Csak mondom

Csak mondom

Pur es homu

2016. november 04. - pettra01

Az az igazság, hogy nincs bennem semmiféle tisztelet '56 iránt. Szánalmas, ahogyan iparkodnak fölcicomázni a múltat, valósággá hazudni a legendát. Ismeretlen öregemberek totyognak mindenféle ceremóniákon, kitüntetéseket vesznek át, nagyon élvezik, hogy hősökké lettek. Kisebb civódások tarkítják az ünnepségsorozatot, hogy ki is van a plakáton, a neves művész vagy a köztörvényes bűnöző, aki ráadásul se nem köztörvényes, se nem bűnöző, de hát hogyan lehetne egy senki a hős pesti srác megtestesítője. Dalszövegírói pályázatot hirdettek az Avanti raggazzi Budapest dallamára, ma hirdettek eredményt. A győztes dalszöveg így szól: 

A háztetőn a srác néha gondol szerelmére az októberi harcmezőn,

de nem győzi zsarnok hatalma végső szabadság szavát,

a hős pesti srác áll a szélben és kitűzi lyukas zászlaját.

Állítólag ez volt a legjobb - 1500-nál is több pályamű érkezett be, hát nem is tudom. Azt mondják, tehetséges nép vagyunk, a többi pályaművet nincs szerencsém ismerni, de ha ez volt a legjobb, akkor azt hiszem, a magyarok tehetségéről szóló legenda is némi revízióra szorul. A szerző valamilyen Ábrahám roppant szerényen nyilatkozott, mint mondta, a hitéből merített inspirációt. Mert Istennel való kapcsolata a képességeit megváltoztatta, kreatívabbá, működőképesebbé tette, és ennek köszönhetően ez a szöveg úgy négy perc alatt született meg. 

Eközben abba a hírbe is belebotlottam, hogy hamarosan a parlament elé kerül a törvényjavaslat, amely lényege, hogy rendet tegyen a hamvasztás körüli rendetlenségben. Borzasztó temetkezési szokások vannak ugyanis terjedőben, az emberek nem érik be azzal, hogy elhamvasztatják magukat ahelyett, hogy a hagyományos temetést választanák, ráadásul egyre inkább megfeledkeznek arról, hogy a holtaknak hol van a helyük. A hamvakat a hozzátartozók hazaviszik, fölteszik a polcra, elássák a kertben, beleszórják a folyókba, és ez nem jól van, Mert ugye másokra is gondolni kell, az ismerősökre, a hálás vagy hálátlan utókorra, akik így nem tudják majd leróni a kegyeletüket, mert nem lesz hol. A temető az azért van, hogy ott megtalálhassák az emberek azt, akit már sehol se lehet megtalálni. 

A szigorítás ötlete egészen véletlenül - vagy talán nem véletlenül - mintha kapcsolódna a szentszék közelmúltbeli döntéséhez, melyben megtiltja a hamvak hazavitelét. Elvégre keresztény ország vagyunk, a szentszék elvárásait tiszteletben kell tartanunk. A kérdés már csak az, beérik ennyivel, vagy a következő lépés az lesz, hogy csak pap temethet el bennünket? 

Odáig már eljutottunk, hogy ebben az országban élni nem érdemes. Hamarosan már meghalni se lesz az. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr7111928863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2016.11.04. 09:37:47

Nem tudom, miféle kegyeletről beszélünk akkor, amikor az életünk során halálra marjuk egymást. Hogy hogyan meri a szájára venni a kegyeletet akár az egyház, amelynek vajmi kevés köze van az isteni léthez.
Ez a mindent beborító álca, hazugság tesz tönkre mindent.
Az én hamvaimmal semmiféle temető és törvény nem rendelkezhet, a gyermekeim tudják, hogy mi a dolguk a távozásom után. Bizony pontosan ott fognak szétszórni, ahol a legboldogabb voltam, és ez ellen senki nem tehet semmit, ugyanis a végrendelet szent és sérthetetlen.

Mennyire visszás, hogy még holtunkban is helyettünk akarnak dönteni - kik is, milyen jogon?

'56.: a szó szoros értelmében hányingerkeltő az a szirup, amivel leöntik a hősöknek kikiáltott szerencsétlen ifjakat, akiket hamis jelszavakkal kizavartak, kicsalogattak az utcára, miközben a köztörvényesek, és, igen, little, a nyilasok garázdálkodtak a településeken. Undorító ez az egész.
Szeretném megérni, hogy '56. teles mivoltában lelepleződjön.

Havas Szófia, Wiki:

" 2007-ben azt mondta: „1956 esetében nem szoktam forradalomról beszélni, mert a börtönből kiszabadult nyilaskereszteseket nem tudnám semmilyen módon forradalmároknak nevezni. Ahogyan azokat a géppisztolyokkal köröző fiatalokat sem, akik ugyanúgy járták a házakat, mint 1944-ben zsidókra vadászva.” Rainer M. János történész szerint a szocialista politikus nyilatkozata azzal magyarázható, hogy az édesapját – Horn Gyula testvérét – 1956-ban ölték meg.[4]
2008-ban a Fővárosi Közgyűlésben egyedül ő szavazott nemmel arról, hogy Mansfeld Péterről teret nevezzenek el.[5] Egy másik határozat elfogadásakor pedig, amikor a Katynban a szovjetek által lemészárolt lengyel tisztek emlékművének felállításáról volt szó, tüntetőleg kivonult a teremből.[6][7]
2016 októberében az orosz állami televízióban azt állította, hogy a forradalmárok házról házra járva keresték a kommunistákat és zsidókat és „a forradalom nem törhetett volna ki a CIA által kiképzett, volt nácikból álló diverzánsosztagok nélkül.”[8]

A dalszöveg......mint a jelen kormányzás: szánalmas.

CsipkeRózsa 2016.11.04. 12:41:17

A temetéssel kapcsolatban szólok hozzá.
Orbán nem szokta figyelembe venni a Pápa által előírt, v. javasolt beszédeket. Az lehet, hogy majd arra fog hivatkozni, de a hazudozás nem áll messze tőle. Én inkább arra gondolok, hogy államosítani akarja még ezt is. Lehet, hogy jó üzletet lát benne.

pettra01 2016.11.04. 12:55:34

Steven Littke : Igen, látszólag két teljesen más téma, de azért van bennük közös pont, és ez a hit, amelyiknek nincs meghatározott helye az életünkben. Van, akinél mindent befolyásol, és van, akinek erre nincs szüksége. Ez is olyan, mint a húsvéti nyúl kérdése, ha valaki hinni akar benne, hát higgyen, de ne legyen kötelező. Újabban a hit kezd őt nem megillető szerepet betölteni, mint a hiten alapuló történelemszemlélet és a törvények némelyike is a hit elvárásai szerint alakul. Ha neked '56 nagy ünnep, hát legyen az, de azért nem lenne jó odáig eljutni, hogy megbüntetik, aki nem lyukasztja ki a zászlaját.
A hamvasztás kérdése érdekes, főleg, mert ennek a kérdésnek nincsenek közegészségügyi vonatkozásai, a hamu már nem tartalmaz semmi olyat, ami fertőzne. Tulajdonképpen az is érdekes, miért én dönthetek arról, mi legyen a maradványaimmal, hiszen nekem azzal már semmi dolgom, a hátra maradottak fognak vagy nem fognak emlékezni, sírt gondozni vagy feléje se nézni többet, szóval ha mondjuk valakinek a leszármazottai számára fontos egy sír, hát csinálhassanak, de azt is engedjük meg nekik, hogy ne tegyék. Az olyan hamis indok, hogy az ismerősök kegyeleti szükségletei, hát törődjenek egymással az emberek, amíg él a másik, ne a sírjánál akarják jóvá tenni, amit elmulasztottak korábban.

pettra01 2016.11.04. 13:00:50

@CsipkeRózsa: Mondjuk Mészáros csinál egy nemzeti temetkezési céget, és a továbbiakban csak ő hamvaszthat, csak az ő urnáit lehet használni és ő adja bérbe a sírhelyeket is. Az biztos, hogy a kegyeleti üzletág a legjövedelmezőbbek egyike...

