Csak mondom

Csak mondom

Harcban állunk

2017. március 18. - pettra01

Fárasztó ez a permanens háború, ami itt folyik. Még akkor is, ha az ember igyekszik távol maradni és nem vesz részt a csatákban. Nem is értem, hogy a sereg tagjai honnan a csudából merítik a lelkesedést, mert egy-két ütközet még rendben van, azt még lehet bírni szuflával, de végül belefáradnak, ha egyszer csak kiderül, hogy ennek soha nem lesz vége. Amikor már megpihennének egy-egy csörte után, de nem lehet, mert a parancsnok egyfolytában fújja a harci trombitáját és rohangál a véres kardjával, mert hol ez az ellenség, hol pedig az.

Lassan már felsorolni is nehéz lesz a sok szörnyeteget, akik mind a vesztünkre törnek. Vannak ugye a brüsszeli bürokraták, akik mindenféle mondva csinált indokokkal kötnek belénk, aztán ott van az a Soros, ő is el akar bennünket veszejteni, álcivileket gründol, akik Brüsszelbe szaladgálnak a hazugságaikkal, meg a migráncsokat is ő küldte ránk, na de most jól felsült, mert a dupla kerítésünkkel bármilyen áradatot meg tudunk állítani. Hát igen, nagy szerencsénk van nekünk a Viktorral, olyan jókat tud kitalálni, ha ott lett volna a korábbi zivataros korokban, nem lett volna itt se Mohács, se Trianon, se második világháború, illetve az talán lett volna, de minket nyilván kikerülnek a mindenféle frontok. Aztán itt van ez a Gyurcsány is, az se fér a bőrébe. 

A harci kedvünk végtelennek tűnik. Megvédjük a magyar érdekeket, határokon innen és túl. Itt van például a Csíki sör. Nemcsak úgy karoljuk fel az ő harcukat, hogy népszerűsítjük és megvesszük bármi áron a csodálatos nedűt, nem csupán arra biztatjuk a hazai kereskedőket és fogyasztókat, hogy részesítsék előnyben a Csíki sört a gaz multik által kotyvasztott sörrel szemben, hanem most már úgy hírlik, hogy mennie kell a Heinekennek magyar földről, mert önkényuralmi jelképet tett a cimkéjére, és minálunk az törvénybe ütközik. Nem kell itt mellébeszélni, hogy a Heineken 1889 óta használja a logójában az ötágú csillagot, az a csillag az vörös, így aztán a jámbor sörfogyasztókat félelemmel tölti el a puszta látványa is, mert emlékezteti őket a bolsevizmus népnyomorító rémtetteire, tehát aki arra vetemedik, hogy ilyesmivel riogatja a nemzetet, az bizony börtönbüntetésre számíthat. Ha Erdogán ennek hírét veszi, egészen biztosan sírva fakad, amiért ez a baromság nem neki jutott eszébe. 

De mindegy is, ha baromság, ha nem, jövő héten a parlament elé kerül a törvényjavaslat, és ahogyan az ottani gyakorlatot ismerjük, el is fogadják. Remélhetőleg az is kiderül, hogy a csudálatos Csíki sör mitől annyira kedves a magyar kormány szívének, és hogy igaz-e a híresztelés, hogy közpénzből támogatják meg a gyártóját, na és hogy mennyit is szánnak erre a célra. 

Amúgy valóban röhej az is, amit a Csíki sörrel művelnek, de sose fogom megérteni, mi értelme van ennek a keménykedésnek. Adni kellene neki egy másik nevet és kész, ha tényleg annyira felülmúlhatatlan, bármilyen néven meg fogják venni, ezt a huzakodást pedig el lehetne felejteni. Vagy ez igazából hazafias kérdés? 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr4312348637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2017.03.19. 15:22:35

Nem akarom az agyonismételt bibliai szólást idézni, de a vége tényleg az lesz, hogy baltával kell agyonütni.

Rossz taktika ez az erőszakosság. Viszaüt.

