Csak mondom

Csak mondom

A kör bezárult

2018. január 06. - pettra01

Nemrég a Tények Extrában volt szerencsém látni egy olyan körmönfont összeállítást, hogy azóta is össze vagyok teljesen zavarodva. Nagy szerencse, hogy nekem nincsen pártom, mert biztos, hogy rég elvesztem volna ebben a pártfinanszírozási törvénynek nevezett labirintusban, ami most nekem egészen olyannak tűnik, mint ami leginkább arra  jó, hogy bárkire bármit rá lehet húzni. 

De  ha már Tények, akkor lássuk a tényeket. Pesti Srácok kontra Czeglédy Csaba, akiről ezúttal megtudhattuk, hogy ő az MSZP meg a DK strómanja, és az a bűnszövetkezet, amit fönntartott, az igazából pártcélokat szolgált. Szóval a Pesti Srácok, ami tudvalevőleg egy jó nevű, hiteles sajtóorgánum, talált két embert, akik természetesen kérik a nevük elhallgatását, viszont arról számoltak be, hogy valójában ők diákmunka címén pártmunkát végeztek. Szórólapoztak, standoltak, és hogy amit Gyurcsány adott kölcsön, vagyis nem Gyurcsány, hanem a felesége, az igazából nem is kölcsön volt, hanem fizetés ezekért a pártmegbizatásokért. Vagyis a kör itt bezárult. Ja, és hogy például Vágó István is így kapta a fizetését a fellépéseiért. A Tények a nyomatékosság kedvéért megszólaltatott olyan komoly személyiségeket, mint ifjabb Lomnici Zoltán és Hidvéghi Balázs, akik csóválták a fejüket és mondták, hogy juj, hát ez bizony felveti a gyanúját annak, hogy itt tiltott pártfinanszírozás történt. Ezek után majd megy az ÁSZ és jól megbírságolja ezeket a pártokat is néhány százmillióra, és még örüljenek, ha nem oszlatják fel őket ezek után. 

Túl azon, hogy el nem tudom képzelni, mikor és hol végezték azok a diákok azt a töméntelen pártmunkát, aminek semmi látszatja nem volt, bár lehet, hogy ez afféle földalatti pártmunka volt és nem volt szabad látszani neki, de hát valami eredménye csak lett volna, gondolom. Mint diák-pártmunkát emlegették a nevezett pártok rendezvényein való megjelenést is, tettek rá vágóképet is, amelyeken - bár borzasztóan figyeltem - egy árva fiatalt se láttam, galambősz nénikék és bácsikák alkották a közönséget, vagyis hát nem kimondottan diákmunkások, hacsak nem álruhában voltak. Meg azt se egészen értem, hogy Vágó milyen fellépéseiért kapott fizetést, tán énekelt valahol? 

Az összeállítás vissza-visszatérő képeként megjelent Czeglédy, talpig bilincsben, hát ez is egy érdekesség, hogy míg az ő arcát naponta többször megmutogatják nekünk, egyéb hátborzongató hírekben a címeres gonosztevők, többszörös gyilkosok arcát gondosan kikockázzák, az ember nem is érti, minek mutatnak olyan képet, amin csak az inge meg a nadrágja látszik valakinek, ettől lesz hiteles, hogy nem csak kitalálták az egészet? 

Na de vissza a lényeghez. Ha valaki érti, mi fán nő ez a pártfinanszírozási rendszabályozás, magyarázza már el. Ha én megbolondulok és magamra veszek egy akármilyen párt plakátját és azontúl abban flangálok, mint valami szendvicsember, kinek mi köze van hozzá? És ha nem elhivatottságból teszem, hanem engem a párt ezért megfizet, nincs neki ehhez joga? Ha felajánlom egy pártnak, hogy a konyhámban berendezheti az irodáját és cserébe nem kérek érte pénzt, akkor őt is megbüntethetik meg engem is? 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr5213553355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2018.01.06. 17:55:44

Kedves Pettra!

Igen. Megbüntetik.