Drizari 2016.11.04. 13:19:05

Jó kis írás, de 56-al kapcsolatban nagyon nehéz mondani bármit, talán annyit, hogy a szovjetek brutálisan lenyomták a nagyhatalmi megegyezésen alapuló, az érdekszférájukból való "kiugrási" kísérletet.

A fotóbitorlás mögött lehet névhasználati honorárium is, amit Schmidt Mária fizetett ki közpénzből a művész úrnak.

Vélemény meg annyi, amennyiképpen átélték az 50-es éveket, és adták tovább élményeiket a fiaiknak-lányaiknak. Érdekes egymás mellé tenni a kimondott érzéseiket, Havas Szófiáét és Kopácsi Juditét. Mindkettő apja hithű kommunista, és véleményük 56-ról, meg az azt követő évekről mégis teljesen más.

1956 mindössze néhány évvel több, mint tíz évvel a nyilas rémuralom, a holokauszt, a földosztás és államosítás után, a jóvátétel fizetése miatt hiánygazdálkodás közepette, kitelepítéseket és betelepítéseket átélve, megtapasztalva a kötelező beszolgáltatást és kollektivizálást, látva a kommunisták maguk közötti ellenség keresését és halálra ítélést, a kényszermunkatáborokat, semmi csodálkozni való nincsen abban, hogy ma is sokféleképpen ítélik meg, mondanak véleményt 1956-ról.

Az eltelt tízegy néhány évben együtt éltek az el nem ítélt, bűncselekményt el nem követett kisnyilasok, a hadifogságból élve hazakerültek, a volt zsellérek és cselédek, az el nem menekült nemesi származásúak, a zárdájukat vesztett apácák és a kolostorokból elzavart szerzetesek, mindazok, akik elfoglalták a megüresedett zsidó és sváb lakásokat, akik tevőlegesen vettek részt a zsidók összeírásában, vagyontárgyaik leltározásában, tagjai voltak az ÁVO-nak és az ÁVH-nak, és a dolgozók hatalmas tömege, akik fölépítették a romba dőlt házakat, a felrobbantott hidakat és vasúti síneket, és havi fizetésük alig érte el a havi 800 forintot, ők mind együtt éltek és élték át 1956 októberét.
Ehhez az októberhez Nagy Imre éppúgy hozzátartozott, mint Mindszenty, vagy Kádár.

Ajánlom figyelmes és értő elolvasásra:
hvg.hu/kultura/20161104_kazamatak_terey_janos_papp_andras_koztarsasag_ter_ostrom_1956_forradalom

ZorróAszter 2016.11.04. 14:02:51

Kedves Little!

Igen, a nyilasok.

Akikről maga a múltkor volt szíves úgy nyilatkozni, hogy azok nincsenek sőt tán nem is voltak.

Főleg 56-al kapcsolatosan.

Aztán pár napra rá a hazai náci mozgalom büszkesége (mellesleg 56-os "Pesti Srác") fejbelőtt egy rendőrtisztet, aki a nyilas szervezete és rohamosztaga felől szeretett volna érdeklődni nála.

Persze nyilasok nincsenek, ha Ön a kanadai emigráns társaitól előzékenyen sosem kérdezte meg, hogy megvan-e még a régi nyilas karszalagja.

Márpedig Kanada is jópár nyilast fogadott be. Szerintem parolázott velük jópárszor életében. Mondjuk egy MHBK kultúresten.

Volt olyanon?

ZorróAszter 2016.11.04. 14:15:32

@Drizari:

Kedves Drizari!

Mi ebben az óriási nagy kamu? Miről nem lehet beszélni?

Arról, hogy a Köztársaság téren igenis volt börtön. A Pártház korábban Volksbund székház volt. Péter Gábor titokban ott tartott fogva nyilasokat pár napig a Volksbund ház üres hűtőkamráiban.

Miért nem lehet róla beszélni senkinek, holott minden történész tudja ezt?

Mert akkor csak a kiszabadított nyilasok tudtak erről néhány ávóson kívül.

És ha erről beszélnének, akkor kiderülne, mekkora befolyásuk volt a nyilasoknak az eseményekben.

Ezért van lakat a szájakon.

ZorróAszter 2016.11.04. 14:20:14

Pár éve valaki Rotyis és Szívós kapcsán kinyögött erről valamit, de lecsapták mint a legyet. Az elszólását meg kiradírozták a történelemből.

pettra01 2016.11.04. 15:22:41

@Xilit: Azt te csak hiszed, hogy a végrendelet szent és sérthetetlen. Ha törvénybe ütközik, akkor nem hajthatják végre és kész. Én is rendelkeztem, hogy nekem a Dunában lesz a legjobb helyem, de nagyon úgy néz ki, hogy ahhoz, hogy ez teljesülhessen, nagyon gyorsan meg kellene halnom, mert mindjárt kitalálják, hogy az tilos, azt meg azért nem szeretném, hogy a gyerekeim emiatt valami büntetést fizessenek.
Vannak olyanok is, akik hogyha '56-ra emlékeznek, azt idézik föl, amikor az első napon lelkesen vonultak meg tüntettek, az utána következő napokról már nem beszélnek, mert akkor már előkerültek a fegyverek és elkezdődött a leszámolás, az meg már jobb érzésű embereknek nem fért bele az ízlésébe. Láthatjuk is, hogy kik ünnepeltetik magukat, a Wittner Máriák és társaik. Most már tényleg csak az hiányzik, hogy kiderüljön, a vízen is jártak és tulajdonképpen szentté kellene őket avatni.

pettra01 2016.11.04. 15:43:41

@Drizari: Brutálisan lenyomták, hát persze, humánusabban is csinálhatták volna, bár nem tudom, hogy a Molotov-koktélos hősök mire számítottak, mi lesz a válasz? Ha az egész megmaradt volna a tüntetések, a munkástanácsok, a követelések szintjén, talán más lett volna a végeredmény, de hát nem maradt meg, és azt a brutalitást, ami eluralkodott, csak brutálisan lehetett leverni. Szerintem. Persze lehet ennek haszna is, ennek a kisminkelt múltba nézésnek, hogyha jönne egy következő felfordulás, talán nem a szemete kerülne helyzetbe. Arra azért kíváncsi lennék, hogy mondjuk száz év múlva egyáltalán benne lesz-e a történelemkönyvekben ez a dicsőség.

ZorróAszter 2016.11.04. 15:44:18

Bevallom, nekem se tetszik az a rendszer, hogy mindenki azt csinál a hamvakkal amit akar. Ha akarja, felmegy a Bazilika tornyába és beteríti Budapestet a Nagypapa hamvaival.

Mert hiszen ha az én nagypapám, akkor az enyém. Az én tulajdonom. Akkor meg ha az én tulajdonom, akkor azt csinálok vele amit akarok.

