Csak mondom

Csak mondom

Milyen jogon?

2017. október 28. - pettra01

Mivel gyakorlatilag ki sem lépek a házból, nagyon kedvelem az online szolgáltatásokat, amikor itthonról az interneten különféle dolgokat megtehetek. Eddig online játszottam a Szerencsejáték oldalán is. Ez úgy történhet, hogy az ember regisztrál, megad egy felhasználónevet, jelszót, pénzt utal rá a bankszámlájáról, és ameddig a keret tart, addig fogadhat belőle. Ezt persze írhatom múlt időben is, mert megváltoztak a körülmények. 

Amikor odaértem a fogadásban, hogy megteszem a tétemet, akkor kaptam egy üzenetet, hogy ez csak akkor lehetséges, ha előbb pótolom az adataimat. Hát jó, legyen, pótolom. Személyi igazolvány száma, lakcímkártyám száma is kell - a bankszámla számomat tudják, érthető, mert onnan utalok, illetve ha történetesen nyernék, oda utalhatnám a nyereményt. A telefonszámom is kell nekik, meg a pontos címem. 

Be is írtam szépen a kért adatokat, de amikor le akartam zárni, jött a közlés, hogy ezen a számon nincs érvényes igazolvány a rendszerben. Ez rendben is van, tényleg lejárt két éve, de ezt ők honnan tudják? És mi közük van hozzá? 

Éppen a napokban zengett a média a szcientológusokról, hogy keményen megbüntették őket, mert jogosulatlanul kezeltek adatokat. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy nem értek egyet a velük szemben történt fellépéssel, mert valóban, mindenki csak olyan adatokat gyűjtögessen és tároljon, amihez joga van, ami rá tartozik. A szcientológusok éppen úgy, mint a Szerencsejáték Zrt. Semmi közük az igazolványaimhoz, a lakcímemhez, a telefonszámomhoz, főleg így, hogy vagy megadom a kért adatokat, vagy nem vehetek részt a játékban. Amihez közük van, az a bankszámlám száma, ahová majd utalniuk kell a milliárdjaimat. A bankszámlámmal kapcsolatos egyéb adatokhoz pedig megint csak nem a Szerencsejátéknak van köze, hanem a bankomnak, szóval mi ez, ha nem jogosulatlan adatgyűjtés és adatkezelés? 

Az is érdekes kérdés, hogy a cég milyen állami nyilvántartásokhoz fér hozzá, hogy van ilyen hozzáférése, ráadásul napra kész, az nem kérdés, honnan máshonnan tudhatják azonnal, hogy nem érvényes az igazolványom? Ha van ilyen hozzáférésük, akkor milyen jogon? 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr6713112124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2017.10.28. 19:34:49

Talán a nyáron olvastam a tervezetről, azzal magyarázták, hogy láthatóvá akarják tenni a pénzmosást.
Ez elég érdekes törekvés lenne éppen a fidesz részéről, meg nem is igazán értem, mit tudnak a fogadók 250 ft-on mosni, de hát, lehet, hogy csak buta vagyok.
Azért annyira nem, hogy ne feltételezzem, mivel gyakorlatilag az egész lakosság lottózik, innen kezdve nem kell az önkormányzatokhoz fordulni a személyes adatainkért.
Én ugyan nem fogadok online, de teljesen mindegy, az abszolút ellenőrzés tényeként könyveltem el, hogy a polgármestertől iszonyúan drága papíron kaptam köszöntőt születésnapom alkalmából. Én hálátlan nem értékeltem, szegény papír széttépve a szelektívben végezte.
Totál beleavatkoznak mindenbe, ha jól viselkedsz, buksi simi, ha nem, inkvizíció.

littke 2017.10.28. 19:56:42

A bankszámlád adataid így kiadni az veszélyes. Talán, ha van, a hitelkártya adatait kellene megadni, azon van védelem, ha azt jogtalanul valaki használni próbálja.

pettra01 2017.10.28. 22:27:55

@Xilit: Ez már akkor szöget ütött a fejembe, amikor a mobilokat kellett regisztrálni, pont így jártam, végül a fiam nevére regisztráltam, mert neki van érvényes igazolványa, és már akkor is lázadoztam, hogy egy mobilszolgáltató mire föl fér hozzá a központi nyilvántartáshoz. Legalább a látszatra ügyelhetnének, hogy ne egy szolgáltató figyelmeztessen már, hogy az igazolványom nem érvényes. Ezzel az erővel már mindentől eltilthatnának, és mondjuk a Tescoban is fel kellene mutatni a személyit és a biztonsági őr egyeztetné az adataimat. A vicc az egészben, hogy ugye lottózni nemcsak online lehet, veszel egy szelvényt, kitöltöd, megnyered a milliárdot és akkor azt nekik ki kell fizetni - vagy nem? Most a lottómat feladtam öt hétre, de az még a csodálatos intézkedés előtt volt, akkor még megtehettem, akkor most izguljak, nehogy nyerjek, mert csak akkor kapom meg a nyereményemet, ha van érvényes igazolványom? Egyébként meg a lottózásnál nincs olyan feltétel, hogy magyar állampolgárnak kell lenni, és nemcsak személyivel lehet regisztrálni, hanem útlevéllel vagy jogosítvánnyal is, más kérdés, hogy nekem már azok is lejártak :)

