Csak mondom

Csak mondom

A Hős utcától Csenyétéig

2018. január 03. - pettra01

Híre ment, hogy a kormány döntött,  pontot kell tenni a Hős utcai áldatlan állapotok végére, 2,1 milliárd forintot biztosít Kőbányának, hogy felszámolhassák a Hős utcai zűrzavart. Nem jártam sose a Hős utcában, amit a tévéknek köszönhetően láttam belőle, az is pont elég volt, hát tényleg borzasztó, aztán az embernek egyből az jut eszébe, hogy 2,1 milliárdból azt ott el lehet rendezni? Az semmi pénz a probléma nagyságához képest, és persze azonnal a minden másra elherdált tíz- és százmilliárdokra gondolunk, hogy mennyi fontos és értelmes dolgot lehetett volna és lehetne azokkal a pénzekkel kezdeni. Mert azért ne legyenek kétségeink, rengeteg sok Hős utca van kishazánkban. Aztán Sváby műsorában is mutattak egy kis helyzetjelentést Csenyétéről, mint elhangzott, a legszegényebb magyar falu, elvitt a stáb egy doboznyi édességet, amit egy fővárosi középiskola diákjai adtak össze kimondottan a csenyétei gyerekeknek. Azt is mutatták, amint élelmiszercsomagokat oszt valami alapítvány, sorban állt az egész falu, magától értetődő természetességgel vették át a csomagokat, nekik erről szól az életük, néha jön a szállítmány és akkor érkezik valami adomány. Az egész faluban lehet összesen nyolc-tíz ember, akinek van munkája, a többiek az ég tudja, miből élnek, jó, gyerek tengernyi sok van, a családi pótlék jelenthet valami biztos jövedelmet, meg talán némi segély, de még elképzelni is képtelenség, hogyan tudnak ott létezni emberek. Riporter bemegy egy házba, az egész egy helyiség, csoda, hogy nem dől rájuk,  akkora ablak van rajta, mint egy lőrés, és gyakorlatilag nincs benne semmi, csak egy tűzhely-féle látszik, ég benne a tűz. Okosakat kérdez, például, hogy hol szokta fürdetni a gyerekeket? A háziasszony válaszol, hát van egy teknőféle, abban. Persze víz sincs a házban, de még az udvarban se, valahol a távolban kéklik egy közkút. Vécé kint van? Kiderül, kint sincs. Hát akkor hogyan oldják meg? Ott kint a kertben, így a válasz. A kert attól kert, hogy kívül van

Eközben harsog a médiából, hogy egyre szebb a jövő, nőnek a bérek, csökkennek az adók, a családi kedvezmények már az egekben, Deutsch előadja, hogy idén is milliárdok maradnak a zsebünkben, mert csökken az internet áfája. Az ország fejlődik, illetve az ország egy része, de van egy kicsit sem elhanyagolható része, amelyik már annyira mélyen van, hogy lejjebb már nem kerülhet. Valóban szörnyű az egészségügy helyzete, az oktatás helyzete, és sorolhatnánk, de a legszörnyűbb mégis az, hogy irgalmatlanul sokan élnek állati sorban, és talán már a 24. órán is túl vagyunk ahhoz, hogy hozzálássunk ennek a borzalomnak a rendbe tételéhez. Nem adományokra van szükség, ehhez kevés a Mikulásgyár, kevés a sok civil szervezet, ehhez egy normális kormány kellene, amelyik végre szembe mer nézni ezzel a gonddal és meghirdet egy cselekvési programot, mert ezt meg kell oldani. Sokba fog kerülni? Nyilván, de ezt nem lehet megúszni. Nem lehet okosakat mondani, hogy miért nem dolgoznak, meg miért van annyi gyerekük, meg miért nem művelik a kertet, nem elég csirkéket meg malacokat osztogatni. Ezek üres szavak, semmire nem jók. Tenni kell most már végre, mielőtt akkorára nő a nyomorúság, hogy végképp beleragadunk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr1513533493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pettra01 2018.01.03. 15:40:47

