Csak mondom

Csak mondom

Botrány a köbön

2016. május 21. - pettra01

Nem vagyok szegedi, még csak nem is ismerem a várost, így fogalmam sincs, milyen hely lehet az a Cserepes-sori piac. Botka Lászlót se ismerem, de azért nem lehet egy rossz polgármester, ha már több cikluson keresztül meg tudott maradni. A Cserepes-sori műbalhéról az Echo TV-ből értesültem, és bár utána igyekeztem informálódni, megint meg kell állapítanom, hogy az ellenzéki kommunikáció meglehetősen rosszul működik. Lényegében nincs is.
A Szabó Bálint nevű showmen már második napja különféle műsorszámokat ad elő - persze régebb óta csinálja, de most jutott el arra a fokra, hogy már stábokat is visz magával. Az történt, hogy tegnap erőnek erejével be akart hatolni a polgármesterhez, ám ott egy tiltakozó titkárnővel találta magát szemben, aki utóbb kissé sikoltozott is, erre kihívták a rendőrséget. A rendőrök jöttek és annak rendje-módja szerint megtisztították a területet, elvitték a vehemens ügyvédet a fogdába. Erről a kalandjáról érzékletes előadást tartott, miképpen zárták be megannyi levetkőztetett (?) migráns közé, mekkora helyre. Hogy mit kapott enni, azt sajnos, nem mesélte el, pedig érdekelt volna. Börtönélményeit egy, a kezén fénylő bilinccsel illusztrálta és közben veszettül ajvékolt, hogy így Virág elvtárs meg úgy Virág elvtárs, aztán médiakísérettel be akart vinni valami aláírásokat a polgármesternek. Persze pont akkor, amikor díszközgyűlést tartottak, ahol a polgármester javában beszédet tartott.
Ekkor előkerült egy szerencsétlen ember, látszani nem látszott, talán közterület-felügyelő, aki azt találta mondani hősünknek, hogy oda bizony nem mehet be. A sztár - aki nem mellesleg ügyvéd - ráugrott a  nagy lehetőségre és föltette a kérdést a közkatonának, milyen jogszabály rendelkezik úgy, hogy ő oda be nem mehet vagy ki mondta ezt neki? A kérdezett erre szelíden azt felelte, hogy " Hát a vezetőség, a polgármesteri hivatal vezetősége."
Számomra itt érkezett el a csúcspont, mert hogy még a vezetőség is bejöjjön a történetbe, ez azért több volt, mint amit reméltem. Tovább is van még, mert a jogvédő mégiscsak betüremkedett a díszbeszéd kellős közepébe, Botka javában mondta a szépeket talpig valami nyakékben, a jóember meg letette elébe a paksamétát, már azt hittem, ő is rögtönöz egy beszédet, de azt kihagyta. Természetesen az érintett kereskedőkön kívül a helyi Jobbik, a Fidesz és a KDNP is lelkesen asszisztált a produkcióhoz. Csak úgy játszásiból képzeljük el azt a szituációt, hogy Orbán Viktor beszédet mond mondjuk a Nemzeti Múzeum előtt, mikor is valaki nekiáll ott jópofáskodni. Hát tényleg nem viszi el a rendőrség, mert a TEK lövi szitává még félúton.
Szabó Bálint talán folytatja a háborúját, talán nem, fogalmam sincs. De azért ha már országos hírt csináltak ebből az esetből, nem kellene végre megszólalnia a másik oldalnak is? Ha legalább az kiderülne, hogy alapvetően mi is ott a probléma, mert azt nem sikerült megtudnom, csak annyit, hogy megemelte az új piacvezető a helypénzt, amit a kereskedők sokallnak, fenyegetőztek, hogy ők bizony nem, erre fölmondott nekik a piacos, de semmi több, és ettől nem igazán leszünk okosabbak. Kinek van igaza, vagy egyáltalán van ott bárkinek is igaza? Engem most már nagyon érdekelne, főleg, miután a vezetőség így kiviselte magát...

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr918736448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2016.05.21. 15:18:30

Hát akkor, szia!
Azt írta, hogy nincsen jogosultságom a blogot megtekinteni, de csak itt vagyok.