pettra01 2017.10.28. 22:32:29

@littke: Pusztán a számlaszám megadása nem veszélyes, azt használom, onnan utalok, nekem arra utalnak, azt bárki ismerheti, ha veszek egy akármit az interneten és átutalással fizetek, már meg is adtam a számot, azzal még semmit nem tudnak kezdeni. De hogy a személyi adataim mire kellenek egy cégnek, ahol én csak játszani, vagyis nyerni vagy veszíteni akarok, el nem tudom képzelni. De olyan részletességgel, hogy a születési helyemnél nem elég, hogy Budapest, hanem még az is kell, hogy hanyadik kerület. Hát könyörgöm, mi közük van hozzá?

pietnik 2017.10.29. 10:42:11

Talán,hogy jobban megértsük a ZRT. működését,ideírom az EUROJACKPOT múltheti,és e heti nyerőszámait:
múlt hét? 1, 10, 25 46 49
most: 2 20 23 29 50
Ami érdekes 1?: első és utolsó előtti szám a második szám .
Mivel rendszeresen játszom itt.figyelem a számok húzását!Valami törvényszerűség van a számok kihúzásában,de nem lehet rájönni,hogy mi!Csak az a rossz érzés van bennem,hogy ez egy hatalmas manipuláció!Nagy nyeremények egymás után Németországban,kicsi esetleg nálunk,a 90 milliós határ elérése előtt mindig megnyeri valaki ,meg stb.stbNem nehéz csalni,és éppen az EUjackpotnál ne?!
Arról is hallottam már,hogy valaki rájött a "kód"-ra és a második nagy nyereménye után szóltak neki,hogy álljon le,és az is csodálatos,hogy jelen parlamenti képviselőink közül már hárman is nagyot nyertek!
Mindenesetre lottózni nem tudnak a Szerencsejáték honi és külföldi ZRT.-i!Eddig még sosem tudtak eltalálni,pedig csak olyan számokat játszom,melyek a szelvény számai között szereplnek!
Balekok!!!

KapitányG 2017.10.29. 11:31:17

@pietnik: Igen, én is mindig azzal büszkélkedem, hogy már megint nem sikerült eltalálniuk a számaimat :)
Amúgy a "kód"-ban nem hiszek, ennyi "logika" bőven belefér a véletlenbe.
Egyik ismerősünk - szegény, már régen meghalt -, az ötöslottó számhúzásait "elemezte" hasonló módon, legalább 20-25 éven keresztül láthattam, miképp vezeti a nyilvántartását, és milyen számításokat végez. Nos, utólag mindig talált törvényszerűséget a legújabb és az azt megelőző húzás számai között. Ugyanez előre egyáltalán nem működött.

pettra01 2017.10.29. 11:37:00

@pietnik: Egy időben nekem is az volt a rögeszmém, hogy a lottószámok között van valami logikai összefüggés és nagyon szerettem volna rájönni, persze nyilván bármilyen számok között lehet összefüggést találni, ami talán nem is szándékos, de azért reménykedtem, hogy egyszer csak rájövök avval a hatalmas nagy eszemmel, végül persze feladtam. Az eurojackpotot egy darabig játszottam, de az tökéletesen reménytelen, éppen úgy, mint a skandináv lottó, azon is képtelenség nyerni - na nem mintha az ötösön meg a hatoson olyan nagy esélyeim lennének. Hónapokon keresztül semmi, aztán a múltkor akkora nagy sikerem volt, mert sikerült egy hármas a hatoson, nyertem vagy 1600 forintot :)
Ebben a mostani változtatásban az az érdekes, hogy csak a tippmixnél követelnek ilyen adatokat, lottózni, kenózni, puttózni továbbra is úgy lehet, mint eddig, csak a sportfogadás ilyen veszélyes tevékenység, úgy látszik, ott lehet csak igazán pénzt mosni.