Nagyon jó a kérdés, és ne hidd, hogy nem gondolkodtam ezen, csak hát én egyrészt nem vagyok szakember, másrészt nincsenek lehetőségeim. De azzal a gondolattal már eljátszottam, hogyha mondjuk megnyerném a lottón a nagy pénzt, biztosan belekezdenék valamibe. Annak mondjuk semmi értelme, hogy Csenyétén elkezdjünk rendes házakat építeni, mert az csak a gond egy pici részét oldaná meg, azt is csak átmenetileg, mert továbbra se lenne munkájuk, pillanatok alatt lelaknák az egészet. Szerintem ezeket az embereket nem lehet csoportosan felemelni, csak egyesével, úgy értem, hogy egy-egy családot megfogni, és intenzíven mellettük lenni, amíg szocializálódnak. Lenne itt munka, de megérné, mert ha elnézed, rengeteg ember, rengeteg gyerek, és mind veszendőbe megy, és hát a pódiumról nem lehet tanácsokat osztogatni, soha nem éltek rendes körülmények között, már a nagyapjuknak se volt munkája, honnan tudnák, hogyan kellene beilleszkedni?

littke 2018.01.03. 16:27:53

Pontosan.
És persze a szakemberek sem tudják a választ. A mélyszegénység minden iországban probléma.
Ez tehát nem "Orbán miatt van", nem magyar jelenség. Igen a családokban a gyerek semmi hasznosat nem tanul, ahol laknak nincsen jó oktatás, az oktatást a családok nem támogatják, sőt.

Ha meg az állam aktívan bele szól a családi dolgokba, az sem jó.
Itt Kanadában volt idő amikor az indiánok (egyenlő az cigány problémával) sok gyerekét elvitték központi helyekre tanítani, az sem volt jó, egypárat zaklattak szekszuálisan, mire mindenki azt mondja őt is. És persze az iskolában volt testi fenyítés, (mellesleg ahova én jártam anno MO-on , ott is).

Nincen megoldás, tehát kár gúnyosan írni én ezt olvastam ki a te írásodból.

Komoly probléma és könnyű megoldás, mégha lenne erre pénz is, nincsen.

Most jöttem haza San Franciscóból, sok a hajlétalan. Egy hajléktalan évi 80 ezet dollárba (!!!) kerül a hatósságoknak, ez szép fizetés amiből jól meg lehet élni.

Enyibe kerük évente ezek után nézni, feltisztítani, a menhelyeket és ingyen ebédeket fentartani, stb.

pettra01 2018.01.03. 17:39:27

@littke: Arra azért kíváncsi lennék, hogy hol olvastál ki gúnyt az írásomból, mivel nincsen benne, vagy nagyon félreérthető vagyok. A helyzet nem gúnyolni való, hanem elkeserítő, és ne mondd, hogy nem Orbán miatt van, mert de, az, hogy a méretek egyre nőnek és a nyomorúság egyre súlyosabb, az bizony őmiatta van. Nem is keresi a megfelelő embereket, sőt, a megfelelő embereket szabályosan üldözi, például nézd meg, mit művel Iványival. Farkas Flóriánra meg Hegedűs Zsuzsára hatalmas pénzeket bíz, hogy majd azok tesznek valamit, de hát annyira nyilvánvaló, hogy ők a legkevésbé alkalmasak erre. Neki sokkal fontosabb, hogy a sport busás támogatást kapjon, hogy határon túli érseki paloták felújítására meg más baromságokra herdálja a közpénzt, miközben ránk rohad az országunk. Ha csak ezt nézzük, önmagában emiatt is el kellene zavarni, nem való egy ország vezetésére.

CsipkeRózsa 2018.01.03. 19:47:17

Az ilyen mélyszegénység a kormány bűne. Nem csak a szép parkokra, sportlétesítményekre, és egyéb háttérbe tehető beruházásokra kellene költeni, hanem a szegények lakhatási körülményeinek javítását, víz- és csatorna hálózatok kialakítását kell előtérbe helyezni.

@pettra01:

Említed, sok helyen a családi pótlék az egyetlen bevételük, igen, amit az Orbán kormány 8 éve nem emelt, még egy gyerek egy heti étkezésére sem elég. Ezt én már részükről gonoszságnak tartom, nem lehet ennyire közönyös egy kormány sem, egy képviselő sem.

@littke:
Volt egy írásod a WC-kkel kapcsolatos szokásokról, régi és mai időkről. Ez az írásod jutott eszembe erről a nagy nyomorról.

Egy kormánynak nem lehet csak a gazdagok gazdagabbá tételéről gondoskodnia!

Még egy gondolat, sok helyen a földeket elosztották szépen maguk között, miért nem lehetett önkormányzati tulajdonba is adni a kis településeken, amit a betanított emberek meg tudnának művelni, hasznosítani?

