Csak mondom

Csak mondom

Műbalhé

2017. augusztus 08. - pettra01

A magyar média jelen állapotát az is mutatja, mekkora hullámokat bírt verni a Migration Aid Tündérligetje. Ha rákeres az ember, özönlenek az egyoldalú információk. Az a tény, hogy egy civil szervezet néhány menekült- vagy oltalmazotti státusszal rendelkező családnak néhány napos nyaralást szeretne biztosítani a Balaton közelében, abban a változatban jelent meg a sajtóban, hogy a Soros-szervezet migránsokkal készül benépesíteni a Balaton partját. A hülyeség szépen fejlődik, most már ott tart, hogy polgármesterek tüntetésszervezést helyeztek kilátásba, mert ők aztán megvédik a migránsoktól a polgáraikat. 

Nem vagyok túl jól informált menekültügyben, elsősorban azért nem, mert jobbára legfeljebb a tranzitzónáig jönnek hírek a migránsokról, ott nagyjából kezdetét veszi a hírzárlat. Itt-ott elejtenek információmorzsákat arról, hogy azért előfordul, hogy valakik beljebb is jöhetnek a szentföldre, ebben az évben háromszáznál valamivel többen részesültek ebben a megtiszteltetésben. Onnantól kezdve nagyjából hasonló jogaik vannak, mint bármely magyar állampolgárnak, lakhatnak, dolgozhatnak, tanulhatnak - hogy ehhez kitől is milyen segítséget kapnak, azt nem tudom. Pedig érdekelne. Segítségre nyilván szükségük van, nagyjából semmijük sincs, ahhoz, hogy önálló életet teremtsenek, pénz kell, ahhoz, hogy pénzük legyen, munka kell, ahhoz, hogy munka legyen, még az se elég, ha van szakmája, mert a nyelvet is tudnia kellene. Egy idegen országban beilleszkedni nem könnyű feladat, segítség nélkül nem is sikerülhet. Nagyon kíváncsi kennék, hogyan oltalmaz az állam például egy családot, és azt hiszem, magyar állampolgárként jogom van hozzá, hogy a menekültekkel kapcsolatos hírek közül ne csak azokat hozzák a tudomásomra, amelyek arról szólnak, hányan próbálják naponta illegálisan átlépni a határt, hanem arról is tájékoztassanak, hányan léphettek legálisan be az országba, és attól fogva mi lett velük: hol vannak, mit csinálnak, esznek-e egyáltalán például. Hozzáteszem, nemcsak a kormánymédia mulasztja el ezt a fajta felvilágosítást, gondolom, akik például ezzel foglalkozó civil szervezetekben tevékenykednek, azok tudják, de nem nagyon igyekeznek, hogy ezt a tudást másokkal is megosszák. Pedig ez legalább olyan fontos lenne, mint a menekültek segítése, mert erre a megbolondított társadalomra nagyon ráférne a hiteles, aprólékos felvilágosítás.  

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmondom123.blog.hu/api/trackback/id/tr6512726018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2017.08.08. 06:30:10

Kedves Pettra!

Restellem magam ismételni, de megintcsak meg kell próbálnom, hátha valaki egyszer egy fél pillanatra odafigyel.

Mindez terelés. A figyelem elterelése arról, hogy a menekülthullámot az EU és az USA közös erővel összehangoltan indította be szándékosan.

Meg kellene kérdeznünk végre, hogy miért tették.

2. Orbán az EU, közelebbről a németek bábja, egy kollaboráns kormányt vezet. És végrehajtja azt a piszkos munkát, amit a gazdái kiosztottak neki. Miért? Mert egy német kancellár szájából még 70 év multán is rossz emléket idész az Aus!Aus!Aus!Auslander Rauss!

Szóval egyszer végre ezekre is rá kellene kérdezni önmagunknak, nemcsak arra amit a német kézben lévő liberális (és mellesleg fidesznyik) sajtó tematizál.

ZorróAszter 2017.08.08. 06:34:16

Defuri! A kommentem eltűnt, az eleje viszont látszik a Friss topicoknál.

:o)

Drizari 2017.08.08. 08:09:36

"Egy idegen országban beilleszkedni nem könnyű feladat ... "

Mit jelent a beilleszkedés? Általánosságában integrálódás egy közösségbe és az abban érvényes normák követése. Így teszünk már gyerekkorunkban, ha óvodába kerülünk, meg iskolába. Kezdetben mindig akadnak kisebb-nagyobb beilleszkedési zavarok.