Ez ugyanaz a gondolat, mint hogy az én gyerekem az én tulajdonom. Azt csinálok vele amit akarok. Lásd a legutóbbi napok eseményeit.

pettra01 2016.11.04. 16:01:31

@ZorróAszter: Jó, persze, ha a nagypapának nem ez volt az óhaja, hanem mondjuk a nagymama mellett szeretett volna nyugodni egy cifra koporsóban, akkor tényleg piszokság beleszórni a szélbe. Rendben, nem az én tulajdonom, de ha az rendelkezett így, akié a hamu, azt azért talán lehetne, nem?
Mellesleg Budapestet bátran beszórhatja bárki hamvaival, ha felfogadja az erre szakosodott papot, aki repülőről oldja meg mindezt, és közben mond valami miatyánkot, jó pénzért természetesen. De amikor a temetkezés szabadsága már odáig megy, hogy megáshatom a sírt és eltemethetem saját kezűleg a megholtat, akkor mire ez a bősz szabályozási kényszer?

ZorróAszter 2016.11.04. 16:44:05

Mint mondám, szerintem ez nem a szabadság része. Vannak intézményeink, úgy hívják: temető. A holtaknak ott a helyük, és nem a pincében elásva, a vitrinben vagy a levesben, ha nyitva marad az ablak a szóráskor.

Mint mondám, ez az a szabadság, ami a valódi szabadság helyett akarnak ránktukmálni.

Tegnap hallottam, hogy sutyiban több száz kisbabát nem oltanak be a kötelező oltásokkal.

Mintha a baba a szülő tulajdona lenne, és ha szerinte nem kell oltás, akkor ne mondja meg neki senki, hogy mégiscsak kell.

pettra01 2016.11.04. 17:09:29

@ZorróAszter: Tukmálásról nincsen szó, egyszerűen csak lehetőségről, amellyel vagy élek, vagy nem élek. És itt most nem arról van szó, hogy én másoknak akarom megmondani, hogyan temetkezzenek, de ne legyen már baj, hogyha én szimpatizálok egy olyan variációval, amikor az én saját hamvaim felől rendelkezhetek. Hamuról van szó, nem holttestről, szóval ezzel nem veszélyeztetek senkit. Ez olyan, mint az orvosi kezelés. Ha rólam van szó, mondhatom, hogy nem kérek belőle, ha nem vagyok fertőző mondjuk, tehát erővel nem adhatnak nekem kemoterápiát, de bármelyik hozzátartozóm esetében még akkor se dönthetek, ha szerintem ő nem jól döntött, mert ez mindenkinek a saját döntése kell, hogy legyen. A gyerekemnél se mondhatom azt, hogy ne oltsák be himlő ellen, mert szerintem ő nem fogja megkapni. Vannak olyanok is, akik nem járatják iskolába a gyereküket, mert ők jobban meg tudják tanítani bármire, hát nem tudom, nekem sose lett volna bátorságom ehhez, még ha nem is voltam igazából elragadtatva az oktatástól.

Drizari 2016.11.04. 17:25:29

@pettra01:

Nem, humánusan nem akarták és nem is lehetett volna elfojtani a "keleti blokkból" való kiszakadási folyamatot. '56-ban rendkívül hatalmas volt az emberek ÁVH és szovjetellenessége, ezután közvetlenül következett a Rákosi-féle kommunista vezetés elleni ellenszenv. Október 29-ig megtörtént a megegyezés a szovjet csapatok kivonására, létrejött a kormány által elismert nemzetőrség, a budapesti rendőrség átállt a forradalmárok oldalára, tűzszünet volt, a gyárakban működtek a munkástanácsok és megszűntek a kommunista pártszervezetek, a budapesti kerületi pártbizottságok kiürültek, a pártfunkcionáriusok szétszéledtek, a jelentős nagy gyárakat fegyveres munkások védték, nem akarták a gyáraikat magántulajdonba adni.
Ebben a helyzetben történnie kellett valaminek, ami ürügyül szolgálhatott a visszavágásra a nagykörúton és a környező mellékutcákban kilőtt-kiégett szovjet harckocsikért, önjáró lövegekért és a sok meghalt szovjet katonáért. És eljött a másnap, október 30. .....
Megjegyzem, hogy bizonyított tény, hogy a KGB legfőbb főnöke, Ivan Szerov 1956 októberében Budapesten tartózkodott, és tevőlegesen kivette a részét abból, hogy a fegyveres felkelő csoportoknál dezinformációs célból saját embereit , magyarul jól beszélő KGB ügynököket helyezzenek el. Ilyenek voltak az Angyal-csoportnál és a Corvin közben is.

ZorróAszter 2016.11.04. 18:34:21

@Drizari:

És miért nem szabad arról beszélni, hogy nem csak Iván Szerov KGB főnök tartózkodott Magyarországon, mert arról szabad.

De arról szigorúan tilos beszélni, hogy Henney Árpád altábornagy, a Hungarista Mozgalom vezetője is Magyarországon tartózkodott.

Meg például Zákó András vezérőrnagy, az MHBK és a Kopjások vezére is Magyarországon tartózkodott.

Ezzel kapcsolatosan miért van lakat mindenki száján?

De ha az előző kommentre is "elfelejtett" válaszolni, gondolom erre is elfelejt.

Pedig még hozzá szerettem volna tenni, hogy lehet mondani hogy a felkelőket mindenki szerette a kommunistákat meg mindenki utálta.

De 1956-ban az emberek még tudták, hogy például az olyan hárombetűs falfestések, mint például a MUK, vagyis Márciusban Újra Kezdjük az a nyilasok nünükéje már a 30-as évek óta.

Ők még emlékeztek erre. Például most csak egy jut eszembe: a KUJ azt jelentette, hogy Kongresszus Után Újra Jövünk. Ugyanis a Nyilaspárt az Eucharisztikus Kongresszus idejére beszüntette az utcai akciókat.

ZorróAszter 2016.11.04. 18:40:09

@pettra01:

Én nem tudok semmit se az ellen, hogy az emberek a máshol visszafogott kreativitásukat a hamvaikon vagy a szülei hamvain éljék ki.

És sajnos például az ellen se, hogy a gyerekeiken.

Én csak azt tehetem, hogy jelzem, hogy nem tetszik az az ötlet, hogyha az utcán hotdogot eszem, és valami karcosat érzek benne, az lehet hogy egy homokszem, de lehet hogy valakinek a nagypapaája akit épp most szórtak szét a templomtoronyból.