Egyedül a szegények nem tudják megoldani az életüket, segítségre szorulnának, de le sem sz..ják őket.

littke 2018.01.03. 21:37:54

@pettra01:
Számomra legalábbis, minden írásod hangulata hasonló. A kormány, a hatóságok/stb. megint elkurták ezt azt, de hogy mit kellene tenni azt elkerüköd, mert az minden csak nem könnyű.
Szóval elvárásod az hogy egy kormány javítsa meg a helyzeted. Mit is mondott Kennedy? Ne vár arra hogy a orság tegyen érted valamit, te tegyél valamit. (“Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country.”
Hogy ha az emberek uj kormányt akarnak akkor az lesz. Hogy egy uj kormány mindezt jobban fogja e kezelni, azt akkor majd meg lehet tudni.

@CsipkeRózsa:
Pénzzel egyedül a mélyszegénységet megoldani nem lehet. Adhatsz nekik házat földet, azt karban kell tartani, meg kell művelni....
Mint mondtam: évi 80 ezer dolcsit költenek Kaliforniában rájuk fejenként, nem változnak. Tisztelet a kivételnek. Sokuk beteg, nulla otthonokból jönnek, semmi szakmájuk nincsen. Tragikusnak tragikus, de ezen változtatni nagyon nehéz.

ZorróAszter 2018.01.03. 23:49:14

Kedves Pettra, Csipkerózsa, Little és a Többiek!

BUÉK Mindenkinek!

Kedves Little!

Mit lehetne tenni?

Például ha nem egy kollaboráns kormányunk lenne, akkor a multik egy részének feltétellel adná a hatalmas adókedvezményeket.

Például olyan feltétellel, hogy bizonyos kvalifikálatlan munkaerőt igénylő munkahelyeket ezeken a magyar területeken teremtsenek.

Pár hónapja láttam egy EU-s dokumentumfilmet, amiben Londonban klasszikus angol fehér proliasszonyok csináltak valami kávéfőző alkatrész szerűséget présgépeken.

Hogyan lehetséges, hogy Londonban lehetnek ilyen üzemek, Magyarországon meg nem?

Úgy, hogy a gyarmatokról kiszipkázott pénzekből ők fenn tudnak tartani ilyeneket. Nálunk, ahonnan kiszipkázzák ezt a pénzt, ott nem lehet. Ott nem marad erre se pénz.

pettra01 2018.01.04. 00:39:44

@CsipkeRózsa: Igen, pont ez, a családi pótlék érintetlensége mutatja be azt a végtelen aljasságot, amit ez a kormány művel. Csak azért jó lenne tudni, hogy mi a végső szándék. Halálra vannak ítélve? Most már tényleg nem nagy a különbség, hogy így pusztítják el őket vagy agyoncsapdossák, a végeredmény ugyanaz.

pettra01 2018.01.04. 00:48:55

@littke: Tényleg nekem kellene megmondanom, hogy mit kellene tenni? Én vagyok a kormány, vagy mi a fene? Egyébként az meg a legkönnyebb, hogy számokkal dobálódzunk, nyilván itt is van kimutatás, hogy milyen hatalmas pénzeket költenek a szegénységre, fenntartanak egy csomó menhelyet, meg mindenféléket osztogatnak, megfizetnek egy rakás embert, akiknek jó része egyébként ímmel-ámmal teszi, amit tesz, mert eredményt nem nagyon tudnak felmutatni. Elszigetelten vannak sikerek, de ott mindig van legalább egy elhivatott ember, aki kézben tartja a dolgokat és akkor jutnak is valamire. Ezt nem lehet úgy csinálni, hogy messziről időnként adok valamit. Például a földművelés. Az se úgy van, hogy adok egy darab földet, aztán várom, hogy majd megművelik. Azt se tudják, mit kell vele csinálni. Úgyhogy ez sok pénz és főleg nagyon sok munka, de biztos vagyok benne, hogy lehetne megfelelő embereket találni erre a feladatra. Csak keresni kellene. Meg egyáltalán kitalálni magát a folyamatot.