A társadalmi beilleszkedés is hasonló: az adott országban élők többségi kultúrájának, normatíváinak, szabályrendszerének elfogadása. A muszlimok esetében ezzel vannak bajok. Ugyanis csak nagy kicsi részben alkalmazkodnak.

Tihanyba vitt ez a Migration Aid 44 menekült státuszt kapott muszlimot, köztük volt, aki ezt a státuszt 14 éve kapta, de akadt friss státuszos is és 82 éves hölgy is, aki először turistaként járt a Balatonnál, most menekültként.

Szerveztek részükre fürdőzést is, amit nem volt egyszerű megoldani, ugyanis az afgán, az iráni, a szomáliai araboknál és perzsáknál csak külön fürödhetnek a férfiak és a nők, és nem vehetnek magukra európai fürdőruhákat. Emiatt a férfiak nem voltak hajlandók belemenni a vízbe, és együtt fürdeni a bikinis nőkkel. Külön kellett keresni egy partszakaszt, ahol a muszlim nők egy része bemerészkedett a tóba, szigorúan burkinibe öltözve.

Ez csak egyetlen példa, hogy a muszlimok esetében nem lehet beszélni beilleszkedésről, integrációról, a hitük nem engedi a beilleszkedést.

Ez azt jelenti, hogy nagyobb létszám esetén részükre külön területet kellene biztosítani, ahol élhetik és gyakorolhatják muszlim mindennapos életüket. Ha nincs ilyen kijelölt terület, akkor kialakítanak maguknak.

ZorróAszter 2017.08.08. 08:37:00

Kedves Drizari!

Egy kis baj van: pontosan annyira nincs A Muszlim, mint amennyire nincs A Magyar.

Mert muszlim az a viszkivedelő narkós harmadikgenerációs munkanélküli arab, aki a múltkor felrobbantotta magát valahol. Aztán ott vannak mondjuk a kommunisták. Aztán ott vannak mondjuk a Kairói Egyetem Elméleti Fizikai tanszékének a professzorai, Aztán ott van a milliomos, aki sutyiban teáscsészéből issza a konyakot, mert azt hiszi, akkor Allah azt hiszi, hogy teát iszik. Aztán ott vannak a legfanatikusabbnak és legveszélyesebbnek hitt falusi arabok, akiket a négy feleségük két méterre követ feje búbjától a talpáig letakarva, becsavarva burnuszban. Pedig ez a legveszélyesebbnek hitt vallási fanatikus sosem fog terrorszervezetet támogatni vagy pláne felrobbantani magát, sőt keresztényt ölni.

Ez a legveszélyesebb vallási fanatikus ugyanis tudja, hogy az öngyilkosság az iszlám szerint halálos bűn és nincs semmi mentség Allah szemében. Hogy keresztényt, zsidót vagy párszit ()Zarathustra követőt) ölni Allah szemében ugyanolyan bűn, mint muszlimot ölni.

Persze hallani se akar női egyenjogúságról, balatoni pancsolásról, világi törvénykezésről és hasonlókról, de emellett az előbbiek is igazak rá emellett.

pettra01 2017.08.08. 11:52:56

@ZorróAszter: Meg kellene kérdeznünk ezt meg azt - mi célból? Mert ha az USA, az EU, Soros, a földönkívüliek, a bárki indította el a menekülthullámot, akkor ez már felment bennünket bármi alól? Ha a tengerben fuldoklik az ember, előbb lekáderezem, honnan jött, tényleg üldözték-e, stb., mert ha nem felel meg a szempontoknak, akkor már nem az én dolgom és az a normális, ha végignézem, ahogyan elmerül? Rendben, vannak ilyen világméretű kérdések, hogy egyáltalán ki idézte elő a menekültválságot például, de nem hiszem, hogy nekem ezekre kellene választ keresnem. Az én szintemen a problémának egészen más szeletével találkozom. Azt, hogy Orbán az EU vagy a németek megbízásából lenne ilyen idióta, hát ez érdekes elmélet, de nem létezik, ez az ember a saját kottájából játszik szörnyű zenéket.

ZorróAszter 2017.08.08. 12:32:04

Kedves Pettra!

Tökéletesen el tetszett mondani, hogyan vezethetnek bennünket orrunknál fogva.
Így!
Hogy magunk nem vagyunk hajlandóak minimálisan se gondolkodni. Gondolkodik helyettünk a sajtó.

