Csak mondom

Csak mondom

Kerül, amibe kerül

2017. március 24. - pettra01

Itt tényleg minden nap történik valami elképesztő. Ma hallottam, hogy a vizes vb megnyitóünnepsége olyan parádés lesz, hogy közel s távol mindenkinek tátva marad a szája. A ceremónia fénypontja lesz a Rolling Stones fellépése. 

Azt eddig is tudtuk, hogy itt a döntéshozók meg vannak kergülve, na de ennyire? Képesek megvenni a világ legdrágább zenekarát csak azért, hogy mutassák kifelé, mi aztán megadjuk a módját. Mint az egyszeri család, akik fényes lakodalmat csapnak a lányuknak, aztán tökmagon élnek a murit követő tíz évben. Ráadásul ez nem is egy koncert, egy megnyitó nem szólhat arról, hogy Mick Jagger egy órán keresztül előadja mondjuk a fehérvári huszárokat, ha el is jönnek (még tippelni se merek, hogy mennyiért), egyet villantanak és már mennek is tovább. Persze nyilván a hírtől megvadulnak a rajongók és töméntelen sok ember be akar menni a megnyitóra, jó kis képes beszámolók készülhetnek majd, hogy milyen rengeteg sokakat vonz a rendezvény. 

Közben azt is ma hallottam, hogy valamiért beszakadt a frissen elkészült uszodacsodának az alja. Részleteket sajnos nem tudok, hogy csak néhány csempe vált le valahonnan, vagy az egész medencének kiesett a feneke, a napokban biztosan kiderül, hát mondjuk egy ilyen méregdrága medence esetében az se túl bizalomgerjesztő, ha máris potyognak a csempék, ha viszont ennél súlyosabb az eset, félő, hogy az esetleges résztvevők inkább lemondanak az idei vb-n megszerezhető dicsőségről, mert az azért nem igazán vonzó, hogy miközben tempóznak majd a győzelemért, egyszer csak eltűnik alóluk a víz. Most építi az ugrótornyot egy Tiborcz-közeli cég, csak nehogy összedőljön, mert ha egy ilyen malőr becsúszik, azon még a Rolling Stones se tud segíteni. 

A nagyzási hóbort már mindennapossá vált. Épp Nyírfa említette a minap a leendő magyar űrközpontot, az is tenger sok pénzbe fog kerülni, nem igazán értem, hogy miért, mert a mi űrhajózási relikviáink vígan elférnének egy múzeum egyik helyiségének a sarkában, még saját űrhajónk se volt soha, bár lehet, hogy azért kerül majd több milliárdba, mert veszünk hozzá űrhajót is. Állítólag ez is része a vidék felzárkóztatásának, mert ettől tódulni fognak a látogatók Gyulaházára, az ipar is fellendül (milyen iparra gondolhatnak? lesz űrhajógyár netán?). 

És csak záporoznak az újabb és újabb ötletek, amelyek igazából nem is újak, mert például az üveghidat, ami Kínában valami szörnyű magas hegyen épült és valóban rengeteg látogatót vonz, azt se mi találtuk ki. A honi zseni csak azt találta ki, hogy mi is csináljunk egyet, méghozzá Salgótarjánban, ott úgysincs semmi, üveggyáruk meg van, hát akkor legyen ott egy üveghíd. A magyarázat ismerős: felzárkózik a környék, megnő az idegenforgalom, stb. 

Alig várom a holnapot, vajon milyen újabb nagyszerű dolgot eszelnek ki nekünk? Mert hogy az ötletgyár nem pihen, az nem kétséges. Kár, hogy ezt a sok marhaságot mind nekünk kell fizetni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr512365979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2017.03.24. 10:26:41

Mindeközben eldugult kórházi vécékben rohad a szar, kifőzik az egyszer használatos fecskendőket és műtéti eszközöket, az operáló orvos fejére hullik a vakolat.....bűzlik az egészségügy, már olyan a kórházak állapota, mint Semmelweis idejében, amíg rá nem jött , hogy tisztasággal, fertőtlenítéssel elkerülhetőek a szülés utáni elhalálozások.
A fidesz mindent elad, ami a családi ezüstből megmaradt, csak a most érdekli őket, csak saját maguk, hinni nem akartam a szememnek, amikor olvastam, hogy tárgyalnak a Rolling Stones-sal .
Tegnap az Egyenesben azt mondta Egonnak Stumpf András, hogy az a néhány pillanat, amit a világ láthat Budapestből , minden pénzt megér. Mert a Rollingra tuti, hogy majd idekapcsolnak.
Egyelőre a CNN jelezte, hogy esetleg halandóak rá, feltéve, hogy a magyar állam fizet nekik ezért.

Biztosan Kósa ötlete volt, ő a nagy rajongójuk, hát most nem kéne sehová sem elutaznia, hogy hallhassa őket, ráadásul lehetne velük szelfizni, és az egész világ láthatná, hogy Budapesten Kósa Lali és M. Jagger széles mosollyal köszönti a felkelő napot.
Ehhez persze Semjénnek is lesz egy-két szava, mert szerinti meg a Rolling maga a patás , de lehet, hogy ez a birkózó eszmeisége, aki nem vedel sört olyan pohárból, amelyen ott éktelenkedik egy veres csillag. :)

Ezt olvastad? index.hu/sport/kuzdosport/2017/03/18/cegled_kozep-
magyarorszagi_judo_kozpont_botrany/

Nem ez ez egyedüli , Te is írtad a Duna Aréna - itt már minden aréna, lassan militarib

Xilit 2017.03.24. 10:37:53

hát ezt elküldtem, szóval, lassan militaryba öltözik az ország, ez lesz az új zászlónk , címerünk, tapétánk és zoknink védjegye, de vissza a Dagályhoz, én az auláról készült fotót láttam, ahol lyuk tátong a padlózaton, totál balesetveszélyes, és állítólag nem az egyetlen hiba, ami az átadás óta felszínre került.