pettra01 2018.01.04. 01:01:16

@ZorróAszter: buék! Lehetne, hogy kivételesen a kérdésből kihagyjuk a gyarmattartókat? Persze, nem tolonganak errefelé az ilyen lehetőségekkel, de miért is tennék, ott vannak a saját nyomorultjaik, valakinek azt is meg kell oldani. A saját politikusainkról beszéljünk inkább. Be kellene zárni őket egy ilyen faluba családostól, megkapnák havonta a családi pótlékot, néha vinni nekik egy kiló lisztet hadd süssenek kenyeret, aztán mutassák már meg, hogyan lehet ott civilizáltan élni. De úgy, hogy nem hívhatják a haverokat segítségül, ott van a pusztaság körülöttük, termeljenek valamit. Tényleg nem is értem, hogy nem süllyednek el szégyenükben, teljesen úgy tesznek, mintha ez fajta élet nálunk nem is létezne. Tolják a pénzt a határon túlra is, hogy a szegény külhoni magyarok tudjanak vállalkozni és megélni. Az itthoniak pedig dögöljenek meg nyilván. A Kádár-rendszerben is sokszor nyúltak mellé, de összességében azért eredményesebb volt a szegények felzárkóztatása, csak hát ők voltak az elsők, akik a rendszerváltás után visszazuhantak még mélyebbre, mint ahol voltak.

littke 2018.01.04. 01:26:23

A mélyszegénység egy olyan probléma amire nincsen könnyű valsz avagíy "ír".

ZorróAszter 2018.01.04. 03:04:27

@pettra01:

Kedves Pettra!

Persze hogy lehet beszélni anélkül is. Például marhahúslevest is lehet csinálni marhahús nélkül. Csak az nem az igazi.

Magyarországot, az itteni viszonyokat és problémákat azonban annyira meghatározza a gyarmati létünk, hogy enélkül, ezt a kérdést kikerülve csak hümmögünk és szörnyülködünk a jelenségek fölött.

Például azon, hogy hogyan lehetséges az, hogy bizonyos kérdéseket egy magyar újságban sem szabad feszegetni, holott ugye ezek egy részének érdekében állna elvileg, hogy feszegesse, például az ellenzéknek, vagy legalább egy ellenzéki pártnak, az ő médiáiknak.

Akkor meg hogyan lehetséges, hogy egyetlen egyben sem szerepelhet.

Ilyen például a különadók valódi problematikája. Hogy a multikat nem az érdekli, hogy milyen címeken fizettetnek vele adót, hanem az, hogy összességében az minél kevesebb legyen.

Például hogyan lehetséges, hogy például ezt a pofonegyszerű kérdést egyszerűen meg lehet tiltani az egész honi sajtónak?

És ez csak egy nyilvánvaló példa. Lehetne sorolni napestig ezeket a letiltott kérdéseket.

Hogyan lehetséges ez ha nincs a teljes médiapaletta a gyarmatosítóink zsebében?

Tehát lehet kerülni ezt a kérdést is, és akkor marad az értetlenkedés, hogy hogyan fordulhat elő ez a mai Magyarországon.

Erre mondtam a Londoni üzem példáját.

Lehet szörnyülködni, hogy hogyan lehet a drága és fejlett Angliában ilyen piti üzemek sorát fenntartani hosszútávon ott, ha itt meg azt mondják, nem lehet, nem éri meg.

Jó, akkor ne értsünk semmit, csak szörnyülködjünk.

Fú! Hát ez szörnyűŰűŰűŰ!!!!! :o)

pettra01 2018.01.04. 08:54:11

@littke: Nem állítottam, hogy ez könnyű kérdés lenne, a baj nem az, hogy nem találjuk a megoldást, hanem ha nem is keressük.

pettra01 2018.01.04. 09:07:34

@ZorróAszter: Jó, hát úgy is lehet, hogy mutogatunk a gyarmatosítókra meg a multikra meg a földön kívüliekre, hogy ki mindenki más az oka, hogy mi képtelenek vagyunk kimászni a gödörből. Ki akadályozza meg a magyar elitet abban, hogy a saját harácsolásán meg a saját piti érdekein kívül másra is odafigyeljen? Éppen a napokban jutott eszembe, hogy micsoda kezdeményezések voltak a hatvanas években. Itt nálunk például a tsz melléküzemágakat hozott létre, volt egy gombüzem, kitalálták, megcsinálták, tanyasi asszonyok dolgoztak benne, esztergálták a gombokat, géppel fúrták a gombokra a lukakat, talán írni és olvasni se tudtak, de képesek voltak megtanulni bizonyos műveleteket. Volt kertészet, hagy üvegházzal, találtak egy bolgárkertészt, aki értett hozzá, és néhány év alatt egy csomó nő profivá lett a melegházi növénytermesztésben. Ezt ma miért nem lehet megcsinálni? Tényleg nincs pénz? De van, csak másra költik.

