Csak mondom

Csak mondom

Nehéz döntés?

2016. október 12. - pettra01

A DK bejelentette, hogy mostantól nem vesznek részt az Országgyűlés munkájában. Kivonulnak a parlamentből. Szelényi Zsuzsa az Együttből követte a példát, az MSZP viszont kimagyarázta, hogy miért nem. Mert ha az összes demokrata otthagyná a gyülekezetet, csak a Jobbik maradna ellenzékben, azt meg ugye nem lehet hagyni. Mondta ezt az MSZP pont akkor, amikor állítólag véletlenül kivétel nélkül megszavazták a korrupciót támogató törvényt. Az utóbbi azért felvet néhány kérdést. Hogyan szavaznak általában ezek az emberek? Reggel kapnak egy listát, hogy igen, nem, nem, igen, és így tovább, aztán ha felborul a sorrend, onnantól kezdve fordítva nyomnak? Odafigyelnek egyáltalán arra, mi történik körülöttük? 

Ettől függetlenül ők maradnak a parlamentben, mert szerintük nagyon fontos a jelenlétük. Szerintem meg már akkor meg kellett volna ezt tenni, amikor először nyilvánvalóvá vált, hogyan is működik a Fidesz-KDNP hatalom. Hogy a parlamenti munka csak színjáték, az ellenzék ottléte valójában teljesen fölösleges, a többség azt csinál, amit akar. És azt is teszi. A másik oldal persze szólhat, még válaszokat is kapnak, de ténylegesen ennek semmi hatása, semmi következménye. 

Mi történne, ha az összes demokrata képviselő otthagyná a cirkuszt? Ha egyúttal a mandátumukat is visszaadnák, azzal előrehozhatnák a választásokat - kérdés,  hogy ez mennyire lenne hasznos. Az ellenzéki oldal valószínűleg még nincs kész a megmérettetésre - nem mintha nem lenne nagyon sokaknak elegük a mostani rendszerből, de még nem látni a másik oldalon olyan erőt, amelyik maga mellé tudná állítani a választókat. Ha most lenne egy előrehozott választás, az a Fidesznek kedvezne, nagy eséllyel újra megnyernék és bebetonoznák magukat a további évekre. Ha a mandátumuk megőrzésére azért vigyáznak, akkor nem vesznek részt ugyan a benti tevékenységben, de attól még értesülnek mindenről, ami történik. Akár naponta megjelenhetnek a Parlament előtt és sajtótájékoztatókat tarthatnak. Bentről nem fognak hiányozni, ottlétüknek eddig sem volt jelentősége.

Ha csak néhány képviselő választja a bojkottnak ezt a formáját, annak is van jelentősége, de hatásos üzenete annak lenne, ha a teljes ellenzék felzárkózna. Természetesen a Jobbik kivételével, ők valójában akár be is léphetnének a Fideszbe. Az egész demokrata oldal kivonulására a nemzetközi közvélemény is felkapná a fejét. Vajon megváltoztatják-e az álláspontjukat? 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr9811798799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.12. 14:30:35

Gyurcsányék elfáradtak, pihenni akarnak, hát kivisznek szabadságot. Megesik ez.

pettra01 2016.10.12. 14:42:21

@bircaman maxval szerkesztő: Ha erről lenne szó, azt bármikor megtehetnék, ez egy olyan orbáni magyarázat.

Xilit 2016.10.12. 14:51:44

A szocik biztos, hogy nem követik a gyurcsányi példát. Pedig az lenne az igazi. Elképzelem már nélkülük a parlamenti felszólalásokat, a jobbik odabök a fidesznek, a fidesz vissza, aztán megszavazzák a laptopjaikon hazafelé kiötlött törvényjavaslataikat. Közben azért szapulják a mihaszna MSZP-t és DK-t, a PM és az Együtt képviselőit, majd megállapítják, hogy megint megvédték Európát és a magyar embereket. Ezt lehozná az MTI, az M1, a TV2 és az ATV, és minden nagyon szép vóna, meg minden nagyon jó, és mindennel meglennének elégedve.

Azt kellene megszervezni, hogy naponta kint legyen a Kossuth téren félmillió ember. Táblákkal, némán. Ki bírná tovább a feszültséget? Biztos vagyok benne, hogy mi.
A tábláinkon állnának a követeléseink, első számúként a kormány azonnali lemondása.
Nem mellesleg felkérnénk a rohamosztagos rendőreinket, hogy álljanak mellénk.

pettra01 2016.10.12. 15:27:50

@Xilit: Igen, most ez lesz, hogy ezek képviselők becsapták a választóikat. De hogy tulajdonképpen eddig se tudták képviselni a választóikat (még ha akarták volna sem), arról nem esik szó.
Ha naponta ott lennének ezek a képviselők a Kossuth téren, az emberek is köréjük gyűlnének. Már úgyis hagyomány nálunk, hogy az elégedetlenek odamennek, csak éppen most azért nem ártana mobilwc-ket is telepíteni, nehogy ugyanúgy legyen, mint annak idején...

Drizari 2016.10.12. 17:37:32

A parlamenti ellenzék a Jobbik, a többi ellenség. Fideszéktől nézve ...

CsipkeRózsa 2016.10.12. 18:24:10

A demokratikus ellenzéknek már akkor kellett volna végleg távozniuk a parlamentből, amikor megszületett Orbán alaptörvénye, és készültek az egyéb aljas törvények. Amikor folyamatosan szűkültek a szabadságjogok, amikor a baloldali embereket teljesen levegőnek, sőt káros élőlényeknek nézték (nézik). Amikor elkezdték a gyűlölködés további szítását, mindenkivel, mindenhol ellenséget láttak, csak háborúzni szeretnek.

A szavazással kapcsolatban: a törvények megszavazásakor, egy-egy tétel után a frakcióvezető szokta előmondani, hogy az igen, vagy a nem gombot nyomják meg. Szerintem, itt az "előimádkozó" frakcióvezető lehet a ludas.

pettra01 2016.10.12. 19:01:40

@Drizari: Igen, a Jobbik az csak egy kicsit más, mint a Fidesz. A lényegük ugyanaz.

pettra01 2016.10.12. 19:04:11

@CsipkeRózsa: Hát ez az, rengeteg olyan pont lett volna, ami már rég indokolta volna ezt a lépést, de az MSZP számára még ez sem elég. A frakcióvezető? Pedig ő most lett felfedezve az új elnök által, hogy micsoda új csillag az égen.

Xilit 2016.10.13. 11:15:49

@CsipkeRózsa:

Mint pettra: Hát, ez az!
süti beállítások módosítása