Ha a kollégám megkér, hogy segítsek neki a villanyszerelésben, és nem jelenti be az APEHnál, akkor megbüntethetik őt is és engem is. Persze ebben az esetben nem lenne bizonyíték. De mondjuk házépítésnél a kalákát le lehet fényképezni, hogy öt rokon ott dolgozik egy hónapon keresztül. És ott már a bírság is lehet még milliós is.

Igen. Ilyen gestapo világ van.

Pártfinanszírozás:
A FIDESZ nagyon jól tudta, hogy az MSZP nem tudja úgy intézni a párt finanszírozását fű alatt mint a FIDESZ - zsebből zsebbe, semmi bizonyítékkal.

Ezért állapították meg az állami kvótákat ilyen hazug módon, mert tudták, hogy azt a FIDESZen kívül mindenki más csak bizonyítékokat hagyva tudja kipótolni.

A FIDESZ is hagy bizonyítékokat, de sokkal kevesebbet. Úgyhogy sokkal kisebb a valószínűsége, hogy őket tettenérjék, mint bármilyen másik pártot.

ZorróAszter 2018.01.06. 17:57:56

Ja! Még:

Igen. Elvben a Ceglédi ügy így akár lehetne ilyen pártfinanszírozás is.
Mint mondtam, a FIDESZen kívül mindenki más csak ilyen megoldásokat találhat, ahol tömegével hagynak bizonyítékot.

Ezzel nem azt mondom, hogy biztos, de akár még lehet is.

pettra01 2018.01.07. 02:09:28

@ZorróAszter: Hát ezekbe jobb nem belegondolni, mert az ember csak jól felbosszantja magát aztán megüti a guta. Azért ahogy elnézem, jól megtalálták ezt a Czeglédyt, mert nem nagyon állnak ki mellette, mintha mindenki azt mondaná, hogy hát azért nem lehet ez alaptalan. Pedig ha belegondolunk, és csak azt nézzük, hogy megrendezték azt az egész cirkuszt, hogy a parlament fogadta el, hogy kártalanítják közpénzből a Czeglédy áldozatait, amiről úgy mellesleg már kiderült, hogy tán egy tucat emberről és összesen nyolcszázezer forintról van szó, hát ilyen a világon nincs, hogy egy országgyűlés számára egy ilyen nyolcszázezer forintos tartozás félnapos téma legyen.

Xilit 2018.01.07. 09:46:03

Ez a kis seggdugasz - de jól esett leírnom - Európa átrendezőjének szerepében kelleti magát, pedig csak egy félresiklott , szerencsétlen ember, aki fel sem fogja, milyen negatív töltete van a pályafutásának.
A fiatalokat leszámítva ennek a társadalomnak apafigura kell, tök mindegy, milyen, csak a védelmező, gondoskodó jelmezében tűnjön fel, és csillogó szemmel fogják éljenezni, életüket, kardjukat, nyugdíjukat neki ajánlva.
Ha Czeglédy nem lenne Gyurcsányhoz, a gaz liberálishoz köthető, nem járja meg ezt a poklot, de, hogy az ellenzék is tesz rá, és hagyja, hogy börtönbe zárják , miközben még a hivatalos vádirat sem fogalmazódott meg ellene, ez, sajnos, nem csak a szocialisták sara.
Ha itt nem lesz belátható időn belül gyökeres változás, olyan putyini, erdogani útra lép az ország, amelyről letérni már csak felkeléssel lehet.

A napokban vetítette a Viasat3 a Vérbosszú című filmet, amely a diktatúra és az élén álló diktátor lélekrajzába ad bepillantást. Félelmetes volt visszahallani egy külföldi alkotásban azokat a hívószavakat, amelyekkel orbán is csatába hívja a seregeket: nemzetünk biztonsága, megtámadtak a terroristák, megvédjük stb. Mintha csak egy hitler-orbán elegy üvöltözött volna a szószékről.

És, ha már csata: hát milyen szülők azok, akik hagyják, hogy az óvodás és az iskolás gyermekeiket militarizálja a kormány? Meg vagyok döbbenve, hogy nincs országos lázadás.
Bár, hangzott el olyan vélemény közéleti műsorban, hogy túl nagy a csend itthon. Olyan vihar előtti.