ZorróAszter 2018.01.04. 10:11:49

@pettra01:

Hát persze. Ha nem vagyunk kíváncsiak a jelenségek okára, vagy elfogadjuk automatikusan a kedvenc lapunk vagy tévénk elénklökött kész kérdését/válaszát mint az üzemi menzát, akkor is minden kerek.

Hiszen a zsebrevágott újságírók azokat is kikerekítik. Legalábbis annyira, hogy legalább a többség elfogadja.

De el is gondolkodhatnánk az intő jeleken.

Például azon, hogy hogyan lehetséges például az, amit az előbb felvetettem a megtiltott kérdésekről.

Vagy hogyan lehetséges, hogy a kedvenc lapom tulajdonosa ugyanaz, mint a politikai ellenfelemé.

Hogyan lehetséges, hogy közvéleménykutatásokra alapozva megbuktatják Botkát, amikor a közvéleménykutató tulajdonosa ugyanaz, mint a kedvenc lapomé.

És végül azon, hogy csak nem az van, hogy itt már minden és mindenki a gyarmattartóink zsebében van, és mindenki úgy ugrál, ahogy a gyarmattartóink érdeke kívánja. Ha meg nem, akkor a gyarmattartóink kinyírják a sajtójukkal, médiáikkal, vagy kinyíratják a zsebrevágott többi politikussal.

Mi meg arra vagyunk csak képesek, hogy az egyik burzsujseggnyaló hazudozó patkányt lecseréljünk egy másik burzsujseggnyaló hazudozó patkányra.

Holott nekünk olyan kellene, aki a mi érdekeinket képviselné végre.

A gyarmatosítóink és kollaboránsaik ellenében.

CsipkeRózsa 2018.01.04. 14:09:35

Tisztelt ZorróAszter,

Köszönöm, és én is kívánok Boldog 2018-at.

Én vagyok a legfigyelmetlenebb, hogy elmulasztottam a jókívánságokat, most kívánok Mindenkinek:
BUÉK.

pettra01 2018.01.04. 15:12:15

@ZorróAszter: Ezt a gyarmattartókra való mutogatást veszélyesebbnek érzem, mint mondjuk azt, hogy kinek a zsebében van a média, szerintem a legfőbb ellenséget nem a messze távolban, hanem leginkább a spájzban kell keresni, mert már ott vannak. Ez is olyan, mint hogy a magyar föld magyar kézben legyen, hát ami engem illet, nem látok különbséget, hogy Mészáros Lőrinc kezében van a fél ország vagy esetleg valami vadidegenében, nekem, a kisembernek tök mindegy, hogy magyar vagy német neve van annak, aki engem kizsákmányol, hogy a hasznot elviszi-e Németországba vagy a Lőrinc viszi el valahova máshova.
Botkánál szerintem csak hivatkozási alap volt a közvélemény-kutatás, igazából ő tényleg nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak így kényelmesebb volt megszabadulni tőle. Más kérdés, hogy az MSZP azóta is olyan, mint a fej nélküli lovas, de hát Botka se tudott a feje lenni az egésznek.

ZorróAszter 2018.01.04. 19:16:05

Kedves Pettra!

Valójában Önnek se lenne mindegy, hogyha belegondolna, hogy a német gyarmatosítóink az itt megtermelt és a kollaboráns kormány által maximalizált nyereséget elviszi az országból.

És abból tömi meg a német állampolgárok zsebét, hogy fogják be a pofájukat.

(Nem azért, mintha nagyon szeretnék őket. Mármint a német nagytőke a csóró német állampolgártársaikat. Ezt már láthattuk a két világháborúban, ugyi?)

Tehát amit itt lenyúznak rólunk, az megy Németországba.

Ezért nem lenne mindegy, hogy mennyi marad itt.

ZorróAszter 2018.01.04. 19:23:14

Botkánál a hazug közvéleménykutatás volt a fő hivatkozási alap.

Hogy a burzsujseggnyaló liberálisok maradhassanak az MSZP vezetésében.

Ezek szerint Botka komolyan gondolta a bérből és fizetésből élők képviseletét, nem csak kamuzott.

Így maradunk otthon, és egyenesítjük és élesítjük a kaszát.

Egyébként úgy látszik, a liberálisok már megszállták a Népszavát is.

Úgyhogy a Népszava is lehúzhatja a rolót kb. egy év múlva.