pietnik 2016.11.04. 20:57:22

Ajjaj!
Már megint?!
AKöztársaság-téri pártházban valóban volt börtön!?Ugyanis ezt egyik ,baloldali mű sem taglalja,említést sem tesznek róla!
Ha volt is,akkor valóban "csak" hűtőkamrákról lehetett szó,de semmiféleképpen több emelet mélységű börtönről,melyért napokig ásták a tér talaját!!
Hogy a mára megdicsőült nyilasok hallgattak erről,azt érthető,és az is,hogy még ma is!
És hogy ne lettek volna nyilasok,hiszen a "Zuglói nyilasok" is ezen buktak le!!Kröszlert szép halkan besúgták,hogy a házmestre 44-ben nyilas egyenruhában látták,és tudták róla,hogy kivégzéseken vett részt,aztán 56-ban szintén viselte az ökör a nyilas egyenruhát,így felfedte a feljelentő előtt a múltját!
Így aztán begyűjtötték Németethet,Monostori Michalik Gyulát,aki a légierő tisztje volt(!),és a többieket!
A Rotyits-Szivós ügyet én említettem meg,mire az idióta kocsobúr minden marhaságot összehordott!!
Persze,rólam,és nem erről a két,Oktogonon felakasztott bitangról!
Annyit azért tudni kell,hogy a Rákosi-éra alatt 250-nél több összeesküvést lepleztek le,többek között a fent említett Kopjásokat,és Fehértollasokat!(Az utóbbiak egyik alvezérét 56-os vérengzésben való részvétel miatt,miután "szabadult" a börtönből,57-ben felakasztották!-a nevét elfelejtettem,Fóti Andor,vagy Mág Bertalan valamelyik könyvében szerepel a neve!)
Tehát működött 56 előtt is a külföldi hírszerzés,és a belföldi árulás,diverzió,ezért kár Rákosit hülyének titulálni,mert a nemzetközi helyzet valóban fokozódott,és ezt azok tudják a legjobban ,akik ezen gúnyolódnak!
A szigor indokolt volt,ami az 56-os események kapcsán érthető is lehetett már akkor!!Padlássöprés,meg erőszakos tsz szervezés?!Igaz,de az 51-52-53-as években pusztító aszály miatt ,ha nem ez történik,akkor éhen döglöttünk volna!!Azért a nyolc nyelven beszélő Rákosiról azt feltételezni,hogy nem tudta,hogy miért a szigor,hát az nagy ostobaság,vagy rágalom!!
Szóval,van mit feltárni 56-ról,de egy darabig ez még várat magára,főleg,hogy a jelenlegi országvezető kurzus létének ez a hamis,hazug legenda a létalapja!
Ami pedig a temetések tematikáját illeti,annak van igaza,aki a trafik-mutyihoz hasonló,baráti körhöz való juttatását sejti mögötte!
Nem tudjátok,hogy miért nem lehet Bircához belépni?!Én legalább is nem tudok,azt írja ki a gép,hogy nem küld adatokat a blog!!

Xilit 2016.11.04. 21:46:25

Nekem az a sok évszázad előtti temetkezési szokás tetszik, amikor tutajra helyezték az elhunyt testét, vízre bocsátották, majd egy nyíl segítségével meggyújtották. Méltóságteljes, tiszta, nem sajátítunk ki földdarabot a halottaink számára. Megette a fene, ha csak a temetőben lehetne meghitten emlékezni az eltávozottakra.
Én apám sírjánál évek óta nem jártam, ennek van családi oka is, de mennyivel örömtelibb írnom róla, mint üldögélni egy sírkő mellett, szomorkodva a megváltoztathatatlanon.
Álságos attitűdök - annyit gyűlölködünk az életünk során, aztán eljátsszuk a gyászoló szerepét. Holott nem a másikért sírunk, magunkat sajnáljuk, hogy mi lesz most velünk a néha valóban szeretett fél nélkül.

pettra01 2016.11.05. 00:55:20

@ZorróAszter: Oké, ez egy elfogadható érv, hogyha valaki nem szeretné, hogy rászálljon másik pora. Én a világért se szeretném másokra erőltetni magam még haló poromban se, rendben, ne szórjanak szanaszét, ássanak be porként a temető földjébe. De akkor se szeretném, ha erre törvényileg köteleznének.

pettra01 2016.11.05. 00:58:29

@Drizari: Na ne már! Szóval ami disznóság történt, azt a KGB provokátorai követték el?

pettra01 2016.11.05. 01:09:16

@pietnik: Ma azért csak beleszaladtam a sűrűjébe, a Kossuthon a Határok nélkül című csodás műsorban beszámoltak róla, hogy Szabadkán a Nagy Imre Társaság jubileumi megemlékezést szervezett, ahol a díszvendég Wittner Mária volt. Meg is szólaltatták, elmondta, hogy először ő is elhagyta az országot, aztán visszajött, mert neki nem volt mitől félnie, részben mert Kádár azt ígérte, hogy senkinek nem esik bántódása, másrészt ő nem is csinált semmit, erre bizonyíték, hogy november 4-én megsebesült. És áradozott, hogy micsoda remek jubileum van most, ez a sok szép megemlékezés, van olyan, hogy egy nap három helyre is kell mennie...A Köztársaság téri ásatást akár ma is meg lehetne csinálni, mindig lesznek emberek, akik készséggel elhisznek bármit, a mérget szóró repülőktől elkezdve a földönkívüliek látogatásáig, miért ne hitték volna el, hogy valahol mélyen a föld alatt sínylődnek a szegény ártatlanok?

pettra01 2016.11.05. 01:16:36

@Xilit: Érdekes, az én apám az utolsó éveiben lett temetőbogár, előtte azt se tudta, merre van a temető, nem tartotta szükségesnek, hogy kizarándokoljon, amikor elkezdett kijárni, volt egy olyan érzésem, hogy igazából már magát készíti elő az elmúlásra. A halála után hónapokig képtelen voltam kimenni a sírjához, aztán jött az az időszak, amikor rendszeresen kimentem, de muszájból, nem éreztem, hogy ahhoz a helyhez bármi közöm lenne, két éve pedig már egyáltalán nem megyek ki, a gyerekeket szoktam megzsarolni, hogy menjenek helyettem is. Persze mindenkinek más a temetővel való viszonya, a barátnőm például azt mondja, hogy ő ott tud megnyugodni.

Xilit 2016.11.05. 06:53:06

@pettra01:

Nehéz volt apámtól elszakadni, szegénykémnek anyámat is pótolnia kellett -. volna -, pedig ehhez nagyon nem fűlt a foga,de ettől függetlenül is erős kapcsolat volt közöttünk. Nálam pont fordítva történt, az első hónapokban állandóan a sírja körül sürögtem, de aztán kijózanodtam.
Én nem akarok temetőlakó lenni még holtomban sem, nekem az élethez van közöm, az a busongás, ami az elhunytakat övezi, számomra idegen.

Kissé morbid, de elképzeltem, ahogy ZorróAszter éppen beleharapna a hamburgerébe, de éppen akkor érne oda a szél szárnyán Kovács Pista bácsi pernyéje...........:)
Nem, én sem a bármit megtehetünk anélkül, hogy másokra tekintettel lennénk attitűd szabadosságára szavazok, nyilván vannak írott és íratlan szabályok, amelyeket az ember belátásból is betart. Csakhogy a valódi szabadság , amelyre én maximálisan igényt tartok - tartanék -, életjogommá teszi, hogy rendelkezhessem a halálom felől is.

