Csak mondom

Csak mondom

Offshore

2017. május 06. - pettra01

Kissé lecsillapodott már a letelepedési kötvények körüli vihar. Elvileg már leállították, persze ez nem biztos, mert vannak olyan hírek, amelyek szerint még mindig működik a nagy üzlet, nem sikerült még beletekinteni a nyilvántartásba, az illetékesek valamiért nem örülnek, ha ezt a pártok vagy a sajtó feszegeti. Ki tudja, mi minden fog még kiderülni ennek kapcsán. Rengeteg tisztázni való van, forszírozzák is minden irányból, ami nekem ebből az egészből hiányzik, az az, hogy az offshore-cégek szerepe ebben az egész bizniszben szinte szóba se kerül. Nem az, hogy kinek a kapcsolatai, hanem az, hogyan lehetséges, hogy ebben egyáltalán részt vehettek offshore-cégek. Mikor lesz már arra legalább törvényjavaslat, hogy erre ne legyen egyáltalán lehetőség? 

A nemzeti érdekekről egyfolytában papolnak, ehhez képest ebben a kérdésben például ez föl se merül? Ennek pedig magától értetődőnek kellene lennie, ez éppen olyan ellentmondás, mintha mondjuk a belügyminiszter egy másik országban lakna, mert ott jobb a közbiztonság. Ha ezt törvény nem tiltja, az helytelen, mert bár ennek természetesnek kellene lennie, láthatóan mégsem az.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr3712485591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2017.05.06. 17:42:26

Kedves Pettra!

Például a menekülthullámot oly pazarul használja ki a FIDESZ a napipolitikai érdekei szerint, hogy bennem még az is felmerült, nem csurran-cseppen-e hálából némi kis készpénz az Iszlám Államnak is ezeken a cégeken keresztül?

:o)

ZorróAszter 2017.05.06. 17:44:03

Például megboldogult Faraon úrnak mi volt a szerepe ebben a kis biznyákban?

Ő is híres volt arról, hogy nem mindig a Vörös Félholdat támogatta milliókkal.

:o)

pettra01 2017.05.06. 18:04:22

@ZorróAszter: Úgy általában véve nagyon sok sötét folt van itt, csak a leginkább szem előtt lévőt mondtam, Nem is tudom, mivel indokolhatták meg az offshore-cégek szerepét, mindenhol vannak külképviseleteink például. Ezzel az erővel az államkasszát is tarthatnánk Svájcban, mert ott jobb helyen van a pénz.
Azt már valószínűleg sose fogjuk megtudni, mi volt a varázsa Pharaonnak, tény, hogy tudott az ember élni és jókor tudott meghalni is.

ZorróAszter 2017.05.06. 18:11:26

Nekem van egy olyan gyanúm, hogy ezeknek a letelepedési kötvényt forgalmazó offshore cígek összes bevétele eltörpül a gázközvetítő offshore cégéhez képest.

Arról mégsűrűbbkuss van a TELJES sajtóban.

pettra01 2017.05.06. 18:34:15

@ZorróAszter: Én nem értek ezekhez a dolgokhoz, meg igazából nem is figyelem, csak most a telepedési kötvények kapcsán kerültek fénybe ezek az üzelmek, de ha azt mondja, hogy tele vagyunk offshore-cégekkel, nem lep meg túlságosan. De hogy állami érdekeltségeket offshore-cégekhez játszanak ki, hát nem tudom, lehet, hogy más országokban ez mindennapos, attól még szerintem botrány.

pettra01 2017.05.06. 18:40:11

@ZorróAszter: Ezt írják az offshore-cégek lényegéről:
minimális adminisztrációs és bürokratikus követelménynek kell megfelelniük,
nincs, vagy minimális a nyilvántartási és beszámolási kötelezettség az országa szerint illetékes adóhatóság felé,
a tulajdonosok és a vezeto tisztségviselok adatai nem nyilvánosak.
Ezek mellett magától értetődő kellene, hogy legyen, hogy az állam - normális állam - nem örül ennek a lehetőségnek, az meg főleg, hogy saját maga nem vesz részt benne.

CsipkeRózsa 2017.05.06. 19:21:39

@ZorróAszter:

Én is az ilyen állami offshore-ozásra gondoltam, talán ott megy el a legnagyobb pénz, és főleg többe kerül nekünk ez a rezsicsökkentés is.