De botrány van az új lovarda körül is: nepszava.hu/cikk/1124279-botrany-meszaros-lovardaja-korul---botka-veget-vet-a-lopasoknak

De beszélhetünk a lezárt szánkódombról, amit vidéken iszonyatos pénzekért " építettek", de hiába fedte be a hó, senkit nem engedtek be, vagy a horribilis pénzeket felzabáló kalandpark vagy mi a csoda, ami szintén használhatatlan, alig húztak fel valamit, ám az életveszélyes.

És ezek akartak-akarnak olimpiát rendezni. Van Isten, hogy jött a Momentum, és leállította a további pénznyelőt.
Tényleg azért kell drukkolni, hogy nehogy katasztrófa történjen a vb-n, ahogy ezek dolgoznak, sajnos, bármi, bármikor megtörténhet.

ZorróAszter 2017.03.24. 15:16:41

Úgy tudom, kicsi a lyuk, de megmutat egy problémát. Hogy épül ez a sok felesleges vagy nem felesleges, csak Mekk Elek típusú cimborákkal építtetett vacak.

És iszonyú pénzekbe fog kerülni mondjuk egy vacakul megépített, az élettartamánál hamarabb tönkremenő autópálya. Vagy majd a stadionok a helyi önkormányzatoknak.

Vagyis nemcsakhogy az utolsó lehetőséget szalasztottuk el a legalább részleges felzárkózásunkra, hanem hosszútávra megalapozzuk és bebetonozzuk a nyomorunkat ezekkel.

pettra01 2017.03.24. 15:35:03

@Xilit: Agyrém, amit ezek művelnek. Ki kellene már találniuk, hogyan lehet csak úgy simán ellopni a pénzt, mindenféle álberuházások nélkül, jobban járnánk, ha egyszerűen elosztogatnák a lóvét és nem csinálnának semmit. A Várban is egyre dagad a botrány, már több építész is felállt a bizottságból, mert akkora ökörségek történnek, amit már jó pénzért is lehetetlen felvállalniuk. Lesz népszavazás a Liget Projekttel kapcsolatban, hát bízom benne, hogy azt is legalább mérsékelni tudják, ha megakadályozni nem is. Ki kellett volna jelölni egy elhagyatott területet, arra kiírni, hogy Fidesz-park, aztán ott művészkedhetnének, de úgy általában az életünket békén hagynák. Ezt a hatvani hidat még nem is láttam, itt is mennyire nyilvánvaló, hogy csak arra ment ki az egész, hogy minél többet lehessen kiszámlázni. A múltkor olvastam valahol egy vitát, egy lelkes fideszes hőbörgött, hogy micsoda gusztustalan támadások mennek itt, hát mondjanak csak egy példát, hogy amit Mészáros cége épített, az nem volt tökéletes. Tényleg nem értem, ezek nem látnak a szemüktől? Ha tényleg megcsinálják az atomerőművet, az már a vég, akkor már igazán el kell költözni valami más földrészre innen.

pettra01 2017.03.24. 15:43:33

@ZorróAszter: Ha belegondolunk, hasznos dolgokra is lehetett volna fordítani ezt a borzasztó mennyiségű pénzt, egyre inkább Patyomkin-ország leszünk, a kirakatot telerakják látványos baromságokkal, a boltban meg sötét üresség, kongó raktár, patkányok és csótányok hada. És mégse csapkodjuk agyon ezt a kártékony bandát.

pettra01 2017.03.24. 16:12:36

@Xilit: Most sikerült megtalálnom a ceglédi judoközpontot, rettenetes. Erre nincs mentség, ezt nemcsak kifizetni nem lett volna szabad, de még megtéríttettni a bontási költségeket is azzal a céggel, amelyik építőipari vállalkozásnak meri magát nevezni. Ez már több mint szégyen, aki ilyen munkát ki merészel adni a kezéből, az már kontár a javából, sürgősen el kellene kergetni még az építőipar környékéről is. Hogyan lehetséges, hogy nem süllyed el szégyenében nemcsak az, aki építette, de aki átvette és dicsekszik vele, az is?

ZorróAszter 2017.03.24. 16:54:45

@pettra01:

Az eddig bejött minimum 40 milliárd eurót a nagy ellátó rendszerek korszerűsítésére, a szegénység enyhítésére, felzárkóztatásra, a fejlődést segítő infrastruktúrára kellett volna költeni.

Ez elszalasztott lehetőség. Többet ilyen nem lesz.

Nem kéne egyszer végre elgondolkodni azon, hogy ez hogyan lehetséges?

Nem úgy, hogy a sajtó, a baloldali sajtó is összejátszik velük valójában?

Hisz az emberek túlnyomó többsége csak azon háborodik fel, amire a kedvenc sajtója azt mondja, ez felháborító. És pontosa annyira háborodik fel, amennyire mondják neki, hogy fel kell.

pettra01 2017.03.24. 17:22:34

@ZorróAszter: Figyelemfelhívás van, csak az emberek már teljesen belefásultak, mert azt látják, hogy semminek sincs következménye. Most a 4-es metróra irányítja hatalom a figyelmet, hogy az mekkora nagy disznóság, hogy ott mennyi pénzt eltüntettek. Nem azt mondom, hogy nincs benne igazság, mert nyilván ott is voltak gazemberek szép számmal, de azért tegyük hozzá, hogy egy metrót megépíteni, alagutat furkálni, az állomásokat kialakítani valamivel nagyobb feladat, mint egy meglévő felújítása. Nem mentegetni akarom az előző kormányt, de szerintem amellett, hogy biztosan volt ott is túlszámlázás bőven, de annak a sok milliárdnak, amiről beszélnek, a többségét nem ellopták, hanem inkább a rossz szervezésnek esett áldozatul. Meg szabálytalanságokat emlegetnek, mintha most nem lennének szabálytalanságok. Most például mi is van az új metrószerelvénnyel? Egy napig ment, aztán szépen eltűnt, semmit se hallani róla. Meg valamit rebesgettek az esztergomi MÁV-vonalon egy alagútról, amit felújítottak, csak éppen nem fér bele a vonat? Azzal mi van?
Szóval az ember már úgy érzi, hogy teljesen hiábavaló a felháborodás, azt csinálnak, amit akarnak.