Drizari 2016.11.05. 07:15:09

@pettra01:

Voltak (és ma is vannak), akik az eseményeket kitervelik-irányítják, és vannak, akik ezekben részt vesznek és mit sem tudnak az irányítókról. Azt mára történészi kutatások bizonyították, hogy a Köztársaság téri pártház védőit szándékosan hagyták magukra. A tények közé tartozik, hogy lett volna elegendő fegyveres erő küldése a védők felmentésére, de Münnich belügyminiszter nem küldött felmentő sereget. Az is tény, hogy máig nem tisztázott, ki vagy kik kezdeményezték az épületben elfogott sorállományú ÁVH-s védők közül kilencnek a legyilkolását és néhányuk meglincselését. Pedig minden mást pontosan kinyomoztak, a vérengzésbe később bekapcsolódókat is kiderítették, csak éppen a kezdeményezők ismeretlenek. A felajzott tömeg azt sem értette, hová tűnt a bentiek többsége, pedig a civilek és a sikeresen civilbe öltözöttek többsége a szomszédos épületek kapuin jöttek ki, mert volt lehetőség ezekbe a házakba átjutni. Ezt csak kazamaták meglétével lehetett magyarázni, ami létének kezdeti hangoztatóit (érdekes módon) szintén nem sikerült az akkori nyomozóknak kideríteni. Tény, hogy a helyszínre rendelt geológusok se találták műszereikkel semmi nyomát a rejtett kínzó bunkernek, de nem merték a tömeg előtt mondani.
Az ürügy mesterien sikerült, amire hivatkozva november 4-én hajnalban megindult a szovjet támadás Budapest ellen.

pettra01 2016.11.05. 11:58:30

@Xilit: Én nagyon szerencsés voltam, sokáig nem kerültem közvetlen kapcsolatba a halállal, apám, anyám, a nagyanyám és a férje annyira stabil közösség volt, hogy szinte úgy tűnt, hogy ez örökké fennmarad. Aztán elkezdtünk fogyatkozni, de eleinte az is rend szerint történt, először a nagyanyám, ő volt a legidősebb, úgy egy év alatt folyamatosan leépült fizikailag és szellemileg, amikor meghalt, az már várható volt. Utána jött a férje, ő is hosszan haldokolt, és az utolsó időben már nem igényelt semmiféle kapcsolatot az élőkkel. Apám 78 éves volt ugyan, de ereje teljében, akkor az öccse rábeszélte, hogy menjen el egy kivizsgálásra, mert fő a biztonság, utána kell járni, mi oka lehet annak, hogy időnként kiesik a kezéből a cigi. Elment, ott kiderítették, hogy agydaganata van, és vagy azonnal műteni kell vagy kemo, egy hétig nyomtak bele valamit a kórházban, utána hazajött, és két nap alatt meghalt. De az a két nap borzasztó volt, végig mellette voltam, annyira szerettem volna segíteni rajta valahogyan és nem tudtam, a végén már beszélni se tudott, csak görcsösen fogta a kezem, borzasztóan félt. Amikor meghalt, nagyon sokáig nem voltam képes feldolgozni, szinte haragudtam rá, amiért ezt megtette, meg aztán voltak egyéb körülmények is, anyám kikövetelte, hogy nekem kell felöltöztetni, még valami olyan marhaságot is kitalált, hogy kössem fel az állát valami sállal, mert azt úgy szokás, de arra már nem voltam hajlandó. Hosszú ideig ennek a ceremóniának a hatása alatt voltam, csak utána jött vissza nagy nehezen az élő apám emléke. Anyám végül kórházban halt meg, nagyon nem akart kórházba menni, de nem lehetett tiszteletben tartani ezt a kívánságát, jött hozzá az orvos állandóan, de egyszer csak azt mondta, hogy itt ő már nem tud semmit se tenni, majd a kórházban segítenek rajta, hát előre azt nem lehetett tudni, hogy ott se segítenek, de igazából az élők szempontjából jobb, ha nem asszisztálják végig a haláltusát. Tulajdonképpen valahogy úgy lenne jó meghalni, ahogyan nem lehet, hogy az ember csak úgy elpárolog, mintha sose lett volna.

pettra01 2016.11.05. 12:18:46

@Drizari: Lehetséges, hogy valóban nem lehetett kideríteni, kik kezdeményeztek, talán maga a kezdeményező se tudatosan tette, a tömeg nagyon veszedelmes tud lenni, ezt tanítani kellene, hogyan maradjunk távol az ilyen alkalmaktól, mert ha az ember részévé válik egy masszának, akkor nem lesz más választása, mint hogy sodródjon az eseményekkel. Milyen esély van arra, hogy egy felbőszült tömegben bárki is arra fog hallgatni, aki józan érvekkel hozakodik elő? Vagy ő is együtt ordibál a többivel, vagy őt is agyonverik esetleg. Gondolom, sokan lehettek, akik jelen voltak különböző történéseknél, de utólag inkább nem beszélnek róla, mert ők se értik, mit is kerestek ott, vagy kimagyarázzák valahogyan, hogy márpedig ott igenis voltak kazamaták és még hallatszott is a föld alól a jajveszékelés. Marha nagy szerencse, hogy 2006-ban például a Tv-székháznál a felfordulásban végül senki nem halt meg, ha véletlenül elsült volna egy fegyver, talán annak is valami nagy vérengzés lett volna a vége. Aztán kereshetnénk a KGB-ügynököket, akik sugalmaztak...

Xilit 2016.11.05. 13:35:44

@pettra01:

Ebben a kommentben minden benne van, ami rokonszenvessé tesz a számomra, az emberséged, a természetességed - és nem utolsósorban az a kellemes, gördülékeny mesélés, amely magával ragadja az ember lányát. :)

Drizari 2016.11.05. 14:30:53

@pettra01:

Értem, hogy nem akarsz csalatkozni a kommunistákban.

pettra01 2016.11.05. 14:51:13

@Xilit: Ezekben a halálos ügyekben nincs se emberség, se természetesség, az ember tesz valamit valahogyan, aztán utólag belehülyülhet abba, hogy nem jól tette, amit tett, mert ugye tehetett volna másképpen is. És amiket elmulasztott, pedig meg kellett volna tennie, de nem tette, mert úgy gondolta, hogy majd holnap vagy holnapután is megteheti, csak éppen már nem volt se holnap, se holnapután. Nem tudom, ezt mások hogyan tudják feldolgozni, nekem a mai napig nem sikerült.

pettra01 2016.11.05. 14:52:21

@Drizari: Gondolod, hogy itt a mundér becsületéről lenne szó? Én nem hiszem.

ZorróAszter 2016.11.05. 15:11:17

@Drizari:

Mi sem csalatkoztunk Önben. Hogy ami nem illik a propagandaszólamaiba, arra egyszerűen nem válaszol, mintha el sem hangzott volna.

Ami a Köztársaság téren történt, a a budapestieket egyáltalán nem érte váratlanlanul. Ugyanezt látták 1944-45-ben ugyanezektől.

Mint mondtam, azért tettek lakatot a történszek szájára a Volksbund ház hűtőkamráival kapcsolatosan, mert arról a sztoriról pár ávóson kívül csak az ott fogvatartott és 56-ban kiszabadított nyilasok tudtak.

1956-ban rajtuk kívül senki se hitte, hogy a párszékházakban börtönök vannak.

Sosem találkoztam olyannal, aki azt mondta volna, hogy de igen, 1956-ban még azt hitte. Senki.

És soha nem mutattak olyan embert, aki ezt mondta volna, pedig volt rá minimum az utóbbi 27 év.

Drizari 2016.11.05. 15:56:41

@pettra01:

Sok kommunistában keltett volna megdöbbenést, ha beismerik, hogy a budapesti pártház védőit szándékosan hagyták magukra, s hogy ez lesz a szovjeteknek a nemzetközileg is felmutatható indoka a november 4-iki támadáshoz és az erőszakos kormányváltáshoz.

Xilit 2016.11.05. 17:39:11

@Drizari:

Kedves Drizari, az elméleted szerint az is a terv része kellett, hogy legyen, hogy Kopácsi átadja a fővárost a felkelőknek. Mert ezt tette, kétség nem fér hozzá.

'56-ért nem az oroszokat kell okolni, hanem a mindenkori magyar politikát.