Nemrég hallottam, hogy bőven nem én vagyok az egyetlen, aki nem hord már kokárdát.

És hiába tréningezem magam, hogy a művészeket, sportolókat más szemmel kell nézni, mégis azt vettem észre magamon, hogy egyre nagyobb ellenszenvvel nézek a FIDESZ mellett valaha feltűntekre.

Még Egerszegi Krisztinára is. Pedig küzdök az érzés ellen.

De Csíki sört ezután akkor se fogok inni, ha kitikkadok.
És remélem, ezzel se leszek egyedül.

CsipkeRózsa 2017.03.19. 16:12:03

A vörös csillagtól rettegők nem fogják meginni a Heineken italát. Ez jó lesz nekünk, mert a soproni és a kőbányai sör kelendőbb lesz (ha vannak még ezek a sörök).

Így háború nélkül is megvalósul a béke, legalábbis a sör fronton.

Attól tartok, ez a sör-téma nekünk belekerül pár milliárdba. Állítólag, kormányközeli érdekek is vannak itt.

pettra01 2017.03.19. 16:37:15

@ZorróAszter: Ez az öntréningezés ismerős nekem, már nagyon régen csinálom, a dolog már a hajdani férjemmel kezdődött, aki erdélyi volt, így elég sokat megfordultam arrafelé, és belőlem hiányzik mindenféle sóvárgás Erdéllyel kapcsolatban, de mivel a gyerekeimbe nem akartam ezt átültetni, az ez irányú érzéseimet magamba fojtottam. A eredménye, hogy a kisebbik fiamban tombolnak a nemzeti érzelmek, az idősebbik meg a lányom viszont híján van az ilyesminek, de nekem ebben nincs részem.
A kisebbik képes megvenni a Csíki sört négyszáz forintért, bár mondjuk amennyit ő iszik, nem fog ebben tönkremenni. Sajnos az ember nem tudja függetleníteni magát, akárhogyan is szeretné, nekem is előítéleteim vannak a Fideszt népszerűsítő művészekkel és sportolókkal szemben.

pettra01 2017.03.19. 16:43:23

@CsipkeRózsa: Állítólag már a Soproni is listán van, mert azt is a Heineken gyártja, majd jól elüldözzük innen a Heinekent, aztán majd az lesz az igazi boldogság. Bár mondjuk biztosan nem maradunk sör nélkül, kizárt dolog, hogy a Lőrinc nem tudna sört is gyártani, semeddig se tartana neki. Meg aztán jönnek az újabb fajta sörök, a múltkor hallottam, hogy most ugye református jubileum van, és ennek alkalmából készítenek Luther meg Kálvin nevű sört valami balatoni sörfőzdében, és halálos komolysággal ecsetelte valaki a rádióban, hogy Luther az nagyon szerette a sört, Kálvin viszont inkább boros volt, de nem baj, mert a Kálvin sörnek olyan aromája van, ami a valamelyik borra emlékeztet...

littke 2017.03.19. 19:58:33

Én a helyibeli söröket szeretem. Nem a multikat. Ha utazol azt edd igyad amit ott a helybeliek. McDonalba menni Bp-en és Heiniken sört inni, azt nem teszem.

pettra01 2017.03.19. 21:28:12

@littke: Mivel én nem vagyok olyan utazós típus, mint te, nem tudom, miket ennék és innék külföldön. De ha Magyarországon azt akarod enni és inni amit a helybeliek esznek-isznak, akkor akár a McDonaldsba is mehetsz, mert nagyon népszerű. Én nem értem azt se, hogy miért, én például kimondottan nem szeretem az ottani kajákat, de hát nem vagyunk egyformák. A mi városunkban egy időben volt helybeli sör, mert az önkormányzat csinált egy sörfőzdét, de borzasztó rossz sörük volt, a végén meg is szűnt. Hát az biztos, hogy errefelé a Heineken olyan nagyon nem isszák, de szerintem főleg az ára miatt nem, akiket sörösöket ismerek, mind Borsodit meg Sopronit isznak, mert azok olcsók és nem is rosszak. Aztán meg ahogy a Heineken nem helyi sör, úgy a Csíki sör se az, szóval egyre megy.