A liberálisok meg repülnek szarról szarra amíg el nem fogy teljesen az is. Aztán mehetnek Londonba mosogatni.

Hacsak nem kapnak jutalmat a jólmegérdemelt aknamunka vezetéséért a németektől. Az MSZP, Népszabadság, Népszava, .... szétkúrálásáért.

Mert ők se szórják a pénzt potyára még a seggnyalóiknak sem.

pettra01 2018.01.05. 01:00:25

@ZorróAszter: Sajátos értelmezése a hazafiságnak, hogy engem ne a német zsákmányoljon ki, hanem a magyar - biztos benne, hogy én látom rosszul a kérdést? És akkor a témánál maradva, mert ugye a téma igazából a szegénység problémája, miért kellene nekem arra az angolra haragudni, aki munkát képes adni az angol szegényeknek? Nem magasztalni akarom, mert bizonyára nem szívjóságból teszi, hanem valamilyen ottani kormányzati ösztönzőknek köszönhetően, ami miatt neki ez megéri. Nálunk miért nem éri meg a saját nemzeti kizsákmányolóinknak? Hát mert egy ilyen mocsok kormányunk van. Szóval akárhonnan indulok el, mindig oda lukadok ki, hogy a fő baj a kormány.
Botkát meg lehet visszasírni, meg a németekre mutogatni, hogy kicsinálták az MSZP-t meg a Népszabit meg a Népszavát, de hát igazából azt a kérdést kellene megválaszolni, hogy mikor tűnt el a baloldal és hova lett.

ZorróAszter 2018.01.05. 02:35:20

Kedves Pettra!

Teljesen lehetetlennek gondolom, hogy ne tetszene érteni, hogy mit mondok.

Nem az a lényeg, hogy német vagy magyar. Hanem az, hogy a gyarmatosító befektet Magyarországon mondjuk egy milliárd eurót, és aztán az idők végezetéig hazavisz évi minimum 500 milliót.

A németeknek van ilyenből több ezer a világ minden részén, és ebből csorgatnak a német proliknak is, hogy fogják be a pofájukat. Nekünk meg senki se ad semmit. Mi gyarmat vagyunk. Tőlünk csak visznek.

Ezért vagyunk a béka segge alatt.

Ha pedig hőzöngünk, akkor megbombáznak, vagy a nyakunkra ültetik a nácikat (Vonát).

Ha az általuk lefizetett kollaboráns kormány már nem bír velünk.

Ez itt a probléma.

Ezért van itt az embereknek ötöd akkora fizetése mint a németeknél. Ezért nincs itt rendes orvosi ellátás és minden egyéb. És ezért menekül innen mindenki aki tud.

És még ennek is mi fizetjük meg az árát. Az adónkból fizetik az egyetemi képzést, és mikor megkapják a diplomát, már szálnak is fel az első gépre Németországba vagy Angliába. És vissza se néznek.

Ez itt a generális probléma. És nem az hogy az egyik németburzsujseggnyalót lecseréljük-e egy másik németburzsujseggnyaló kollaboráns kormányra vagy még négy évig nem.

Xilit 2018.01.05. 10:36:07

@ZorróAszter:

A világháború után megindult a neokolonializmus. Ez mindaddig rá fog ülni a fejlődő országok gazdasági életére, amíg azok politikailag alkalmatlanok a saját érdekeik képviseletére.
Egyébként nem állja meg a helyét, hogy csupa ocsmány kapitalista uralja a világot, kihasználva boldog-boldogtalant, mert ma már olyan programok is futnak, és éppen a nagyon szegény térségekben, mint a fenntartható fejlődés, az ökológiai termelés és termesztés támogatása, a környezettudatosságra való törekvés.
Amúgy a magyar vállalkozónál visszataszítóbb nincs, amíg a nyugati befektetőnek már természetes, hogy elfogadható bért ad, és nem feketén dolgoztat, a magyar ott sunyiskodik, ahol csak tud, olyan tipikus orbán-módon, aki odáig van a leleményes székely virtusért.
Hogy kitalicskázzák a profit nagy részét? Ami itt marad, azt meg a kormány lopja el, szó sincsen róla, hogy építjük, szépítjük belőle a hazát, hogy megpróbálunk az EU-pénzekkel megspékelt szép summákból ipart telepíteni, mezőgazdaságot fejleszteni, így is bőven jutna kutatásokra, és, ami nagyon nem mellékes, a Hős utcaiak által megjelenített problémák felszámolására.