KapitányG 2017.10.29. 11:41:06

@Xilit: "...láthatóvá akarják tenni a pénzmosást", valamint megelőzni és megakadályozni a terrorizmus finanszírozását.
Már nemcsak tervezet, hanem törvény (2017. évi LIII.tv. ), még júniusban hatályba.is lépett.

pettra01 2017.10.29. 11:44:51

@KapitányG: Ezek szerint ebbe a számolósdiba nagyon sokan beleszaladnak, szegény anyámnak is volt egy nagy spirálfüzete, azt teleirkálta a kombinációkkal, és minden héten be tudta bizonyítani, hogy a heti számokat az előző hetiből ki lehetett volna számítani, hogy az egyiket megszorozta kettővel, a másikat elosztotta hárommal, a harmadikhoz hozzáadott, a negyedikből kivont valamennyit, és erősen bízott benne, hogy végül bevillan a megoldás, de hát az sose következett be.

KapitányG 2017.10.29. 11:48:04

@pettra01: Igen, az én Béla bácsim is pont így csinálta :)

Xilit 2017.10.29. 17:54:49

:))

Haladás van, az egyik számomat eltalálták, a másikat majdnem, a harmadikat majdnem-majdnem. Ha ügyesek lettek volna, most kifizethetnének nekem közel 25 ezer forintot. Na, majd legközelebb.
De, ennyiből nem tudnám támogatni a terrorizmust, a miből és a hogyan kérdésekhez javaslatokat egyébként is orbán barátaitól várnék, ha várnék. De nem várok.
Az azeri pénzek viszont nagyon érdekelnek, meg az arab üzletfelek , akikhez rahel is csak úgy beugorhat egy kis uzsira, ha már éppen arrafelé utazgat.

Azt olvastátok, hogy Demeter Máriát kitiltották a Nemzetbiztonsági Bizottság üléséről, mert vegzálta a kormányt a kérdéseivel? :))
És ezt milyen jogon?

Az országunk gyakorlatilag a turistaként és /vagy üzletemberként megjelenő terroristák logisztikai terepe, de ez semmi ahhoz képest, hogy migráncsok, meg a Soros.
Hogy mi tűrjük, az sem normális. De az EU?

pettra01 2017.10.29. 23:48:24

@Xilit: Már többször elhatároztam, hogy meg se nézem, hogy nyertem-e, mert úgyse, de aztán mégis mindig megnézem, mert ugye csak reménykedik az ember, aztán persze, hogy sehol semmi. Bár ha belegondolok, mekkora nagy gond lehet mondjuk egy milliárd, hát marha nagy szerencsém van, hogy legalább ettől mentesülök. Szóval nincs is okom panaszra. Most, hogy fölemlegetted az azeri pénzeket, hát milyen egyszerű lenne, csak kerítenünk kellene egy azeri baltás gyilkost, aztán azzal meg tudnánk csinálni a szerencsénket. Vagy csinálunk mi is offshore-céget, aztán hátha beütne valami nagy üzlet. De különben is mi vagyunk a hibásak, hát például te ajánlkoztál, hogy építesz hidat Komáromnál? Na ugye, hogy nem. Hát miért nem?

Xilit 2017.10.30. 10:23:27

Pont azt akartam linkelni, mint amit KapitányG, csak a 24.huról.

A végtelenségig görgethetjük a kérdést, pettra, hogy milyen jogon. Ők belemásznának a legintimebb szféránkba, átvennék a felügyeletet a pénzügyeink és általában az ügyeink felett, sőt, ők határoznák meg azokat, de mi legyünk diszkrétek, megértőek és szuperintelligensek, s e minőségünkben ne firtassuk sem orbán elmeállapotát, sem a családja vagyoni helyzetét, sem farkas flóri futtatásának okait, sem lázár , rogán lakásbizniszeit, hogy a saját bevallása szerint mindenkinél okosabb mészáros lőrincről és a hírhedten empátiahiányos balogh -semjén duóról már ne is beszéljünk.

Ez a kormányzat a társadalom kollektív szégyene, a magyar nép ijesztő önlebecsülésének , közönyének, korrumpálhatóságának ékes bizonyítéka.
Mint mindig, hozzáteszem: kalapom emelem a tisztelt kivételek előtt.

Xilit 2017.10.30. 10:29:33

@KapitányG:

Azután, hogy olvastam a hírt, még a lottózást is felfüggesztettem, olyan pipa lettem. :)
A tervezet további sorsa felől nem is tájékozódtam, ősszel pedig újra elkezdtem játszani, csak módjával, ahogy szoktam.

Xilit 2017.10.30. 10:41:16

@pettra01:

Lehet, hogy a kettes is csak azért üt be ritkán, mert nagyon nem szeretnék milliárdos lenni. És, aki a nagyot nem becsüli, a keveset sem érdemli, vagy fordítva?
Hogyan lehetséges, hogy még nem született törvény lázár bölcsességéből, miszerint annyit érsz, amennyit összekapartál, - loptál stb magadnak?

