Csak mondom

Csak mondom

Kiképzés

2017. június 14. - pettra01

Tegnap ismét hátborzongatási gyakorlatot tartott az Echo Tv, a Híradójukban drámai hangon közölték, hogy titkos polgári engedetlenségi képzést tartottak radikális aktivistáknak. A sejtelmes részletekkel megtűzdelt hír olyanokat tartalmazott, hogy az esemény egy vidéki félreeső házban történt, a résztvevőket olyasmire készítették föl, hogyan kell a rendőröket provokálni, kormányintézményeket elfoglalni úgy, hogy az elkövetők a törvényesség keretein belül maradjanak, tehát lehetőleg ne essen bántódásuk. Mindez - szólt a hír - azt a célt szolgálja, hogy ősztől különféle akciókkal zavarják meg a nyugalmat és így befolyásolják a 2018-as választások eredményét. A csatorna a Magyar Időkben megjelent beszámolóra hivatkozott. 

Eddig nem tudtam, hol a csodában van Kunbábony, hát most utánanéztem. Legnagyobb meglepetésemre egyből belebotlottam a Civil Kollégium Alapítvány honlapjába, amely teljesen nyilvánosan hirdeti, hogy 1997 óta működik Kunbábonyban a képzési központjuk, tehát idestova húsz éve létezik a hely, ahol rendszeresen tartanak programokat különféle közösségi ismeretek átadására. 

Mi ebben a felháborító? Teljesen normális, ha azok, akik bármilyen civil mozgalomban részt vesznek, kapnak valamiféle képzést. Inkább megnyugtató, hogy akik megmozdulások szervezésében vesznek részt, nem azt gyakorolják, hogyan kell géppisztollyal lövöldözni, szuronnyal kibelezni másokat, Molotov-koktélt készíteni, utcakövet felszedni, hanem arról világosítják fel őket, hol vannak a határok, meddig szabad elmenni, hogy eredményesek is legyenek, ugyanakkor ne sértsék meg a törvényeket. Nemcsak azért, hogy nekik ne essen bajuk, bár ez is egy szempont, hanem hogy mások jogait, az együttélés szabályait, a törvényeket ne sértsék meg. 

Az, ha most a polgári engedetlenség mibenlétéről kapnak tájékoztatást, kicsit se meglepő, Gulyás Márton belekiabálta a nyilvánosságba, hogy akár ehhez az eszközhöz is folyamodnak, amennyiben szép szóval nem lehet meggyőzni a kormánypártokat, hogy ideje lenne megváltoztatni a választási törvényt. Mindezt persze meg lehetne előzni, ha az érintettek hajlandóak lennének a párbeszédre és belátnák, hogy az igény jogos, de mert ez nyilván nem fog megtörténni, nagyon is időszerű minél többeket felkészíteni, hogy egyáltalán tisztában legyen azzal, hogyan lehet polgárilag engedetlennek lenni, mert alapból ezt a halandó el se tudja képzelni. 

Lehet itt csőszkunyhókat meg ürgebőrt vizionálni, meg riogatni a népeket a veszedelmes ellenzéki aktivistákkal, akiket most kiképeznek a titkos helyeken, de inkább talán örülni kellene annak, hogy ilyen jámbor ellenzékük van. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr6712591879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2017.06.14. 19:34:51

Kedves Pettra!

Azt, hogy ezt az ellenzéket a FIDESZ hozta létre a baloldal szétaprózására, abból is láthatjuk, ahogy szélmalomharcra, árnyékboxolásra vezetik a népet, és nem a FIDESZ hanem csak a falra festett képe ellen.

Ugyanis nem a választási törvénnyel van a baj. Hanem azzal például, hogy a baloldalnak semmi sajtója, médiája nincs már. Ami kevés megmaradt, az már mind liberális. Az utolsó így-úgy balos lap, a Népszava elliberalizálása most folyik éppen a szemünk láttára gőzerővel.

Xilit 2017.06.14. 21:03:39

Van, aki száján hordja hitét és hazáját, van, aki a szívében. Aki a száján, annak szavát ne hidd el!
Vekerdy Tamás búcsúzott így az Egyenes beszédtől.
A hírek tallózása után valóságos paradicsomban éreztem magam, amíg a vele folytatott beszélgetés nézője lehettem. Azt hiszem, az itthon zajló folyamat lényegét egyetlen név is tökéletesen kifejezi: Mussolini . Ez a név és a hozzá tartozó tartalom sűrűn hangzott el.
Annak alapján, amilyen hírekbe ma is belefutottam, számomra nincs kétség, hogy ez egy fasiszta kormány.

pettra01 2017.06.15. 07:36:16

@ZorróAszter: Árnyékbokszolás? Mert mit kellene inkább csinálni? Megostromolni a Téli Palotát?
Nem a választási törvénnyel van a baj? Talán inkább nemcsak a választási törvénnyel van a baj, de azért ne vitassuk már, hogy baj van azzal is! Persze, sok minden egyebet meg kellene oldani, meg az is igaz, hogy alig van már sajtója a baloldalnak, de hát ez megint a tyúk meg a tojás problémája, hogy azért nincs baloldal, mert nincs sajtója, vagy azért nincs sajtója, mert tulajdonképpen baloldal sincs.

pettra01 2017.06.15. 07:57:08

@Xilit: Szerintem is az, ráadásul az a fajta lopakodó fasizmus, amelyik egészen másnak akar kinézni, mint ami. Azt hiszen, tegnapelőtt láttam Hont Andrást és Varnus Xavért, mondtak egy nagyon érdekeset, hogy mert lehet nézni, kik szerepeltek mondjuk 2000 környékén a politikában és kik szerepelnek ma, és tényleg, ha az ember végignézegeti, hát siralmas színvonalzuhanás, és hiába keresünk egy pontot, hogy mikor és mitől változott, ez a legszörnyűbb, hogy úgy történt, ahogyan az ember megöregszik, hogy egyszer csak rádöbben, hogy már öreg, de menet közben nem nagyon érzékelte.

2017.06.15. 08:36:47

"a résztvevőket olyasmire készítették föl, hogyan kell a rendőröket provokálni, kormányintézményeket elfoglalni úgy, hogy az elkövetők a törvényesség keretein belül maradjanak, tehát lehetőleg ne essen bántódásuk."
Olyan deja vu érzésem van... mintha anno, az ellenzékben lévő fideSS támogatásával működtek volna ilyen kultúregyletek...

