Csak mondom

Csak mondom

Migráncsgyerekek

2016. július 29. - pettra01

Ma még a csapból is Czibere Károly folyt. Mert ellátogatott Röszkére, és ha már ott volt, rittyentett is egy sajtótájékoztatót, amiből megtudhattuk, milyen nagyon kitett magáért a kormány migráncsügyben. Persze nem minden migráncs ügyében, azokról van szó, akik eleve hátrányos helyzetűek, a családosok, a szülő nélkül érkező kiskorúak és a fogyatékosok. Elsősorban a kiskorúakról való példás gondoskodást ecsetelte, jóllehet, Brüsszel nem adott hozzá egy vasat se, mondván, hogy minálunk nincs vészhelyzet, ettől függetlenül a kormány a költségvetésből adott hétszázmilliót, amiből kibővítették a kiskorúak elhelyezésére szánt intézményeket. Fóton például korábban csak 43 hely volt, most már kétszáz van - arról meg ki tehet, hogy ezek a szedte-vette kölykök egy-két nap után mind elszökdösnek és elmennek nyugatra? Attól még gondoskodni kell róluk, fel kellett venni egy csomó szakembert például. Meg aztán főznek is rájuk, csak az ebédosztásnál veszik észre, hogy már megint nincs is kire. 

Utánaolvastam Ciberének, mert hátha a látszat csal - a látszat az, hogy nagyjából annyi szociális érzékenység szorult belé, mint mondjuk egy hokedlibe, és minthogy a Fidesz csalhatatlan érzékkel találja meg egy-egy pozícióra az arra legalkalmatlanabbat, érthető, ha pont rábízták a szociális ügyeket és a társadalmi felzárkóztatást. Olvashattam róla egy könnyfakasztó írást valami református oldalon, amiből kiderült, annyira mélyen vallásos, hogy hivatalában is úgy köszönnek neki, hogy áldás, békesség. Azt is olvastam, hogy eddigi élete szakadatlan tanulással telt, van közgazdász diplomája, meg tanult szociológiát, politológiát, de nemcsak tanul, hanem másokat is tanít, és sokat beszélget a tanítványaival, meghallgatja a problémáikat, mert mindenkitől lehet tanulni. A Nemzeti Családi és Szociálpolitikai Intézet főigazgatójaként érte a kurzusváltás, és furcsa módon még évekig maradhatott pozíciójában - ez valami olyasmire utal, hogy a baloldali kormány nem azzal kezdte ténykedését, hogy kirugdosta az előző rezsim által hivatalba tett embereket. Aztán 2005-ben nyugdíjba ment a Református Szeretetszolgálat volt főigazgatója, és amikor utódlása került szóba, a püspöknek egyből Czibere Károly jutott eszébe. Mert addigra már bebizonyosodott, hogy szociálisan mélységesen érzékeny. Aztán jött az új Orbán-kormány, államtitkári feladatokat kapott. És íme, el is látja feladatát. 

Jók ezek a sajtótájékoztatók. Ott nyomakodik egy csomó kamera, mikrofonerdőt helyeznek a nyilatkozó elé, aztán abból, amit ott elhalandzsázik, összevágnak nekünk valamit. De hogy föltennének valami értelmes kérdést, az nem nagyon fordul elő. Engem érdekelne például, hogy az a rengeteg sok gyermekvédelmi szakember, akiket felvettek a kiskorú migráncsok örömére, mi a túróval foglalkozik, ha ezek a büdös kölykök gyakorlatilag csak átutaznak Fóton? És vajon nem kellene jobban vigyázni ezekre a gyerekekre, ha már kiskorúak, nem tartoznak senkihez, hát biztos, hogy rendben van az, hogy csak úgy el tudnak tűnni tömegével? 

Ugyanez a kérdés felmerül a nem kiskorúak esetében is. Hatalmas számokat mondanak, hogy hány menekültkérelmet fogadtak be, de gyakorlatilag párszáz menekült tartózkodik az ilyen-olyan táborokban - leszámítva azokat a táborokat, amelyeket őriznek, mert akik ott vannak, rosszat csináltak, nekik nem szabad megszökni. Tegnap éppen meglógott kettő vagy három, hát őket nagyon keresik. Aki csak úgy várja a kérelme elbírálását, az többnyire már Németországban várja, mert innen az első adandó alkalommal lelépett. 