Xilit 2016.11.05. 17:42:30

@pettra01:

" Ezekben a halálos ügyekben nincs se emberség, se természetesség, az ember tesz valamit valahogyan, aztán utólag belehülyülhet abba, hogy nem jól tette, amit tett, mert ugye tehetett volna másképpen is. És amiket elmulasztott, pedig meg kellett volna tennie, de nem tette, mert úgy gondolta, hogy majd holnap vagy holnapután is megteheti, csak éppen már nem volt se holnap, se holnapután. Nem tudom, ezt mások hogyan tudják feldolgozni, nekem a mai napig nem sikerült. "

Hiszen erről van szó. :)

pietnik 2016.11.05. 17:51:32

Mező Imre az ostrom előtt,és az ostrom közben is többször hívta Nagy Imrét,aki nem fogadta egyetlen hívását sem,mert éppen az ellenforradalmár küldöttséggel tárgyal a Mindszentynek átadandó hatalomról!
A titkárnője jelezte NI-nek,hogy Mező beszélni szeretne vele,de ő ezt elutasította,és mikor a titkárnő bement a tárgyalásra és elmondta,hogy a Pártház ostrom alatt áll,és a segítségét kérik,akkor azt mondta a titkárnőnek,hogy nem igaz,és ne keltsen pánikot!
Ezt a titkárnő NI tárgyalásán Nagy szemébe mondta ,amit ő akkor letagadott!
Erről az epizódról beszámol a "Köztársaság-tér 56",a "Drámai napok" című könyv,és Moldova is a "Kádár János " c.-ű kötetében!!
A "Drámai Napok " c.-ű könyvben ez az eset számozott sorral van jelölve,amely a lap alján utal a dokumentum számára,és arra,hogy az hol található!
Azt nem értem,hogy a börtön létét miért hallgatták el,azóta is,bár nem ez az egyetlen ,bár az események megítélése szempontjából nem annyira releváns!
Pl.én azt sem értettem,hogy miért hallgatták el a II.Magyar Hadsereg Ukrajnában elkövetett
rémtetteit,bár ez a későbbiek ,a szocializmus felépítése érdekében talán érthető is!!Csak most az a baj ezzel,hogy a mostani nyilas-utódok tagadhatják,hiszen minden doku őket igazolja!
A Pártházhoz visszatérve:segítséget oda Münnich Ferenc nem küldhetett,mert nem volt semmije sem,Biszku volt az,aki kiharcolta Maléter ellenében a tankokelküldését,de az a tank-raj végül is a Pártházat kezdte lőni,eldöntve annak ,és a védők sorsát!!
A másik tank,amely először lőtte a pártházat,azt Maléter bocsátotta a "felkelők" rendelkezésére,ami tény aztán ,valszeg a nyakára tette a kötelet!
Azért olvasunk egy kis szocialista történelmi dokumentumot is,mert azért azokban közelebb kerülünk az igazsághoz!
Aszter Kérem!Önnek egész jók az értesülései!

ZorróAszter 2016.11.05. 17:52:06

@Drizari:

Vicces ahogy maga kerülgeti a válaszokat. Jó, jó messzire :o)

Nagy Imrének nem volt törvényes kormánya. Ahhoz az elnöki tanács jóváhagyása kellett volna.

Szintén mindenki által kerülgetett kérdés, hogy Nagy Imre miért nem törvényesítette ezt és egyik kormányátalakítását sem, holott Dobi István végig a Parlamentben volt. Bármikor elérhette volna.

A másik kerülgetett kérdés, hogy a szovjet beavatkozást nem a Köztársaság téri események, hanem Mindszenty kormányalakításának a lehetősége váltotta ki.

Ezt is mindenki tudja, csak éppen senki se mondja ki. Az ugyanis roppant kínos lenne Mindszentyt kapcsolatba hozni a szovjet beavatkozással.

Pedig még kisgazda politikus száján is kiszaladt olyan mondatocska, hogy emiatt a barom miatt mindannyian lógni fogunk.

ZorróAszter 2016.11.05. 18:03:14

@pietnik:

Kedves Pietnik!

De egyszerre jár az agyunk.

Engem voltaképpen nem is érdekelne a dolog. Csak azért kezdtem vele foglalkozni, mert egyszerűen irritált az a hazugságCsimborasszó, amit összehordtak 56 kapcsán.

Ha egy picit is mértékletesebbek lettek volna, a kutya se álna ellent a hülye propagandájuknak. De itt már annyira az ember pofájába lihegnek, hogy egyszerűen nem lehet kitérni előle.

Jó pár éve beszéltünk Dózsa László hazudozásáról még a NOLBLOGon Kopácsi Juditnál is meg különböző helyeken. Nálam is.

Még Eörsi Lászlóval is volt szerencsém találkozni közben. Erre mit ád a Jóisten? Most pont Eörsi László állt neki Dózsát szembesíteni a sok hazugsággal, amiket összehordott. Meg áttételesen ugye Kopácsiékat is.

Most a pesti srác fotó kapcsán borult ki a bili.

Emlékeztetőül:

zorroaszter.uw.hu/archives/2012/06/23/Pesti_sracok_1956_-_Komment_helyett_II/index.php

Nagyon örülök, hogy ez az egyik legolvasottabb cikkem azóta is. Jópár százan látták ezt is meg a Köztársaság térest is.

Érdemes megnézni a kommenteket is.

ZorróAszter 2016.11.05. 19:40:46

Közben kifelejtettem az Eörsi Lászlós cikket.
Itt található akit esetleg érdekel:
Szemtanúk híján – Dózsa László legendájáról
168ora.hu/szemtanuk-hijan-dozsa-laszlo-legendajarol/

Drizari 2016.11.05. 20:03:30

@pettra01:

Ez itt a kommunisták gyülekezőhelye? Komolyan kérdezem.

pietnik 2016.11.05. 21:07:58

Drizari!
Te most ezt komolyan gondolod,hogy itt,és most számonkérheted azt,hogy itt kommunisták vannak?!
Szerintem ehhez olyan kevés vagy,mint a sivatagi száraz teveszarban a C-vitamin!!
Az én esetemben még igaz is lehet,Zorró meg majd nyilatkozik erről!
De a lényeg nem is ez!
Hanem az igazság kiderítése,amelynek kapcsán egyből elkezdtél komcsizni,mihelyst pár morzsdáját az asztalra szórtuk!!
Nagy lehet a szar arra felétek,ha már ettől a kicsinytől is lázba jöttök,mint pap szamara a katonazenétől(Fekete István regényéből vettem!!)
Ez azonban arra is jó,hogy reciprokra fordítsuk azt a szélsőjobb,mge a fidesz terjesztette ,szintén hazugságot,hogy a komcsik hazudtak
Ideges kérdésedből kiderül,hogy tőled,és elvbarátaidtól egyáltalán nem áll messze a hazugság,és ami még rosszabb,az egész rendszerváltás hazugságra,erre az 56 -os idiótaságra épült!!
Már jó régen,mikor te még itt nem is lézengtél (hacsak nem aLEx vagy,meg még soknevű kétes nick alter goja!),már akkor arrólbeszéltünk a nolblogon,hogy ezt a hazug legendát kell cáfolni,tényekkel,,adatokkal,és ez a kártyavár összeomlik!
Még nem omlott össze,de nagy hézagok vannak benne,és egyre illuzórikus lesz az a mantra,hogy ha a hazugságot sokat emlegetik,akkor előbb-utóbb elhiszik!
Én asszem,hogy éppen a sok mantra fogja összedönteni ezt a kártyavárat,a hazugság súlya alatt fog összeomlani!
Csak az a baj,hogy a hazugságnak,és a hülyeségnek hosszú a kifutási ideje!
Igaz az is,hogy az emberek hamarabb elhiszik a felcicomázott hazugságot,mint a meztelen igazságot!
Már hosszú évek óta mondom,írom,hogy ezt az 56-os legendát a CIA dolgozta ki a rendszerváltás megideológizálására,de a jóhiszeműek nem hiszik,és akik anno terjesztették,meg imába foglalták,azok természetes tagadják beszarásig!
Az pedig,hogy én honnan tudom?!Hát onnan,ahonnan te is tudhatnád,ha elhinnéd azt,amit az akkori hírszerzők mondtak,és amiről ma annyira hallgatnak!
Már annyiszor leírtam,mondtam,énekeltem ezt,hogy neked már külön nem mondom el,mert ha régi-új nick vagy itt,és voltál valamikor a nolblogon,akkor úgy is tudod(Aszter,Pettra,Nyírfa tudják!),és ha nem tudod,akkor idióta kérdésed révén pedig kár rád a szót vesztegetni!