2017.06.15. 08:38:32

@pettra01: népszabadsággal mi a helyzet? A kutya se olvasta, bezzeg a... ja, azt még annyira sem, csak azt a maffia pénzelte az adónkból.

Ravasz Figyelmeztetés 2017.06.15. 09:07:53

Ha a Saul Alinsky-féle radikális kvázi terrorista képzést kapták, amely módszerekkel a CIA Szerbiában, Ukrajnában, Grúziában, majd az arab tavasz idején buktatott kormányokat, én nem vagyok nyugodt, az említett helyek többsége ugyanis elég rövid időn belül kaotikus szarfészekké vált.

Boar. 2017.06.15. 09:12:20

@Ravasz Figyelmeztetés:
Welcome...
Magyarország szerinted micsoda?
Ugyanolyan kaotikus szarfészek.

gigabursch 2017.06.15. 09:16:43

Szerintem is sírjatok egymás vállán, hogy rajtatok kívül nincs egy épeszű ember, aki az Összefosásra szavazna...

Az emberek java alighanem a Fideszre szavaz, mert ez neki kényelmes.
Nagyobb a jólétje, mint a szocik alatt, tehát nagyívben tojik arra, hogy a választási rendszer hogyan van bonyolítva.
Jelentős hányada a Jobbikra szavaz, mert a Fidesz politikáját nem igényli, de az Összefosásét meg szeretné elkerülni.

S maradék?:
Az meg elmereng az élet igazságtalanságain, csak közben nem veszi észre azt, hogy az a pénz, amit kifelé talicskáztak ki (Alstom, Siemens, Strabag, Suez, stb) itthon marad, akkor ők lennének oligarcha pozícióban és a sosem nyert volna a Fidesz... Ugyanis ezért van egy leheletnyivel nagyobb jólétje az embereknek...
Ez van...

Azon meg keseregni, hogy a Népszava, meg a népszabadság...
Fölösleges.
Az utóbbit maguk a szocik adták el, tehát nincs miről beszélni. A saját sajtójukat adták el. Eladták a saját sajátjukat. Mégis: Mit vártak tőle? Vállveregetést? Egy tál lencséért...
A népszava meg egy midig is olvashatatlan sajtótermék volt és sosem lesz több.
Max, ha megveszi a Jobbik, és a Kuruc nyomtatott verziójává válik...
Mondjuk az egy érdekes esemény lenne...

2017.06.15. 09:20:27

@gigabursch: nagyobb jólét a magadfajta szarzsákok esetében fedezhető fel, akik a fideSStől kapják a bérüket a netes trollkodásért, meg az egyéb, államilag támogatott bűnözőknél. Sajnos a többség sokkal rosszabb körülmények közt él.
Persze tudom, neked elég a jóléthez a stadion meg a napi pálinka adag.

Xilit 2017.06.15. 09:21:06

@pettra01:

".. az a fajta lopakodó fasizmus, amelyik egészen másnak akar kinézni, mint ami. "

Ennél pontosabban meg sem lehetne fogalmazni.

Viszont magát a folyamatot nagyon is lehetett érzékelni, legfeljebb azért néztünk mint Rozi a moziban, mert uniós tagállamként, ráadásul 45 évnyi szocializmus-előzménnyel hihetetlennek tűnt, hogy ez megtörténhet. Aludt is az ország, ahogy csak belefért. Eddig.

hidroponi 2017.06.15. 09:31:29

muszi..ize..polgari korok..

pettra01 2017.06.15. 09:35:01

@Xilit: Úgy látszik, megint kikerültem valami más körbe, hogy ilyen szokatlan nevű hozzászólók érkeznek...
Hát igen, aludt az ország, az átalakulás pedig megtörtént. És akkor most kellene okosnak lenni, hogy ha már itt van nekünk ez az aludttej, mit kezdünk vele. Erőltetjük, hogy legyen belőle megint tej? Hát az már nem fog sikerülni. De akkor mi legyen belőle? És félő, hogyha túl sokáig vacakolunk, ránk fog büdösödni az egész, és már túró se lehet belőle.

2017.06.15. 09:35:55

A héten döbbentem rá mennyire reménytelen a magyar nép. Egy 73 éves úrral beszélgettem és a politika is szóba került. Az édesapját a kommunisták végezték ki. Azt mondta, hogy nem tudna nyugodt lelkiismerettel az MSZMP utódpártjára szavazni, ezért nem szereti az az MSZP-t és csak a Fidesz. Sajnos azok az emberek, akik átélték az egypártrendszert és szenvedtek általa, azok sem veszik észre, hogy hova tart ez a rendszer. Már csak a szépre emlékeznek az öregek, az olcsó kenyérre. AZ M1-et bámulva a folyamatos agymosás megteszi hatását.

gigabursch 2017.06.15. 09:39:24

@gigabursch:
Végtelenül sajnálom, hogy annyira se futotta, hogy végigolvasd és esetleg elemezd a mondatokat.
Amúgy szerencsére - bár már sokszor vádoltak vele - az égvilágon egy szem morzsám nincs onnan, úgyhogy... Tehetsz egy szívességet...

gigabursch 2017.06.15. 09:43:37

@hullajelölt88:
Végtelenül sajnálom, hogy annyira se futotta, hogy végigolvasd és esetleg elemezd a mondatokat.
Amúgy szerencsére - bár már sokszor vádoltak vele - az égvilágon egy szem morzsám nincs onnan, úgyhogy... Tehetsz egy szívességet...

Xilit 2017.06.15. 09:54:36

@pettra01:

Mivel közérdekű az írásod, várható volt, hogy kikerül a főoldalra, nem azért, de én már este is néztem, de lefekvés előtt még nem találtalak. :)
Ebben a pillanatban nem látok jobb megoldást, mint a teljes összefogást, azaz minden választókerületben csak egy jelöltje legyen az ellenzéknek.
Hosszú távon más a helyzet, a szocialistákat és a DK-t a mai összetételükben már én sem választanám. De a fideszt leváltani és megelőzni a jobbik kormányra kerülését most mindennél fontosabb. Levegőhöz kell jutni.
Ha engem kérdezne egy politikus, azt mondanám, győzni, és alakítani egy átmeneti szakértői kormányt, amely kiír egy többrendbeli népszavazást alkotmányról, uniós tagságról, szabályozza a legfontosabb életterületeket - oktatás, egészségügy, Munka Törvénykönyve, igazságszolgáltatás, és, amikor nagyjából rendet vágott, az új választási törvényeknek és a választói akaratnak megfelelően kiírja a parlamenti választásokat.