ZorróAszter 2018.01.07. 12:42:41

@pettra01:

Nekem az, hogy otthagyták Ceglédit az út szélén, arra bizonyíték, hogy a teljes politikai paletta a németek zsebében van.

Egyébként Orbán putyinozása és sorosozása, mingráncsozása is gyanús, hogy német parancsra történik.

Paks II detto: A németek nem akarnak Németországban atomerőművet, de áramra szükségük lesz. Több mint eddig. Ráparancsoltak hát a Quissling-kormányra, hogy építsenek nekik Magyarországon.

Szerintem az atomhulladékaikat is ide hordják. Arról is nagy sűrűkuss van.

Egyébként nagy valószínűséggel a Simon ügy is ilyen volt. Vagyis pártpénzeket rejtegetett megbízás alapján Ausztriában. Őt is jól szarban hagyták.

Bár az is lehet, hogy ezek a szarban hagyások részei a bulinak: ha nem reagálnak, hamarabb és kevesebb gonddal ül el a vihar.

CsipkeRózsa 2018.01.07. 13:34:50

@pettra01:

A Czeglédy történettől teljesen kiakadtam, ahányszor olvasok róla, mindig elkeserít, hogy itt mindent meg lehet csinálni. A parlamentben a fideszes, milliárdokkal visszaélő képviselőket meg sem említik, sőt megvédik őket, addig egy ártatlan embert meghurcolnak, és eljátsszák a bíróság szerepét.

@Xilit:

Szerintem, mindig ilyen csend van, nem csak vihar előtt, senkiért, semmiért igazi kiállás nem volt.

@ZorróAszter:

Pettrától eljutottam Quisslinghez, nem tudtam micsoda-kicsoda ez a szó, megnéztem a wiki-n, kiderült, hogy kicsoda és mit csinált életében.
Ő golyó általi halállal végezte.

pettra01 2018.01.07. 14:13:13

@Xilit: Legutóbb a lengyel miniszterelnök látogatása után tartott sajtótájékoztatóján láttam, ahogy ott feszített az új öltönyében, valamiért nem tudtam szabadulni a császár új ruhája párhuzamától. Annyira groteszk ez az ember a maga túlhizlalt udvartartásával együtt, ugyanakkor végtelenül ijesztő is, mert mi van akkor, ha a folyamatok, amelyek már láthatóan rossz irányt vettek, Európára is átterjednek és mindenütt az ilyen orbánok kerülnek hatalomra? Most azért még van valami reménység, hogy végső esetben el lehet innen menekülni, de mi lesz, ha már ez se lesz? Mondjuk Orbán mint az Európai Tanács elnöke, el tudod képzelni? Nagyon nem jó ezt érezni, hogy mi, akik itt alul csoszogunk, mennyire ki vagyunk szolgáltatva.

pettra01 2018.01.07. 14:53:14

@ZorróAszter: Hát mondjuk egyáltalán a pártpénzekről nekem körülbelül az a véleményem, mint az egyházak finanszírozásáról, az lenne a jó, ha minden ilyet a saját híveik tartanának el, főleg a mai világban azért már nagyon nem igaz, hogy hatalmas pénzek kellenek mondjuk egy párt működéséhez. Persze, a székházak, irodák, alkalmazottak, plakátok, szórólapok sokba kerülnek, de ezek nagy része teljesen felesleges, hát nyilván egyedül vagyok a nézeteimmel, de nem baj.

pettra01 2018.01.07. 15:01:23

@CsipkeRózsa: Az is egy vicc, hogy ezt a vizsgálati időszakot bármeddig el lehet húzni, addig előzetesben van, azt mondanak róla, amit akarnak, aztán ha a végén majd kiderül, hogy nem derül ki semmi, akkor kap valami kis kártérítést esetleg, vagy még azt se, nem tudom, nem vagyok jogász, de nem is értem, hogy az ilyen típusú esetekben, hát még az a Quaestor-ember is házi őrizetben van, pedig azért ott lényegesen nagyobb pénzről van szó, mire föl tartják börtönben az egész csapatot?