Xilit 2017.03.24. 18:47:08

@pettra01:

Nem fér az alagútba a vonat? :)))) Csupa móka és kacagás az élet, ennyi idiótát egy rakáson még nem látott a világ. Emlékeztek fsp Hungária Elmegyógyintézet című írására?
Túl lett teljesítve.

Tarlós asszonygya a sátán keze van a felújított metrókocsik sorozatos lerobbanásában. Normális?
Semjén és a rezsibirkózó is bőszen ördögözik, érdekes, hogy ilyenkor nem néznek magukra. Pedig látnák.

pettra01 2017.03.25. 01:21:09

@Xilit: Ma minden Lázár sörbajnoksági küzdelmével volt tele. Elvitte magával a fél vásárhelyi testületet, és harci beszédeket mondott, hogy ő a miniszterelnök úr megbízásából érkezett, hogy megtudakolja, miben lehetnénk a manufaktúra segítségére. Ezek után remélhető, hogy adunk nekik vagy egymilliárdot, vagy megvesszük a holland részt - és ebből is lesz egy törvényjavaslat, hogy támogatni fogjuk a magyar kézműves söröket, ezért megduplázzák azt a mennyiséget, ami után csak fele jövedéki adót kell la gyártónak fizetni. Valami zavaros baromságot is előadott, hogy a kormánynak a szívügye a magyar vállalkozások felvirágoztatása, mert ugye van a nemzetgazdaság, de minekünk nem olyan van, hanem nemzeti gazdaságunk, amibe beletartoznak az elcsatolt területeken szorgoskodó magyarok is. Ez nekem nagyon nem világos, mert ha az összes magyarok ebbe így beletartoznak, akkor Soros is beletartozik például, és akkor őt miért nem szeretjük? És vajon a nemzeti gazdaság felvirágzása miképpen hat a GDP-re?
Ez a magyar valóság direkt jó hatással van a fogyókúrázókra, mert nekem például lassan már egyáltalán nem lesz étvágyam...

Xilit 2017.03.25. 08:35:37

@pettra01:

A 444-en jelent meg egy jó kis cikk a sör-ügyről. Semmi más oka nincs a szerző szerint ennek a röhejes, átlátszó, iszonyatosan túlerőltetett hajcihőnek, mint a szavazatszerzés. Tökéletesen beleillik a folyamatosan kampányoló fidesz-retorikába és - etikába.

Hát ezért nagyon fontos visszavonni a határon túliak szavazati jogát. Sem velünk, anyaországiakkal szemben nem tisztességes, sem őket nem nem szabad eszközül használni.

Románia helyében úgy kirúgnám ezt a Lázár-bandát az országom területéről, hogy a lábuk se érje a földet. Amit művel a magyar kormány, az a totális beleavatkozás a szomszéd állam belügyeibe.

Ja: Semjén-parazita azt latolgatja, hogyan lehetne könnyíteni a levélbeni szavazásukon.
Most már egyenesen kíváncsi vagyok, mikor fog ostort a kezébe valaki.

Tegnap este tök normálisan beszélt Szanyi az Egyenesben, elég sok mindent elmondott arról, mi várható '20 után. Úgy tűnik, tovább nem is tervez az O. banda, addig akarják kiüríteni az államkasszát.

Xilit 2017.03.25. 08:40:53

Lemaradt: '20-tól új költségvetési időszak következik az EU-ban.

pettra01 2017.03.25. 12:24:56

@Xilit: Hogy a szavazatszerzésre hajtanak, az nyilvánvaló, bár talán nem is az ottani szavazatok a legfontosabbak, engem az döbbent meg, milyen sokan meg vannak bolondulva ettől a Csíki sör-ügytől, a Facebookon látom, hogy lassan már ez is olyan nemzeti jelkép lesz, mint a turul. Az lesz a vicces, ha a Heineken nem veszi fel a kesztyűt és elsimítja ezt a viszályt, akkor hová lesz a szent háború? Sajnos naponta találkozom a határon túli történetekkel, mert a Határok nélkül című szörnyűséges műsort is írjuk, mindig reménykedek, hogy valaki más kapja, de folyton beleszaladok én is. Az fél óra tömény nyivákolás, főleg az erdélyi vonatkozású riportok. A székely zászló körüli háború már egyenesen az agyamra ment, na de ez az én bajom, lehet, hogy mások ezt máshogy látják. Szanyit én is láttam, kellemes meglepetés volt, Ujhelyi is ezeket mondta valamelyik nap, tényleg többet kellene beszélni erről a brüsszeli bürokrata-hisztériáról, amit most itt gerjesztenek.

ZorróAszter 2017.03.25. 13:29:32

@pettra01:

Szerintem nem az emberek fásultak bele, hanem az un. baloldali sajtó szándékosan tartja küszöb alatt az elégedetlenséget.

Azt, hogy itt összejátszás folyt és folyik, arra bizonyíték az, ahogy a baloldali médiák szó nélkül tűrték a jobboldali médiatúlsúly kialakulását.