ZorróAszter 2017.06.15. 09:58:42

@pettra01:

"Mert mit kellene inkább csinálni? Megostromolni a Téli Palotát? "

Nem muszáj. Lehetne például gondolkodni is.

Elgondolkodni azon, hogy kinek a kezében van valójában ez a média. És hogy kinek az érdekében tevékenykedik az ugyanabban a zsebben tartott jobb és baloldali média. És politikai elit.

Mert a német nagytőke kezében van.

Ők juttatták hatalomra ezt a mocskos tolvaj patkánycsordát önérdekből.

Ezek után el lehetne gondolkodni azon, hogy kinek az érdekében ötletelget az un. baloldali média - baromságokat. Sorozatban. Évek óta.

És az un. ellenzéki elit.

pettra01 2017.06.15. 10:22:08

@Xilit: Hát ez az, látod, hogy még mi is azt mondjuk, hogy a jelenlegi MSZP-re és DK-ra nem, akkor el lehet képzelni, hogyan látja a helyzetet az, aki kicsit se érdeklődik a politika iránt. Botkával nagyon próbáltam megbarátkozni, de nem megy. Az az igazság, hogy siralmas a felhozatal, a folyamatok is siralmasak, az ember néha tényleg úgy érzi, hogy legjobb lenne távol maradni az egész hajcihőtől és megadni magunkat a sorsunknak. Nem kellene ide semmiféle megváltó, csak egy egyszerű kis szakértői kormány, tisztességes emberekből, akik nem képzelik, hogy fel kell találniuk a meleg vizet, nem kekeckednének folyamatosan a fél világgal, csak szépen csendesen belesimulnának a nagy egészbe. Persze itt most sokkal nagyobb a feladat a szokásosnál, nem egyszerűen arról van szó, hogy legyen egy kormányváltás és folytassuk szépen az életünket, mert közben jól összezagyváltak mindent, úgyhogy feltétlenül rendet kellene csinálni, és hát az is kényes feladat.

pettra01 2017.06.15. 10:26:56

@ZorróAszter: Mást se csinálunk, mint gondolkodunk, de ez egy ponton túl már nem több puszta köldöknézegetésnél. Na és ha mondjuk megvilágosodunk és ráébredünk, hogy minden a német nagytőke kezében van, akkor mi a teendő? Döntsük meg a német nagytőkét és ne siránkozzunk? A kérdés nem az, hogy hol vagyunk, mert azt nagyjából tudjuk, hanem hogy hogyan és merre tovább? Erre ha lenne szíves válaszolni, azt megköszönném.

konrada 2017.06.15. 10:56:43

@roli101:
...hát... ...ha a te apádat mondjuk kivégeztetné a fidesz kormány, akkor te pár évtized múlva szavaznál rájuk, mert kivették a nevükből a a fiatalt, és DESZ-ként működik tovább?

...persze lehetne másra is, de ha az az akkori politikai számtan szerint az utódpárt alá betagozódva lehetne kormányerő, úgy tán elgondolkodnál azon, hogy te sosem segíted őket hatalomba még egyszer, még úgy sem, hogy távol maradsz...

pettra01 2017.06.15. 11:14:11

@konrada: Pardon, nem én lettem megszólítva, de azért mondanék valamit: ha valakinek vannak személyes traumái, az nyilván azok függvényében cselekszik, de a nagy többséget nem ilyenek vezérlik, hanem mindenféle szólamok meg sugallatok, amik talán minden alapot nélkülöznek, attól meg erősen hiszik, hogy nekik saját véleményük van.

ZX 2017.06.15. 11:28:55

@konrada: Ezzel csak az a probléma, hogy azok akik anno az mszmp-t alkották, ma nagy többségében ott ülnek a fideszben.

Bambano 2017.06.15. 11:35:22

@ZorróAszter: nem az a baj, hogy a baloldalnak nincs sajtója.
az a baj, ha lenne, se lenne kit belerakni.
Az mszp akkor vesztette el végleg a 18-as választásokat, amikor Hillert állították kampányfőnöknek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.06.15. 11:44:52

@gigabursch: Nagyobb lólét? Hol? Csak a narancs szavazók még akkor sem ismernék el, hogy átbacták őket, ha már a házat viszik.

morph on deer 2017.06.15. 11:47:53

@Xilit:
"Levegőhöz kell jutni."

Amíg van.
Mert a dolog lényege az, hogy a lakosság minél nagyobb számban akceptálja a "tényt", hogy tulajdonképpen levegőnk is azért van, mert pártunk és kormányunk megküzd érte a gonosz brüsszelitákkal - különben az elvetemült multik "kitalicskáznák" azt is az országból...

Valaki is legalább egy pillanatra elmerengett azon, mi is lenne annak a következménye, ha "győzne a szabadságharc" és hirtelen az összes multi és a gonosz "Brüsszel" eltünne ebből az országból?

Miből is tudná bölcs vezérünk finaszírozni ezt a hűbéri viszonyokra épülő nemzetiszocialista stílusú és illiberális, feudálbolsevista katyvaszt, ami ma itt burjánzik?

Bevetné az ÁVH-t, - bocsánat: TEK-et, - esetleg behívná a szovjet-, azaz orosz "testvéreinket" egy újabb vendégszereplésre?

Vagy még erre sem lenne szükség, mert a nép már olyannyira "megszerette", hogy önként és dalolva vállalja a cseléd/jobbágy szerepet..?

