Csak mondom

Csak mondom

Sok bába között

2018. január 14. - pettra01

Nem ismerem Geréb Ágnest, sőt, tőlem meglehetősen távol áll mindaz, amit ő képvisel, de ettől még nem értek egyet az ő meghurcolásával. Nyilván vannak nők, akik nem szeretnének kórházban szülni, bár nem igazán értem, mi a jó abban, ha a saját otthonukat kell alkalmi szülőszobává átrendezni, az apás szülés meg, hát fene tudja, nekem nem volt ilyen igényem, és nem elsősorban azért, mert annak idején erre nem volt lehetőség. Nekem az a véleményem, hogy a teremtés koronáinak a fajfenntartás eme fázisában nincs keresni valójuk. Viszont vannak párok, akik pont ezt szeretnék, és nekik miért ne lehetne más véleményük? 

Az előző generációk is szültek, többnyire nem kórházban, már csak azért sem, mert nem nagyon voltak kórházak, ha eljött az idejük, elküldtek valakit a bábáért, ha bába sem volt, akkor idősebb, tapasztalt nők segédkeztek, és mivel ez egy természetes folyamat, többnyire baj nélkül világra hozták a gyerekeket. Volt persze, hogy nem, de az okokat különösebben nem vizsgálták, ha a gyerek, az anya vagy mindkettő odaveszett, úgy fogták fel, mint valamiféle járulékos veszteséget. 

Ma sincs ez másképp. Ha kórházban történik meg, arra legtöbbször van megtámadhatatlan magyarázat, hogy előre nem látható komplikáció történt, és hogyan is vonná ezt kétségbe a kívülálló, hiszen rendelkezésre állt orvosok hada, műszerek, műtők, de hát vannak esetek, amikor hiába minden. 

Nem így, ha az eset nem kórházban történik, mert akkor már bátran lehet mondani, hogy bezzeg, ha mindez kórházban esett volna meg, nem így végződött volna. Pedig hát nagyon sok esetet ismerek, gondolom, más is, amikor kórházi körülmények között, fogadott orvos közreműködésével, problémamentes terhességet követően mégiscsak baj történt. Tudomásul kell vennünk, hogy a szülés egy fajta "veszélyes üzem", amelynek akkor is van kockázata, ha minden létező óvintézkedést megteszünk, és minden várandós nőre úgy kell tekintenünk, mint a háborúba induló katonára, aki győzedelmesen, kitüntetésekkel is hazatérhet, de az is előfordulhat, hogy odavész. 

Geréb Ágnes nyilván fanatikus, mi más magyarázat van arra, hogy még mindig kitart a rögeszméje mellett? Legalább el kellett volna bizonytalanodnia, de rajta valahogy látszik, hogy ő már holnap bátran folytatná a bábáskodást, meg van róla győződve, hogy ez annyira nagyszerű dolog, hogy feltétlenül holtáig képviselnie kell. Nők is vannak, akik továbbra is megbíznának benne, hát akkor tényleg bele kell ebbe avatkoznia a törvénynek? 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr7513572703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2018.01.14. 16:31:44

Az otthonszülésnek számtalan előnye és hátránya van, teljesen egyéni szempont, ki mit tart fontosabbnak , a megszokott, meghitt környezetet a maga komfortjával - ez pszichésen talán döntő momentum is -, nem kell távol lenni a családtól, nincs kiszolgáltatottság, közös fürdő, mosdó, kelletlen vagy éppen rá nem érő nővérek, rohanó, a zsebüket tartó orvosok.
Ugyanakkor azt a vélt-valós biztonságot, amit éppen az orvosi személyzet megléte jelent a kórházi tartózkodás 24 órájában mind az anya, mind a gyermek számára, én elsődlegesnek tartok.
Hála az égnek mind a két fiam egészséges magzati lét után tip-top újszülöttként jött a világra, valószínűleg otthoni szülésnél sem akadt volna probléma, de engem megnyugtatott a tudat, hogy felkészült gárda vigyáz rám is, a fiúkra is.
Ami nagyon lehangoló volt, az éppen a szakmailag kifogástalan szülészek olykor minősíthetetlen stílusa , az egyik szülészet állapota, és a nem gyermekbarát attitűdök, pl.: nem tették a hasunkra a gyereket, pedig de jó lett volna megérinteni az első megkönnyebbült szusszantáskor, megölelni, hahó, itt van anya!
Persze, tudjuk, hogy ilyenkor még sok a teendő, a piciket is, minket is rendbe kell tenni, varrni, de egy-két percet adhattak volna az anya-gyermek kapcsolat bensőségességének.