Sőt kérdezni is a sajtó kérdez helyettünk. Mi is csak olyan kérdéseket tudunk feltenni, amit a kedvenc sajtótermékünk már megkérdezett nekünk.

Ezzel csak egy baj van. Például a náci Németországban is pontosan ugyan ez történt.

Miért kérdezzem én meg, hogy az árja faj tényleg Atlantiszról jött-e? Miért kérdezzem meg, hogy az árják tényleg felsőbbrendűek-e, és a németek tényleg az árják leszármazottai-e? Hiszen a kedvenc lapom a Völkischer Beobachter már megírta, hogy így van.

A többit meg már tudjuk.

Tehát igenis van értelme a saját kérdések feltételének. És igenis van értelme megkérdezni, kik csinálták ezt és miért? Mi a céljuk vele? És miért játszák és játszatják ezt a színjátékot, mert itt a mélyben sokkal veszélyesebb dolgok, tervek lehetnek még. És jó lenne előbb felismerni és ha lehet, tenni ellene, és nem a füstölgő romok között pár év múlva. A szemétben kotorászva ehető után kutatva, mint a németek a 1945-ben.

pettra01 2017.08.08. 12:37:56

@Drizari: Igen, olvastam ezt a balatoni kirándulást, hát a fene tudja, miért pont a fürdőzés olyan fontos pontja az integrációnak, emellett ezer oka lehet, hogy valaki nem szívesen mutatkozik hiányos öltözetben, nem kell ahhoz muszlimnak lenni. Például a pikkelysömörösök egy részénél ez egy örök probléma, hogy előfordul, hogy strandon elhúzódnak a közelükből, pedig hát nem is fertőző. Én meg azt nem értem, hogyha tele vagyok ilyen stigmákkal, akkor minek erőltetem, hogy de fogadjanak el? Ez olyan kétoldalú dolog, ha lepedőben fürdik, hát fürödjön lepedőben, de ő se botránkozzon meg azon, ha a másik viszont bikiniben rohangál. A többség könnyű helyzetben van, és észre se veszi, hogy éppen olyan megrögzött, mint a muszlim a maga hitében vagy szokásaiban.

Drizari 2017.08.08. 14:54:20

@pettra01:

De, megbotránkozik, és a muszlim lakókörnyezetében nem tűri el a hitével ellentétes öltözködést és viselkedést.
Elhiszem, hogy egy liberális gondolkodásúnak nehéz elképzelni, hogy egy muszlim ne lenne képes beilleszkedni, integrálódni, egy tőle teljesen idegen kultúrkörnyezetben. Pedig nem tud.

A muszlim szó azt jelenti, hogy Allahnak engedelmes, muszlim az, aki gyakorolja mindennapjaiban az iszlám hitet és aszerint él. Ez merőben más, mint amit mi ismerünk és megszoktunk. Az apa köteles a gyerekeit muszlim szellemben nevelni, így a másod és harmadleszármazottak se illeszkednek be egy idegen kultúrkörnyezetbe. Ezért viselnek az európai iskolákban a lányok fejkendőt vagy burkát, és ragaszkodnak az öltözetükhöz.

www1.alliancefr.com/wp-content/uploads/2015/02/voile-a-astrakhan-620x310.jpg

Idegen kultúrában egyedül a muszlim nem érzi jól magát, keresi társait és lakókolóniát alakítanak ki. Ezzel kialakul az egymással kibékíthetetlen életforma közötti feszültség, ami végül összecsapásokhoz vezetnek.
Most épp Manchesterben feszült nagyon a légkör, őslakos angolok egy csoportja támadt neki a kolóniában élő muszlimoknak, akik féltik gyerekeiket is az utcára kísérő nélkül leengedni. Ám ott él a muszlimok kis radikális csoportja is, félő, hogy polgárháború robban ki. Állítólag az angol rendőrség ezt túlzottnak tartja, de óv mindenkit az elhamarkodott cselekedettől:

magyarkozosseg.net/wp-content/uploads/2017/06/hamarosan-kit%C3%B6rhet-a-polgarhaboru-angliaban-allandosultak-a-muszlimok-elleni-tamadasok.jpg

CsipkeRózsa 2017.08.08. 15:18:29

A műbalhénak lehet egy hasznos oldala is, Mészáros Lőrinc olcsóbban juthat a még megszerezni szándékozó Balaton körüli területhez.
Ezt is megköszönhetik Sorosnak.