Igen, ennek az agyrémnek megállítása mindennél fontosabb volna, de az úgy nevezett "baloldal" legújabb üdvöskéjének - a név Botka - ez esze ágában sincs! Ő kizárólag a hatalmat akarja átvenni az egész "másik" oldal felett, bedarálni a kissebbeket, és feltámasztani az MSZP-nek nevezett zombit a kómából. Ehhez bedob pár szlogent a régi szép proletárdiktatúrai időkből, kijelenti, hogy senki (más) a 2010 előttiekből, - nyilván csak ő maga, aki az MSZP választmányának elnöke volt jó ideig - és előre a szocializmus útján, egészen valamelyik bársonyszékig..!

Azaz nem rendszerváltásra, hanem csak "orbánváltásra" készül, de még arra sem 2018-ban, nem kell aggódni!

Na, kb itt tartunk, és akiknek esetleg tenniük kéne valamit - mivel ezt a pályát választották, - a hoszzú semmittevés után alighogy elkezdtek egyhelyben járni, hogy legalább a támogatóik számára mozgásnak tűnjön mindez...

Közben a kisnyugdíjasok összedobják orbán aranyozott lovasszobrára a pénzt, mert megérdemli, hiszen azt mondta, hogy emelni fog! (Meg azt is, hogy "helló röfi"...)
Meg egyébként is, egy "szabadságharcos"!

A Duce csak irigykedni tudna, ha látná :)

Bicepsz Elek77 2017.06.15. 12:27:58

Jo hat az MNA is 1992 ota letezett, mit kellett hiszteriazni tavaly miatt? Meghalt egy rendor a hulyeseguk miatt!!

konrada 2017.06.15. 12:39:17

@pettra01:
Erre céloztam, amikor az öreget azért írta le az előzmény, mert ő a saját tapasztalata szerint ítélt....

konrada 2017.06.15. 12:52:21

@ZX:
...hát... tudod eltudnám viselni, ha te kifizetnéd 1000 forintonként azt a különbözetet, amennyivel több mszmp-s tag volt parlamenti képviselő, kormánytag 1990 óta az MSZP szineiben, mint a fideszében.
...bár én értem, mire akarsz kilyukadni, hogy a mostani 132-ben több a volt mszmp-s, mint a 30 fős MSZP-ben, de szvsz. tévedsz még abban is: egy Koróggyal, Hillerrel, Kissel, Hiszékennyel, Tukaccsal, stb... megtüzdelt képviselőcsoportot lenyomna a fideszesek volt mszmp-s csoportja darabszámban...
...de tudod mit? Bevállalom 10 ezer forintjával visszafizetve a tőled kapott pénzből!;)

Xilit 2017.06.15. 13:06:33

@morph on deer:

Ezek a látszólag fölöttébb nemkívánatos élethelyzetek, mint amilyenbe mi is belekormányoztuk (lavíroztuk) magunkat, arra ösztökélhetik a morfondírozásra hajlamos embereket, hogy górcső alá vegyék a történéseket és/illetve azok szereplőit.
Így téve, a magyar nép, a zsenialitás és a totális bambaság, retardáltság elegyeként, kész talányként érzékelhető. Rajong a szabadságért, melyet azonban nem tud értelmezni, s ezért a megélésére sem képes , majd úgy tűnik mintha belenyugodna valamiféle sorsszerű szolgaságba, mely ellen boldogan és azonnal fellázad, ha vezérére akad.
Ezt az indíttatást csak ki kell szagolni, s egy középszerű, ám magát az élre szánó szélhámos máris az általa kezdeményezett események forgatagában találja magát, természetesen nyálas hazaszeretettől csöpögve, hiszen a terméke ezáltal hozza a várt hasznot.

A magyarok nem találják a helyüket, régi "mániám", hogy ennek a népnek alapvető problémája az identitászavar, mintha küldetéssel érkezett volna Európa közepére, de mi az, és hogyan juthat a tudomására, ugyanakkor e zavar következtében bizonytalan és gyermeteg, emiatt vezetőre, apai-anyai gondoskodásra vágyik. S közben érzi az erejét, amit próbálgatna, s mint a még éretlen kamaszok hőzöng, bizonygat, lármázik, és rettenetesen felnőttnek akarja látni és láttatni magát.

Az én megoldásom az, hogy felnőttként kell viszonyulni mindenkihez, akár megérett e státuszra, akár nem. Amit mindannyian megtehetünk, az az, hogy kertelés nélkül beszélünk, és a lelkiismeretünktől vezetve cselekszünk. Akkor is, ha a legszívesebben behúznánk valakinek egy gyomrost. :)

ZX 2017.06.15. 13:06:45

@konrada: Még ha igazad is lenne, azért vannak a fideszben jócskán olyanok is, akik azért csak a KISZ-ig jutottak mert mire párttagok lettek volna megszűnt a párt.

gigabursch 2017.06.15. 13:08:47

@Bicepsz Elek77:
Akiről még mindig nem tudjuk, hogy nem a balfasz kollégái lőtték-e le, de barom gyanús ez a csend ebben a kérdéskörben,,,

Xilit 2017.06.15. 13:15:08

Vajon mennyire lehettek baloldaliak azok a képviselők, akik az MSZMP-ből ültek be egy jobboldali párt soraiba? És vannak ám ilyen jellegű kérdéseim, doszt, de a számomra leglényegesebb az, hogy maga a magyarság milyen viszonyban van azokkal a baloldalinak tartott tartalmakkal, melyek szerintem egyetemes értékek: szolidaritás, együttérzés, az egyenlőség elve .......és ezek mentén lehet szépen építkezni tovább.

konrada 2017.06.15. 14:11:10

@ZX:
...pláne mennyi kisdobos, meg úttörő volt közülük!;))

Nekem nincsenek illúzióim a politikusról, tudom, hogy az emberek nagy része minden rendszerben közel hasonló pályát fut be, így akinek olyan atitüdje van, hogy politikusnak álljon, az a pont fennálló rendszer lehetőségeit veszi figyelembe.

...de te nem ezt írtad, hanem azt, több a volt mszmp-s...
(Valószínüleg ahhoz túl fiatal vagy, hogy emlékezz: Az MSZP annak idején kizárólag csak mszmp-sből állt, mivel abból alakult át névváltoztatással...)

konrada 2017.06.15. 14:19:38

@Xilit: ...kb annyira, mint akik maradtak, s megszavazták a Bokros csomagot, vagy a bajnai féle megszorításokat, avagy együtt szavaztak a szadesszal a privatizálásról...