Ma , 100 %, hogy vagy otthon szülnék vagy valami nagyon elit szülőházban.
Geréb Ágnest nagyon sajnálom, függetlenül attól, hogy maga a hölgy nem rokonszenves.
Állítólag az ügyvéd újratárgyalást kér, mert felületesen, példastatuálás gyanújával hoztak ítéletet.
A jelen igazságszolgáltatásba ez simán belefér, sajnos.

pettra01 2018.01.14. 18:18:28

@Xilit: Ez valahogy olyan, mint amikor valakiről kiderül, hogy súlyos betegsége van, az embernek van véleménye, de óvakodik attól, hogy tanácsokat adjon, mert ilyen helyzetekben mindenkinek saját magának kell döntenie, szerintem nem jó se áttenni másra a felelősséget, se átvállalni a másik felelősségét. Az első gyerekemnél fogadott orvosom volt, a másodiknál egyszer visszamentem hozzá, de közben fölvitte az isten a dolgát, belvárosi magánrendelőt nyitott és kapásból megháromszorozta a vizitdíját, ami nekem akkor horribilis volt, egy vizsgálat félhavi fizetésembe került, hát nem is mentem többet. Attól kezdve csak azt veszem igénybe, amit a rendszer biztosít nekem, ami talán hazardírozás, talán felelőtlenség, de végül is így sem jártam rosszabbul, sőt, a harmadik gyerekemnél ha ragaszkodtam volna egy orvoshoz, nagy valószínűséggel rosszul végződött volna, mert passzoltak kórházról kórházra, de végül a jó sorsom megsegített és pont jókor voltam jó helyen, egy otthonszülést biztosan nem úsztam volna meg. Ilyen tapasztalatok után azt hiszem, nem csoda, hogy azóta is a véletlenre bízom magam, eszembe nem jutna professzorok között válogatni. A Geréb-ügyben nagyon valószínű, hogy tényleg példát akartak statuálni

Xilit 2018.01.14. 20:05:06

@pettra01:

A "véletlen" sokszor a legjobb , ami történhet velünk. Valaki mondta valamikor, hogy fel kell ülni a hullámra, és hagyni, hogy kivigyen a partra. Nem kapálózni, nem hadakozni, mert akkor tuti megfúlunk.
Persze, örvendetes, ha egy parti fövenyen kötünk ki, és nem egy sziklára felkenve, de tény, hogy az élet sokszor olyan, mint egy autó, csak beleülünk, és visz minket oda, ahová kell.
Jók ezek a véletlenek. :)
A nagyfiamnál mentem, amikor jöttek a fájások, nem tudtam, kinél fogok szülni. A kicsinél fogadott orvosom volt , két év múlva plasztikai műtétre volt szükség. A sors iróniája, hogy az az orvos tett rendbe, aki az első gyermekemet segítette a világra.

Geréb Ágnes:

www.atv.hu/videok/video-20180113-civil-a-palyan-2-resz-2018-01-13

Érdemes rászánni azt a kis időt, amíg tart a téma kibeszélése.