Xilit 2016.11.05. 21:52:52

Átfutottam 'Aszter posztját. Most csak annyit: hiányzik a régi Kokó, akivel még együtt fújtuk a magunkét.
Ja, és még azt, hogy Kopácsi Judit mennyire nem értette, miről beszéltünk, illetve beszéltetek, Te, pietnik
és ZorróAszter, én csak a végén kapcsolódtam be.

pettra01 2016.11.05. 22:16:59

@ZorróAszter: Elolvastam a 2012-es posztot, hát a téma úgy látszik, örökzöld, és ahogy távolodunk időben attól az istenverte ramazuritól, úgy formálódik át legendává, most már ott tartunk, hogy valójában az egy szent háború volt. És teljesen igaz, a fene se törődne vele, hogy kinek milyen nosztalgiája van, ha nem túloznák el nagyon durván a dolgot, azért mégiscsak túlzás, hogy annyira túl van fényezve, hogy elhomályosít mindent a történelmünkben, ehhez már semmi sem mérhető, erre kell büszkének lennünk és kész.
Szegény Dózsát már szinte sajnálom, annyira nyilvánvaló, hogy összevissza hazudozik, elképzelhető, hogy ez valami betegség, vagy túlfejlett fantázia, nem kizárt, hogy ő tényleg is is hiszi, hogy mindez vele megtörtént, ezzel a képességgel további emlékek is előjöhetnek, ki tudja, lehet, hogy Rákóczi alatt is harcolt vagy Mohácsnál is jelen volt, csak idő kérdése, mikor hozakodik elő vele.

ZorróAszter 2016.11.05. 22:19:52

@Drizari:

Ott van az Önnek címzett, megválaszolatlanul hagyott kérdések sora.

Én is komolyan kérdeztem őket.

Persze tudom, mert régóta látom, hogy ilyenkor a nyúlcipő felhúzása előtt még mindenkit lekommunistáz, aki nem vevő a hazugságaira.

pettra01 2016.11.05. 22:24:11

@Drizari: Kommunisták lennénk? Ehhez nem kell kommunistának lenni, ha most történne meg ugyanez, tehát a mostani rendszer ellen, akkor se helyeselném, ha gyerekek szaladgálnának fegyverekkel, és egyáltalán, ha bárki fegyverrel szaladgálna, nekem az már elég ok lenne ahhoz, hogy ne értsek vele egyet. És bár ki nem állhatom a Fideszt, azt nem tartanám helyesnek, ha elkezdenék legyilkolászni a fideszeseket.

ZorróAszter 2016.11.05. 22:31:03

@pettra01:

Kedves Pettra!

Nem teljesen. Négy éve még teljes meggyőződéssel írtam, hogy senki nem veti fel a gyerekek kezébe puskát és Molotov-koktélt nyomók felelősségét.

Ma viszont azt hallottam, hogy már komoly újságban pedzegetik a témát.

Ilyen ezelőtt nem volt!

Most már csak azt várom, mikortól lehet majd beszélni végre a Volksbund ház hűtőkamráiról. És hogy pontosan hány embert tartottak ott fogva és hány napig?

Úgy tudom, Péter Gábort 56 után kihallgatták erre vonatkozóan is, de a vallomásai eléggé szelektíven kerülnek elő.

Úgy tudom, nem túl magasrangúak voltak. Legfeljebb vidéki körzetvezetők lehettek max. szerintem.

ZorróAszter 2016.11.05. 22:37:43

@Xilit:

Én a NOLBLOG bezárása óta tizenvalahány bejegyzést írtam, és Kokó néhányat megtalált és kommentelt is. Igaz, facebookról, és lehet hogy nem látta, hogy válaszoltam neki blog.hu-s accountomról. Nem tudom, hogy műxik ez a facebooknál.

pettra01 2016.11.05. 22:48:51

@ZorróAszter: Ez a hűtőkamrás-sztori nekem teljesen új, de nem is értem kistálytisztán, hogy mi oka lett volna annak, hogy egy pártszékházban dugdossanak politikai foglyokat. Elvégre diktatúra volt, amikor még a hótiszták bebörtönzésére is bármikor kreáltak indokokat, szóval miféle csodalények lehettek azok, akik ilyen különleges bánásmódban részesültek? Ha ráadásul valami huszadrangú kis nyilaskák, akkor meg pláne, nem hinném, hogy ért ez annyit.

pettra01 2016.11.05. 23:00:13

@pietnik: Annyira fel tudod húzni magad mindenen, hát nem érthet mindenki mindenben egyet, nincs ezzel semmi baj, meg kell engedni mindenkinek, hogy olyannak lássa a világot, amilyennek ő akarja. Te is elmondod a magad véleményét, a másik is, aztán vagy meggyőzi egyik a másikat, vagy nem, hát múlik ezen valami? Tőlem aztán Dózsa is előadhatja akár azt is, hogy még húszféleképpen végezték ki, de folyton megmenekült, ez az ő privát balszerencséje, hogy lelepleződött, rám nem az tartozik, hogy mások mit mesélnek, hanem az, hogy mindebből én mit hiszek el.

pettra01 2016.11.05. 23:06:52

@ZorróAszter: Pongrácz Gergely jut eszembe néha, a rendszerváltás után, amikor hazajött valahonnan Amerikából vagy honnan, és nagyon ünnepeltetni akarta volna magát, de a kilencvenes évek elején ez még nem nagyon ment. Emlékszem, október 23-án bement különféle iskolákba és erővel mesélni akart a gyerekeknek az ő forradalmáról, de sehol se tartottak rá igényt. Teljesen fel volt háborodva, hogy ő nem ezért harcolt...

Xilit 2016.11.05. 23:20:08

Már nekem ég az arcom, hogy mit művelnek emlékezés gyanánt, nem csak Dózsa a probléma, van másik plakát is, amelynek a fotósát nem interjúvolták meg, szabad-e felhasználni a munkáját, jogdíjat sem fizettek érte, aztán kiderült, hogy nem is az fotózott, akinek nem akartak fizetni, de az sem kap a fotója után semmit, aki tényleg dolgozott vele .....az eszem megáll.

Xilit 2016.11.05. 23:22:55

@ZorróAszter:

Kedves 'Aszter, a régi Kokó. Ő hiányzik. Aki 2012-ben még úgy beszélt, ahogy.

pettra01 2016.11.05. 23:31:33

@Xilit: Jó kis perek vannak itt kinézőben, lehet, hogy ez is bele van kalkulálva a költségekbe.