Ha nem lenne minden a németek kezében, zsebében, kizárt, hogy ezt ennyire szó nélkül hagyták volna 2000-től kezdve.

Az a fidesznyik média nem ripsz-ropsz került túlsúlyba 2006-ban.

És nem is csak fidesznyik tulajdonú.

A nagy része német. Méghozzá jobbos német.

Tetszik még emlékezni a Simicska-oszlopok kivágására? Hogy meglepődött mindenki, mikor leállították a gyomlálást azzal, hogy Höhő! A MAHIR nemcsak Simicskáé! Német tulajdon is van benne!

Ugye mi addig azt hittük, az teljesen a Simicskáé.

CsipkeRózsa 2017.03.25. 13:46:20

Valóban, minden vonalot kerül, amibe kerül, egy nagyarányú ráfizetés a régi beléptető kapurendszer.
Ez lett a sorsa, 2014-es írás, én most olvastam:

index.hu/belfold/2014/02/12/elektronikai_hulladek_lett_a_stadionbelepteto-kapukbol/

pettra01 2017.03.25. 14:08:56

@ZorróAszter: Az a baj, hogy akik véleményformáló helyzetben vannak - például a médiában - igazából nem az ország, a teljes népesség kifosztását fájlalják, sokkal inkább azt sérelmezik, hogy ők maguk nem kerülnek olyan helyzetbe, hogy nagy vagyonokat gyűjtsenek. Az átlagember mindössze normális életet szeretne, nyugalmat, békét. A napokban ezt is fölkapták, hogy fúj, az MSZP luxusadót vezetne be, hát mit gondolnak, hol érinti ez a nagy többséget?
Március végén hozakodik elő a DK a programjával, hát kíváncsi vagyok, valahogy nem hiszem, hogy kirobbanó újdonságot tartogatnak benne. Amiket a pártok mondogatnak, mármint a baloldaliak, mindegyik mond valami jót, de összességében egyik se tetszik igazán. És ez elég nagy baj.

pettra01 2017.03.25. 14:25:38

@CsipkeRózsa: Ezekről a kapukról nem is hallottam...

ZorróAszter 2017.03.25. 15:31:40

@pettra01:

Igen, csak az a kérdés, hogy a hibák főként ilyen sorozatban sőt újra és újra elkövetve valóban a politikai analfabéta elit működésének köszönhető, vagy az egész társadalom manipulálásának?

Vagyis tényleg lehetetlenség, hogy egy párt a bérből és fizetésből élők és a kapcsolódó rétegek (nyugdíjasok, munkanélküliek, rokkantak, iskolások) érdekeit képviselje és hirdesse összefogva a szakszervezetekkel?

Vagy azért nincs ilyen, mert a gyarmattartóinknak alapérdeke, hogy ilyen ne legyen, és minden eszköz meg van a kezükben, hogy ne is legyen.

Mert ha ezért, akkor végre legalább meglátnunk kellene a helyzetet, mert addig nincs szabadulás belőle.

pettra01 2017.03.25. 16:19:01

@ZorróAszter: Nem tudom, milyen érdeke fűződne a gyarmattartóknak ahhoz, hogy a gyarmaton embertömegeket nyomorban tartsanak. Ez inkább a saját drága elitünk manipulációja, simán megesszük, hogy az egykulcsos adó nekünk is jó, és milyen nagyszerű a családi adókedvezmény, amit az igazán rászorulók csak hírből ismernek, mert a közmunkások és a minimálbéresek, a nyugdíjasok, rokkantak nem is tudják igénybe venni. Ugyanakkor a családi pótlék be van betonozva, ezt is szépen tudomásul veszi a társadalom. Pedig hát lehetne igazságosabb elosztás is, csak abban kevesebb lenne a látványos elem, sokkal szebb egy szép új stadion, mintha egy kicsit jobban élnének a nyomorultak, nem? Olyan mérhetetlen lemaradás van most már, hogy ha történetesen jön egy következő kormány, eleve csalódást fog okozni, mert mérhetetlen pénz kellene a szakadékok belapátolásához, és mivel néhány év alatt ezt nem lehet sikeresen véghezvinni, az emberek úgy fognák fel, hogy már megint becsapták őket.

Xilit 2017.03.25. 17:01:59

@pettra01:

Pontosan ezen filózom az utóbbi időben - rendbe rakni a gazdaságot, a szociális helyzetet, oktatást, egészségügyet nem csak irdatlan sok pénzt, hanem időt is igényel. Ki az, aki oda mer állni a társadalom elé, mondván, hogy az első négy év szarlapátolással fog eltelni.
De tegyük fel, az Unió anyagilag is besegít. Képes úgy tálalni a valóságot a mostani ellenzék, hogy kormányra kerülve ne éppen akkor ragadjon kaszát-kapát a jó nép, végleg elveszítve a türelmét? Pláne, hogy ezek a szemetek úgy hergelnék őket, ahogy a torkukon kiférne.

Nekem csak egy bajom van ezzel a magyarsággal, de az az egy általános jellegű: belátás nélküli.
Mit lehet kezdeni egy belátásra képtelen embertömeggel?

ZorróAszter 2017.03.25. 18:27:12

@pettra01:

Kedves Pettra!

Én éppen ezt szerettem volna mondani, hogy ha a sajtó nem lenne zsebben, akkor ma tudna ugyanolyan robbanást okozni, mint 2006-ban ellenkező irányban tudott.

Most azért nem csinál, mert megmondták neki, hogy nem. Majd akkor csinál, ha megmondják neki, hogy csináljon.

Az emberek nem azért fásultak, mert, hanem mert ezt szugerálja profin, természettudományosan kidolgozott módszerek szerint.