littke 2017.03.19. 22:02:35

@pettra01:
Kedves Petra.
Nem, Mc Donaldba menni ha utazol szerintem marhaság, mert az utazás célja a helybeli dolgokat megismerni, hacsak nem hivatalos utazásról beszélünk.
Szóval mégegyszer, én mindig megkérdezem milyen helybel isört ajánlanak és akkor megpróbálom.
Ha netán nem jó, akkor az volt az első és utolsó. A borsodi és soproni sörök nem rosszak. A csikeszerdait nem tudom, de az is közelebb van mint Heineken.
Persze ha valaki a Heinekent szereti legyen annak az. Szabad a világ.

ZorróAszter 2017.03.19. 22:14:42

@pettra01:

Igen, én is így vagyok vele.

Mellesleg én régen kóstoltam a Heineckent. Nekem nem ízlett. Ezek más sörök, mint amiket mi megszoktunk, a világos meg a pilzeni típusú sörök.

Az angolok híresen és ordítóan mások, de szerintem a belgák és a hollandok is.

Én leginkább az osztrák pilzeni típusú söröket szeretem, mert pilzeniek ugyan, de nem olyan keserűek, mint a cseheké.

pettra01 2017.03.19. 22:30:20

@ZorróAszter: Régebben szerettem a sört, persze nem mindegyiket, a Vajdaságban az apatini sör finom volt, Erdélyben valami ismeretlen fajta sört kaptam, mély nyomot nem hagyott. Nagyon ajánlották nekem a barna sört, mert állítólag az vérképző és mindig vérszegény voltam, hát azt igya, aki akarja, nekem nagyon nem ízlett. Most meg már olyan finnyás lettem, a sörnek a szagát se szeretem, nagyon kapacitált Misi fiam, hogy kóstoljam meg s Csíki sört, de valahogy nem akaródzott...Cserébe Heinekent se iszom :)

pettra01 2017.03.19. 22:35:40

@littke: Azért csak óvatosan azokkal a helyi specialitásokkal, ahol bogarakat meg kígyókat esznek meg más hasonló borzalmakat, hát nem biztos, hogy okos dolog a szokásaikat követni :)

littke 2017.03.20. 01:02:02

@pettra01:
Normális éttermekben ritkán vannak ilyenek a menün, és ha igen azt én sem vélasztom. De ismétlem McDonaldba és hasonlókba sosem megyek. És helybéli sört próbálok először.

Most utoljára Chilében voltunk, nagyon jo sőrük van. 5 sőrfőzde van:
Cervecería Kunstmann. ...
Kross Cervecería. ...
Szot Brewery. ...
Cerveza Austral. ...
Desértica Cerveza Artesanal.

Olcsóbbak mint a Heineken.
Még meg nem ártott....

Xilit 2017.03.20. 12:56:17

Sziasztok!

Olvastátok, hogy Martin Schulz leszámol a magyar kormánnyal,amennyiben erre a szavazók lehetőséget adnak? Meg a lengyellel, meg Trumppal.
Na most aztán a Zorbán fegyverbe szólíthatja a híveit, ha harc, legyen harc! :)

Kár, hogy erre a leszámolásra nem a magyar nép áll készen.

Amúgy jó lenne tudni, hogy Orbánék hány terrorista szervezettel állnak kapcsolatban. Piszok rossz érzés, hogy nem csak átmenő hely a terroristák számára Magyarország, hanem üzletfél is. És nem kisebb "méltóságok", mint a magyar kormány vezetője és tagjai. Beleborzongok.
Igazából nem értem, hogy az ellenzék miért nem veri folyamatosan a tamtamot.