Xilit 2018.01.14. 20:06:36

Bocs: a 7. perc előtt kezdődik.

pettra01 2018.01.14. 23:22:29

@Xilit: köszi, megnéztem, érdemes volt, tényleg. Szóval nekem Geréb Ágnes híveiről meg az egész mozgalomról, vagy minek nevezzem, valamiért az amisok jutnak eszembe, van ennek egy olyan jellege, hogy vissza a természethez, ami persze akár követhető is, de hát azért nem véletlen, hogy a nők azért többnyire nem magányosan, a patakparton szülnek, mint az indiánok. Nyilván ebben a minél nagyobb biztonság keresése a lényeg, mert azért nem kis dologról van szó, nem egy hajvágás, hogyha elszúrjuk, majd legfeljebb kinő. A legnagyobb életélmények egyike, ugye mondják is, hogy ami a férfiaknak a katonaság, az a nőknek a szülés, és hát én nagyon maradi vagyok, de ahogy például nem lehet otthon katona egy férfi, az se igazán jó, ha a nő otthon szül - leszámítva, ha nincs más választása. Az apás szülésről nekem azok az olvasmányaim ugranak be, ahol leírják, hogy régen a királynők úgy szültek, hogy az udvari hatalmasságok is jelen voltak, hát én nem örültem volna egy szurkolótábornak az alkalom körül, persze ezt így, több tíz év távlatából mondom, a kritikus pillanatokban az embernek a szemérmessége is odavész, szóval amikor már végigvizsgált egy csomó orvos meg egy egyetemi évfolyam, már olyan mindegy, hogy ráadásnak bejön-e még a tévéhíradó is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.01.15. 10:12:21

Én se kórházban, se otthon nem fogok szülni! :)
Amúgy mindkét lányom kórházban született (Fanni - MÁV, Kincső -Szent Imre) és én mindkétszer jelen voltam. Jó volt, amikor a kezembe adták őket. :)

ZorróAszter 2018.01.15. 15:17:05

Kedves Pettra!

Kedves Mindenki!

A sarokpont szerintem az, hogy a baba nem a szülők tulajdona. Akkor sem, ha az szokták mondani, hogy az én lányom, az én fiam.

Kötelességeik vannak a babával szemben. Nem tehetnek meg bármit vele.

Például ha a többség (rajtuk keresztül az állam) azt hiszi, hogy a kórházban szülés a biztonságos a baba számára, akkor kötelezheti a szülőket, hogy kórházban szüljenek.

Akkor is, hogyha a szülök mást szeretnének.

Tehát a lényeg: a baba nem a szülők tulajdona. Nem tehetnek meg vele azt, amit akarnak.

ZorróAszter 2018.01.15. 15:32:18

Ja! És ez Geréb Ágnesre is vonatkozik. Sőt méginkább, mert ő orvos.

Nem találhatja ki, hogy mondjuk a pestist füstöléssel kell gyógyítani, mert az a régiek szerint bevált.

Vagy hogy a rákot PI vízzel kell gyógyítani, mert az a tuti.

Ha kitalál valamit, akkor előbb meg kell győznie az orvostársadalmat, hogy mi a jó, és ha rábólintanak, akkor csinálhatja.

De addig nem. Addig az kuruzslás.

pettra01 2018.01.15. 15:49:00

@Frady Endre: Pedig éppen javasolni akartam, hogy pótolni kellene ezt a hiányosságot, hát mi az, hogy a férfiak bárhol szülhetnek?

pettra01 2018.01.15. 16:05:59

@ZorróAszter: Igen, ez nagyon fontos, hogy nem a szülők tulajdona, persze nem is állami tulajdon. éppen úgy vannak jogai, mint egy felnőttnek, még ha nem is tudja azokat érvényesíteni. Hát ezen itt nagy vita folyik, hogy mi a jobb a gyereknek, ha hol születik meg, én ezt nyilván nem tudom eldönteni, meg úgy általában nem is könnyű eldönteni, mert itt csak elméletek vannak, de alátámasztani nem is tudom, hogyan lehet, ahány ember, ahány gyerek, ahány születés, annyiféle. Ez is olyan, mint a közoktatás, hogy vannak, akik szerint az nem jó és majd ők otthon sokkal jobban oktatják a gyerekeiket, aztán az vagy sikerül, vagy nem, utólag nem nagyon lehet azt se korrigálni, meg hát a közoktatás se mindenki számára válik be. Nem baj, kellenek az ilyen örök vitatémák.