A magyar menekültpolitika mint olyan, nem létezik. Gondterhelt hivatalnokok hajolnak mindenféle kérelmek fölé, sóhajtoznak, hogy jaj, mennyi dolguk van, aztán amikor döntenek, akkor derül ki, hogy a döntést már nincs kivel közölni. Legyünk jóhiszeműek, ne feltételezzük, hogy eleve erre épül az egész szisztéma...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr768920994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.07.29. 07:06:14

Se kutyám, se macskám ez a kormány, de van menekültpolitikájuk, muszájból. Méghozzá 2014. január 1-től voltak kénytelenek egy újat bevezetni az EU nyomására. Most szándékosan populárisan tálalva egyet emelek ki közülük, ez a pénzügyi támogatásuk. Amennyiben Magyarországon kíván letelepedni a menekült (aki tényleg az) és megjelöl egy várost, vagy budapesti kerületet, két éven keresztül a következő állami támogatás kapja:

Egyedülálló személyek:

Első félév: 90.000 HUF/hónap
Második félév: 67.500 HUF/hónap
Harmadik félév: 45.000 HUF/hónap
Negyedik félév: 22.500 HUF/hónap

Családok:

Első félév: 85.000 HUF/felnőtt/hónap, 25.000 HUF/gyermek/hónap
Második félév: 63.750 HUF/felnőtt/hónap, 18.750 HUF/gyermek/hónap
Harmadik félév: 42.500 HUF/felnőtt/hónap, 12.500 HUF/gyermek/hónap
Negyedik félév: 21.250 HUF/felnőtt/hónap, 6250 HUF/gyermek/hónap
A családok legfeljebb 215.000 forintot kaphatnak havonta.

(nem populárisan: az más lapra tartozik, hogy a kijelölt családsegítő szolgálatok és szociális munkások segítségével ez idő alatt találnak e maguknak szállást és munkahelyet)

pettra01 2016.07.29. 11:35:44

@Drizari: Igen, ez ek kényszerű kötelezettségek - más kérdés, hogy szerinted létezik-e akár egyetlen ember is, aki már igénybe vette ezeket? Ha lenne olyan család vagy akár szóló menekült (aki ezzel a hullámmal érkezett természetesen, mert korábbi menekültek azért előfordultak), már ezerszer mutogatták volna és sorolnák, ,milyen gáláns ellátást kaptak a magyar államtól. Nem ismerem a tényeket, de látatlanban is biztos vagyok benne, hogy ezek csak papíron létező kötelezettségek.

ZorróAszter 2016.07.29. 12:00:06

Orbán politikájának az a veszélye, hogy addig ugrál, míg az un. magországok ezt ürügyül használva, erre hivatkozva meg nem csinálják a maguk belső EU-ját.

Most Magyarország egy gyarmat, de viszonylag még adnak a látszatra. De ha kikerülünk az EU-ból, többé a látszatra se fognak adni, és olyan gyarmat leszünk, mint Szudán, Peru vagy Bangladesh.

pettra01 2016.07.29. 12:21:30

@ZorróAszter: Mostanában nem az EU ellen beszél, csak az EU vezetőt minősítgeti folyamatosan, úgy érzi, hogy ő többre hivatott, mint egy ilyen kicsi ország mindenhatójának lenni. Aztán ha mégiscsak szétesik az EU, majd ő megcsinálja a V4-ek üdvözítő szövetségét, és majd megmutatjuk azoknak a magországoknak, hogy milyen ütőképesek vagyunk.

ZorróAszter 2016.07.29. 13:55:05

Igen, de EU nélkül nincs V4 se.