ZorróAszter 2016.11.06. 14:09:13

@pettra01:

Ha nem akarja elolvasni a cikkemet, akkor röviden elmondom.

45 január végén vette át ÁVÓ az Andrássy út 60-at, de nem volt fogdájuk. Például Demény Pált is, aki fogoly volt, a kihallgatásoknál jegyzőkönyvvezetőként és írnokként foglalkoztatták, éjjel meg az irodában aludt.

Erre vidékről felküldtek két teherautónyi nyilast. De kiderült, hogy ezeket végképp nem tudják hová tenni. Mert a légópincében nyitva vannak az átjárók a szomszéd házakhoz.

Erre Péter Gábornak beugrott, hogy a Kommunista Párt székházában, ami korábban a Volksbund székháza volt a Köztársaság téren, látott használaton kívüli hűtőkamrákat. És oda vitette a nyilasokat. Azért szigorú titokban, mert Rákosi nem adta meg az engedélyt, sőt kifejezetten megtiltotta.

Demény Pál speciel mindebből csak arra emlékszik, egy napon az Andrássy út 60-ban már nem az irodában aludt, hanem levitték a pincébe, és a nyilasok akkor már ott voltak. Egy csomóban, mert cellák még mindig nem voltak.

A másik infó, amivel az időpont behatárolható, hogy Rotyist és Szívóst még a Köztársaság téri hűtőkamrákból vitték akasztani.

ZorróAszter 2016.11.06. 14:15:22

Ja bocs. Azt hittem, nem akarja elolvasni, holott nem is ennek a cikknek adtam meg a linkjét.

Ennek a cikknek itt a linkje:
zorroaszter.uw.hu/archives/2012/06/29/Koztarsasag_ter_1956/index.php

pettra01 2016.11.06. 15:03:51

@ZorróAszter: Így már világos, először úgy értettem, hogy még '56-ban is voltak ott bespájzolva nyilasok. De azért nézve a képeket, hát borzasztó az a tömeg, aki ott figyeli a munkálatokat, láthatóan tényleg elhitték, hogy ott kazamatákat fognak találni sínylődő ártatlanokkal. Még csak az se biztos, hogy olyanok sugalmaztak, akik saját maguk megtapasztalták a hűtőkamrákat annak idején, éppen elég, ha valaki előhozakodik egy ilyen legendával egy olyan hangulatban, amikor erre nagyobb a fogadókészség. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy nyilasokról szó se volt '56-ban.

ZorróAszter 2016.11.06. 16:14:42

Tetszik tudni, épp ez az érdekes.

Mert én miután megtudtam ezt a sztorit, célzatosan igyekeztem megkérdezni akkor már élt embereket rendszerváltás után, hogy hitték-e az ötvenes években, hogy valamelyik pártházban vagy a budapestiben embereket tartanak fogva. És akiket én megkérdeztem, mindenki azt mondta, hogy egészen bizonyosan tudta, hogy pártházban sosem tartottak fogva embereket. Sőt azt is, hogy pártházban sosem tartóztattak le embereket.

Mindenki ezt mondta. Még azok is, akik utálták a kommunistákat.

pietnik 2016.11.06. 18:35:03

pettra!
Én nem húztam fel magam,vagy ha igen,akkor az folyamatos ,már 26 éve!!
Ez azért van,mert nagyon evidens dolgokat felejtettek el, a jóhiszeműek is,és beszélnek ostobaságokat!
Aztán a másik oldal pedig ontja vastagon a hazugságokat,és azért,hogy életben tartsa a saját eszméit,és rabló társadalmát,amely nagyon gyümölcsöző lett a számára,képes minden aljasságra,és mindennek a tagadására!
Hova lett a filozófia dicsősége,a társadalom,és politika tudományok meggyőző ereje!?
És hova tünt a dolgozók megbecsülése,megélhetésének biztosítása!
Példának mondanám,hogy drizari itt kínjában elkezdett kommunistázni,holott már aLEx-szel történt vitám során nagyon sokszor elmondtam,hogy a kommunistázás teljesen elvesztette realitását,hisz en
ez a megfogalmazás csak addig volt életképes,míg a két rendszer szinte egybe nem olvadt!
Arra senki nem képes,hogy csak egy pillanatra is felismerje,hogy a két rendszer között csak annyi a különbség,hogy ki sajátítja ki az értéktöbbletet!
Azt már teljesen elfelejtette mindenki,hogy a kapitalizmus normális működésének alapja a jól megfizetett munkaerő,és nem a rabszolgatartás!
Ez ilyen egyszerű!!A rövid meghatározások helyett hazug litániákat mondanak,mocskolják a baloldalt,és minden sarat rákennek,és ebben a nagy mocsokban szinte senki nem ismeri ki magát!
Én meg úgy vagyok vele,hogy fizessenek meg annyira,hogy a mai szinvonalon gond nélkül élhessek a munkámból,vagy a jól megérdemelt nyugdíjamból!
Igaz,ha ezt teljesítenék,akkor nem gazdagodhatna Orbán,meg pókhasú gázszerelője,meg nem ugathatna itt mindenféle nyilas-fajzat arról,hogy milyen bűnösök a komcsik,mert felakasztatták a magyarság szine -javát,azaz a nyilas kormányt(pedig nem a komcsik voltak,hanem Tildy Zoltán kormánya!!)
Az eész tízéves nolblogi vitánkat rövidre lehetett volna zárni,és benne a mai helyzet lényegét tíz mondatban össze lehetett volna foglalni!
Csak keményen fogalmazni nem akar senki,főleg a baloldaliak nem ,és ott is nagyon gyakran előfordul,hogy az együttműködés,és együttgpondolkodás helyett mindenki a maga igazát hajtogatja,minden továbblépési szándék nélkül!
Tovább nem is akarom mondani,mert minek!
A tények tények maradnak,csak nem akar rájuk figyelni senki!!

pietnik 2016.11.06. 18:45:33

Ja,igen!Ezt el akartam még mondani!Minap böngésztem az e-maileimet,amikor megakadt egy közlésen a szemem,hogy aszongya,hogy egy általam nem ismert lapról(elfelejtettem már!) a kommentemre válasz érkezett!
Hűha,mondok,mi ez,én nem kommenteltem mostanába szinte sehova!
Na,be is léptem,hogy elolvasom!
Sok örömöm nem volt benne,mert valami dolfi bácsi azt írta nekem,,hogy:A kommentedből ítélve te egy elvetemült kommunista faszkalap vagy!(nem szószerint ,de már nem találtam ezt a kommentet!)
És a dátum:2014, valamikor év elején!
Ez a dolfi bácsi nevű nyilas-nyálas ivadék most jutott el odáig,hogy válaszoljon(ugyan,ez nem válasz!)
egy ősöreg kommentre!
Mondanom sem kell,hogy hasonló volt a kommentem tartalma ,mint itt valamennyi!

pietnik 2016.11.06. 19:02:37

Olvasni való irodalom pedig:Hidfő:Hibrid háborúk cimű cikke,amelyben letölthető linken szerepel Koribko könyve azonos címmel,amelyben az amerikai stratégiát elemzi a "renitens" kormányok,és országok,valamint Oroszország megdöntésére!Ha itt nem érhető el,akkor pedig a bal-radon a Való Világ 2016 című cikkében Troll pályázat kommentben megvan a link!
Érdemes elolvasni a könyvet,és abból meg lehet érteni 56 lényegét,és a mai ukrán,és szír helyzetet,az arab tavasz miértjét!
süti beállítások módosítása