ZorróAszter 2018.01.15. 16:31:59

Kedves Pettra!

Igen. Vitatkozni szabad. Csak cselekedni nem.

Ahhoz hogy ebben a kérdésben büntetlenül cselekedhessen mást valaki, mint amit eddig az orvosközösség megállapított, ahhoz meg kell győzni az orvostársadalmat.

Nem lehetetlen. Még Semmelweisnek is sikerült.
-----------------------------------------------------------------------------
Igen. Abból hogy a baba nem a tulajdona a szülőnek, abból nem következik, hogy akkor az állam tulajdona.

Az állam itt nem tulajdonosként rendelkezik.

Az állam nem csak a tulajdonos jogán rendelkezhet dolgok felett, mint ami a hétköznapi esetekben megszokott.

Xilit 2018.01.15. 16:47:39

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, amíg Semnmelweis rábírta az orvosokat a kézfertőtlenítésre, addig nagyon sok haláleset történt, következésképpen sokkal biztonságosabb volt otthon szülni.
Annyira misztifikálja a tudományokat, hogy elfelejtkezik róla, a természet volt előbb, s csak annak felismert törvényeire épülhet a tudomány is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.01.15. 17:00:01

@pettra01: Pont, hogy nem bárhol, hanem sehol! A férfiak sehol sem szülhetnek! :)

Xilit 2018.01.15. 17:31:12

@Frady Endre:

Lobbizzunk az érdeketekben? :)

ZorróAszter 2018.01.15. 23:02:50

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Furi hogy ezt Ön mondja nekem, aki előszeretettel misztifikál mindenféle ezoterikus, new ages handabandával, müllerpéteri nagyéletigazságokkal. :o)

Mellesleg Semmelweis állt a tudomány oldalán, és az ellenfelei annak ellenében és nem fordítva.
És ahhoz képest, hogy milyen szokatlan módszerekkel bizonyított, és hogy a végső okot nem tudta megnevezni, ahhoz képest szokatlanul gyorsan elterjedt az elmélete. És gyakorlata.

Xilit 2018.01.16. 00:05:08

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, kétségem nincs afelől, hogy amennyiben módjában állna, Ön betiltatná az ezotériát, és mindent, amit a picinyke emberi ego nem tud felfogni, illetve nem lát bizonyítottnak.
Talán a nyolcvanas években jártunk, amikor egy dokumentumfilm az emberi agy működését próbálta feltérképezni, s ennek kapcsán vetődött fel a kérdés, az agykapacitásunk hány %-át hasznosítjuk. A kutatások szerint a zsenik kb. az egytizedét.

Egyébként Semmelweis ellenfelei büszke, nagy mellényű orvostudorok voltak, és legyintettek S. handabandájára.

Amúgy Müller Pétert hamisnak érzem, ezért kívül esik a világomon.

ZorróAszter 2018.01.16. 01:45:05

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Annak, hogy az emberek az agyuk hány százalékát használják, semmi értelme. Az agy minden része folyamatosan működik mindig. Ami nem működik, az elhalt például agyvérzés vagy egyéb okból.

Ilyeneket szoktam mondani példának amikor arra utalok, hogy Ön helyesnek tartja, ha légbőlkapott, senki által nem igazolt pontokból kiindulva gondolkodik. Sőt irtózik a valós tényekből kiinduló gondolkodástól. És minden ilyen elemtől igyekszik is megszabadulni.

Miért?

Mert a logikus gondolkodás hibáira rá lehet mutatni. Önben pedig az maradt meg, hogy akit logikai hibán kapnak, az hülye. Holott mindenki követ el logikai hibát. Még a legnagyobbak is. Sőt néha még olyan nevetségeseket is, hogy még ki is röhögik őket. Mert az ember ember és nem gép.

Az ezoterikus halandzsán viszont nincs logikai vizsgálnivaló. Afelett meg, hogy az alaptalan kijelentésekből kiinduló gondolatoknak semmi értelme, afelett el lehet siklani. Legalábbis Ön szerint.

Holott az a gondolkodás, a logika legfontosabb tétele.