Plusz rájuk is igaz, hogy most szolíd európai fehérgyarmatok. De ha eltávolodnak az Európának cikis határon túlra, akkor már nem kell finomkodni és minden papírmasé és megjátszósditól mentes egyszerű fehérnigger gyarmat leszünk.

pettra01 2016.07.29. 14:25:28

@ZorróAszter: A múltkor hallgattam egy beszélgetést egy szlovák potentáttal, aki egészen más megvilágításba helyezte a V4-eket, mint amit itt nekünk próbálnak folyamatosan beadni. Szóval nagyon úgy néz ki, hogy ez a V4-es világmegváltás egy nagy lufi.

CsipkeRózsa 2016.07.29. 14:27:31

@pettra01: "Mostanában nem az EU ellen beszél, csak az EU vezetőt minősítgeti folyamatosan,"

Orbán: "„A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát"".

pettra01 2016.07.29. 14:44:04

@CsipkeRózsa: Tényleg világosan beszél az ember, ezek szerint a diktatúra egy remek találmány, csak nem mindegy, hogy én csinálok diktatúrát vagy engem kényszerítenek bele egy diktatúrába. Hát tényleg van különbség. Egyre kevésbé értem azokat, akik ájultan hallgatják ennek a mukinak az eszmefuttásait, hát amit ott Tusványoson is művel évente, az egy kabaré.

Drizari 2016.07.29. 16:00:03

@pettra01: A változtatás ellenére tény, hogy a menekültpolitika továbbra sem szolgál jövőképpel a menekültstátuszt kérőknek. A beilleszkedés egyik legnagyobb akadálya a nyelvismeret hiánya. Az afgánok, szírek stb. küszködve tanulják a magyart, de a nyelvtanárok sem állnak a hivatásuk csúcsán. Aki megjelöl egy várost, nem maradhat tovább a táborban, a kapott pénzt (90 ezer) fél évig vagy lakásbérlésre, vagy étkezésre költi ... költhetné. Már ebből kitetszik, itteni letelepedése kudarcra van ítélve. Fél év alatt nem bír megtanulni munkaerőképesen magyarul a heti 2, esetleg 3 alkalommal tartott nyelvórákon, és munkahelyhez sem jut. Fél év után kilátásai rohamosan csökkennek, ahogyan csökken az állami támogatás. Önerőből biztosan nem találnak maguknak munkahelyet, de a szociális munkások és a családsegítők se bírják őket munkahelyhez segíteni. Egymással se tudnak kommunikálni, mivel a menekült nem beszél magyarul. Vagyis: az állam ad(na) pénzt és ad táborokat, utóbbiak egyik része nyílt, másik része őrzött. Ebben merül ki a menekültpolitika. A többi velük való munka már adminisztratív: nyilvántartásba vétel, személyazonosság ellenőrzés.

pettra01 2016.07.29. 16:07:19

Nagyon kíváncsi lennék, hogy miféle szakemberek foglalkoznak ezekkel a gyerekekkel. Még a magyar gondozásba vett gyerekek is feladják a leckét, hát még ezek a gyerekek, akiknek ki tudja, mi van már a hátuk mögött, mi mindenen mentek keresztül, micsoda zűrzavar lehet bennük. Ide elsősorban olyan emberekre lenne szükség, akik értik a nyelvüket, és ha nálunk nincs ilyen, akkor a migránsok között kellene keresni arra alkalmasakat. Persze ha eleve az a cél, hogy szökdössenek el minél előbb, akkor ugye más a helyzet...

Drizari 2016.07.29. 16:13:42

@pettra01: Az itt marasztalásuk biztosan nem része a magyar menekültpolitikának.

pettra01 2016.07.29. 16:16:02

@Drizari: Úgy látom, pont egyszerre írtunk, Na igen, a nyelvtudás... Te hallottál már konkrét esetet, hogy valamelyik menekült megpróbált itt letelepedni? Tényleg érdekelne, hogy volt-e már ilyen.Különben biztosan vannak olyan munkák, amit el tudnának végezni különösebb nyelvtudás nélkül is, ha lenne egy munkavezetőjük, aki így is, úgy is beszél - hány magyar dolgozik Németországban úgy, hogy nem tud németül, de becsatlakozott egy brigádba, ahol azért elboldogul.