Xilit 2017.05.06. 19:43:10

Amíg adóparadicsomok léteznek, és bárhol is lehetővé teszik a pénzmosást, addig olyanok is lesznek, akik kapva kapnak a tálcán kínált módozatok után. Merthogy az alkalom szüli a tolvajt.
Hogy a letelepedési kötvénnyel hány, nemzetbiztonsági szempontból az Unióra veszélyt jelentő alak jelent meg az országban, azt talán már Rogán sem tudja. Az Európai Parlament illetékes vezetői vajon monitorozzák ezeket az ügyeket?
Nem véletlenül kérdezem, ugyanis ezt ma de. olvastam:

444.hu/2017/05/06/allitsd-le-magad-ennyi-volt-a-kulugyminiszterium-valasza-a-diplomatanak-aki-jelezte-hogy-teljesen-vedtelen-az-uzbeg-nagykovetseg

A gázprojektben nem (sem) látok tisztán, úgy emlékszem Gyurcsány is üzletelni akart az oroszokkal, amit az Unió vezetői nem néztek jó szemmel. Aztán el is veszítettem a fonalat.
A Pharaon család pedig önmagában riasztást igényelne, de Ti hallotok valamit? Mert én nem.

littke 2017.05.06. 19:58:29

Nemigen értem hol itt a probléma?
Nagyon gazdag embereket egy országnak érdemes befogadnia, pénzt hoznak magukkal.
Kanadába ha egy millió dollárral jösz és megigéred hogy itt azt befekteted, soron kívül jöhetsz.
Gondolom a magyar helyzet hasonló. Ez mindig is volt, pl Svájcban is.
Miért kellene ezt megszüntetni???

ZorróAszter 2017.05.06. 21:04:53

@littke:

Azt, hogy fidesz által alapított offshore cégeken keresztül lopják ki a pénzt, és aztán kitudjakikkel kitudjamire használják fel a lopott pénzt.

Mert mint mondtam, annyira jól jött a fidesznek a menekülthullám, hogy talán hálából az Iszlám Államnak vagy az al-Kaidának is csurranhat-cseppenhet belőle.

ZorróAszter 2017.05.06. 21:09:42

@pettra01:

Igen, itt az a nóvum, hogy az állam maga közösködik közvetlenül a gyanús hátterű offshore cégekkel.

Máshol ha ilyen van, azt titkolni szokták, nem kirakatba tenni pláne nem törvényesíteni.

ZorróAszter 2017.05.06. 21:14:37

@CsipkeRózsa:

Ezek gyakorlatilag átfuttatják magukon a pénzt adott százalékot levéve.

Annyit tesznek, hogy kiadnak egy számlát és elutalják a pénzt, amiről levették a hasznot.

Azt, hogy aztán kinek mennyit fizessenek belőle, azt mások döntik el.

littke 2017.05.06. 22:09:49

@ZorróAszter:
Mint mondottam gazdag embereket befogadni bevett szokás, a befogadó oszágnak ebből haszna van. Ön automatikusan lopást és off shore-t kever ide, ami más kérdés és ide nem tartozik.
Keveri a szezont a fazonnal.....
tehát mégegyszer, a gazdak kinai biztonsági okbol akar egy magyar állampolgárságot. Ennek ára hogy egy millió dolcsit vagy valamennyit MO-n beinvesztáljon. Ez jó az országnak.

pettra01 2017.05.06. 22:34:10

@littke: Hát mintha itt kicsit nagyon másról lenne szó. A letelepedési kötvény lényegében egy kölcsön az államnak, amit kamatostól visszakap, ha megvan a kötvény, onnantól kezdve egy garast se kell neki befektetni. Ha valaki itt beruházni akar, nem hinném, hogy nem állnának szóba vele, csak ha előbb szerez letelepedési engedélyt, és ez az engedély az egész unióra szól, szóval ebben az esetben csak a kapu szerepét töltjük be, de a problémának ez csupán egy része. De hogy az állam jóvá hagy ilyen tranzakciókat, amelyből mindenképpen vesztesként kerül ki, ennek csak egy oka lehet, hogy egyes résztvevők viszont nagyon is jól járnak. Hogy az állam rovására, az más kérdés?

pettra01 2017.05.06. 22:46:47

Más: Az előbb volt szerencsém a TV2 Tények túláradó riportjához, amely arról számol be, hogy Orbán Viktor meglátogatta Nagygécén, a legkisebb magyar faluban Bözsi nénit. Hát láttam már sok gusztustalanságot, de ez elvitte nálam a nagydíjat. Túl azon, hogy nem hiszem el, hogy így él egy elhagyatott faluban (összesen hatan laknak benne) egy öregasszony, de az a duma, amit közben levág ez a majom, és még ő teszi közzé, hát megáll az ész. Emeltem nyugdíjat, idén is emelek, tavaly küldtem utalványt is, és így tovább. Na de itt az élmény, tessék!
888.hu/article-ennel-menobb-videot-ma-biztos-nem-lattal-orbanrol?source=hirstart

pettra01 2017.05.06. 22:48:06

Helyesbítek, a TV2 csak felhasználta, Orbán készíttette...