...az elvi politizálást már a szocializmus idején beszüntették (de inkább már az ókorban;), és azokat, akik a rendszerváltáskor megpróbálták, azok legkésőbb 1994-ben vagy a pálya szélére kerültek, meghaltak, vagy betagozódtak...
Onnantól meg maradtak ezek, akik közül legfeljebb csak azokat lehet kiszűrni, akik vagy teljesen hülyék, vagy tehetségtelenek. (Néha persze betéved egy-egy naív, aki azt hiszi, lehet itt változtatni, de vagy túl sok komromisszumot vállal be és a rendszer lenyeli, vagy nem, de akkor kiköpi...)

morph on deer 2017.06.15. 14:26:48

@Xilit:
Kösz, mert már épp szemüveget akartam cserélni, - hátha amiatt látom másképp a dolgokat.
Így csak megtörölgetem :)

ZX 2017.06.15. 14:43:18

@konrada: Ja, a 41 évemmel biztos túl fiatal vagyok. Hahhahaha.

konrada 2017.06.15. 14:52:39

@ZX:
Az pont azt jelenti, hogy 1989-ben - mikor az a nevezetes táblacsere volt a Gesztenyéskertben - a kisautózás, meg bugyinélkülis zsebnaptárak cserélgetése lehetett a legfőbb gondod, nem pedig annak megfigyelése, milyen mélyen épült bele a rendszerbe a gulyáskommunizmus...

gigabursch 2017.06.15. 14:53:43

@Xilit:
A magyarság soha nem volt jó viszonyban a "baloldali" "értékekkel".

A magyarság alapvetően mindig is a hierarchia pártján állt.
Sosem érdekelte az, hogy mindenkinek van véleménye és vajon mi az...
Mindig is alá-fölé rendeltségi viszonyban létezett...
Mert az a szent rend. Nincs két ember, aki egyenlő lenne.

Ezt azonban csak azok a néprétegek nem tudták elfogadni, akik idevándoroltak és magukat egyenlősíteni akarták egy teljesen más társadalomban, de mindezt úgy, hogy közben a magyarságpt n+1-szer sárba gyalázták és igazában sose akartak beilleszkedni. Aki meg beilleszkedett volna, azt meg saját maguk kiközösítették. Ennyit a demokráciafelfogásukról...

Xilit 2017.06.15. 15:04:11

@konrada:

Akikkel jó ideje együtt blogolok - A Népszabadságtól jöttünk át - , már ismerik , hogyan gondolkodom a rendszerváltásról. Számomra a szocialisták akkor megszűntek létezni, amikor utódpártként megtagadták az MSZMP-t, hátat fordítottak Kádárnak, és ünneppé nyilvánítottak '56-ot. Aztán Horn a '94-es választásokra nagyon odalépett , és akkor elgyengülve a meghatottságtól - mégis csak ők a szocik -, rájuk szavaztam. Először és utoljára.
Én '14-ben, Deák Ferenc-i értékeket látva, Bajnai miniszterelnökségében bíztam, hát, ebből nem lett semmi. Nagy kár.

Xilit 2017.06.15. 15:05:32

@morph on deer:

:))

Felmerült bennem egy kérdés: Nem fsp köreiből?

ZX 2017.06.15. 15:07:33

@konrada: Hát ha neked 14-15 évesen az volt a legfőbb gondod... lelked rajta, csak akkor miért kommentgelgetsz itt hülyeségeket?

Xilit 2017.06.15. 15:12:55

@gigabursch:

Kíváncsian várom a dialógukat ZorróAszterrel a magyar nép baloldaliságát illetően.
Én a magyarokat sokkal inkább látom a jobboldalon, ugyanis a baloldalisághoz , vagy egyszerűen a humánus, demokratikus berendezkedéshez szükséges intellektussal, szerintem, nem bír, a kritikus többség, legalábbis.

" Ezt azonban csak azok a néprétegek nem tudták elfogadni, akik idevándoroltak és magukat egyenlősíteni akarták egy teljesen más társadalomban, de mindezt úgy, hogy közben a magyarságpt n+1-szer sárba gyalázták és igazában sose akartak beilleszkedni. "

Mondanál példákat?

gigabursch 2017.06.15. 15:17:17

@Xilit:
Kell mondani, vagy van magadtól ennyi intelligenciád???

Xilit 2017.06.15. 15:26:50

@gigabursch:

Feltettem egy kérdést, és kíváncsian várom a választ.

konrada 2017.06.15. 15:30:04

@ZX:
Jaj de jó lett volna, ha akkor még csak 14-15 éves vagyok!
...tán a cinizmusom is sokkal kisebb lenne, nem csak a korom...;))

...na nem vagyok nagyöreg, de nagyjából kortársa annak a generációnak, amely a két leginkább megosztó miniszterelnököt, meg a jelenleg legtöbbet szereplő pártelnököt adja.
Így én tudom, ők milyen csomagokkal indultak, mit tanultak meg abból a korszakból, ezért vagyok megértőbb...

...ja, hogy te a 41 éves ezelőtt 28 éve 14-15 éves voltál, erre céloztál. Akkor biztosan mással foglalkoztál már, de számtannal már akkor sem!;))

pettra01 2017.06.15. 15:31:32

@gigabursch: Van itt egy csinos kis ellentmondás, a magyar, aki olyan keresztény, hogy nem bír tőle szabadulni, ugyanakkor idegenkedik a baloldaliságtól. Ezt a kettőt összepasszítani nem kis feladat, lehet, hogy itt gyökerezik a "magyar átok", nem?

morph on deer 2017.06.15. 15:44:15

@Xilit:
Miután nem tudom mi az fsp, még az is lehet, hogy igen! Vagy ha mégsem, akkor valamelyikünket nyilván veszteség ért: vagy engem, vagy a köröket...

ZX 2017.06.15. 15:56:04

@konrada: jajj, ne majomkodjál már, pontosan érted hogy gondoltam. De akkor pontos számokat mondok, 90-ben a választásokkor 14 éves voltam (nem betöltött). Adj hozzá már 27-et baszki, az 41 (nem betöltött). De maga a rendszerváltódi nem 5 perc alatt zajlott ezt te is tudod, A 90-es választásokkal még nem volt a múlt végképp eltörölve. :P És igen, még ha nem is azon a szinten amin ma, de akkor már kezdett foglalkoztatni a politika.