pettra01 2017.03.20. 14:38:27

@Xilit: Akkora katyvasz van itt nálunk már, hogy lassan lehetetlen lesz átlátni. Egyáltalán nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a terrorizmus hátterében Orbán is ott van, hiszen az neki nagyon jó, ha merényletek vannak, hiszen őt igazolja. Azt is hallani, hogy nyugatról egyre több szélsőjobbos települ át Magyarországra, mondván, hogy itt milyen jó, mert nincsenek migránsok. Ezen a jezsuita szerzetesen is megütköztem, hát úgy osztogatják már a magyar állampolgárságot, hogy nincs már hozzá semmiféle alapelvárás, eddig azt hittem, hogy azért némileg meg kell tanulni magyarul, de ezek szerint nem. Meg most két focista is felvette az állampolgárságot, nyilván azért, hogy a nemzetközi meccsekre is berakhassák őket a csapatba. Egyáltalán hány állampolgársága lehet egy embernek? És ha van neki három-négy, akkor mindegyik egyformán érvényes? Mondjuk a brazil focista a magyar csapatban is benne lehet, meg a brazilban is? És ha véletlenül egymás ellen játszik a két csapat, akkor melyikben van benne? Lehetne még fokozni, hogy az első félidőben az egyikben, a másodikban a másikban, nem?
Kíváncsi vagyok, mire jut Schulz a nagy terveivel, mindenesetre okosabb lenne a németekkel nem nagyon packáznunk, mert csúnyán orrba verhetnek bennünket.

Xilit 2017.03.20. 15:38:13

@pettra01:

Már önmagában agyrém, nonszensz, hogy állampolgárságot lehessen vásárolni. Hogy áruvá vált. Az emberrel együtt.
Tényleg, akik megvették a magyar állampolgárságot, azok szavazhatnak is. Igazából egy egész államot fel lehet így vásárolni. Ki mindenki fogja itt alakítani a sorsunkat? Közben meg a nemzetállamiságot helyezik piedesztálra. Szóban legalábbis. Azt hiszik, a többség szemét be lehet fogni a nemzetieskedéssel.

Szóval, hajrá Schulz!

Figyelem a Gémesi György által alapított legújabb pártot. Rokonszenves , komoly ember, lássuk, mire szerződik. Az is érdekes, hogy a kint dolgozó magyarok is pártba tömörülnek, nem hagyva elveszni a szavazati jogukat. Van mozgolódás, csak már annyira várom az érdemi változást, hogy kevésnek és lassúnak érzem.

Orbánt a legkevésbé sem zavarja, hogy a világ szélsőjobbjai milyen ideális terepnek tartják a hazánkat. Nem véletlenül aggódom a terroristákkal , szélsőségekkel való kapcsolataik miatt.

pettra01 2017.03.20. 16:46:50

@Xilit: Háborgunk itt, hogy azok a piszok szlovákok nem engedik a kettős állampolgárságot, pedig hát van benne valami, legyen már képes egy ember eldönteni, hogy milyen állampolgár akar lenni. Itt van ez a jezsuita vénember, egyiptomi, libanoni és most már magyar állampolgár is, ez is kész röhej, hogy egyenesen a Parlamentben tette le az állampolgársági esküt, mutatták, hogy tartott valahol egy előadást, természetesen arról, hogy veszélyben a keresztény Európa, papírról olvasott fel pár szót magyarul, hát vért izzadott a szerencsétlen, annyira távol áll tőle a nyelvünk. A sportban is kész kabaré, mitől lesz magyar válogatott az a csapat, ahol kimegy a pályára egy csomó brazil meg néger meg mit tudom én, milyen ember, háttérben a német szövetségi kapitánnyal? A verseny lényege, hogy ki tudja megvenni a legjobb játékosokat? És ha győz a csapat, akkor legyünk rá büszkék?
Sajnálom, hogy nincs nagyobb visszhangja Gémesinek, ez a tökéletlen Ceglédi Zoltán is itt okoskodik, hogy nem komoly szervezet az, amelyik azt mondja, hogy nincs ideológiája, mert akkor a hatalom megszerzését akarja csak. Hát igen, valójában most erről van szó, főleg erről, hogy ezektől a tetvektől el kell venni a hatalmat, és nagyon jó lenne, ha nem csöbörből vödörbe kerülnénk, hogy egy másik szörnyeteget veszünk a nyakunkba. Gémesi konzervatív ember, az is volt mindig, de a tisztességéhez soha nem fért kétség. Benne meg lehetne bízni, furcsa is, hogy a demokratikus oldal valahogy nem mutat nagy érdeklődést iránta. Bár akik számolgatják az esélyeket, azt mondják, hogy ez a választási rendszer olyan ügyesen ki van találva, hogy választáson lehetetlen legyőzni a Fideszt, hát nem tudom, akkor valami mást kell csinálni, de mit?