Xilit 2018.01.07. 18:18:21

@pettra01:

Nem akarom elképzelni, hogy mi lenne, ha orbán pozíciót kapna az Európai Tanácsban, mert az azt jelentené, hogy Európába visszatért a fasizmus, és menekülni kéne valahová Óceániába, ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy Nagy Britannia, az USA vagy Ausztrália - Kanadáról már nem is álmodnék -, befogadná az európai menekültáradatot. A nagyon gazdagok és a nagyon tehetségesek persze mindenütt otthonra lelnének, de mi történne velünk?
Hát, pettra, az biztos, hogy nem a mi generációnkon fog múlni a jövő, itt már csak a gyerekekben van szufla.

A nézeteiddel meg egyáltalán nem vagy egyedül, szerintem, nem csak székházakra nincs szükség, hanem pártokra sem. Végtelenül egyszerű megoldás mindig a legalkalmasabbat választani , mindenben, mindenre.

Xilit 2018.01.07. 18:20:42

@CsipkeRózsa:

Voltak kiállások, csak nem vertek nagy hullámokat.

pettra01 2018.01.07. 19:02:27

@Xilit: Valamelyik nap a fiammal beszélgettünk , én előadtam az egyik nagy rögeszmémet, hogy valahogy nem a bérminimumra kellene koncentrálni, hanem végre maximálni kellene a jövedelmeket, mert ez a nem normális, hogy itt már százmilliárdosok vannak, akiknek a vagyonuk lényegében holt pénz, mert semmi hasznosat nem kezdenek vele. Erre vitatkozni kellett, hogy helytelen az elgondolás, példának Elon Muskot hozta, meg hogyha nem lennének ilyen nagyon gazdag emberek, akkor nem fejlődne például az űrkutatás, hát erre megint belebonyolódtunk, hogy szerintem meg az is egy haszontalanság, mert itt a Földön se vagyunk képesek eldönteni, mit is akarunk, akkor meg mihez kezdenénk a világegyetemmel, szóval szerintem az embert nem is szabad a Földről kiengedni, mert még odakint is elszúrunk valamit. Erre azt mondja, hogy de igen, kell az űrkutatás, hogy legalább legyen remény, hogyha itt bekövetkezik a katasztrófa, akkor el tudjuk menteni a civilizációt egy másik bolygóra. Na igen, ahogy a dolgok állnak, el tudom képzelni azt az átmentést, amikor az ilyen Orbán meg Mészáros kaliberű emberek lesznek a mentésre érdemesek és ők döntik el, mi az érték, amit meg kell őrizni. Szóval arra kell rájönnöm, hogy a saját gyerekem se ért velem egyet, akkor már hogyan ne érezném, hogy lassan egyedül maradok a világmegváltó nézeteimmel?

Xilit 2018.01.07. 20:37:11

@pettra01:

Túl van hajtva a pénz fontossága, szerintem hamarosan vagy nem annyira hamar, de egyszer biztosan felváltja valami egészen más, talán az ősközösségi társadalmak árucserére épülő adok-kapok rendszeréhez hasonló, az aktuális viszonyokra átültetve.
Nekem meg az a mániám, hogy minden ember önmagában a tehetség tárháza, és erre kell fókuszálni a születés első pillanatától - mi az, ami felkelti a gyermek figyelmét, ami leköti, amivel elbabrál, amiben elmélyed. Hihetetlen, milyen fejlődési utat jár be egy-egy ember, ha e szerint nevelik, megkap minden figyelmet, lehetőséget, és, persze, a szegénységet a sutba kell vágni, a nélkülözés , illetve a jóllét a társadalom értékének a fokmérője - sajnos, mi magyarok e tekintetben elég értéktelennek bizonyulunk .
Az elégedettség eleve kilövi az ostoba hatalmi játszmáinkat, így aztán a világűrt sem szükséges félteni tőlünk. :) Oké, ez a jövő, most még jobban teszi minden földönkívüli teremtmény, ha a bolygóját, bárminemű otthonát bebiztosítja, mint az osztrákok, akik kiírják a határon, hogy magyar ne lopj.
Még szerencse, hogy az űrlakók fejlettebbek mint mi, így aztán remélhetőleg nem tudunk kárt tenni bennük. Igaz, mi is űrlakók vagyunk.
Én támogatok mindent, ami a haladást szolgálja, az űrkutatás pedig óriási lehetőségeket tartogat a tudományok számára. A csillagászat mindig nagyon érdekelt, csak nincs matematikai érzékem, anélkül viszont nincs mit keresnem ezen a területen.