Jó az ötlet, pettra, igaz, hogy hidat még nem terveztem, pontosabban hidat sem, de az embernek annyi rejtett képessége van, ha a havi költségvetésemet olyan zseniálisan oldom meg, ahogyan, akkor akár pénzügyminiszter is lehetek, sőt, felállítom matolcsyt, és beülök a helyére. Az lesz ám a jó világ, rögtön bevásárolok, és nem fogok elfeledkezni a jó öreg nolblogosokról sem. :)

pettra01 2017.10.30. 12:03:27

@KapitányG: Ezt már régebben is pedzegette Lázár, hogy mekkora nagy lehetőségek vannak az egészségügyben, például különféle kedvezmények adásával vagy megtagadásával rá lehet venni embereket arra, hogy tegyenek vagy ne tegyenek valamit, mondjuk aki nem elég engedelmes és nem vesz részt bizonyos szűrővizsgálatokon, az drágábban kapja a gyógyszereket. Pl. most megint el kell mennem üzemorvosi vizsgálatra, mert évente kötelező, ha nem megyek, nem dolgozhatok, ha azt mondja az üzemorvos, hogy nem vagyok alkalmas, akkor se dolgozhatok, és hiába háborgok, hogy az egész egy jogtalanság, vagy megteszem, vagy elveszítem a munkámat. Rohadt rafinált rendszer.

pettra01 2017.10.30. 12:07:51

@Xilit: Igen, joguk van mindent tudni rólunk, és tudni is akarnak mindent, amihez semmi közük, viszont amiről tudniuk kellene, az egyáltalán nem érdekli őket. Annyira abszurd ez az egész, hogy szavakat se lehet találni rá.

CsipkeRózsa 2017.10.30. 13:23:34

Ezeket a begyűjtött adatokat nem fogják kiértékelni, mert ahhoz még több köztisztviselőre lenne szükség. Nem elég a körzeti orvos + munkája, ezt valakinek el kell olvasnia, összesítenie, értékelnie, az egészet értelmezhető kimutatásban megvalósítania, és utána a szakembereknek elküldenie, akik akármire felhasználhatják.

KapitányG 2017.10.30. 13:52:35

@CsipkeRózsa: Kiértékelni? Még több köztisztviselő? Ugyan! A háziorvos elektronikus úton továbbítja a törzskarton adatait, az adatok bekerülnek egy adatbázisba, és onnantól kezdve egyszerű lekérdezéssel megtudhatja az általa szakembernek nevezett illető az őt érdeklő információkat.

KapitányG 2017.10.30. 13:53:27

Javítás az előzőhöz: általa=általad

Xilit 2017.10.30. 14:05:19

Azért figyelitek, hogy éppen ők és éppen most akadtak ki a szcientológusok adatvadászatán? A nem is elhanyagolható különbség a magyar kormány és a szcientológiai egyház között az, hogy az egyház tagjává válni nem kötelező, míg itt az állam kényszeríti ki az abszolút magánszférába tartozó információk begyűjtését.

pettra01 2017.10.30. 15:27:25

@CsipkeRózsa: Tulajdonképpen tök mindegy, hogy az így begyűjtött adatokkal ki és mihez kezd, maga a lehetőség az, ami felháborító. Ha készítek egy bombát, mesélhetek, hogy én azt igazából nem akarom használni, attól még simán lecsuknak és joggal, mert attól, hogy nekem van, már ott a lehetőség, hogy akár használhatom is.

pettra01 2017.10.30. 15:33:43

@Xilit: Lehet, hogy nem vagyok köteles kiadni az adataimat, csak éppen erről nem tájékoztatnak, vagy tájékoztatnak, de hozzáteszik, hogy milyen hátrányok érnek, ha nem válaszolok a kérdésekre. A kisebbik fiamnak például a pikkelysömör már az ízületeit támadja, erre való hivatkozással visszaigényelhetne az adójából, de ő hallani se akar róla, mert aztán ezt alkalomadtán felhasználhatják ellene. Nem véletlen, hogy az üzemorvosnál az ember nem győz áradozni, milyen kiváló az egészsége.

Xilit 2017.10.30. 20:52:25

Az egybeesések: az előbb fedeztem fel aLEx októberi bejelentkezését, mindenkinek ajánlom elolvasásra, részben a kitűnő stílusáért, részben pedig az itt tárgyaltakkal való rezonancia miatt.

alex-kakukktojas.blog.hu/2017/10/08/a_hianyzo_lancszem_534#c34042016

A hatalommal való visszaélés, bárhol, bármiben is nyilvánuljon meg, a legaljasabb emberi attitűd.
süti beállítások módosítása