonatkozóan A Brezinsky-féle förmedvény,amelyet B. még akkor ötöltki ,mikor ő volt az elnök tanácsadója!
Ezt melegítették,és tupírozták fel mára.Ez nem véletlen,beleillik a kapitalizsnak abba a ténykedésébe,hogy igazából fenntartani magát akkor tudja,ha más népeket kirabolhat,készleteit felélheti!Most sincs ez másként,ráadásul az USA,a világ csendőre a végét rúgja,feltétlen szüksége van egy nagy koncra,ami új erőt lehel megv
ánnyadt világuralmi törekvéseibe!.
Ebben kezére játszik az Eu is,minden látszólagos tiltakozás ellenére.
Bár nagy a káosz ,sok elmélet születik,hogy mi miért van,meg hogy nem is azUSA az agresszor,hanem a ruszkik,de azért jó ha odafigyelünk.

ZorróAszter 2016.11.08. 17:47:47

Kedves Pietnék!

Amit az átmosott faaknáról meséltem, az még közvetlenül a világháború után volt valamikor egy-két évvel.

Szerintem a kis fémtömegű aknákat a magyarok azért nem rakhattak le, mert az a terület tele van repeszekkel (ezt valójában nem olvastam sehol emlékezetem szerint, csak sejtem), és így nem lehet őket megtalálni fémkeresővel. Ezeket az aknákat meg időnként fel kellett szedni és újratelepíteni. Szóval a a bakelit szerintem csak valami védőborítás lehetett, hogy lassabban rohadjon szét.

Oroszok: szerintem az oroszok utálata egyáltalán nem általános Magyarországon. Például én sem utáltam/utálom őket. De ha itt Magyarországon nácikat támogatnak és fegyvereznek fel, akkor még én is durci leszek rájuk. Ez nem lehet a céljuk.

Én abban reménykedek, hogy ez csak a magyar sajtó szokásos általános hazudozása, és nem a KGB hülyült meg.

ZorróAszter 2016.11.08. 17:49:39

Bocs: elgépeltem a megszólítást. Pedig az é messze van az i-től.

pietnik 2016.11.09. 10:08:18

Szerintem szó nincs a fasiszták felfegyverzéséről,az russzofób mese!
Ez amolyan kormánymédiás szófosás,ezzel gondolja a fidesz a nyakára nőtt sajátkutya kölykét valahogy lerázni onnan!!
Nem hiszem ,hogy Putyin ennyire meghülyült volna!Ukrajnában az ukrán fasiszták russzofóbok,a mieink meg kommunista-gyanúsak?!
Az igaz,hogy még Leninék idejében terjedt el,hogy mindenki szövetségese a baloldalnak,aki a kapitalizmus megdöntésében segítségére van,de győzelem esetén ezekkel le kell számolni4
Mi,még Orbán vezetésével sem vagyunk olyan jelentősek,hogy a rusz elhárítás,vagy hírszerzés nálunk kísérletezzen ezzel!!
Azonban nem lehet kizárni sem teljesen,pontosan a fentiek miatt!
Sok hír terjeng arról,hogy teljesen illegálisan nálunk ami csapatok állomásoznak,10 db. A10-es felderítő-vadász harci gép állomásozik ,több ezer fős kiszolgáló személyzettel,vaéamint rejtett páncélos erők!!
Destabilitás pedig ezek ellensúlyozására kell,tehát lehet zavarkeltésről is szó!
Vagy még a franc tudja ,hogy ebben a kíberháborús állapotban mire képesek ezek is,meg azok is?!
Az biztos,hogy a leleplezésnek nagyon szinpadias íze van!Ráadásul nem is komcsi lőtet agyon a rendőrtisztet,hanem egy fasiszta(vagy komcsi ,a francba-ki tudja!!)

pietnik 2016.11.09. 10:11:38

Állítólag Clinton vesztett!
Kiváncsi vagyok,hogy a politikában mi fog változni Trump alatt!Ő ugyanis nem Russzofób,dicséri Putyint!Akinek a jelenleg regnáló VI.klónja üzemel!
Új világtudat Benjamin Fullford múltheti,és mai írása!!)

pettra01 2016.11.09. 21:18:58

@pietnik: Nekünk nincs is más dolgunk, mint hogy kíváncsiak legyünk, először túl kell esni a megdöbbenésen, többen utaltak rá, hogy nagyon úgy nézett ki, hogy a háttérhatalom Trumpot akarja, de valahogy nehéz volt elhinni. Ha Orbán valaminek ilyen nagyon örül, az már eleve gyanús...

ZorróAszter 2016.11.10. 12:18:28

@pietnik:

Győköst és bandáját tudomásom szerint senki se vádolja azzal, hogy nem nyilasok hanem titokban kommunisták.

Én a magam részéről elvárnám az oroszoktól, hogy ne támogassanak ilyeneket nálunk se, meg máshol se.

És ha ezek ott valójában nem is oroszok voltak, hanem ukrán fasiszta cimborák, akkor dödögjenek valamit.

pettra01 2016.11.10. 15:09:28

@ZorróAszter: Szerintem nem kellene itt se oroszokra, se ukránokra mutogatni, fontosabb kérdés, hogy a mi hatóságaink miért nem tettek ez ellen semmit, és itt nemcsak a fideszes időszakról van szó, mert előtte is ezek gyakorlatilag azt csináltak, amit akartak. Kezdettől fogva fel kellett volna lépni az ilyen idiótákkal szemben, de a mindenkori hatalom másfelé nézett, vagy legalábbis úgy csinált, mintha nem venné észre, mit művelnek. Tök mindegy, hogy az ilyen jellegű baromságokat melyik országból támogatja valami hasonlóan eszement csapat, ha itt keményen fellépnek ellene, akkor idáig nem tudna fajulni a dolog.

ZorróAszter 2016.11.10. 18:38:15

Igen, csak tetszik tudni akkor megintcsak oda jutunk, hogy miért nem?

Miért nem tett ellenük semmit az Antall kormány, a Horn kormány, ....

Mert ez megint egy nyilvánvaló kérdés, akkor meg hogyis van ez?

És hogyis volt például a "sajtó kiegyensúlyozása"??? Talán nem tudta a baloldal és a liberális oldal, hogy mi leesz ennek a következménye több mint 15 éven keresztül?

Vagy ezt is tudták jól, meg azt is meg amazt is tudták jól, csak éppen rájuk parancsolt a gazdi?

pettra01 2016.11.10. 19:24:51

Miért nem? Csak fölbosszantom magam ezeken a hülyeségeken, még hírt is írnak róla, hogy ez a Győrkös nem árulja el, honnan van neki a fegyver. Hány embert foglalkoztatnak a titkosszolgálatok? Mi a szart csinálnak azok, hogy csak akkor lesz információjuk, ha Győrkös el fogja mondani? Szét kellene zavarni őket, felháborító, hogy mennyire nincsenek a helyzet magaslatán, hát ezzel az erővel már tényleg jobb lenne, ha nem is lennének, és akkor mondhatnánk azt, hogy azért nem tudtak róla, mert ilyen szervezetünk nincsen is.
Akár ezt nézzük, akár a sajtó kiegyensúlyozási folyamatát, János bácsi az isten háta mögött álmélkodhat, hogy nahát, ezt nem hitte volna, de akik politikára adták a fejüket és egész életükben ezzel foglalkoztak, nem lehetnek ennyire naivak. Vagy ha azok, akkor sürgősen menjenek el kapálni, mert talán ahhoz jobban értenek...
süti beállítások módosítása