Xilit 2017.06.15. 16:25:23

@morph on deer:

Föld. S. Péter.

Veszteség: talán is-is. :)

ZorróAszter 2017.06.15. 18:10:48

@pettra01:

Kedves Pettra!

Nem gondolkodunk. Se kérdést feltenni, se problémát felvetni képtelenek vagyunk önmagunktól. Csak azt szajkozzuk vissza, amit a kevenc balos, jobbos, libsi vagy náci médiánkban hallunk. Az meg mind német kézben van. Sőt ha megkapargatjuk, ugyanazoknak a kezében a teljes paletta, és úgy játszanak rajtunk, mint ördög az organán.

Mit lehet ez ellen tenni?

Dönteni a német tőkét és nem sirenkázni? Az se rossz, de jelenleg kivihetetlen.

Viszont lehet gondolkodni és nem szajkózni. Felismerni ezt a helyzetet. És ennek alapján direkt politikai nyumást kifejteni az MSZP-re (másoknak had ne én adjak recepteket).

Akinek nincs máshoz kedve, akkor azt szajkozni a papagájkórussal szemben, hogy az MSZP ne legyen moder liberális párt hanem legyen az, ami a neve: a bérből és fizetésből élők érdekeit képviselő párt.
Fogjon össze azokkal a szakszervezetekkel, akik erre hajlandóak. Mert hiszen ezeknek a szakszervezeteknek egy részét éppen sztájktörésre és az MSZP-ről való leválasztásra hozták létre.

Szóval ne azt szajkózzuk ami a német nagytőke érdeke, és ezért íratják-mondatják az általuk fizetett "baloldali" újságíróikkal, hanem gondoljuk egyszer végig, hogy mi is a mi érdekünk valójában, és ordítsuk azt.

És ne felejtsük: ugyanazok ültették a nyakunkra a FIDESZt, mint akik a cikkeket iratják Összefogásról meg Széthúzásról, meg CEU tüntetésről meg egyebekről.

ZorróAszter 2017.06.15. 18:19:30

@Bambano:

Legyen egy lap, amit nem engednek át a német nagytőkének, és akkor újságíró is lesz.

Ha nem,akkor írjanak bele a baloldali politikusok és a baloldali olvasók.

De hogy milyenek voltak ezek a "baloldali" lapok (pl. Népszabadság), arra nagyon jellemző, hogy nem Pettrát vagy Littlét tiltották ki rendszeresen, hanem engem. SZám szerint 110 szer :o)

Az viszont cseppet sem vicces, hogy az utolsó balos lap, a Népszava elliberalizálása éppen most folyik gőzerővel.

pettra01 2017.06.15. 18:34:28

@ZorróAszter: Valóban nagy szükség lenne a bérből és fizetésből élők pártjára, de a dolog ott sántít, hogy nyomást kellene gyakorolni az MSZP-re, hogy legyen az. Ha attól lesz olyan, hogy nyomást gyakorolunk rá, akkor a fene megeszi, és akkor jön a következő kérdés, hogy miért pont az MSZP-re gyakoroljunk nyomást? Ha csak ezen múlik, akkor bármelyik pártot a vágyainkhoz alakíthatjuk, mitől lesz kiválasztott az MSZP? Ami már elődpárt korában se a bérből és fizetésből élők érdekeit képviselte. Ezért vagyunk olyanok, mint az egyszeri lány, hogy várjuk a királyfit a fehér lovon, de hát az a helyzet, hogy álmaink pártja nem akar megszületni, vagy beérjük valamelyik liberális párttal, vagy megint megkapjuk a Fideszt, esetleg a Jobbikot. Ezt nem a német nagytőke diktálja, egyszerűen ez a magyar valóság.

ZorróAszter 2017.06.15. 19:52:02

@pettra01:

Kedves Pettra!

A nagy magyar valóságot a német nagytőke alakítja kb. 1988 óta. A többi gyarmattartónk, a hollandok, osztrákok, franciák úgy látszik rájuk bízták a dolgok intézését, szabadkezet adtak a németeknek.

Mindenki a német nagytőke zsebében van. A média és a politika teljes palettája.

Mindenkit korrumpálnak, csak azt lehet ellenük tenni, hogy a propagandájuk ellenében segítünk hatalomba egy dolgozókat képviselő pártot.

Persze nem lehetünk nagyon mohók, mert ha nagyon sértjük az érdekeiket, akkor a nyakunkba ültetik a nácikat. Ne feledje, hogy ez a nagytőkés generáció azoknak az unokái, akik Auschwitzban meg a Dorában meg egyéb helyeken dolgoztattak. És nem a szabóval.

Ha van kedve, néha nézze meg, hogy honnan ismerősek ezek a cégnevek, hogy Henckel-Krupp lift, vagy BASF vagy AGFA nemtudommi, ....... Például ez a két utóbbi milyen konzernből jött létre.

Ha szabad-a-gazda, megmondom. (A németek nem szeretik hallani ezt a cégnevet)

Miért pont az MSZP, és nem valamelyik FIDESZ által gründolt "baloldali" párt?

Mert a baloldali szavazók többsége már eddig is odakötődik, mert ennek a neve az, ami.

Mert itt a fidesz embereinek meg a lierálisoknak legalább álcázni kell magukat. És sajtótámogadással háttérbe szorítani a valódi balosokat.

Kinyírni nem nyírhatták ki őket, csak háttérbe szoríthatták, mert ellenkező esetben az egész párt megszűnt volna.

ZorróAszter 2017.06.15. 20:08:26

@gigabursch:
@Xilit:

Ki a jöttment és ki a magyar?

Nekem apai nagyapám echte német, a többi nagyszülőm echte magyar. Van ugyan egy szépapám, aki szlovák. Anyai üknagymamám apja. De neki is magyar a keresztneve, csak a családneve szlovákos magyar helyesírással. És ő egyedül lutheránus, mindenki más katolikus.

Így a cifrangos-kacifántos echte német nevem ellenére én genetikailag (másként is) magyarabb vagyok a túlnyomó többségnél.