Amúgy tőlünk nyugatabbra nagyon jól él az elvándoroltak többsége, aki nem, az azért, mert nincsen képzettsége, nem beszéli jól a választott ország nyelvét, esetleg csak a szociális támogatásokra specializálná magát.

Amit Ön reklamál, az a mennyország, kedves 'Aszter, a teljes egyenlőség, az empátia és az intelligencia tökéletes egysége, amely megléte feleslegessé teszi az anyagi javak felhalmozására, az emberi értelmű hatalom megélésére való törekvéseket. Haladunk ez irányba, de még egy kicsit, úgy néhány ezer évnyire odébb van.

Én nem látom olyan borúsan a világot, az emberiség éppen egy szép kis tisztítótűzön megy át, hihetetlen mocsok volt magunk alá taposva, az most mind felszínre került. Igen, ezeket az undormányokat magunkkal hurcoljuk , mióta csak két lábra álltunk, önvédelemből, félelemből úgy megtanultunk csatázni, hogy már alig ismerjük fel , kik is vagyunk valójában.

Pettra pontosan érti Önt, csak használja a józan eszét, és tudja, hogy amíg a kritikus többség a sárban akar dagonyázni, addig is választani kell , és a meglévő kínálatból a kevésbé taszítót preferálja.

A kitalicskázáshoz még annyit: amióta az EU része vagyunk, be is talicskáztak annyit, amennyiből virágzó országot teremthettünk volna. Hogy a betalicskázás az ő érdekeiket is szolgálta, ezen nincs mit csodálkozni, a kapitalizmus nem a jótékonykodásról szól, azonban ma már, a a fejlődés elkerülhetetlensége folytán, ez is hozzá tartozik . Szóval, azért haladgatunk.

pettra01 2018.01.05. 15:44:11

@ZorróAszter: És ki tudna ez ellen tenni? Minden eszköz és lehetőség a kormány kezében van, illetve a parlament kezében, de tekintve az összetételét, a Fidesz kezében. Az aktuális problémákért mindig az aktuális hatalom a felelős, amikor az MSZP csinált marhaságokat, az se tetszett, és nem kellene a hatalmon lévőket azzal mentegetni, hogy igazából valami náluk magasabb hatalom játékszerei. A Fidesz bűne az összes eddigi hatalom bűnével nem összemérhető, megbocsáthatatlan, mert pont egy olyan időszakban vagyunk (voltunk), amikor hatalmas előrelépésre lett volna lehetőség, és ezt egyszer és mindenkorra elvesztettük.

ZorróAszter 2018.01.05. 17:20:12

Kedves Pettra!

Mi tudnánk tenni ellene. Ha nem dőlnénk be a külföldi kézben lévő sajtónak, amik a külföldiek érdekében manipulálnak bennünket és az ellenzéket.

Nem muszájna hagyni. Követelhetnénk, hogy az MSZP modernizálása nem azt jelenti, hogy váljon burzsujseggnyaló liberális párttá, hanem képviselje a munkavállalókat és a hozzájuk kapcsolódó rétegek érdekeit. És ne a külföldiekkel kollaboráljanak annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb profitot vihessék ki az országból.

Üvölthetnénk ezt az MSZP székház előtt és a blogokban, a maradék baloldali sajtó kommentjeiben is tömegével, és akkor az MSZP-ben még meglévő baloldaliak ki tudnák szorítani a liberálisokat és azokat, akik zsebbe kapják a fizetésüket a multiktól.

De mi nem ezt tesszük. Bambán szajkózzuk a német tulajdonban lévő álbaloldali sajtó és a zsebrevágott "ellenzéki" politikusok bárgyú ökörségeit.

Tehát tehetnénk ellene, de túl hülyék vagyunk hozzá.

ZorróAszter 2018.01.05. 17:33:32

Kedves Nyírfa!

Bocs. Csak most vettem észre.

Saigon is szép lett a franciák alatt. És a franciák is jól fizették a vietnami hazaárulókat, kollaboránsokat.

A multik nálunk is jól fizetnek, hiszen a kollaboráns kormányok segítségével ők fizetik a legkevesebb adót. Pláne jól fizetik a hazaárulókat.

Horthyék alatt is az egyház fizette a legnagyobb napszámot. Aztán a nagybirtokok. A legkisebb napszámot a kulákok fizették.