Drizari 2016.07.29. 16:45:19

@pettra01: Igen, voltak próbálkozások, de az elején kibuktak, a nyelvtanulásnál. Az állami támogatás folyósításának egyik feltétele a nyelvórák látogatása és azokon az aktív szereplés. Ha ez nem teljesül, megvonják az állami támogatást. Az ilyen (is) nyilván szökik tovább a németek felé.
Esetleg olyan előfordulhat (de nem hallottam róla), hogy magyar egyetemen tanult kér menekültstátuszt. Elhelyezkedése nem lehet gond.

pettra01 2016.07.29. 16:57:59

@Drizari: Különben a magyar menekültpolitka sose volt példás, emlékszem, a kilencvenes évek végén a délszláv háború elől szökdöstek ide az emberek, és semmit se kaptak, pedig beszélték a nyelvet, szakmájuk is volt, kaptak egy ideiglenes tartózkodási engedélyt és mehettek a munkaügyi központba, ahol fantasztikus ajánlatok várták őket. Az unokaöcsémék is ezért mentek tovább Németországba, pedig németül egy kukkot nem beszéltek, érdekes módon ott be tudtak illeszkedni, azóta gyökeret vert ott, van munkája, jó keresete, lakása, amikor itt jártak, mondtam neki, hogy most kérhetné a magyar állampolgárságot, amire azt kérdezte, hogy ugye viccelek?

Drizari 2016.07.29. 18:03:34

@pettra01: Egy vajdasági asszonykát ismertem, kislányával jött át a 90-es évek közepén. Neki nem volt problémája, mint orvos, igaz, a szakorvosiért meg kellett küzdenie. De kapott segítséget a budapesti kórházban, ahová elsőre sikerült elhelyezkednie. Ott dolgozik még, vagy ő is továbbállt nyugat felé, nem tudom.

ZorróAszter 2016.07.29. 18:41:34

@CsipkeRózsa:

Orbán: "„A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát"".

Orbán: "„A nyolcvanas években én MINT KISZ-TITKÁR nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát: A PÁRTTITKÁR ANYÁM ÉS APÁM ELLEN"".

Drizari 2016.07.30. 12:22:48

Témán kívül, csupán érdekességként:
Ma délelőtt tettem egy autós sétát Siófok móló előtti és utáni utcáin - Siófokot Budapest felől a 7-esen (nem autópálya) közelítettem meg. Tömegnyomor autókban, zömében új, és legfeljebb öt éven belül gyártott autókkal. Leparkolni nagy kihívás, nem is álltam meg, csak a széplaki részen a Deák Ferenc sétányon, a Tihany utca sarkánál. Ott még volt szabad hely. Egyben itt lehet lesétálni szabadon a partszakaszra és ingyen a fűre letelepedni. A környék beépült, és lebontották a volt újságírói üdülőterület kör alakú "Orion-bár" építményét. Zömében magyar rendszámú márkás autók tömkelege az úton és útfélen. Egy egyik útfélen, a Hotel Azúr wellness kombinát zárt területrészén a parkolóban csak néhány szabad helyet láttam. Hazafelé tartva sűrű sorban haladtak egymást követve velem szemben a tó felé az autók. Még a déli harangszó előtt hazaértem. Úgy tűnik, mára nagyon sok embernek van mit elveszíteni. (ezen a környéken utoljára pont 30 évvel ezelőtt nyaraltam, és alig ismertem rá)

pettra01 2016.07.30. 12:34:16

@Drizari: A lányom mondta valamelyik nap, hogy nem élnek annyira rosszul a magyarok, csak a mi utcánkban is a mi romhalmazunkat leszámítva csupa átépített, felújított palota áll. Olyan szinten megy a mánia, hogy velünk szemben megvették a házat, amit a volt tulaj előtte újított fel, tetőcsere, ablakcsere, stb, erre az újak lerombolták az alapig és most építenek valami mást. Autócsodák, mesés nyaralások - hát igen, de amiről nem szól a fáma, hogy sokan ebből teljesen kimaradnak, egyre kevesebb esélyük van rá, hogy valaha elérnek valami ehhez hasonló szintet...