Az emberek meg olyan hülyék, hogy maguktól kérdést se tudnak feltenni, ha nem hallották a kedvenc híradójukban, hogy van ilyen kérdés.

És igenis a külföldi vállalatok tulajdonosainak fontos, hogy a munkavállalóknak nem legyen szakszervezete, legfeljebb 10%-os szervezettséggel mutatóban, hogy ne legyen pártjuk, sőt ha lehet, szavazni se menjenek el.

És az a bizonyos fidesznik média se tiszta fideszoligarha. Ott van benne a német tőke.

A Magyar Nemzetben ugyanúgy mint a Népszabadságban is ott volt, meg a Népszavában is.
A többiről ne is beszéljünk.

ZorróAszter 2017.03.25. 18:32:06

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Rendbetenni a gazdaságot?

Magyarországon súlyos gazdasági válság van évek óta. Minimum 5%-os recesszió, amit elfednek az EU-s pénzek.
Egyelőre.

Mikor elfogynak, akkor robban.

Itt nem lesz még egyszer sok tízmilliárd dolláros Marshall-segély.

Az a hajó elment.

Elúszott a FIDESZszel.

pettra01 2017.03.25. 18:49:07

@Xilit: Azt nem tartom valószínűleg, hogy az unió besegítene, ezek végül is belügyek, majd jön a többsebességes Európa, ahol mi jó eséllyel a hátramenetre tarthatunk igényt. A Fidesz kommunikációja különben nagyon jól ki van találva, ezt tényleg profi módon csinálják, a nagy többségnél beválik. Éppen Szanyi mondta, hogy Orbán nagyon csöndben van ezeken az EU-s megbeszéléseken, utána meg mindenféléket zagyvál a sajtótájékoztatón. Ez is röhej, és ez is beválik az embereknél. Hogy a Viktor milyen jól megmondta. Azt észre se veszik, hogy csak nekünk mondta meg. Most van ez a két bangladesi perével kapcsolatos ítélet, már annyian megszólaltak benne, de senki se kérdezi meg tőlük, hogy hogyan van egy ilyen per? Csak a Helsinki Bizottság van jelen? Ha az országot perelik, akkor az országot ki képviseli? És az ottan mit csinál? Vagy nyelvi nehézségei vannak?

pettra01 2017.03.25. 18:56:06

@ZorróAszter: Azt hiszem, robbanást csak akkor tudna okozni a sajtó meg az ellenzék, ha lennének eszközei, de valójában nincsenek.A nemzeti kártya szóba se jöhet, már csak azért se, mert a baloldal már el lett könyvelve mindenféle hazaárulónak, meg hát az örökös ellenségkeresés se működik ezen az oldalon. Amik nekünk jó érvek a demokrácia mellett, az a tömegekre nem hat, az, hogy csökkenjen a szegénység, valójában csak a szavak szintjén érdekli az embereket többnyire. El se tudom képzelni, mi tudna itt tömegeket izgalomba hozni.

Xilit 2017.03.25. 19:24:03

@ZorróAszter:

Tudtommal abból a segélyből mi nem részesültünk.

Magam is utaltam 2020-ra egy előző kommentemben, amikortól új időszámítás indul az EU költségvetésében. Onnan kezdve nem lesz, ami elfedje a válságot. Éppen ettől a politikai mattól l féltem az esetleg kormányra kerülő ellenzéket. A fidesz utcára hívná az embereit , ugyanúgy, mint 2006-ban. Hacsak nem kerülnek a főbűnösök rács mögé, hogy a józanabb fideszesekkel végre együtt lehessen dolgozni. Látok esélyt ramazúrira is, meg békés elindulásra is. Sok tényezőtől függ, hogy mi fog történni.

Xilit 2017.03.25. 19:33:43

@pettra01:

Ha az Uniónak érdekében áll, akkor nem hagy minket szakadékba zuhanni. Ez a Kárpát-medence áldás és átok egyszerre, hídként feszülünk kelet és nyugat között, és ez éppen annyira a lehetőségek tárháza mint veszélyforrás.
Kérdés, hogy az oroszok kérik-e valamiért cserébe Magyarországot, vagy az Unió , Európa védelmében ragaszkodni fog hozzánk. Ez utóbbi esetben lecseréli a fideszt megbízhatóbb kormányra.
Én így látom. Aztán majd kiderül. Bármelyik nap történhet valami, ami gyökeresen megváltoztatja akár az oroszok, akár a magyarok, a kelet-európaiak státuszát.
Azt ma olvastam, hogy Trump lassan lemondásra kényszeríthető. Azt hiszem, ez jókora csapás lenne a diktatórikus , illetve az azokkal kokettáló kormányokra.

ZorróAszter 2017.03.25. 20:16:08

@pettra01:

Hát a korrupció, a lopás, az elképesztően ostoba döntések sora.

Ahogy 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban.

Mint mondtam, ugyanazok a mágusok fojtják le a baloldali médiákat, akik a FIDESZt hatalomra juttatták. Aztán majd aktivizálják a gépezetet, ha váltani kell. Mi meg csudálkozunk, hogy megtáltosodott két hét alatt ez a baloldali média meg MSZP. Ráadásul egyszerre. Mi történhetett? Vajon mi?

littke 2017.03.25. 20:24:23

esse jó asse jó.....

ZorróAszter 2017.03.25. 20:27:01

@Xilit:

Sok tízmilliárd dolláros Marshall-segélyen az EU-s pénzeket értettem viccesen.

Azt mondják, 2020-ra a bejövő pénzek rohamosan apadnak. A FIDESZ előrehozott sürgősséggel egy csomó kifizetést. A gazdaság még késleltetve szalad egy kicsit, aztán kicsorognak a külső pénzek és marad pucéron az évi 5% körüli visszaesés.