Xilit 2016.05.21. 15:26:12

Ha főhősünk végre börtönben csücsült, hogy került ki onnan? :)

Az ész megáll, hogy ezek mire képesek. Gyurcsány viccelődött jó múltkor, hogy ő már lámpavason lógna, ha meg merte volna csinálni az országgal mindazt, amit az orbán-féle gyülekezet. Hát, én nem viccelődöm a lámpákkal sem, meg a vasakkal sem, de tény, hogy a város már romjaiban heverne, és orbán mint a fülkeforradalom fővezére ünnepeltetné magát.
Az nem véletlen, hogy jobb helyeken elhúzódnak tőle, mintha leprás lenne. Vagy csak azért, hogy nehogy elemeljen egy-két tárcát?

pettra01 2016.05.21. 15:34:22

Gratulálok, mégiscsak szereztél jogosultságot :) Egyébként blogot indítani se volt könnyű, tízszer visszadobta, hogy ez ne legyen benne, az meg legyen benne, de aztán a végén mégiscsak sikerült.
Most a NOL-on olvastam erről az ügyről, hát érdekes a cikk hangvétele, nem is értem.

Xilit 2016.05.21. 16:29:47

Lassan nincs is mit érteni, akkora az idiotizmus. Cikkeznek már egy ideje a szegedi piacról, de úgy éreztem, vihar dúl a biliben. Ha meg nem, nem akarom tudni, hogy Botka is hibázott.
Már itt tartok.

Szóval, nehéz az indulás? Pedig lassan-lassan nyitnom kéne, időnként már viszketnek az ujjaim, hogy ragadjak klavit.

pettra01 2016.05.21. 16:39:17

@Xilit: Bizony, nyitni kell, mert ha sokáig hallgatsz, még a végén elvadulsz itt nekünk, szóval rajta, tessék szépen klimpírozni!
Ezt a szegedi históriát alapjaiban nem értem, persze, elképzelhető, hogy a polgármester hibás, de ilyen akkor sincs, hogy egy ünnepséget megzavarok, és mivel ezt csinálták, az én szimpátiámat már el is veszítették.

CsipkeRózsa 2016.05.21. 17:18:27

Egy régebbi cikkben olvastam, hogy a piacot korszerűsítették. A bélteli díjak emelése úgy alakult ki, hogy voltak, akik eddig nem fizettek, vagy csak kis összeget,voltak, akik fizettek. Most egységesítették, mindenki fizet.
A másik, amit írt a cikk, hogy eddig nem fizettek Áfát, most azt is kell.

A szegedi "balhé" oka az is, hogy a Botka elleni politikai pártok is beszálltak a durva megnyilvánulásba.

pettra01 2016.05.21. 17:36:39

Ezek a piacos históriák hagyományosan ilyen zűrösek. Nálunk is volt hajdanában egy parkoló, az lett volna a piac, ott árultak a földről, csomagtartóból, ki hogyan, meglehetősen nomád viszonyok között. Akkor az volt, azt szoktuk meg, aztán amikor megszüntették, itt is volt nagy felháborodás, hogy az épített piacon, ahol asztalok vannak meg fedél a fejük fölött, majd belerokkannak a bérleti díjba. Aztán mégis szépen átballagott mindenki és nyilván rájött, hogy így azért sokkal jobb. De ilyen fesztivált azért nem rendeztek.

Xilit 2016.05.21. 19:57:07

Két évig jártam ki a Petőfi Csarnok bolhapiacára, nagy előrelépésnek számított, amikor "kihalásos sorrendben" , már törzstagként, asztalt tudtam szerezni a fedett színpadon. Nem azt néztem, hogy pár száz forinttal többet kell fizetnem, hanem örültem a stabil helynek, hogy nem ázom, ha elered. Szerettem, pedig hétvégeken télen-nyáron fél négykor keltem. Élmény volt, a mai napig van hozadéka annak az időszaknak.

pettra01 2016.05.21. 21:37:18

@Xilit: Jó lehetett. Én is szerettem placozni, de én csak vásárlónak vagyok jó, de a piac hangulata valami isteni, imádtam. Most már ebből is kikoptam, meg már a piacok se a régiek. De most is nagyon tudok örülni a jó vételnek. Tavaly például vettem egy csodálatos gőztisztító gépet, álmaim netovábbja, évek óta vágytam egy ilyenre, volt egy kis kézi, de azt sikerült kinyírnom, mert csapvízzel használtam. Meghozták a gyerekek, neki is álltam, hogy na, most akkor csodát teszek, csak arról feledkeztem meg, hogy közben eljárt felettem az idő, és ez egy monstrum, úgy is mondhatnám, hogy meg se tudom már mozdítani. Szóval van egy csudálatos masinám, itt nézegetem, de használni én már sajnos nem fogom:)