Drizari 2016.07.30. 13:02:33

@pettra01: Az esélytelenek zöme azt hiszem, nem is bír mit tenni azért, hogy hasonló, vagy legalább közeli szintre érjen. Egy minimálbéren dolgozó, vagy közmunkás, ne számítson ilyen szintre. Csak azok érnek el valamit, akik minimálbéres munkák végzésénél többre képesek. Ha itthon nem talál magának ilyen munkát, akkor kimegy nyugatra. Nagyon kevesen jönnek vissza sikertelenség miatt.

pettra01 2016.07.30. 13:14:50

@Drizari: Ahol a gyerekeim dolgoznak, most sok embert vesznek fel, betanított munka, bruttó 200 ezer, három műszak, tehát van műszakpótlék, túlóra-lehetőség, szóval nem éppen rosszul lehet keresni. Feltették a hirdetést a Facebookra, hát olyan kommentek jöttek, hogy megállt az eszem. Hogy éhbérért kell dolgozni. Tényleg nem értem, ez azért nem nevezhető éhbérnek. Ugyanakkor panaszkodnak, hogy nem jut nekik közmunka - hát hogy van ez?

Drizari 2016.07.30. 13:48:22

@pettra01: Érdekes reakciók, habár a havi 200 (ami havi nettó 133 ezer) valóban nem valami sok, de mint betanított munka, jól fizet. A minimálbér nettója ugyanis havi 74 ezer forint. A közmunka nettóját meg sem említem.

CsipkeRózsa 2016.07.30. 13:59:38

@ZorróAszter:

Nagyon jó ez a kibővített változat.

pettra01 2016.07.30. 14:22:52

@Drizari: Nem azt mondom, hogy sok, de ha nincs szakképzettségem, mire föl akarok százezreket keresni? És érdekes, hogy inkább elmennek a szomszédos céghez, ahol szalagon kell dolgozni, ott aztán tényleg nincs megállás egész idő alatt, és tisztán a minimálbért kapják.

Drizari 2016.07.30. 14:43:29

@pettra01: Erről van szó, szakképzettséget kell szerezni, s ha így is kevesli valaki, akkor irány külföldre.

pettra01 2016.07.30. 14:51:46

@Drizari: A kisebbik fiamék most vannak válaszút előtt. Úgy gondolták, elmennek albérletbe, hát az havi 60 ezer + rezsi, nem keresnek rosszul, de azért ezt meg kellene gondolniuk. Eddig ez fel se merült, de most játszanak a gondolattal, hogy talán inkább el kellene menniük külföldre. Csak az a baj, hogy nyelvet nem beszélnek - erre fel a lányom mindent elkövet, hogy lebeszélje őket, nem győzöm csitítani, hogy nem kell ebbe belebeszélni, nem minden a nyelvtudás, persze, jó, ha van, de ha már kint vannak, úgyis rákényszerülnek és megtanulják, csak a kezdeti nehézségeket kell leküzdeni. Hát kíváncsi vagyok, milyen döntés születik.

Drizari 2016.07.30. 15:24:38

@pettra01: Segítség és nyelvtudás nélkül nehéz lesz belevágni, de nem lehetetlen. Könnyebb, ha van kint egy ismerős, aki segít a kezdetekben. Sok szerencsét kívánok nekik elhatározásuk megvalósításához.

pettra01 2016.07.30. 20:40:57

Köszi, hát ezt ők fogják eldönteni. Különben éppen ma jelent meg a fentebb emlegetett vajdasági eredetű unokaöcsém a családjával, most mentek haza látogatóba Szerbiába. A gyerekek németül és szerbül beszélnek, az asszonyka cseh, még szerencse, hogy az unokaöcsém fordított, mert csak bután néztünk volna egymásra. Azt mondja, nincs rettegés a terrorizmustól, persze, vannak ilyen esetek, de ez nem jelenti azt, hogy ne mernének élni.
süti beállítások módosítása