Láttad a 2012-őt? A Mészáros-félék közül jó sokan maradtak le a túlélést jelentő hajókról.
És nem vagy- nem vagyunk - egyedül. :) Azok a közhelyek, hogy az élet nem regény, meg nem habos torta, meg, hogy ábrándozás az élet megrontója , mely kancsalul festett egekbe néz - bocs, Vörösmarty -, végig kísérték az életemet , a saját családom sem volt kivétel, hol aggódóan, hol kiborulva intettek, hogy térjek már észhez. De hát ők nem tudták, hogy az élet tényleg kész regény, és csak azért nem élik meg habos tortaként, mert nem hajlandóak letenni a harcról. Ábrándozni pedig jó, telistele van örömmel, márpedig az öröm a boldogság teremtésének az útja.
Ennyit az én mániáimról. :)

pettra01 2018.01.08. 00:52:49

@Xilit: A múltkor az Indexen olvastam Pető Péter cikkét Röhrig Gézával, annyira üdítő az a pasi a maga sajátos filozófiájával, mindenhez volt valami nagyon odaillő idézete, és olyan valójában egyszerű és kézenfekvő dolgok, például A félkegyelműből, hogy az ember azért boldogtalan, mert nem tudja, hogy boldog, és ha erre rájön, azonnal boldog lesz - az ilyeneket tanítani kellene, nagyon ráférne az emberekre. Persze azért ennyire nem egyszerű mégse, mert ezen az alapon talán az lenne az érdekem, hogy megszeressem ezt a tetves Fideszt és akkor még akár boldog is lehetnék, de hát valahogy erre nem vagyok képes. És lehetetlen is, körülbelül olyan nonszensz, mint mondjuk a haldoklás szépsége.

pettra01 2018.01.08. 01:23:43

csak hogy pontosítsak, hátha elolvasod, persze nem az index, de iderakom a linket:
24.hu/kultura/2018/01/01/rohrig-geza-piros-cernat-kotnek-az-emberek-labujjara/

Xilit 2018.01.08. 12:38:56

@pettra01:

A piros cérna valójában a lelkünk. És ez a felismerés a ráismerés a boldogságra.
Nem semmi egy fazon ez az ember, vonz is, taszít is, ontja a féligazságokat , mégis, megérint, mert olyan őszintén útkereső, hogy szólni kéne neki, úton van, a legeslegszebb úton.
Az interjú végén dobja oda nekünk a labdát: ha a forradalmainkból kimarad a transzcendens, nem tapasztalhatjuk meg a szabadságot - nem szó szerint idéztem. Ezért szoktam mondani, hogy a tudat határozza meg a létet, s amíg ez nem evidencia, addig a materialista világszemlélet szemellenzőként határolja le a látásunkat.

Ui.: olvasás közben még a kávémról is megfeledkeztem, és ebben minden benne van. :)

ZorróAszter 2018.01.08. 15:39:22

@CsipkeRózsa:

Kedves CsipkeRózsa!

Én nem kívánok Orbánnak ilyeneket. Régen a Quissling a kollaboránsok szinonimája volt. Azért használtam ezt a szót. De akkor ezek szerint elfelejtődött.

ZorróAszter 2018.01.08. 15:42:52

@pettra01:

Ezzel a trükkel dolgozik a FIDESZ is. Még a nemfideszes többség is egyetért azzal, hogy a pártok minimális állami pénzt kapjanak.