Vagy, szidhatják Sorost, hogy elijesztette a leendő szállodai vendégeiket.

A lényeg, lett egy félévi elterelési téma.

littke 2017.08.08. 19:23:57

Jó íras Petra, tényleg kellene ezekről az emberekről írni, hogy és mit csinálnak MO-n? remélhetőleg van pozitív alany és téma, a sok süket félelemkeltés helyett.

A kommentekből látni, még Drizarinál is, jeleit a nagy tudatlanságnak.
Elképzelhető, hogy nem vallásos muszlimokat fogadtak be, és tanultakat, de sok olyan aki vallásos is képes egy keresztény országba beilleszkedni, és fiaik/leányaik még inkább.
Tapasztalatból beszélek, nem egy muszlim kollegám és barátom volt/van.

Zorró meg megint összeesküvésről beszél, ahelyet, hogy a kéznél levő problémáról.
A világon mindig is voltak ellentétes érdekek, a jelen káosz Szíriában, jól jön egyeseknek, azt tudni, hogy kinek/kiknek, nem kell dokturátus.

Mindenesetre tényleg ezek a menekültek támogatásra érdemesek, mert otthonukat szarrá bombázták...volt megélhetésük elpárolgott. Muszlim vagy sem.

ZorróAszter 2017.08.08. 20:55:43

@littke:

Kedves Little!

Maga kicsit feledékeny. Megint összeesküvéselmélettel jön, holott nincs fél éve, hogy megmutatam magának azt a Guardian cikket, ami azzal foglalkozott, hogyan csökkentette összehangoltan a menekülttáborok támogatását egyszerre az USA és az EU, holott mindenki tudta és várta, hogy nem csökken a menekültek száma, hanem ugrásszerűen nőni fog.

Ennek következtében a menekültek már egyenesen éheztek a táborokban a szír válság és az iraki cirkusz következtében érkezettekkel együtt.

Tehát itt a sajtótól orránál fogva vezetett hülyék azoktól várják a jószándékú megoldást, akik rossz-szándékúan szándékosan előidézték.

És azt most megint had ne hozzam elő, hogy ki is hozta létre az Iszlám Államot és miért.

ZorróAszter 2017.08.08. 21:09:00

@Drizari:

"De, megbotránkozik, és a muszlim lakókörnyezetében nem tűri el a hitével ellentétes öltözködést és viselkedést.
Elhiszem, hogy egy liberális gondolkodásúnak nehéz elképzelni, hogy egy muszlim ne lenne képes beilleszkedni, integrálódni, egy tőle teljesen idegen kultúrkörnyezetben. Pedig nem tud."

Mint említettem, nincs olyan hogy A Muszlim.

Az egyik viszkivedelő drogos lesz, a másik elvégzi az orvosi egyetemet és korházban dolgozik, a harmadik belép a kommunista pártba, a negyedik falafelt árul és naponta ötször imádkozik, a hatodik munkanélküli egész életében de buzgón imádkozik naponta ötször és esze ágában sincs felrobbantani magát a discoval együtt, ésatöbbi ésatöbbi.

Van tömb meg nincs is. A bevándorlók kevesebb mint fele él muszlim negyedekben. Azok szegények és aki teheti, menekül onnan. Így azok egyre inkább gettóvá válnak.

Drizari 2017.08.08. 23:46:37

@littke:

Nyilván te vagy az okostojás. Aki kollégáid vannak (voltak), azok nem a saria szerinti életet élik. Így nem tekinthetők muszlimoknak. Föntebb írtam, kik a muszlimok. Ők muszlimok, Párizs utcáin:

www.youtube.com/watch?v=hjsGDeF-5IQ

ZorróAszter 2017.08.09. 00:14:25

@Drizari:

Szerintem magának fogalma sincs róla, hogy mi a saria. És hogy mi a muzulmán vallás.

Tételesen:
Nem tudja, hogy a muzulmán világban mindigis vita volt róla, hogy mit jelent a saria. Mit jelent az iszlám törvénykezés egy iszlám országban. Mert a Korán és egy törvénykönyv az Ég és Föld. Vagyis lehetetlen a Koránt mint hivatalos büntető vagy polgári törvénykönyvet bevezetni. Akkor tehát mi legyen a saria, az iszlám törvénykezés? Hát muzulmán szellemiségű. Na jó, de az mit jelentsen?

Még a legortodoxabb muzulmán hittudosok egy része szerint sem lehet több, mint a hithű muzulmánok szerint meghozott alkotmány és törvények, és nem kézlevágás és korbácsolás.

