Vasútfejlesztési beruházás miatt augusztus 26-ától lezárják városunkban azt az átjárót, amelyen át eddig meg lehetett közelíteni az amúgy szintén a városhoz tartozó ipari parkot, erről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt tájékoztatott. Ez persze nem jelenti azt, hogy a továbbiakban ne lehetne eljutni az ipari parkba, jókora kerülőt kell tenni, és ez nem is jelent túl nagy gondot azok számára, akik autóval járnak dolgozni, de a gyalogosok és kerékpárosok hogyan fognak közlekedni? Erre a tájékoztatóból sajnos nem derül fény, pedig jó lenne ismerni a választ, mert ez az állapot nem néhány hétig, hanem közel két évig fog tartani.
Senki sem vitatja, hogy ideje volt már felújítani a vasútállomást, történtek ugyan próbálkozások, peronemelés például, hogy egyáltalán lehetséges legyen föllépni a vasúti kocsik lépcsőjére, de minden igyekezet ellenére a körülmények múlt századiak maradtak. Váróterem gyakorlatilag nincs, esőben, szélben, fagyban az utasok kint ácsorogtak a szabad ég alatt, és a most lezárt átjáróra is ráfért már némi korszerűsítés. Annyira szűkre szabott, hogy két autó éppen-hogy elfér egymás mellett, a gyalogosok és kerékpárosok pedig az autók között haladnak, mert nincs külön hely biztosítva számukra. Valamit nyilván kezdeni kell vele. Most - a tájékoztató szerint - minden gond megoldódik majd, lesz felüljáró, meg a peronok között aluljáró, fedél is kerül a peronok fölé - persze lehet, hogy ekkorát nem kellett volna álmodni, kissé túlzásnak tűnik a peronaluljárók meg a liftek ötlete, nem is beszélve az ipari parkba vezető viaduktról, de ha így lesz, hát így lesz, majd megszokjuk, az viszont más megoldásért kiált, hogy egyszerűen megszüntetnek minden átkelési lehetőséget az ipari parkba.
Egészen biztosan lehetne egy ideiglenes megoldást találni, valahol létesíteni egy átjárót, oda áthelyezni a sorompót, hogy a gyalogosok és kerékpárosok átmehessenek, mert ha nem lesz ilyen, elárulom, akkor is át fognak menni, ki itt, ki ott talál majd alkalmasnak tűnő helyet, ami viszont, mert senki nem alakít ki megfelelő körülményeket, nem lesz biztonságos. Kell, hogy legyen a kivitelezőnek olyan kötelezettsége, hogy ha egy utat megszüntet, biztosítson helyette egy másikat, az nem elfogadható, hogy menjen mindenki hatalmas kerülővel. Ha a vasútfejlesztési beruházás ilyen mértékben érinti egy város lakosságát, akkor az érintett közösségnek is nyilván van beleszólása abba, milyen tortúrák várnak rá a kivitelezés során, és nem ártana az igényeit is legalább minimális mértékben figyelembe venni.
A polgármester most tette közzé a Facebookon, hogy írt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek és kérte, hogy találjanak megoldást erre a problémára. Meglátjuk, mi lesz a válasz.
A kivitelező egyébként a SZ-E Konzorcium (Mészáros és Mészáros Kft. és Vasútépítők Kft.).