Úgyhogy az is kérdés, akarjuk-e, hogy ez a csődtömeg az MSZP nyakába szakadjon ehelyett a tetves tolvajbanda helyett.

Xilit 2017.03.25. 21:32:23

@ZorróAszter:

Racionálisan nézve: egyetértek. Kérdés, hogy mennyire etikus hagyni ezeket még évekig randalírozni.
Közben ugyanis nagyon sok ember megy tönkre, nem csak anyagilag.

pettra01 2017.03.25. 23:11:13

@ZorróAszter: Forog ez a közbeszédben, de a hívek olyan jól el vannak kábítva, hogy valamiért ezeket a disznóságokat nem látják olyan tragikusnak. A múltkor olvastam az esztergomi ominózus alagútról szóló cikk után a kommentekben, hogyha a Viktor ezt tudná, már fejek hullottak volna. Jaj, de ismerős volt ez, hát hajdanában is ez volt, hogy eltitkolják a vezetők elől a disznóságokat. Ez valami hungarikum lehet, hogy ilyen hülye magyarázatokkal mentegetjük azt, ami nem menthető? Eldöntötték, hogy Orbánt szeretni akarják és kész. Ma mutatták, ahogy aláírta Rómában a nyilatkozatot, hát ezek szerint kívánatosnak tartja az integrációt meg a szolidaritást, nem? Vagy ő másképp értelmezi? Aki Európába jön, annak máról holnapra integrálódni kell, de ha a magyarok kimentek már ötven éve valahova a világ túlsó végére, ők ne integrálódjanak, őrizzék a magyarságukat? És vajon mit ért szolidaritás alatt? Érdemes lenne megkérdezni.

pettra01 2017.03.25. 23:19:56

@Xilit: Hát nem tudom elképzelni, hogy Trump lemondjon, borzasztóan tetszik neki, hogy ő az elnök, ez is olyan, mint ez a mi majmunk, hogy legszívesebben holtáig a székében maradna. Valamelyik nap beszéltek arról, hogy tervezik az európai ügyészség létrehozását, egyből arra gondoltam, hogy egy európai börtönt is létre kellene hozni, ahová az ilyen címeres gazembereket bezárnák, mert ezek többet ártanak, mint a pestis. Kezdem megérteni, amikor Romániában hamar kivégezték a Nicut meg a feleségét, mert az ilyenek ha életben maradnak, a puszta létezésük is góc, mert nem képesek beletörődni a vereségükbe.
De azért valamit sejthetnek, hogy mégiscsak lehet számukra kockázata a '18-as választásoknak, mi mással lehetne magyarázni, hogy sürgősen föl akarják markolni az összes EU-s pénzt?

ZorróAszter 2017.03.25. 23:25:14

@Xilit:

Igaza van.

Ennek véget kell vetni akkor is, ha megint az MSZP-nek kell meghozni a Bokros-csomagot.

ZorróAszter 2017.03.25. 23:34:19

@pettra01:

Látszik, hogy ifjú tetszik lenni, és nem csörgedezik Önben német vér.

Mert ez a mondás ismerős lenne onnan, mint néhány más orbáni és orbánista duma is onnan, ahonnan ez, hogy

"Wenn das der Führer wüßte!" (Ha ezt a Führer tudná!)

pettra01 2017.03.26. 00:43:35

@ZorróAszter: Méghogy nem csörgedezik német vér? Hát olyan Krebsz volt a nagyapám, hogy csoda. A szülei nem is tudtak magyarul. De ebből is látszik, milyen veszedelmes ez a liberalizmus meg a kommunizmus, hogy az ezen nevelkedett példányok, mint jómagam, teljesen elvesztették az identitásukat, és nem a führer jut eszükbe bármiről, hanem Kádár meg Rákosi. A fene egye meg, hát nem elárultam magam?

Xilit 2017.03.26. 10:24:20

@pettra01:

Akkor jól összeverődtünk, apai ágon a felmenők Ausztriából jöttek, kiváltságként, hogy maradtak volna nyugodtan a fenekükön. Mondtam a gyerekeknek, hogy semmi izgalom, be kell diktálni anyátok nevét, és német nyelvterületen máris családtagnak fogtok számítani, arról nem is beszélve , hogy az exemék svábok, úgyhogy megvan ez támogatva minden oldalról. Ehhez képest a nagyfiú Angliában telepedett le, a "kicsim" meg nem akar mozdulni.
Momentán annak örülök, hogy az ötvenes években totyogós voltam, és önfeledten örültem a létezésemnek, de azért a tisztán látás érdekében nem árt elfelejteni, hogy Rákosiék , minden hibájukkal együtt, honnan kezdték. És igenis tudja meg az ifjúság, hogy hogyan és miért keveredett bele a világháborúba az ország.

ZorróAszter 2017.03.26. 13:04:03

@pettra01:

Rendicsek. Akkor ezek szerint mégse mondtam újdonságot :o)

pettra01 2017.03.26. 14:03:59

@ZorróAszter: A Rákosi-korról nekem nincsenek személyes benyomásaim, éltem ugyan, csak akkor még nem érzékeltem a világot, ráadásul az én környezetemnek, rokonokat és ismerősöket beleértve, nem voltak olyan szörnyűséges élményei, hogy mondjuk a vörös csillagtól rohamot kapjanak még ma is. Azért ez is borzasztó, hogy az új generációnak telebeszélik a fejét a "kommunizmus bűneivel", kizárólag ilyen irányú kommunikáció meg oktatás létezik, és a normális emberek nem tesznek ellene semmit.