Xilit 2016.05.21. 22:18:34

A két évből egyet egy biológus alkalmazottjaként töltöttem, gyógynövényeztünk. Kint ismerkedtünk meg, aztán annyira összemelegedtünk, hogy a családjának - asszony, gyerekek - is bemutatott, többször voltam náluk. Még az is felmerült, hogy közös vállalkozásba fogunk, de ez a terv kútba esett. Pedig de jó lett volna! Aztán hozzánk csapódott egy operaénekes, jó sokáig kijárt, ez sem volt semmi, duetteztünk, ha már színpadon voltunk. :)
Azt a kavalkádot ma is hiányolom. Hatalmas élet volt. És milyen érdekes, én, aki úgy tudok fázni, hogy nincs lény égen-földön, aki ne engem sajnálna, egyetlenegyszer sem fáztam meg, pedig télen úgy érkeztem haza, hogy előbb ki kellett engednem, hogy le tudjak vetkőzni.
Egy gőzgépre én is beruháznék, újra, ha lenne miből. Meg egy Bioptron lámpára. Nincsenek nagy igényeim, csak egy házikó kéne még, lehetőleg öko, ennyi. :)

Xilit 2016.05.21. 22:19:42

Milyen a kézi gőztisztítő?

pettra01 2016.05.21. 22:48:34

@Xilit: A kézi az gyakorlatilag egy kancsó, aminek csőre van és ott fújja ki a gőzt. Nagyon praktikus és szépen lehet vele dolgozni, persze az se túl könnyű, egyfolytában nyomhatod a gombot, ha azt akarod, hogy fújjon, ha de az eredmény, az csodás. Az enyémre úgy rákövesedett a teteje, hogy nincs ember, aki ki tudná nyitni. A gép az akkora, mint egy megtermett porszívó, tulajdonképpen ez egy gőzállomás, van hozzá egy vasaló is - nem mintha használtam volna, de elvileg lehetne. Csak szerintem nem praktikus, hogy azzal a marha nagy csővel kell ügyeskedni a kis helyeken is, szóval igazából nem volt egy jó vétel. El kéne talán adni... Bioptron lámpám volt, de nekem nem vált be, meg is szabadultam tőle.

Xilit 2016.05.21. 22:58:00

Egy kézi jó lenne, szeretek vízzel tisztítani, amit csak lehet, pláne magas hőfokon. Idén leszek nyugdíjas, elkezdem betáblázni a havi apanázst. :)

pettra01 2016.05.21. 23:05:01

@Xilit: Végül is megfizethető, és megéri. Csak majd vigyázz, megéri ioncserélt vizet használni, nálunk legalábbis borzasztó kemény víz van, mindent tönkre tesz.

Xilit 2016.05.21. 23:39:07

Nálunk is "kőkemény" a víz. :) Nem győzök ecetezni. Majd körülnézek, milyet , és mennyiért lehet kapni, mire kell vigyázni. Úgy tudom, a csempétől a parkettáig, a kárpittól a matracig mindent lehet kezelni vele.

Xilit 2016.05.21. 23:40:29

Jó éjt, elteszem magam.

pettra01 2016.05.21. 23:43:12

@Xilit: Valóban fantasztikus, ha elkezded használni, nem bírod abbahagyni, annyira elvarázsol az eredmény.

Xilit 2016.05.22. 14:56:27

Pettra, mire belejövünk, újra nyitja kapuit a Nolblog továbbfejlesztett változata, és kezdhetjük elölről az egészet. :))
Jó móka lenne.
Nézegettem gépeket, vannak egészen olcsók is, amelyek hasznavehetőnek tűnnek az olvasott vélemények alapján. Csak egy probléma vetődik fel, mégpedig, hogy a gőzzel szétterül a felületeken, illetve a levegőben a kosz. Vasalni sem csak azért vasalok, hogy szép legyen a cucc, hanem a fertőtlenítő hatása miatt - no meg, szeretem a vasalt ruha illatát.

pettra01 2016.05.22. 15:13:24

@Xilit: Tartok tőle, hogy az a kapunyitás elmarad, sajnos. Pedig egyből visszamennék, az volt a legjobb szisztéma az összes közül, szerintem.
Szétterül? Hát közben törlöd is:)

Xilit 2016.05.22. 15:16:23

Ja, meg hesegetem! :)

Annyi oldalon megfordultam az elmúlt években, de olyat, mint a Nolblog? Kuriózum volt.
süti beállítások módosítása