Az eredmény: nincs ellenzéki sajtó, nincs ellenzék. Az ellenzéki pártok sorra mennek csődbe és még le is buknak mikor próbálkoznak. A FIDESZhez meg dől a lopott pénz meg fű alatt a visszacsorgatott milliárdok.

pettra01 2018.01.09. 00:48:53

@Xilit: amikor az ember azt hinné, hogy nagyobb baromságot már nem tudnak kitalálni, akkor bebizonyítják, hogy végtelen tartalékaik vannak. Olyan az egész, mint egy lidérces álom, csak sajnos sehogy se akar vége lenni.

Xilit 2018.01.09. 09:12:44

@pettra01:

Most olvastam, hogy visszatérnek a háziurak, igaz, kérdőjellel látta el a cikkíró a címet, de minek lehet nevezni, ha valakik tucatjával vásárolják meg a lakásokat, akár egész emeleteket azzal a céllal, hogy kiadják az ingatlanokat? Horror árakat kérnek el az így létrejövő albérletekért, a lakásokat, ha módjukban áll, a benne lakók fogják karbantartani, mert a magyar háziúr csak pénzbeszedő funkciót lát el, gondozni nem fogja a tulajdonát.
Jól el volt nyomva a szocializmusban ez a nyerészkedő, az orbán által annyira favorizált leleményes magyar virtus, isten bizony nem gondoltam, hogy ilyen ez a nép, a tanáraim többsége, a családom, a közvetlen környezetem egészen másról szólt. Ez a világ, ami itt bontakozik ki a szemünk láttára, távolinak, megismételhetetlennek, idegennek tűnt.
Ménkű nagy csalódás számomra a magyarság.

Nem lennék meglepve, ha panyókára vetett bocskaiban jelennének meg a Parlamentben , most, hogy az osztrákok is kibillentek, akár lehet gondolkodni a monarchiában, és álmokat szőni nagy-nagy Magyarországról, jelentősről, befolyással bíróról,
Inkább a rühöt szüntetnék meg a Margit kórházban.

Xilit 2018.01.09. 18:13:04

Íme egy friss példa, mi a bajuk az új mozgalmaknak a szocialistákkal.

infostart.hu/belfold/2018/01/09/dontott_az_mszp_bangone_borbely_ildiko_ugyeben/

Pártként leírtam őket, nem tegnap, hanem '90-ben. És semmit nem változtak.

pettra01 2018.01.09. 18:44:12

@Xilit: Idióták. Persze Bangóné még mindig visszaléphetne a saját nevében, a helyében ezt tenném, ha mégsem teszi, őt is egyszer és mindenkorra leírom. Szégyen, amit az MSZP művel, megérdemlik, hogy eltűnjenek a süllyesztőben.

Xilit 2018.01.09. 21:41:10

@pettra01:

De nem fognak eltűnni. Még nem. A fiatalabbak talán egyszer átnevezik, de tartalommal nem fogják megtölteni. Sokuk átszivárog majd az új pártokba, aztán lassan elhal.

De hol vannak a többiek?

pietnik 2018.01.19. 12:58:47

Most már értem,hogy miért támadja a fidesz Czeglédy Csabát!!!!
Czeglédi jelentette fel a szombathelyi alpolgármestert,Lazáry-t,hogy a Balatonon,meg az Adrián kemény drogok,és kurvák társaságában lazult,több más szombathelyi polgármesteri hivatali dolgozóval egyetemben!!!
www.nyugat.hu/tartalom/cikk/szombathely_drogugy_lazary_viktor_nyomozas

pettra01 2018.01.19. 14:09:15

@pietnik: Ma is volt egy hír, hogy az MNB piacfelügyeleti eljárást indít az Altus ellen, mert jogosulatlanul kölcsönt adott Czeglédynek. Keresik a kákán a csomót, és mert kitartóak, valamit biztosan fognak találni, semmi sem hibátlan. Ez már nem is szégyen, amit csinálnak, már nem is találok rá szavakat.
süti beállítások módosítása