:o)

Semmelweis:
Ő a tudomány oldalán állt, és nem az ezoterikus halandzsa oldalán.

Semmelweis ellenfelei többségében megalapozott módon támadták az eredményeit. Ennek oka az volt, hogy Semmelweis nem tudta megnevezni a kórokozót. 2. gyermekágyi láz tünetekkel férfiak is meghaltak. 3. Ahol 100%-ban betartották Semmelweis módszereit, jelentősen csökken a gyermekágyi halálozás, de nem 100%-ban.

Ennek ellenére szerintem bámulatosan gyorsan terjedtek el Semmelweis elvei. És ez a tudomány következménye és eredménye, és nem az ezoterikus halandzsa vagy a kuruzslóké.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.01.16. 09:41:37

@Xilit: Nem kell, már lemondtam a szülésről. :)))

Xilit 2018.01.16. 12:13:57

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, a gondolkodás élvezet. Megfigyelni mindent, ami bennünk és körülöttünk történik, vizsgálódni, látni, hogy honnan indultunk, és a választott úton hová érhetünk el - ez számomra nem is az egyik, hanem talán a legteljesebb öröm.
Ezért is szeretem magam körül a csendet, a természetet, s kerülöm a zajos, még a matériában tobzódó embertársakat. Ellenben mindig szívesen tartózkodom azok társaságában, akik mást is látnak, nem csak a két szemükkel érzékelhetőt, kicsit tovább az orruk hegyénél, s az érintkezések alkalmával csupán információt közölnek, érettségük folytán távol tartva magukat a szerénytelen néptanítói attitűdtől.
Azért kedvelem Önt, megsérteni pedig nem tud, mert az első kérdés, amit felteszek magamban az emberi viselkedések kapcsán, az az, hogy vajon mi motiválhatta.

Xilit 2018.01.16. 12:16:40

@Frady Endre:

Pedig hosszú évekig tartó hormonkezelések után talán esélyed lenne. :)
De, ha nem, hát nem. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.01.16. 12:54:35

@Xilit: Hormon's Hermits kezelés után meg énekelném az éhesen üvöltő babának, hogy No milk today? :)

CsipkeRózsa 2018.01.16. 13:47:03

@Frady Endre:

Megnéztem, mi fán terem az általad említett tejes cím, sőt még a wiki is ír róla. Most már ezt is ismerem.

www.youtube.com/watch?v=AuGWNshGM64

translate.google.hu/translate? hl=hu&sl=en&u=en.wikipedia.org/wiki/No_Milk_Today&prev=search

pettra01 2018.01.16. 14:37:37

@ZorróAszter: Semmelweis helyzete annyiban más volt, hogy látható, mérhető eredményei voltak, még ha nem is volt rá konkrét magyarázat, hogy miért, de azért a számoknak jelentős bizonyító erejük van. Ezek az újdonságok meg, hogyha otthon születik a gyerek, az neki sokkal jobb pszichésen, meg például van olyan is, hogy egy medence vízben benne ül az egész család és közben ott szül a nő, mert az is állítólag valami borzasztó jó dolog, ezek azért csak feltevések és inkább olyan különbségek, hogy mondjuk a káposztás tészta borssal jobb vagy cukorral, egyiknek is, másiknak is vannak hívei, kár lenne szabályozni, ha egyébként egyik se káros az egészségre.

pettra01 2018.01.16. 14:42:53

@Frady Endre: A férfiak szüléséről mindig az a Schwarzenegger-film jut eszembe, aminek a címét most nem tudom, ahol ő hozott világra egy gyereket, hát én viszolyogva néztem végig, még az ötlet is hátborzongató. Persze én maradi vagyok, mondom. De a ormon's Hermits zseniális :)

Xilit 2018.01.16. 16:56:21

Frady, depis vagyok, ma nincs tej, tegnap még volt, de ma nincs, és nem tudom, holnap lesz-e.

Apropó, azt sem tudom, mi van az exnolblogger-oldalakkal, vagy bejön a kommentmező vagy nem, így vagy tudok írni , vagy nem.