CsipkeRózsa 2017.03.26. 15:40:51

@Xilit: 2017.03.25. 17:01:59

Én nem a kaszát-kapát ragadó, türelmét vesztett jónép-től tartok, inkább a szélső jobboldali, randalírozó csőcseléktől. Inkább az hozna nyugalmasabb választást, ha megint Orbánék győznének. A jónép akkor ragadjon kaszát-kapát. Vagy ki tudja, melyik a kevésbé rossz változat?

A rendbejövetelhez nem lenne elég négy év, sokkal több idő kell ahhoz, amit Orbánék tönkretettek.

CsipkeRózsa 2017.03.26. 15:42:45

Megint kimaradtam egy közös vonásból, nekem nem német kötődéseim vannak.

pettra01 2017.03.26. 16:43:25

@CsipkeRózsa: Ne búsulj, én hamisítatlan keverék vagyok, mindenféle náció van a felmenőim között, csak magyar nincs :)

ZorróAszter 2017.03.26. 16:51:13

@pettra01:

Nekem is csak szüleimtől, nagyszüleimtől, meg olvasmányélményekből.

Viszont pár hete írtam cikket a vikipédiára a Magyar Harcosok Bajtársi Közösségéről. És miközben nézegettem az anyagokat a neten, meg hogy a Kopjások, az MHBK magyarországi illegális, titkos szervezete miket művelt itt Magyarországon 1948-tól, hát komolyan mondom, kezdtem más szemmel nézni még az ÁVÓt is.

És ezek itt teljesen ismeretlen dolgok. Én sokat hallottam róluk korábban mellékesen, de nem voltam tisztában például ennek az egy szervezetnek a méreteivel sem. Azt hittem, egy-két pacák csinálta itt a fesztivált.

Például azt se tudtam, illetve az ellenkezőjét tudtam, hogy Zákó András tábornok meg Szálasi kijelölt utóda, Henney Árpád tábornok 56-ban az események alatt itt volt Magyarországon.

ZorróAszter 2017.03.26. 16:58:54

@CsipkeRózsa:

Ne tessék mellőzöttnek érezni magát. Mint látható, mi se tulajdonítunk nagy jelentőséget a golognak, ha csupán a Führer kapcsán derült ki :o)

Egyébként a németek és magyarokon kívül nekem is van még egy szlovák szépapám is, akinek a magyar keresztneve ellenére szlovákos a családneve és lutáránnus volt. Így derült ki, hogy lehet hogy anyai dédim és üknagymamám luteránus volt, holot mindenki más katolikus.

Már azt hittem, sosem fogom megtudni ezt a nagy rejtélyt.

Xilit 2017.03.26. 23:40:04

@ZorróAszter:

Érik, ha nem is a gyümölcs.
Én szerettem a szocializmust. De még jobban szerettem volna, ha beteljesedik. Majd egyszer, ha megérünk rá. De az már nem is szocializmus lesz, hanem annál fejlettebb rendszer.

Van egy elvi kérdésem: én nem importáltam az írásaimat, hanem letöltöttem, és elmentettem. Utólag lehet importálni, vagy csak bemásolni?

Xilit 2017.03.26. 23:54:39

@CsipkeRózsa:

A fidesz bármikor mozgósítható csőcseléke valószínűleg bevetésre kerülne az ellenzék győzelme esetén.
Nem tudom, hogyan fékeznék meg őket, biztosan ennek is megvan a forgatókönyve. '14-ben egy gyűlés után megkérdeztem Kónya Pétert, hogyan fogják kezelni a fidesz utcakő-felszedő embereit, azt válaszolta, hogy mindenre fel vannak készülve. Kónyának el is hittem.

Orbán halatomban maradása tragédia lenne. Azt évtizedekig nem heverné ki az ország.
A fidesz első vonalának mennie kell, lehetőleg börtönbe, de, amennyiben vannak valódi szakemberei, néhány csak akad, azokat nagykoalícióban be kéne vonni a kormányzásba. És akkor nyugi lesz.

pettra01 2017.03.27. 00:29:53

@Xilit: Nagy kérdés, hogy az első vonalból kit lehetne megtartani, de hát ők is tudják, hogy egy kormányváltás esetén az ilyen kormánybiztosokra, főtanácsadókra, államtitkárokra végképp nem lesz szükség,

ZorróAszter 2017.03.27. 08:16:33

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Én éppen azt szerettem volna mondani, hogy körülbelül a kommunizmus bukásával párhuzamosan beköszöntött a kommunizmus. A világ urai azon törik a fejüket, hogy hogyan lehet ennek a gyakorlati realizálását elkerülni, mert Marx jóslata szerint mindez együtt jár a hatalmuk, tulajdonuk elapadásával.

"Utólag lehet importálni, vagy csak bemásolni?"
Sajnos akkor csak egyenként lehet bemásolgatni a cikkeket, de úgy se egyszerű. Elvben legjobb a kód bemásolása lenne. De ahhoz némi kis programozási gyakorlat kellene.

No nem olyan nagy. A böngészőben kellene a mentett cikket "forrás megtekintése" módban nézni, és a "div"-tól "/div"-ig tartó részt, kódot kijelölni és bemásolni blog.hu alá, és akkor teljesen úgy nézne ki, mint eredetileg is.

Xilit 2017.03.27. 09:40:19

@pettra01:

A látható és láthatatlan első vonalból senkit! De vannak jobboldali szakemberek, akik az elmúlt években egyáltalán nem idegenkedtek a fidesztől, ám az utóbbi időben már ők is besokalltak. És a csoda tudja, vannak- e, és, amennyiben igen, hányan a "másod"-vonalban olyanok, akiket talán nem is ismerünk, de lázadásra készek, csak nem úgy, ahogy azt Orbán szeretné.