Nade akkor ez miben különbözik az európai törvénykezéstől, aki magát a római jogból és a keresztény erkölcsből eredezteti?

2. Mohamedán vallás:

A mohamedánok legalább annyira szétaprózottak mint a zsidók vagy a keresztények.

Zsidóknál is vannak ortodoxok, haszidok, neologok, Heisler András félék, maguk módján zsidó vallásúak, ateisták, kommunisták, és minden más a legszélsőségesebb határok között.

Ugyanígy a muszlimok is. A keresztények is.

Aki ezekről egységként és egyértelműség igényével beszél egy szóval megnevezve őket, az csak azt árulja el, hogy fogalma sincs a témáról.

pettra01 2017.08.09. 01:25:01

@Drizari: A beilleszkedés senkinek se könnyű, illetve nem hiszem, hogy vallásfüggő. Amikor mi ideköltöztünk, akkor kezdődött itt a fejlődés, jöttek nagy számban az idegenek, a helyiek nagyon nehezen barátkoztak meg a jövevényekkel, és lényegében az egész életemet itt éltem le az első kilenc év kivételével, mégis jöttment maradtam. Ha sokan vannak a jövevények, ezt az ellenállást könnyen veszik, de ha a helyiek vannak többen, képesek teljesen kirekeszteni az idegent, nem is kell, hogy rászolgáljon, elég annyi, hogy jövevény. És tulajdonképpen mindegy, hogy másik településről vagy másik bolygóról jött. Az, hogy igyekeznek kolóniákban maradni, az is nemcsak a most érkezettekre áll, megint a mi településünkkel vonok párhuzamot, sokan jöttek ide Zalából, sok az erdélyi, és nem kell, hogy egy faluból valók legyenek, elég az, hogy mindkettő zalai, már van közöttük valamiféle speciális kapcsolat, érdekes dolgok ezek. Persze ezek a menekültek még ezernyi különbséggel rendelkeznek, de ha elfogadjuk, hogy ők mások és nem erőltetjük, hogy legyenek olyanok, mint mi vagyunk, akkor élhető lehet az élet szerintem.

pettra01 2017.08.09. 01:29:19

@CsipkeRózsa: Érdekes, hogy pont a Balaton környékén hogyan tud ez probléma lenni, ahol aztán tényleg mindenféle idegen megfordul. Ha érkezik mondjuk egy olajsejk 12 feleséggel, mind becsomagolva, de kiveszik az ötcsillagos szálloda lakosztályát, attól nem tör ki semmiféle pánik.

pettra01 2017.08.09. 01:43:28

@littke: Nekem nincsenek és nem is voltak soha muszlim ismerőseim, különféle vallási irányzatok híveit ismertem, volt a családban több nazarénus, közöttük voltak kezelhetők, ami annyit jelent, hogy a vallási témákat kerültük, de voltak olyanok is, akik folyton téríteni akartak, és mivel nem sikerült, időnként megharagudtak és megátkoztak, aztán néhány év múlva megbékültek, de aztán ugyanott folytatták, ahol abbahagyták. Volt Jehova tanúja ismerősöm, ők pedig nagyon erőszakosak általában, de ő érezte, hogy hol a határ, azt nem léptük át, ő se, én se, és nagyon jóban voltunk. Ő egyébként valóban egy nagyon jó ember volt - sajnos már nem él.

Xilit 2017.08.09. 10:59:24

Jó nagy dolgunk van a mássággal. Ilyenkor mindig eszembe jut azzal a Down-szindrómás hölggyel készített , talán egyperces film, amelyben az hangzik el, hogy ő nem más, hanem speciális akar lenni.
Azok is vagyunk, mindannyian. Biztosan eljön az idő, amikor ennek a felismerése és az elfogadása lesz a normális.

Lehet előítéletekkel viseltetni, tudományoskodni, úgy tenni, mintha személyes tapasztalatokkal megtámogatott mélyreható ismereteink lennének a különböző kultúrákat illetően, de ezzel a hitelességi mutatóval egyikünk sincs felvértezve.