ZorróAszter 2018.01.17. 01:06:13

@Xilit:

Kedves Nyírfa!

Már többször mondtam Önnek: azért mert ez a fajta gondolkodás veszélyes. Sőt közveszélyes.

És példát is szoktam rá mondani Önnek: Madame Blavatsky halandzsáját. És handabandázásának útját, karrierjét a nácizmusig és milliók haláláig.

Azzal, hogy nem az a történelmi igazság, ami bizonyíthatóan megtörtént, hanem az ami érdekünkben áll hogy igaz legyen.

És persze hogy egy blogkommentnek látszólag nincs veszélye.

Csupán csak annyi, hogy hozzászoktatja az embereket ahhoz a felfogáshoz, hogy lehet gondolkodni minden tényszerű alap és logika nélkül.

Sőt az az igazi.

ZorróAszter 2018.01.17. 01:21:23

@pettra01:

Kedves Pettra!

Sajna valójában Semmelweisnek az adatai valóban kétségbevonhatóak voltak a maguk idejében. És ennek ellenére szerintem azzal tudta elterjeszteni a higiéniára vonatkozó nézeteit, mert aki személyesen megismerte, az meggyőződött róla, hogy komoly tudós és komolyan kell venni amit állít.

Mint említettem, komoly ellenérvek voltak ellene. Például hogy férfiak is meghaltak teljesen hasonló tünetekkel. És olyan orvosok betegei is, akik egyáltalán nem boncoltak.

Ezek igenis nagyon komoly ellenérvek.

Azonkívül Semmelweis eredményei se voltak mindent elsöprő egyértelmű eredmények.

Otthonszülés:

Vannak emberek, akik az andy warholi öt perc hírnévért kockáztatnák a gyerekük egészségét, és repülőgépből ejtőernyővel kiugorva szülnének.

De mint említém, a baba nem a szülők tulajdona. Nem csinálhatnak azt amit akarnak. És ha veszélyeztetik a saját gyerekük életét, egészségét, akkor az állam jogosan avatkozik be a baba érdekében.

Ha pedig Geréb Ágnes szerint ez jó módszer, akkor győzze meg az orvostársadalmat.

Addig csak egy diplomás kuruzsló.

pettra01 2018.01.17. 01:33:11

@ZorróAszter: Hát igen, meg akik otthon szültek, náluk is pusztított a gyermekágyi láz... Egyébként életem egyik megrázó eseménye volt, amikor - még a hatvanas években - a Semmelweisről elnevezett Rókus kórházban halt meg egy távoli rokonunk gyermekágyi lázban.
Érdekes, hogy a Geréb Ágnes peréből teljesen kimaradtak az egyéb résztvevők, például azok az anyák, akikkel a balsikerű esetek megtörténtek, pedig hát ez is egy fontos oldala ennek az egésznek, hogy miért ezt a megoldást választották, kinek, minek a hatására, és aztán utólag hogyan élték meg ezt az ügyet...

ZorróAszter 2018.01.17. 08:18:58

@pettra01:

Igen. Én is hallottam egy horrortörténetet pár évtizede egy másik kórházról.

Tetszik tudni, nekem is az a zavaró, hogy ezek a viták a sajtóban, blogokban mennyire elmennek a levegőbe.

És például azt, amit fentebb elmondtam, miszerint a baba nem tulajdona a szülőknek, sehol sem találkoztam. Holott szerintem ez az egész kérdés nyilvánvaló alapja.

A mamákra én nem mondanék semmi rosszat anélkül, hogy tudnám a körülményeket. Általánosságban mondtam, hogy szerintem van a földön olyan ember, aki a hírnévért képes lenne még az ejtőernyős szülésre is.

Xilit 2018.01.17. 14:12:29

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, igaza van, a föld lapos, és az ormányukat szomorúan lefelé lógató elefántok tartják.

ZorróAszter 2018.01.17. 19:49:57

@Xilit:

Nem értem, ezt miért nekem tetszik mondani. Ez az Ön világnézetéhez áll közelebb.
süti beállítások módosítása