Ahhoz , hogy ne induljon meg a valaha megalakult leggyermetegebb szervezet , a CÖF az esetleges győzelmünk után, és a Kubatov-gárda autók felgyújtása helyett a stadionok körül gyomlálja a gazt, szerintem szükséges néhány jobboldalit bevonni a kormányzati munkába.
Célravezetőbbnek érzem, ha az árokbetemetést elsődleges feladataink közé emeljük, persze, nem mindenáron, nem méltatlan alkuk megkötésével, hanem diplomatikusan.
Nekem ez okból volt nagyon szimpi Bajnai.

Xilit 2017.03.27. 09:54:22

@ZorróAszter:

Ez bonyolultabb - mármint a másolás -, mint a kommunizmus elérése.
Ez utóbbira vannak elképzeléseim, szerintem nem is nagyon különbözik az Önétől.
Mint már nem egy kommentemben utaltam rá, egy valami szükséges hozzá, a belátás. A belátás pedig a tudat fejlődésének egy kritikus állomása.
Sokadszorra mondom, remélem, nem unalmas, hogy ami ma zajlik, az az emberiség fejlődésének egy roppant fájdalmas szakasza. Ugyanis választanunk kell a ragaszkodásaink, beidegződöttségeink és azok felülírása között.
Olyan ez, mint amikor az alkoholista leteszi a poharat. Ha megérti, hogy miért ivott, a legfontosabb lépést megtette a józanság felé. Ha azt is belátja, hogy nem árt szert tennie egy kis önismeretre, akkor nagy valószínűséggel soha többé nem néz a pohár fenekére.
A hatalom- és a gazdagság iránt érzett szenvedélyes vágyakozás nem kevésbé függőség, mint a példaként felhozott alkoholizmus.

ZorróAszter 2017.03.27. 14:38:56

Marx szerint ez a fejlődés szükségszerű, automatikus. Önmagában nem szükséges hozzá se belátás, se erőszak.

Azt, hogy mi történik, azt a maga idejében nem értette se az arisztokrácia, se a nagypolgárság. Marx magyarázta el nekik.

Ugyanez van ma is. Nem kell érteni a folyamatokat. Azok működnek anélkül is.

pettra01 2017.03.27. 14:50:02

@ZorróAszter: Ez azért elég veszedelmes szemlélet. Ha ebben hiszünk, abból az következik, hogy nincs ezzel semmi dolgunk, legokosabb, ha hátradőlünk és várjuk, hogy csak úgy működjenek a folyamatok nélkülünk, hiszen akármit is teszünk, úgyis az fog történni, aminek történnie kell. Ez már igencsak közel van az isteni elrendeltetés vakhitéhez.

ZorróAszter 2017.03.27. 16:44:03

@pettra01:

Igen is meg nem is.

Igen, mert Marx szerint ez törvényszerűség.

Ugyanakkor az is törvényszerűség, hogy a fejlődés egyenetlen. Földrajzilag is, meg társadalmon belül is. És ezeken kívül is vannak érdekellentétek, konfliktusok.

Amikor tehát azt mondják, hogy a fejlődés osztályharc nélkül is ugyanebben az irányban folyna lényegileg, az nem jelenti azt, hogy nincs vagy nem is kell osztályharc.

Xilit 2017.03.27. 19:41:51

@ZorróAszter:

A fejlődés szükség- de inkább törvényszerű, kikerülhetetlen, mert a már elavult nézeteinkkel az istennek sem működik az életünk. Azonban a belátásunkon múlik, mennyire engedünk a változásnak, mennyire hagyjuk, hogy a változáshullám tovább vigyen minket.
A világ, amelyben élünk, velünk az, ami, tehát a mi fejlődésünk egyben a világé is - a természetes és az épített környezetünket, a társadalmainkat egyaránt értve alatta.
A mentális folyamatok alapelemei: tapasztalás, megfigyelés, elemzés, felismerés, tudatosodás, belátás, majd az új döntések meghozatala. Minél tudatosabbak vagyunk, annál inkább irányított a tapasztalatszerzés, annál mélyebb , intuitívabb a megfigyelés, míg egyszer elérjük az éber meditáció állapotát. De erre ma még kevesen képesek.

ZorróAszter 2017.03.27. 20:29:37

@Xilit:

A dolog első felével egyetértek.

A tudattal kapcsolatosan mint tetszik tudni az a véleményem, hogy éppúgy létezik fejlettnek tűnő hamis fogalmakra épülő hamis tudat, mint megismerésre törekvő tudat.

Például ott a sokak szerint szupermodernnek tartott szcientológus tudat, és ott van például a természettudósok tudata.

Xilit 2017.03.27. 20:55:54

@ZorróAszter:

Meg a tibeti szerzeteseké. Az nem véletlen hogy állandóan visszatérek az önismeret fontosságára. Minél nagyobb fokú, annál kevésbé manipulálható a személyiség.

ZorróAszter 2017.03.29. 12:39:38

@Xilit:

Igen, az önismeret fontos. De sokan, sokféle okból hamis önismeretet adnak. Többnyire különféle önző, legtöbbször anyagi okokból. Vagy ezen keresztül próbálják behálózni az adott embert.

ZorróAszter 2017.03.29. 12:41:31

Például a különféle szekták egyik módszere a sok egyéb mellett.

Xilit 2017.03.29. 15:54:56

@ZorróAszter:

Egyet értek. De abban, hogy az utódaink pszichológiai immunitása működni tudjon, nekünk, szülőknek van elháríthatatlan feladatunk, mégis, milyen kevesen vállalják fel tudatosan.

ZorróAszter 2017.04.01. 11:31:50

Elolvastam volna a teljes cikket is.

De tetszik tudni én hiába mondom ezt még aznap, mint amit TGM egy hétre rá. Rám nem hallgat senki. Ilyen a rendszer.

De nemcsak ebben. Sok más vonatkozásban is.
süti beállítások módosítása