Szeretjük érezni a fehér ember felsőbbrendűségét, nagyvonalúan átlépve az összes borzalmon, amit e rassz elkövetett a többi ellen. Is.

pettra01 2017.08.09. 11:29:12

@Xilit: Igen, a mi felsőbbrendűségünk, ez van minden mögött. Úgy kezeljük a mi európaiságunkat, mintha mindnyájunknak személyes érdeme lenne, hogy így élünk, ahogy, pedig hát csak szerencsénk volt, hogy mi ebbe születtünk bele, mások meg valami másba. A napokban volt egy hír, hogy a Földközi-tengeren elsüllyedt valami gumicsónak, kihalásztak egy csomó embert még élve, volt közöttük egy újszülött is, aki szó szerint újszülött volt, még az anyáról lógott a köldökzsinóron. E se tudom képzelni, mi visz rá egy mindenórás nőt, hogy egy ilyen kalandba bocsátkozzon, ez nem felelőtlenség, nem kalandvágy, valami sokkal több, amit a mi eszünkkel, a mi tapasztalatainkkal nem vagyunk képesek elfogadni.

Xilit 2017.08.09. 13:08:36

@pettra01:

Belegondoltam, hogy mi mindent kell mérlegelniük a menekülteknek. Ha maradnak az otthonaikban, nagy eséllyel búcsúzhatnak el akár a gyermekeiktől is, az asszonyaiktól , a legeslegjobb esetben csak a vagyonuktól. A kisfiaikat lefejezésre okítják a dzsihadisták, a lányaik harcosfeleségekké, rabszolgákká, öngyilkos merénylőkké válhatnak. Semmi nem garantálja, hogy megússzák. Hogy szétlövik a házaikat, ez a minimum, gyógyszer, orvos, kórház - a múltban.
Iszonyú állapotok. Gyakorlatilag permanens a statárium , termelés nincs, mit esznek? Hol mosnak, tisztálkodnak, hogyan lehet így létezni a mindennapokban?

A felelősök , akik ezt közvetve és közvetlenül az útjára indították, és a mai napig életben tartják, annyian vannak, hogy szinte ellehetetlenítik a számonkérést. De csak szinte. A II. világháború után is felállt a nürnbergi nemzetközi bíróság.
Hogy maguk az arabok mennyire lesznek képesek levonni a konzekvenciákat, talán ez a legkérdésesebb.

Fura, de az észak-koreai fenyegetés talán jobban összehozza a térségeket, így nagyobb a lehetőség egy általános rendezésre.

pettra01 2017.08.09. 16:05:16

@Xilit: Azt hiszem, hogyha kényszerből hagyja el az ember a hazáját, az neki is egy hatalmas megpróbáltatás, aztán ha rendeződik a helyzet, örömmel visszamegy, ha van rá lehetősége. Mert ott van otthon, ott érzi igazán jól magát. Beloiannisz valamikor szinte teljesen görögök által lakott volt, mára alig maradtak, szinte mind visszamentek Görögországba. Aztán hogy nyugaton a sokadik generációs bevándorlók hogy vannak ezzel, azt nem tudom, ők már valószínűleg amolyan félúton levő emberek, akik igazából sehova se tartoznak. Érdekesek például a nálunk élő szerbek is, több száz éve itt vannak, semmi kapcsolatuk az óhazájukkal, a nyelvet igyekeznek őrizni, általában szerb a szerbbel házasodik, a vallásukat, a szokásaikat nagyon tartják, de ők is itt vannak otthon, a másságuk mégis borzasztóan fontos nekik. De nem hiszem, hogy bárkit is zavarna, ha ők szerbül beszélnek egymás között.

Drizari 2017.08.10. 09:07:45

Idegen kultúra, és mégis ismerős. Más vallás. Tradíciók, szokások, közerkölcsök. A család több generációban él együtt, egy tálból esznek, fakanalakkal. Zajlik az élet körülöttük, történelmet élnek. Ezt a történelmet családjukba engedik, vagy szándékuk ellenére az tör rájuk? Máig rejtély előttem, hogy a családtörténet szerzője, olvasta vajon Sólem Rabinovics jiddis nyelven alkotó népszerű orosz író, a Tóbiás, a tejesember című művét? (ebből született a Hegedűs a háztetőn c. musical) Ennek több eleme fellelhető ebben a grandiózus műben, amiből (szerintem) nem kis meglepetésre 1957-ben háromrészes szovjet film született, és szereplőik játékát nem sikerült felülmúlni az 1996-os Bondarcsuk filmben.

Ajánlom a feliratos film első részét, a többi kettőt könnyű megtalálni; azoknak is élvezetes élményt nyújt, akik csak a nagyregényt olvasták :

www.youtube.com/watch?v=xYh4EJWXQbU
süti beállítások módosítása