Xilit 2017.03.20. 18:37:34

@pettra01:

Olyan relatív az idő , ha akarom, a nyakunkon vannak a választások, ha akarom, még van több mint egy év.
Csakhogy én soha semmit nem hagyok az utolsó pillanatra, ha valamit utálok, az a kapkodás - bár hallom lelki füleimmel a környezetemet, hogy ők meg éppen a rögtönzéseimet rühellik , de hát a hirtelen jövő ötlet is elő van készítve , csak addig nem tudatosodott, amíg fel nem villan -, igenis látni akarom, mi miről szól, hová vezet, mik a célok, a módszerek.
Gémesi mint polgármester van olyan sikeres mint Botka, az az igazság, hogy még szimpatikusabb is.
Ceglédi kifogásait még nem hallottam, legyen ez az ő véleménye, az enyém más, nekem is totál elegem van az izmusokból, ideáim vannak, értékrendem, pontosan tudom, hogyan, milyen társadalomban kívánok élni, és ezért a magam módján mit tudok és akarok tenni. Szavazni is arra a szervezetre fogok, amely a leginkább rezonál az életfelfogásommal. Persze, ha végül összedolgozik a ma még ellenzék, az evidens, hogy rájuk.

A Momentum vezérkara, ha még sokat nyilatkozik, kiesik a pixisből, már így is begyűjtött néhány rossz pontot, elkezdtek fidesz- módra hetvenkedni, na ezt nagyon utálom, és nem tetszik, hogy ők is össznépi magyarságtudatot propagálnak, autonómiát követelve a határon túliaknak. Egyszer már fel kellene fognunk, hogy Románia és a többi érintett ország szuverén állam, amit kérhetünk és támogathatunk, az a kisebbségi politika igazságossága, de belepofázni a belügyeikbe, na, ahhoz nincs jogunk.
Engem is zavar a kettős/többes állampolgárság. Pedig én világpolgárnak érzem magam. Van a szülőföld, és van, ahol az ember él. Ha ez nem esik egybe, erre kitalálhatnánk valami rugalmas, az aktuális állapotot lefedő jogrendszert.

pettra01 2017.03.20. 18:53:07

@Xilit: Hát igen, a szülőföld olykor alkalmatlanná válik arra, hogy az ember ott jó érezze magát, de az egy másik kérdés. Amilyen az életstílusom, bárhol élhetnék, tulajdonképpen pár négyzetmétert foglalok el a világból, gyakorlatilag soha nem mozdulok ki onnan, szóval lehetne akár valami lakatlan szigeten is, bár mondjuk lennének feltételeim, például hogy legyen internet, de a többi állampolgári jogomról akár le is mondhatnék, úgyse gyakorolom...
A Momentum hozzám valamiért nem áll közel, pedig isten bizony, próbáltam megkedvelni őket, de nem sikerült, mindig jött valami kis ocsmány húzásuk, amiért nem voltam képes beléjük szeretni. Velem persze nem sokat veszítenek, nem is rám bazíroznak, szóval így van ez jól, hogy nincs és nem is lesz egymáshoz közünk. Szerencsére még nem kell eldönteni, kire szavazunk, mert most még nagyon tanácstalan vagyok.

CsipkeRózsa 2017.03.20. 19:37:11

Gémesi György megszólalása nekem is tetszik. Az előnye még az is, hogy a jobboldaliak is csatlakoznak hozzá, elősegítve a kormányváltást (csak szeretném).