De persze hogy tudom, hogy nem olyanokra gondolt mint én, vagy aki Kurvinyek Hümérről magyarosított Köröspathakhy Zalánra, hanem a zsidókra.

De tévednek. Ha a magyarok nem lennének alapvetően többségükben baloldaliak, akkor nem kellene ennyi rengeteg pénzt és energiát áldozni a baloldali sajtó megölésére, a közhangulat elterelésére, a kollaboráns politikusok és pártok létrehozására és fizetésére. a baloldaliak fondorlatos elmarására a politikától.

Ezek ugyanis drágák, és költségeik rontják Magyarország kifosztásának hatékonyságát.

Ezek puszira pedig nem költenek egy eurocentet sem.

Xilit 2017.06.15. 21:09:01

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, miért a kettős címzés?

Az egy dolog, hogy én nem látom azt a baloldali hajlamot a magyarokban, amit Ön, de a mondanivalójának a másik fele miért is vonatkozna rám? Eddig nem vettem zokon a kritikáit, de most megütött.

ZorróAszter 2017.06.15. 21:17:47

Kedves Nyírfa!

Csak annyiban hogy meg tetszett említeni a kommentjében.

"Eddig nem vettem zokon a kritikáit, de most megütött. "
Bocsánat, de nem volt kritika a kommentemben - Önre vonatkozó végképp nem.

ZorróAszter 2017.06.15. 21:20:39

Ja bocs. De. Az vehető kritikának, hogy Ön is téved, amikor más aspektusból de azt mondja, hogy a magyarok többsége nem baloldali.

pettra01 2017.06.16. 01:21:30

@ZorróAszter: Azért ne sajnálkozzunk már olyan nagyon a Népszava miatt, gyakorlatilag nem sokat számít, hogy van vagy nincs. A hajdani Népszava meg a hajdani Népszabadság a hajdani világban volt nagyon fontos, amikor nem volt ház, ahová ne járt volna valamilyen újság, sőt, a legtöbben több lapra is előfizettek, azt olvasták ebéd közben, azt olvasták a budin. Ma már alig vannak előfizetők, az interneten olvasnak, akik olvasnak, a többség meg a rádióból, tévéből tájékozódik. Az sokkal nagyobb baj, hogy a közszolgálati média így elkurvult, de még csak ötletem sincs, hogy mit lehetne ez ellen tenni. Akié a hatalom, azé a sajtó, és akié a sajtó, azé a hatalom. Oda-vissza egymást életben tartják, már csak abban lehet bízni, hogy túljátsszák a szerepüket és még azok is megcsömörlenek ettől az egész ganédombtól, akiknek nincsenek is igényeik.

Xilit 2017.06.16. 09:07:27

@ZorróAszter:

Több kommentemben is megemlítem, hol tréfálkozva utalva Önre, hol meg azért, mert érdekel a véleménye. De soha nem vonok össze senkit senkivel, ha a mondanivalóm nem egységesen szól a címzetteknek.
Kritizálni , azaz véleményt formálni bármiről és bárkiről természetes, bár sokszor csúszunk a személyeskedés határára.
A véleményterror azonban nem kenyerem.

ZorróAszter 2017.06.16. 20:22:55

@pettra01:

Kedves Pettra!

El tetszik bagatelizálni a baloldali lapok, médiák sorozatos megszűnését.

Holott ezek felvásárlása még félholtukban is drága mulatság. Úgyhogy aligha teszik sorozatban még lopott pénzből sem viccből.

Sokkal izgibb szép házakat, kocsikat venni rajta, vagy kurvahadsereget finanszírozni belőle a haveroknak. Esetleg a pártnak.

Számomra különösen gyanús a bejáratot folyamat. Vagyis hogy első lépésben elliberalizálják, vagyis megszállják a liberálisok. Aztán bár sunyin nem mondják ki, de az olvasok észreveszik, hogy a balos médiájuk liberálissá vált, és lassan de biztosan elmaradoznak. És aztán mikor már végleg elpárolgott minden olvasó a liberálisok kivételével, akkor szép csendben vagy szép hangosan felszámolják.

A Népszavánál az tűnt fel, hogy valamelyik új munkatársukról már úgy beszéltek mint liberális újságíróról, mintha bizony a Népszava mindigis liberális újság lett volna.

ZorróAszter 2017.06.16. 20:27:29

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Bocsánat. Nem gondoltam hogy ekkora bűnt követtem el ezzel.

Lehet hogy az tévesztett meg, hogy kedélyesen tetszett hozzá fordulni.

Ezért gondolhattam tudat alatt, hogy nem lehet baj hogyha egyszerre címzem mindkettőjükhöz a választ.

Máskor is tettem már ilyet.

És szerintem alkalmadtán más is.

disloc 2017.06.17. 12:22:30

Emberkék!
Itt siratjátok azokat a pártokat akik vagy akiknek a jogelődjeik egy diktatúrát üzemeltettek. Meg a médiumokat akik az agymosodát szolgáltatták hozzá.
Szerintem ez a baloldalotok legnagyobb baja.
Hogy bármiféle msz-el kezdődő párt a dolgozó népet képviselte? Ugyanmár..
Csak féltek hogy megint kicsit egyesek odab***nak és ez miatt visszacsorgattak némi jót a rabszolgáknak.
Fel kéne ébredni, meg kéne tagadni mident és mindenkit aki eddig benne volt a buliban és csinálni egy új baloldalt.
Ne vegyetek bele senkit se a fiaborját aki az előzőkben benne volt, de még baloldalnak se neveztétek.
Akkor talán...

2017.06.17. 15:07:01

@disloc: kicsi fideSSes agitátor! A csürhétek sokkal több kárt okoz az országnak és lakóinak, mint akár az mszp, akár az elődpártotok, a gengszterváltás előtti mszmp. Ez neked persze nem tűnik fel.

ZorróAszter 2017.06.17. 16:39:32

@disloc:

Magyarországon nem csak a baloldalnak van múltja, a jobboldalnak is.

Például hogy két világháborúba ugratta be az országot önös anyagi érdekből összesen többmillió magyar halottal.

Ha egy baloldali párt nem képviseli a dolgozók érdekeit, akkor a jobboldali pártok se képviselnek magyar érdekeket.