littke 2017.05.06. 23:19:57

@pettra01:
Erre gondolok:
hu.wikipedia.org/wiki/Leteleped%C3%A9si_%C3%A1llamk%C3%B6tv%C3%A9ny

Kötvény vagy befektetés, persze hogy az illető visszakapja a pénzét, kötvény esetében ez garantálva is van, befektetés esetében pedig vszeg azért, mert a vállalkozás sikeres lesz. Ha a vállakozások többsége nem lenne sikeres, emberek pénzüket nem fektetnék be, csak kötvénykbe.

pettra01 2017.05.06. 23:59:53

@littke: Vállalkozás esetén kockáztat, és szerencsés esetben az ország hasznára is válik, amit tesz. De ha kötvénybe fektet be, ráadásul nem is tőlünk veszi közvetlenül, nem is magyar cégtől, visszafizetjük a befektetését és a kamatot, a jutalék pedig, ami nem is kevés, offshore cégekhez kerül. Hol van ebben az üzlet? Hogy Rogánnak és a haverjainak hol van, az világos, de az országnak?

osszian 2017.05.07. 00:09:08

Little szokása szerint értetlenkedik.
A letelepedési kötvényt 5 %-os kamatra fizeti be a letelepülő, aki hozhatja a retyerutyáját.
Nem kell neki sem itt lakni, sem beruházni - semmit se kell - 5 év múlva visszakapja a befektetett 300 ezer euróját a kamattal - az adófizetők pénzéből.
Ugyanakkor különféle, merőben felesleges ügyvédi irodákon és offshore cégeken keresztül megy a kötvényeladás, a kamatot is ezek kapják (az 5%-ot), és amikre semmi szükség nincs, hiszen a kötvények értékesítésére van megfelelő apparátus.
Az offshorr cégek és a bpesti, Rogán közeli ügyvédi irodák milliárdokat szakítanak le a semmiért.
Fizetni én fogok.
Úgyhogy ne mondd, hogy ez jó az országnak, mert csak a mutyisoknak a jó - egyébként a delikvensek mennek tovább az Unióba, direkt emiatt kell nekik ez a lehetőség, mint ugródeszka.
Tehát jól jár a kínai és a többi, akiknek reménye se lehetne mondjuk Párizsba keresni valamit, de így mehet a famíliájával, jól járnak az ügyvédi irodák, az offshore cégek, akik kitalálták (Rogán, Habony és társaik), az ország rosszul jár, mert rossz lesz visszafizetni - és az adófizető pláne, mert ő aztán semmi hasznát nem látta ennek a rablóbulinak

osszian 2017.05.07. 00:10:54

Sziasztok!
Nem tudtam belépni, mert erőnek erejével egy másik email címmel akartam, és nem értem fel ésszel, miért nem sikerül.
Ma éjszaka villant fel a körte a fejemben.
Eztán jövök!

osszian 2017.05.07. 00:15:37

@pettra01:
Nem bírtam végignézni.
Nem, akárhogy biztattam magam, hogy ennyit kibírok. Nem ment.
De azt tudom, hogy Gyurcsányt szidták, mert elvette a 13. havi nyugdíjat...:-D
Szerintem ezt a beszédes kis nénit betanították, mit kell mondani.
Szégyenletes volt, a néző szégyenkezett és feszengett.
Nagyon csúsznak minden tekintetben. a kommunikációjuk, a hülyénél hülyébb plakátok és konzultációs kérdések, a bornírtság sír le minden megmozdulásukból.

pettra01 2017.05.07. 00:23:00

@osszian: Bözsi néninek még a befőttjei is hamisak voltak szerintem, a zuhanyfülke meg az angol wc remélhetőleg az övé marad. Ez már tényleg Rákosi búzamezős képeit idézi, és hogy mennyire elmeháborodott ez az ember, közzé is teszi, dicsekszik vele. Az a képaláírás meg, hogy nemzeti konzultáció Bözsi nénivel, az mindent visz.

ZorróAszter 2017.05.07. 12:37:33

@littke:

Kedvews Little!

Itt Ön most megint olyan tényeket próbál tagadni, amiket a fidesz kormány SEM tagad. Csupán tereli róla a figyelmet. Főleg a hívei figyelmét:
1. Hogy a kötvények kamata jóval a piaci kamatok felett van
2. Hogy a magyar állam offshore cégeken keresztül forgalmazza a kötvényeket
3. Hogy a tranzakció az államnak veszteséges, és csak az offshore cégek profitálnak belőle
4. Hogy ezek fideszes cégek

ZorróAszter 2017.05.07. 12:40:52

Ha ez nem rablás, akkor ezentúl a viszkist is nevezzük ezután mecénásnak vagy adományozónak rabló helyett.
süti beállítások módosítása