Sajnos, olyan sok állampolgárt szerzett nekünk Orbán, hogy itt már nem lehet visszacsinálni semmit állampolgársági témában.

A német témát érintve, kíváncsi lennék, Orbán kit támogatna, Merkelt, vagy Schulzot.

Xilit 2017.03.20. 21:40:34

@CsipkeRózsa:

Simán el tudom képzelni, hogy kijózanodott fideszesek - tagok és szavazók egyaránt - átpártolnak Gémesiékhez. S mivel a párt vezetői vidéki polgármesterek, sokkal nagyobb hatósugárban érik el a települések lakosságát, így a ma még bizonytalanként feltüntetett igen széles réteget is.

Az újdonsült állampolgárokat egy új rendszer át tudja világítani.

Orbán úgy fél Schulztól, mint a tűztől. Ennek egyetlen oka van, a német politikus egy nyílt értelmű európai, míg Orbán nem az. Meg is van a hasonlat: Schulz úgy aránylik Orbánhoz, mint Thomas Mann L. Simonhoz.

Xilit 2017.03.20. 21:54:09

@pettra01:

Egy olyan lakatlan szigetre, amelyen nem csak internet van, hanem jó a társaság is, én is beneveznék! :)

pettra01 2017.03.21. 01:24:14

@CsipkeRózsa: Érdekes ez az állampolgársági kérdés, úgy általában a fenét se érdekli, csak dühítő, amikor nagyon kilátszanak a hátsó szándékok. Akkor is fölháborodtam, amikor az a francia színész, akinek most nem jut eszembe a neve, felvette az orosz állampolgárságot, mert megsértődött a francia adórendszer változtatása miatt. Pedig hát ahhoz mi közöm volt? De azóta még a filmjeit se nézem meg.
Attól tartok, hogy Gémesit agyon fogják hallgatni, most se kapott túl nagy hírverést sajnos.

pettra01 2017.03.21. 01:37:22

@Xilit: Nagyon tetszik a Thomas Mann - L. Simon párhuzam, hát az is egy csodálatos példánya ennek a bűnszervezetnek. Ma Olgánál ott volt Jeszenszky, őt is érdemes volt meghallgatni, ez is egy bizonyíték arra, hogy konzervatív ember is tud szerethető lenni, én egyáltalán nem ragaszkodom ahhoz, hogy a következő kormány kimondottan baloldali legyen, az sajnos nem garancia semmire, tudunk a baloldalon is utálatos képet, legyenek tisztességes emberek, akik értenek ahhoz, amit csinálnak. Ne a politikához értsenek, az édeskevés, jó szakemberek legyenek. Az MSZP-nek is volt olyan minisztere, például az a némber, aki telerakta a kórházakat kicsi széfekkel, hát valószínűleg pártszempontból megbízható volt, de egyébként a nullánál is kevesebb. Jó fej ez a Gémesi, de például most a korrupciós népszavazást forszírozza, és egy olyan körkérdést indítványoz, hogy jaj. Aztán lehet, hogy ez csak a piszkozat és majd kijön belőle valami okosság...Ja, még ezt akartam mondani, az egyenes beszédben ma Ujhelyi volt Mészáros Antóniánál, nagyon jó volt, amiket a kétsebességes Európáról mondott, majd hallgassátok meg.

pettra01 2017.03.21. 01:43:48

Ma tele voltak a híradók a lex Heinekennel, nagyon kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle a végén, amilyen barmok ezek, képesek lesznek megszavazni, aztán tényleg rajtunk röhög majd a fél világ. Hadházy tetszett nagyon, aki azt mondta, hogy ez az egész vihar egy pohár sörben. Na meg a bangladesi pasasok pere is egy kuriózum, megint ment a sorosozás, aztán a KDNP-s előhozakodott az indítvánnyal, hogy ki kellene lépnünk az emberi jogok megállapodásából. Hát ezek tényleg nagyon nem normálisak.
süti beállítások módosítása