Hiába tűznek ki káposztányi kokárdákat.

disloc 2017.06.17. 18:56:08

@hullajelölt88: ezt most honnan gondolod joember?
Elmondtam a velemenyemet. Talan nem szabad?

disloc 2017.06.17. 19:00:16

@ZorróAszter: Nem mondtam hogy a jobboldal az hudejo. Az nem mentseg, hogy a masik is olyan ... mint en.
De azert gondolkozz el azon, hogy a jelenkori politikai eletben van-e olyan nem baloldali part, aminek a jogelodje diktaturat uzemeltetett.
Pont arra akartam felhivni az igen tisztelt baloldali erzelmu honfitarsaim figyelmet, hogy szedjek mar ki a gyongyeiket a sarbol.

2017.06.17. 19:43:02

@disloc: de, szabad. Csak a véleményed pontosan olyan, amilyen egy fideSStrolltól várható.

ZorróAszter 2017.06.17. 19:45:18

@disloc:

Én meg éppen azt szerettem volna mondani, hogy minden politikai párt valamilyen politikai pártnak az örököse. A Jobbik se vállalja be nyiltan, hogy a Nyilaspárt örököse, pedig az.

Azonkívül a Magyarország se demokratikusan, a magyar nép akaratából lépett be két világháborúba.

Konkrétan azok szokták a baloldalnál szorgalmazni a gyökerekkel való szakítást, akik elsősorban az akarják, hogy a baloldal a liberalizmust jelentse, persze úgy hogy a baloldali szavazók szavazzanak a liberálisokra.

Azonban a liberálisok is hagytak milliós hullahegyeket maguk után. Tisza Pista is liberális volt. Nemzetközileg meg a gyarmatosítást és a hozzá kapcsolódó finomságokat liberálisok vezényelték le.
Például a századforduló környékén Indiában több hullámban 30 millió ember halt éhen "a piac majd mindent megold" miatt. Például Belga Kongóban a gumiláz miatt rövid idő alatt a lakosság fele, 10 millió ember halt meg. Hogy az észak, közép és dél-amerikaiindiánok irtásáról most ne beszéljünk.

disloc 2017.06.17. 19:59:49

@hullajelölt88: Kerlek ne nacizz le. Nem adtam ra indokot.
A velemenyemet a baloldali diktaturakrol azokra a papirokra alapozom, amit a fiokomban orzok a baloldal es a felmenoim viszonyarol.

disloc 2017.06.17. 20:14:16

@hullajelölt88: Amugy hidd el barátom, hogy a baloldalinak tartott értékeket nagyon sok , magát jobboldaliként meghatározó ember fontosnak tartja. Sőt ad abszurdum a baloldali és a jobboldali értékek ugyanazok. Az hogy ki bal és ki jobb, az attól függ, hogy a felmenőket magukat bal v. jobboldalinak valló gazemberek nyomorították. Ha az értékek alapján határoznád meg a politikai hovatartozásod, akkor gondolom te is a joszandékú rendes emberek pártját gyarapítanád, nem?

disloc 2017.06.17. 20:17:32

@ZorróAszter: Igen, ez igaz. En csak azt akartam mondani, hogy a konkrét jogutód státusz egy komoly teher a baloldal egy jelentos reszet kepviselő párton... Sokkal kézzelfoghatóbb mint egy szellemi örökös címke.

2017.06.17. 23:09:11

@disloc: nem, nagyon nem ugyanazok. Magyarországon balosnak legfeljebb a félhülye Thürmeréket lehetett nevezni, a többi csak mihez képest volt bal. Szerintem te kevered a szezont a faszommal, a baloldalt meg a fideSS-jobbik ellenesekkel.

ZorróAszter 2017.06.18. 07:04:18

@disloc:

Szerintem itt mindenki tudja, hogy az MSZP nem az MSZMP vagyon miatt lett jogutód, mert az világos volt, hogy nem tarthatja meg, hanem azért, hogy megszűnjön a kommunista párt, és ami utána megalakul, az olyan legyen, mint a Thürmeréké.

Lehát az MSZP ennyiben és ezért lett jogutód.
Kevésbé az MSZMP-jé, mint mondjuk a FIDESZ a Gömbös-féle Nemzeti Egység Pártnak vagy Vonáék Szálasiéknak.

25 év után lézeng még a hátsó sorban néhány öreg MSZMP-s. Arányában nem tööbb, mint mondjuk a FISESZben.

Nekünk, nagyszüleimnek, szüleimnek nem volt különösebb bajunk se Horthy, se Rákosi, se Kádár alatt. Nagy karriert se futott be senki semmikor. Nem ezért baloldali vagy jobboldali az ember. Én személyesen akkor is baloldali lennék, ha komoly sérelem érte volna a családomat Kádár alatt.

Nem az az igazság ami az érdekünk, hanem az, ami megfelel, megfelelni látszik a valóságnak.

Bármilyen sokan teszik, hiszik is ezt fordítva.

pettra01 2017.06.18. 17:43:26

@ZorróAszter: Az anyai nagyapám nagy baloldali volt, bár nem kommunistának, hanem inkább szocdemnek tartotta magát, de nagyon várta annak idején a szovjet csapatokat, aztán '45-ben, amikor meghirdették, hogy minden férfi jelentkezzen valami igazolásra, telve bizalommal elment, aztán el is vitték a többiekkel együtt. Hiába nem volt náci, abban a helyzetben nem volt lehetőség bárminek a tisztázására, és végül ő áldozatul is esett, el se jutott a malenykij robotra, mert Temesvárnál meghalt vérhasban. Ha anyám ezek után ennek függvényében politizált volna, azt is meg lehetett volna érteni, de ő képest volt ezt feldolgozni és nem névleges párttag volt, hanem meggyőződéses baloldali. Szóval nem jó, ha bárki az ősök jó vagy rossz tapasztalatai alapján éli az életét, ez már ugyanaz lényegében, mint amikor általánosítok, hogy minden cigány, minden fekete, minden fehér, minden zsidó ilyen vagy olyan.

ZorróAszter 2017.06.19. 23:57:34

@pettra01:

Igen, de remélem azt tetszett látni, hogy nagyjából én is ezt mondtam.

pettra01 2017.06.20. 01:51:14

@ZorróAszter: Bocsánat, a címzés kissé félrement :)
süti beállítások módosítása