A rendszer mégis a nagybirtokosok rendszere volt. Ők voltak a legnagyobb haszonélvezői. Ők sem fizettek adót. Az egyház elvből, az arisztokraták meg annyit amennyit akartak. Úgy sem merte ellenőrizni senki őket. Pláne adócsalásért börtönbe csukni. De a kulákokat szigorúan ellenőrizték.
Ők csak a nyomorultakat sanyargathatták. De nem az övék volt a rendszer.

A hatalmas EUs pénzeknél feltehetően előre látták, hogy ezek nem minket hanem a gyarmattartóink zsebét fogja hízlalni. Visszacsorog a jövedelem hozzájuk.

Rengeteg lopás amiről azt hisszük, a fideszesekhez megy, valójában a németekhez vándorol vissza.

Tetszik emlékezni amikor vitéz orbángeci Simicska Lajos oszlopait elkezdték kivágni, és aztán egyszercsak hirtelen leálltak mert kiderült, a Mahír valamekkora résztulajdonosa német?

Előtte ki tudta, hogy a Mahír nemcsak Simicskájé? És ki tudja mekkora a német tulajdoni hányad és személy szerint ki az?

És a többi Simicska vállalat? A Gőzgép Zrt-nél?????

Ki tudja????

pettra01 2018.01.05. 17:52:37

@ZorróAszter: Az MSZP-nek szerintem fogalma sincs, hogyan kellene a kapitalizmusban baloldalinak lenni. A munkavállalók érdekeit képviselje a szakszervezet, az a dolga - mondja, a pártnak valami ennél több, magasztosabb feladata lenne, de mi? Vezető, irányító szerepre kell törekednie, vagyis hogy a kapitalizmusban ők legyenek a kapitalisták. De hát ez egy anakronizmus, ettől függetlenül ez a fő irány. Innentől kezdve számunkra már csak az a kérdés, hogy a rossz kapitalistára vagy a jó kapitalistára szavazunk. Az MSZP-ben még meglévő baloldaliak? Miért, vannak? Esetleg valahol a sor végén, de nekik semmi esélyük szerintem.

ZorróAszter 2018.01.05. 20:53:23

Kedves Pettra!

A szakszervezeteknek a munkahelyeken kell képviselnie a dolgozókat, a szocialista pártnak meg a politikában. Ez két különböző dolog. Két különböző cél. Ezt összefogva kellene hatékonyan végezni, ha nem lennénk gyarmat, és nem lenne mindenki zsebrevágva.

Például ilyen politikai feladat lenne hogy nekimenjenek a Niggertartási Törvénynek, amit korábban Munka Törvénykönyvének neveztek egy boldogabb korban.

Igen. Vannak és voltak baloldaliak, akiket hatalmas pénzek befektetésével nyírtak ki. Nem véletlenül költöttek rá ennyit. A multik komolyan tartottak tőle, hogy lehetne egy dolgozók érdekeit védő, szakszervezetekkel összefogó baloldali párt.

Ez mutatja hogy a lehetőség igenis fennáll még most is.

Csak mi hülyék vagyunk, hogy keményen fellépjünk ennek érdekében. Hanem hallgatunk a multiseggnyaló un. "baloldali" újságokra, médiákra, ahelyett hogy mindet durván elküldenénk a jóanyjába.

pettra01 2018.01.06. 00:51:55

@ZorróAszter: Tényleg kíváncsi vagyok, mondjon példát, nevet, kit nyírtak ki a baloldalisága miatt? Nekem valahogy senki se jut eszembe :)

ZorróAszter 2018.01.06. 17:47:22

Hát például Botkát.

Én se akartam hinni, hogy őszintén gondolja amit mond, de akkor ezek szerint őszintén. Különben nem nyírták volna ki.

De mondhatnám azokat az újságírókat, akiket a 2000-es évek közepetáján utáltak ki a Népszabadságtól a Népszabi liberalizálása során.

Most a Népszava liberalizálása során nyitottak a főszerkesztő kinyírásával és a többiek kiutálásával.

De a Népszava liberálissá változtatása azt hiszem még nem fejeződött be. Van kb. egy év, míg az újságolvasók rájönnek, aztán rohamosan csökken az olvasottság, aztán jön a bezárás.

Mint mondtam, a liberálisok olyanok mint a legyek: repülnek szarról szarra. Az se zavarja őket, hogy emiatt pusztul minden. Főleg a baloldal.

A baloldalnak úgy látszik, marad a kasza egyenesítés.
süti beállítások módosítása